Autoevaluační zpráva programu Název studijního programu: Řízení lidských zdrojů Typ studijního programu: bakalářský Kód studijního programu: B0413P050024 Garant studijního programu: doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. Datum získání akreditace: 19. 02. 2020 Platnost akreditace do: 19. 02. 2025 Forma studia: prezenční/kombinovaná Akademický rok: 2021/2022 I. Přehled garantů a vyučovaných předmětů Jméno a příjmení garanta (včetně titulu) Katedra Název předmětu Zkratka předmětu Typ předmětu* RNDr. Jana Vysoká, Ph.D. Katedra informatiky a přírodních věd Matematika MAT_a PZ Mgr. Stanislav Bílek Katedra řízení lidských zdrojů Základy práva ZAPR PZ prof. Ing. Tomáš Klieštik, PhD. Ústav znalectví a oceňování Podniková ekonomika RLZ_PEK ZT Ing. Pavel Rousek, Ph.D. Ústav znalectví a oceňování Ekonomická teorie I RLZ_ETE_I ZT Mgr. Libuše Turinská Centrum jazykových služeb Anglický jazyk I ACJ_1a doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. Katedra řízení lidských zdrojů Řízení lidských zdrojů RLZ_RLZ PZ doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. Katedra řízení lidských zdrojů Etika a filozofie vysokoškolského prostředí EFVP V Ing. Pavel Rousek, Ph.D. Ústav znalectví a oceňování Ekonomická teorie II RLZ_ETE_II ZT doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. Katedra řízení lidských zdrojů Komunikační dovednosti RLZ_KDO PZ Mgr. Stanislav Bílek Ústav znalectví a oceňování Pracovní právo RLZ_PPR PZ doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. Katedra managementu Podnikové řízení PRI_a ZT Ing. Martin Telecký, Ph.D. Katedra informatiky a přírodních věd Statistika pro ekonomy RLZ_STA PZ Mgr. Libuše Turinská Centrum jazykových služeb Anglický jazyk II ACJ_2a Ing. Iveta Kmecová, PhD. Katedra řízení lidských zdrojů Manažerské dovednosti pro řízení lidských zdrojů RLZ_MAD PZ Mgr. Elena Tomášková Centrum jazykových služeb Německý jazyk I RLZ_NCJ_1 Mgr. Tomáš Mrhálek, Ph.D. Katedra řízení lidských zdrojů Psychologie práce a psychologie řízení RLZ_PSP PZ doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. Ústav znalectví a oceňování Finance podniku I RLZ_FIP PZ doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D. Katedra managementu Regionalistika a regionální politika RRP_a PZ Mgr. Libuše Turinská Centrum jazykových služeb Anglický jazyk III RLZ_ACJ_3 Mgr. Elena Tomášková Centrum jazykových služeb Německý jazyk II RLZ_NCJ_2 Ing. Radim Dušek, Ph.D. Katedra cestovního ruchu a marketingu HR Marketing RLZ_HRM PZ doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. Katedra řízení lidských zdrojů Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců RLZ_VRZ PZ prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. Ústav podnikové strategie Metodika odborné práce RLZ_MOP PZ prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. Ústav podnikové strategie Praktika odborné práce RLZ_POP PZ doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. Katedra řízení lidských zdrojů Podnikatelská etika a CSR RLZ_POE PZ doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. Katedra managementu Řízení inovací INO PZ Mgr. Petr Sádlo Centrum jazykových služeb Anglický jazyk IV RLZ_ACJ_4 Mgr. Elena Tomášková Centrum jazykových služeb Německý jazyk III RLZ_NCJ_3 Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. Ústav znalectví a oceňování Finanční a mzdové účetnictví RLZ_FMU PZ doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. Katedra řízení lidských zdrojů Organizační kultura RLZ_OKU PZ Mgr. Bc. Michal Beňo, PhD. Katedra řízení lidských zdrojů Interkulturní management RLZ_IMT PZ Ing. Roman Danel, Ph.D. Katedra informatiky a přírodních věd Informatika pro personalisty RLZ_IPP PZ Mgr. Tomáš Mrhálek, Ph.D. Katedra řízení lidských zdrojů Psychologie osobnosti RLZ_PSO PZ * Tabulka rozděluje předměty na profilový základ a základní teoretické předměty. Používané zkratky v tabulce: · PZ = předměty profilového základu · ZT = základní teoretické předměty · ostatní povinný = ostatní Klady a zápory ve výuce jednotlivých předmětů jsou uvedeny v autoevaluačních zprávách předmětů. Změny garantů předmětu oproti akreditaci: Předmět Původní garant předmětu Nový garant předmětu Změna od Matematika doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D.* RNDr. Jana Vysoká, Ph.D. od ZS 2020 Podniková ekonomika doc. Ing. Eva Ružinská, PhD., MBA* prof. Ing. Tomáš Klieštik, PhD. od ZS 2020 Finance podniku I prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.* doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. od ZS 2021 Metodika odborné práce doc. Ing. Josefem Marouškem, Ph.D.* prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. od ZS 2021 Ekonomická teorie II Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.** Ing. Pavel Rousek, Ph.D. od LS 2022 Řízení inovací Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA** doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. od LS 2022 * dle akreditační žádosti z roku 2019 ** dle kontrolní zprávy z roku 2022 (únor) II. Personální zajištění studijního program Jméno a příjmení (včetně titulu) Věk Rozsah úvazku na VŠTE doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. 61 100% (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) Mgr. Tomáš Mrhálek, Ph.D. 33 50% doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. 47 100% Ing. Taťána Hajdíková, Ph.D. 50 50 % (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) Ing. Róbert Kuchár, Ph.D. 34 100% doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D. 43 100% Ing. Radim Dušek, Ph.D. 36 100% Ing. Miluše Balková, Ph.D. 46 100% doc. PhDr. František Pollák, PhD. 36 50% prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. 46 100% Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA 47 100% Richard Colin Thompson 54 DPP Ing. Kristina Kabourková 65 80% Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. 28 100% Mgr. Bc. Michal Beňo, PhD. 41 50% (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) Bc. Mgr. Zuzana Beňová, MSc. 39 100% (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) Ing. Roman Danel, Ph.D. 55 100% RNDr. Jana Vysoká, Ph.D. 59 100% (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) Ing. Květa Papoušková 40 100% Mgr. Stanislav Bílek 45 70% Mgr. Antonín Stanislav, Ph.D. 36 100% prof. Ing. Tomáš Klieštik, PhD. 51 100% Mgr. Petr Šuleř, PhD. 47 50% Ing. Martin Maršík, Ph.D. 55 50% (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) Ing. Marta Hortová 60 DPČ Ing. Pavel Rousek, Ph.D. 40 100% Ing. Filip Petrách, Ph.D. 36 50% Ing. Vendula Simotová 40 70% Ing. Libor Votava, Ph.D. 51 50% Mgr. Libuše Turinská 41 100% Mgr. Bc. Gabriela Marková 49 DPP Mgr. Helena Lustová 39 DPP Mgr. Petr Sádlo 34 100% Mgr. Karim Sidibe 48 100% Mgr. Olga Kendall 54 DPP doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. 50 100% Ing. Iveta Kmecová, PhD. 58 100% Bc. Mgr. et Mgr. Blanka Borovková 37 50% doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. 68 100% Mgr. Štěpánka Jenešová 59 40% doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. 42 100% doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. 44 100% Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D. 48 100% Ing. Jaroslav Kollmann 27 100% Mgr. Yaroslava Kostiuk 26 100% Ing. Martin Telecký, Ph.D. 33 100% Ing. Josef Šedivý 34 100% Mgr. Monika Peka Kolafová 46 50% Mgr. Monika Lavičková 45 70% Mgr. Elena Tomášková 54 100% Ing. Iva Klementová, Ph.D. 50 100% III. Studenti a. Zájem o studium a úspěšnost studentů Počet přijatých studentů: 470 Počet zapsaných studentů celkem: 353 Počet studentů 1. ročníku na začátku semestru a na konci semestru za akademický rok a procento prostupnosti mezi 1. a 2. ročníkem: * Zapsáno 353, ukončeno 167, na konci 1. ročníku 186 studentů, prostupnost prvního ročníku 52,69%. Počet studentů 2. ročníku na začátku semestru a na konci semestru za akademický rok a procento prostupnosti mezi 2. a 3. ročníkem: · Na počátku semestru 169, ukončeno 69, na konci 2. ročníku 100, prostupnost druhého ročníku 59,17 % Počet absolventů za AR 2021/2022: 0 b. Uplatnění absolventů a vymezení typických pracovních pozic: Absolventi bakalářského studijního programu Řízení lidských zdrojů naleznou široké uplatnění: · v personálních podnikových útvarech (odděleních), resp. štábních útvarech, v divizních personálních útvarech, v útvarech vrcholového vedení podniků a organizací, · v personálních útvarech (odděleních) a útvarech rozvoje lidských zdrojů ve státních a veřejných organizacích, · v personálních agenturách, ve vzdělávacích, poradenských a konzultačních firmách působících v oblasti rozvoje lidských zdrojů, · v odborných pozicích státních organizací zabývajících se tvorbou a prováděním sociální politiky a politiky zaměstnanosti, · jako vedoucí pracovník či specialista na řízení lidských zdrojů v neziskových organizacích (občanských sdruženích, nadacích, fondech, profesních komorách, politických stranách, charitativních a náboženských organizacích aj.) IV. Závěrečné práce Počet studentů, kteří odevzdali KP: 0 Počet studentů, kteří obhájili KP: 0 Studenti v AR 2020/2021 nastoupili prvně do studia, žádný student nevypracovával kvalifikační práci. Předmět Bakalářská práce byl oproti původní akreditační žádosti rozdělen do dvou semestrů, a to na předmět Bakalářská práce 1, který je vyučován v 5. semestru a předmět Bakalářská práce 2, který bude vyučován v 6. semestru. Tato změna byla realizována zejména z důvodu motivovat studenty k tomu, aby zpracovávali své závěrečné práce průběžně a ne krátce před jejich odevzdáním, což se odrazí i v růstu kvality závěrečných prací. Studenti své práce odevzdávají až v AR 2022/2023. V. Semestrální praxe studentů Studenti prezenční formy studia si můžou podat Žádost o přiřazení studenta k jiné firmě/ instituci, pokud tak neučiní je jim přiřazená odborná praxe dle jejich oboru. V případě, že je nebo byl student kombinované formy zaměstnán na hlavní pracovní poměr nebo podniká v oboru, který odpovídá jeho specializaci, může si prostřednictvím IS podat žádost Potvrzení o absolvování odborné praxe. Rozsah zaměstnání v tomto případě musí odpovídat minimálním požadavkům na předmět Odborná praxe. V AR 2021/2022 neevidujeme žádného studenta na praxi. VI. Mobilita studentů Vyjíždějící studenti Vyjíždějící studenti ZS 2021 Země Jméno studenta Délka trvání studijního pobytu Německo David Bedlán 117 Řecko Nela Hodková 89 Řecko Petr Lebeda 89 Řecko Kateřina Šustrová 89 Řecko Trang Nguyenová 89 Řecko Matěj Víšek 89 Vyjíždějící studenti LS 2022 Země Jméno studenta Délka trvání studijního pobytu Portugalsko Šimon Kusý 122 Portugalsko Petr Lebeda 122 Přijatí studenti Přijatí studenti ZS 2021 Země Jméno studenta Příjmení studenta Délka trvání mobility (dny) X X X X Přijatí studenti LS 2022 Země Jméno studenta Příjmení studenta Délka trvání mobility (dny) X X X X VII. Výzkumná, vývojová a tvůrčí činnost Tvůrčí činnost - Projektové aktivity Výzkumné projekty a granty Projekty se SF Akademický pracovník Řešitel Spoluřešitel Řešitel Spoluřešitel doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. - 1 - 1 Ing. Róbert Kuchár, Ph.D. - - - - doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D. - 5 - 2 Ing. Radim Dušek, Ph.D. - - - 2 Ing. Miluše Balková, Ph.D. - - - 1 doc. PhDr. František Pollák, PhD. - 2 - - prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. 3 7 - - Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA 1 1 - 1 Ing. Kristina Kabourková - 1 - 1 Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. - 6 - 1 Mgr. Stanislav Bílek - 1 - - Mgr. Petr Šuleř, PhD. 1 3 - 1 Ing. Martin Maršík, Ph.D. - - - 1 Ing. Marta Hortová - 1 - 1 Ing. Pavel Rousek, Ph.D. - 1 1 1 Ing. Filip Petrách, Ph.D. - - - - Ing. Vendula Simotová - - - 1 Ing. Libor Votava, Ph.D. - - - 1 Mgr. Libuše Turinská - - - 1 Mgr. Petr Sádlo - - - 1 Mgr. Karim Sidibe - - - 1 doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. 1 2 - 2 Ing. Iveta Kmecová, PhD. - 1 - 1 doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. - 1 - 2 Mgr. Štěpánka Jenešová - - - 2 doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. 1 3 - 3 Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D. - - - 1 Ing. Jaroslav Kollmann - 2 - - Mgr. Yaroslava Kostiuk - 1 - - Ing. Josef Šedivý - 1 - - Mgr. Monika Lavičková - - - 1 Mgr. Elena Tomášková - - - - Zapojení studentů do vědecké činnosti: Jméno studenta Vědecká činnost Vedoucí X X X VIII. Spolupráce s VŠ, výzkumnými institucemi, ústavy, regionální správou a samosprávou a podnikatelskou praxí Název instituce Garant spolupráce Zaměření spolupráce Výstup PANEURÓPSKA VYSOKÁ ŠKOLA prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. školitel DSP Školitel DSP ŽILINSKÁ UNIVERZITA V ŽILINE prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. školitel DSP Školitel DSP ŽILINSKÁ UNIVERZITA V ŽILINE doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. školitel DSP Školitel DSP ČEZ, a. s. Mgr. Petr Šuleř, PhD. příprava a realizace projektů (především TA ČR) Projekt (návrh), podpora konference Ekonomická univerzita v Bratislave doc. PhDr. František Pollák, PhD. školitel DSP Školitel DSP STS Prachatice, a.s. prof. Ing. Jan Váchal, CSc., doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. výzkumná a projektová činnost TA ČR projekt VUSTE-APIS, s.r.o. prof. Ing. Jan Váchal, CSc., doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. výzkumná a projektová činnost TA ČR projekt Jihostroj Velešín, a.s. prof. Ing. Jan Váchal, CSc., doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. transfer poznatků z praxe do vzdělávací činnosti Příprava výzkumných projektů VISCOFAN CZ, s.r.o. prof. Ing. Jan Váchal, CSc., doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. transfer poznatků z praxe do vzdělávací činnosti Inovace anotace vybraných předmětů ČZU prof. Ing. Jan Váchal, CSc. Člen Vědecké rady Člen Vědecké rady VUMOP, v.v.i. prof. Ing. Jan Váchal, CSc. Člen Vědecké rady ústavu Člen Vědecké rady ústavu ŽILINSKÁ UNIVERZITA V ŽILINE Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. články, graduace Články ŽILINSKÁ UNIVERZITA V ŽILINE Mgr. Yaroslava Kostiuk články, graduace Články Dr. Poór, József, DSc., Faculty of Economics, University János Selye Ul. Hradná 21, 94501 Komárno doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries Dr. Zsolt Kőműves, Associate Professor, Hungarian University of Agriculture and Life Sciences (MATE), Hungary doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries Prof. Dr. Marzena Stor, Wroclaw University of Economics, Professor of Strategic International Human Resources Management; Head of HRM Department doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries Imrich Antalik, lecturer of Faculty of Faculty of Economics and Informatics J. Selye University, Komárno doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries Dr.Almina Bešić, Associate Professor, Department of International Management Johannes Kepler University Linz doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries Kinga Kerekes, Associate Professor, Management Department, University Babes-Bolyai Cluj doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries Agnes Slavic, PhD, Private Professor, Faculty of Economics University of Novi Sad doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries IX. Činnost AP v profesních organizacích, regionálních komisích apod. Viz tabulka a její popis Jméno AP Název organizace Funkce doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. Komisia krajského školského úradu Prešov Člen doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. Časopis Littera Scripta Člen redakční rady Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D. Časopis LOGI – Scientific Journal on Transport and Logistics Člen redakční rady doc. PhDr. František Pollák, PhD. Výzkumná agentura Odborný hodnotitel Časopis Strategic Management Člen redakční rady prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. Vysoká škola podnikání a práva, a.s. člen Oborové rady VUT v Brně, Fakulta podnikatelská Člen Vědecké rady FAMO v Písku Člen umělecké rady Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Předseda Akademického senátu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Člen Rady pro vnitřní hodnocení kvality Krajský soud v Českých Budějovicích Člen komise Ekonomika, ceny a odhady, hospodářské činnosti společností, mzdy, dodavatelsko-odběratelské vztahy, účetnictví Časopis Littera Scripta Člen redakční rady Časopis Ekonomicko-manažérske spektrum Člen redakční rady Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA PROBLEMS AND PERSPECTIVES IN MANAGEMENT JOURNAL Člen redakční rady prof. Ing. Tomáš Klieštik, PhD. Časopis Ekonomicko-manažérske spektrum Šéfredaktor prof. Ing. Tomáš Klieštik, PhD. Žilinská universita v Žilině, Fakulta provozu a ekonomiky dopravy a spojů, katedra ekonomiky Profesor doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. Vysoká škola evropských a regionálních studií Člen akademické rady Časopis Littera Scripta Člen redakční rady Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady Data, Special Issue "Big Data Analytics in Bankruptcy Prediction" Člen redakční rady Časopis Data Člen rady recenzentů Ing. Iveta Kmecová, PhD. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Člen Disciplinární komise Časopis Auspicia Člen redakční rady Etická komise na VŠTE Člen komise doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. European Business School, Praha Předseda správní rady doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. Sustainability, Special Issue "Sustainable Human Resource Management in Industry 4.0" Člen redakční rady doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. Časopis Littera Scripta Člen redakční rady Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Předsedkyně Disciplinární komise VŠTE Mgr. Yaroslava Kostiuk Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Člen Akademického senátu X. Materiálně technické zabezpečení SP · Místo uskutečňování studijního programu: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Okružní 517/10, 370 01 České Budějovice Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Nemanická 436/7, 370 10 České Budějovice · Z celkového počtu učeben je 10 kmenových s jednotlivou kapacitou 30 až 48 míst, 5 přednáškových s jednotlivou kapacitou 64 až 212 míst, 1 klimatizovaná aula s kapacitou 356 míst, 4 klimatizované počítačové s jednotlivou kapacitou 28 až 30 pracovních stanic, 2 pro technické obory s jednotlivou kapacitou 24 míst v budově centrálních laboratoří. Učebny jsou standardně vybaveny počítačem, projektorem a kvalitními reproduktory, přednáškové místnosti a aula jsou navíc vybaveny vizualizéry a mikrofony. V areálu na Nemanické ulici, je k dispozici jedna přednášková místnost s kapacitou 90 míst, 9 učeben s jednotlivými kapacitami 35 míst, dvě PC učebny, kde každá má kapacitu 24 pracovních stanic a jedna místnost určena pro projektovou výuku. · Ve výukových prostorách VŠTE pravidelně dochází ke zlepšování zázemí, pořizování nového, opravám či obměně nevyhovujícího vybavení a IT zařízení, tj. výměna zastaralého hardwaru, pořizování aktuálního softwaru a zkvalitňování datové sítě. Materiální zabezpečení je rozšiřováno kromě zdrojů VŠTE také z prostředků získaných z fondů EU a jiných dotačních programů. · Vysoká škola disponuje kvalitní počítačovou sítí. Po celém areálu je k dispozici volné připojení na internet. Počítačové systémy jsou přístupné ve všech prostorách bez časového omezení v režimu 365 dnů v roce a 24 hodin denně. · Projektová multimediální učebna pro výuku a studentské projekty. Odborná učebna má kapacitu 30 míst a mezi její vybavení patří interaktivní tabule vč. dataprojektoru, počítače a profesionální jazykový digitální přehrávač, stacionární stanice pro zabezpečení jednotlivých sekcí - sluchátka pro využití mimo jiné také ve výuce v cizím jazyce a profesionální přehrávač. · Assessment centrum - Studenti mají možnost vyzkoušet si prostředí a atmosféru při výběrových řízeních, využívajících pro výběr uchazečů tzv. assessment center. Místnost je vybavena nezbytným zařízením pro prezentaci a řešení zadaných úkolů, spolupráci v týmu a pro zaznamenání průběhu „výběrového řízení“. Studenti mají příležitost poučit se z vlastních omylů a pracovat na pozitivech jejich vystupování. Studenti mají také možnost vyzkoušet si role personalistů a zaměstnanců fiktivních firem. Assessment centrum obsahuje potřebný hardware a software pro hodnocení uchazečů o práci (Vídeňský testový systém, PC, Tablety) s kapacitou pro 15 studentů. Virtuální laboratoř Ve Virtuální laboratoři, je k dispozici potřebné hardwarové a softwarové vybavení virtuální reality včetně licencí Let´s meet VR a Virtual Orator, tyto aplikace simulují virtuální prostředí a jejich cílem je např. rozvoj prezentačních dovedností studentů a kreativního myšlení. XI. Klady a negativa v zabezpečení studijního programu Oblast pedagogická Skupina Podniková ekonomika Klady: Studijní program reflektuje potřeby praxe, tematicky velmi oblíbený studenty. Studenti neměli významnější problémy s absolvováním předmětů, které byly zabezpečovány skupinou Podniková ekonomika. Negativa: Studenti jsou v rámci výuky často spíše pasivní, studenti nekonzultují, ač jim je to opakovaně nabízeno, nízká účast na přednáškách, často také neanalytické myšlení studentů. Neadekvátní počet akademiků s patřičným vzděláním k zabezpečení výuky (ač v rámci skupiny Podniková ekonomika není až takový problém - zabezpečuje výuku pouze 1 předmětu v rámci studijního programu - problém spíše s menším počtem AP pro vedení BP). Skupina Finance a účetnictví Klady: Studijní program je založen na ekonomickém základě a navazuje na hlubší komplexní znalosti a dovednosti potřebné pro praxi. Vyučující předmětů musí být znalý napříč obory účetnictví, financí, finančnímu managementu, analýzy rizika, finančních a kapitálových trhů, makro a mikro ekonomických aspektů. Program byl zabezpečen z tohoto hlediska. Negativa: Pro ZS 2023 existuje reálné nebezpečí nemožnosti zabezpečit z personálních zdrojů skupiny výuku předmětu FIP_s, jehož výuka by se v případě nepřijetí nové pracovní síly, musela delegovat na jiné skupiny. Skupina Právo Klady: Studenti jeví o probíranou látku zájem, mají i poměrně široké obecné povědomí. Negativa: Žádné. Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Klady: Skupina v tomto studijním programu nezabezpečuje výuku žádného předmětu. Negativa: Skupina v tomto studijním programu nezabezpečuje výuku žádného předmětu. Skupina Inovace a kvalita Klady: Vyšší aktivita ze strany studentů k probírané látce. Zájem o diskusi a probíranou problematiku. Negativa: Nízký počet akademiků s doktorským a vyšším stupněm vzdělání (3 doktorandi, 1 Ph.D., 1 doc.) - primárně nezabezpečuje žádný předmět v rámci studijního programu. Skupina Řízení a strategie Klady: Zapojení odborníků z praxe a aktuální upotřebení absolventů na trhu práce. Negativa: Nízký proaktivní přístup studentů na přednáškách a nízký počet doktorandů. Skupina Organizační kultura a kompetence Klady: Zapojení kvalitních odborníků z praxe, motivace studentů ke studiu oboru, na katedře působí dvě doktorandky. Negativa: Bude třeba posílit řady AP o jednoho AP s hodností docent. Skupina Marketing a Skupina Regionální rozvoj a cestovní ruch Klady: Dostatečné zabezpečení předmětů experty z praxe, zájem o předměty zajišťované KCRM. Negativa: Nedostatek akademických pracovníků s Ph.D. na garanci a vedení KP, včetně nedosažení požadovaného počtu relevantních publikačních výstupů pro garanci předmětů Centrum jazykových služeb Klady: Studenti získávají a prohlubují si znalosti cizího jazyka a schopnost komunikovat v něm. Probíhá výuka dvou cizích jazyků, konkrétně anglického a německého, jejichž znalost výrazně zvyšuje uplatnění studentů na trhu práce. Výuku zajišťují i rodilí mluvčí. Studenti si prohlubují všechny čtyři základní dovednosti - čtení, psaní, poslech i mluvení. K dispozici je dostatek kvalitních výukových materiálů. Zejména pro studenty s individuálním studijním pláně a studenty kombinované formy studia jsou vytvořeny v MS Teams studijní skupiny, kde je veškerá látka znovu vysvětlena v českém jazyce. Jsou také průběžné vytvářeny doplňkové studijní materiály např. v podobě komentovaných prezentací s probíranou látkou. Negativa: Negativem je jednoznačně velký počet studentů ve skupině. Vstupní úroveň studentů je rozdílná, zejména v prvním ročníků. V případě menších studijních skupin by bylo možné s tímto problémem více a snáze pracovat. Další nevýhodou je výuka pouze obecné angličtiny jako hlavního jazyka. V příštích semestrech by bylo vhodné pozměnit koncepci výuky tak, aby bylo možné vyučovat i odborně zaměřený cizí jazyk. Ústav technicko-technologický Klady: Neustále zkvalitňování personálního zázemí. Nabízení studentům pomoci v Support Centru. Negativa: Studenti jsou v rámci výuky často spíše pasivní, nekonzultují, ač jim je to opakovaně nabízeno, nízká účast na přednáškách. Toto má poté vliv na propustnost předmětu. Oblast tvůrčí Skupina Podniková ekonomika Klady: Z hlediska tvůrčího zabezpečení jsou AP ve skupině Podniková ekonomika na velmi dobré úrovni. AP publikují ročně souhrnně desítky článků indexovaných v renomovaných světových databázích WoS a Scopus. Zároveň řeší řadu tematických projektů, přičemž na tuto oblast je postupem času kladen větší a větší důraz. Negativa: Souvisí opět s nedostatkem AP, kteří mohou zabezpečit studijní program. Aktivity dosud nebyly příliš zaměřeny do podnikové praxe (formou dlouhodobých projektů řešených s aplikační sférou či zakázek na patřičná témata). Negativem může být také zvyšující se tlak na kvantitu, přičemž nemusí být tím pádem zajištěna dostatečná kvalita výstupů. Skupina Finance a účetnictví Klady: Členové skupiny jsou velmi aktivní ve tvorbě tvůrčích výstupů. Negativa: Časové rozpětí mezi dokončením vědeckého výstupu a jeho přijetím do časopisu je v řádu několika měsíců až 2 let. Skupina Právo Klady: stávající AP se dílčím způsobem zapojují do tvůrčí činnosti. Negativa: Tvůrčí činnost v oblasti “právo” je poměrně komplikovaná, měl by tak být brán v potaz specifických charakter a možnosti publikování tvůrčích výstupů. Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Klady: Skupina v tomto studijním programu nezabezpečuje výuku žádného předmětu Negativa: Skupina v tomto studijním programu nezabezpečuje výuku žádného předmětu Skupina Inovace a kvalita Klady: Aktivní činnost při řešení inovačních voucherů a přípravy projektových žádostí dle dotačního monitoringu. Zapojení studentů PVS do výzkumné a publikační činnosti. Aktivní činnost při hledání mezinárodních institucí ke spolupráci (Portugalsko, Nizozemsko). Negativa: Nižší počet relevantních publikačních výstupů členů skupiny. Dlouhý proces přijetí článku do indexovaných časopisů (od dvou měsíců do cca 1 roku). Skupina Řízení a strategie Klady: Aktivní přístup při řešení výzkumné a projektové činnosti. Negativa: Zdlouhavý proces uplatnění článku v časopise. Skupina Organizační kultura a kompetence Klady: Tvůrčí činnost většiny klíčových členů katedry byla na dobré úrovni. U cvičících bude třeba publikační činnost zlepšit. Negativa: Bude třeba posílit projektovou činnost a zakázkovou činnost ve spolupráci s podnikovou praxí. Skupina Marketing a Skupina Regionální rozvoj a cestovní ruch Klady: Katedra řeší aktuální a trendové vědecko-výzkumné projekty, včetně projektů se zahraničním. Průběžně jsou zasílány projektové žádosti na základě aktuálních požadavků a trendů uživatelské praxe. Je zde i ochota národních i mezinárodních institucí ke spolupráci. Negativa: KCRM má rezervy ve využívání podnikatelských voucherů z důvodu nerelevantních témat od zadavatele voucherů, která se neshodují s tématy, která jsou řešeny členy KCRM. Centrum jazykových služeb Klady: Centrum jazykových služeb se momentálně podílí na projektu digitalizace učebních materiálů, projektu Blended Intensive Programme a připravuje se další projekt v rámci projektu Erasmus+ KA2. V rámci projektů řešených ostatními skupinami CJS může spolupracovat např. na překladech. Negativa: Obtížnější hledání partnerů pro mezinárodní spolupráci v oblasti projektů. Ústav technicko-technologický Klady: Neustálá snaha o zkvalitňování personálního zázemí. Negativa: Nižší počet relevantních publikačních výstupů členů skupiny. V rámci zabezpečování předmětů, jako je Matematika a Informatika na Katedře informatiky a přírodních věd, není vždy snadné získat relevantní projekty a publikovatelné články apod. Oblast personální Skupina Podniková ekonomika Klady: Stávající AP velmi aktivní z hlediska publikační, projektové i pedagogické činnosti. Negativa: Nedostatečný počet AP s odpovídajícím vzděláním pro zapojení do studijního programu například i pro vedení BP. Téměř nulová zastupitelnost v rámci skupiny. Skupina Finance a účetnictví Klady: Kvalitní personální zázemí, letité zkušenosti, dobrá komunikace a spolupráce kolegů v rámci skupiny. Negativa: Největší problém - neuspokojená poptávka po Ph.D. obor účetnictví a Ph.D. + doktorand pro obor finance. Nulová zastupitelnost ve skupině. Skupina Právo Klady: od 02/2023 jeden nový pracovník ve skupině. Negativa: Prozatím nízká zastupitelnost, která bude snad dlouhodobě vyřešena právě novým pracovníkem. Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Klady: Skupina v tomto studijním programu nezabezpečuje výuku žádného předmětu Negativa: Skupina v tomto studijním programu nezabezpečuje výuku žádného předmětu Skupina Inovace a kvalita Klady: Skupina personálně posílila v oblasti nového doktoranda a nového docenta. Negativa: V procesu získání doktorského vzdělání jsou 3 akademičtí pracovníci. Skupina Řízení a strategie Klady: Posílení o jednoho doktoranda a jednoho odborného asistenta. Negativa: Absence kvalifikovaných zaměstnanců pro vedení BP a garantování předmětů v rámci Studijního programu. Skupina Organizační kultura a kompetence Klady: Výuka byla zajištěna v soulady se standardy NAÚ. Negativa: Žádná. Skupina Marketing a Skupina Regionální rozvoj a cestovní ruch Klady: Katedra personálně posílila, byli přijati noví akademičtí pracovníci s PhD. titulem a jeden člen úspěšně prošel habilitačním řízením. Negativa: Malá zastupitelnost v případě absence akademika. Dva členové stále v procesu získání PhD. Centrum jazykových služeb Klady: Byli přijati noví zaměstnanci na pozici akademický pracovník-lektor, s CJS spolupracují 3 rodilí mluvčí (externí i interní zaměstnanci) Negativa: Nerovnoměrné vytížení pracovníků v zimních a letních semestrech. Bylo by možno vyřešit např. umožněním studentům opakujících předmět ze zimního semestru jeho zápis v semestru letním. Ústav technicko-technologický Klady: Neustále snaha o zkvalitňování personálního zázemí. Negativa: Žádné. Za oblast materiálně technickou Skupina Podniková ekonomika Klady: Zabezpečení PC v každé učebně, na pracovišti, postupná obnova zařízení, fungující projektory. Negativa: Mnohdy slabý signál WiFi a občasné výpadky internetové sítě, PC nejsou vždy tak výkonné, aby zvládly i složitější výpočty, chybí tablety a podobná drobnější přenosná zařízení (prezentéry apod.). Chybí velkokapacitní fungující tiskárny. Skupina Finance a účetnictví Klady: Potřebné vybavení je k dispozici či na požádání dodáno. Negativa: Slabá WiFi, nefunkční tiskárny. Skupina Právo Klady: Materiálně-technické vybavení je dostatečné. Negativa: Bylo by vhodné zřídit studijní přístup do některého z právních systémů (ASPI, Codexis, Beck, …). Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Klady: Skupina v tomto studijním programu nezabezpečuje výuku žádného předmětu. Negativa: Skupina v tomto studijním programu nezabezpečuje výuku žádného předmětu. Skupina Inovace a kvalita Klady: Skupina aktivním způsobem využívá softwarového vybavení pro matematicko-statistické modelování (Matlab), v každé učebně využíván a projektor, kanceláře AP byly vybaveny novými PC (notebookami). Aplikace virtuální reality do výuky. Negativa: V počítačových učebnách jsou nefungující PC (prochází k obnově), slabší signál WiFi. Skupina Řízení a strategie Klady: Zvýšit akcent na personální zajištění odbornými asistenty v souladu s jejich akreditabilností. Negativa: Často se opakující problém s nefungujícími tiskárnami, časté výpadky internetového připojení, nestálost WIFI připojení. Skupina Organizační kultura a kompetence Klady: Výuka je zajištěna v souladu s akreditačními standardy. Negativa: Časté problémy s výpočetní technikou (internet apod.). Skupina Marketing a Skupina Regionální rozvoj a cestovní ruch Klady: Aktuálně byly členové katedry vybavení novou IT technikou, tím byly vyřešeny technické problémy. Negativa: Problémy s častými aktualizacemi ve PC třídách. Centrum jazykových služeb Klady: K dispozici jsou PC, projektory, vybavení pro poslechy. Negativa: Nevhodné učebny pro výuku jazyků - v budově na Okružní je k dispozici jen jedna jazyková učebna. Pro výuku jazyků jsou vhodnější učebny buď s jiným rozmístěním stolů, nebo alespoň s možností pohybovat lavicemi. Časté problémy např. s poslechy ve třídách, výpadky internetu na Nemanické. Ústav technicko-technologický Klady: K dispozici jsou PC, projektory, vše potřebné pro výuku. Negativa: Žádné. XII. Návrhy na změny studijního programu Skupina Podniková ekonomika Pouze dílčí úkony: klást důraz na posílení týmu kvalifikovaných AP pro zabezpečení studijního programu; navýšit množství řešených aktivit ve vztahu k aplikační sféře; pořízení vhodného IT vybavení. Skupina Finance a účetnictví Nezbytné je přijetí nových kolegů do týmu pro zabezpečení pedagogické a tvůrčí činnosti. Dále AP pro garantování předmětů studijního programu. Zajištění vhodného IT vybavení. Skupina Právo Žádné Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Skupina v tomto studijním programu nezabezpečuje výuku žádného předmětu Skupina Inovace a kvalita Všeobecný dílčí úkol, kladení důrazu na posílení kvalifikovaných AP pro zabezpečení garantství předmětů zajišťovaných skupinou Inovace a kvalita. Skupina Řízení a strategie Zvýšit akcent na personální zajištění odbornými asistenty v souladu s jejich akreditabilností. Skupina Organizační kultura a kompetence Bez připomínek, členové skupiny se snaží vyučovat v souladu s aktuálními trendy. Skupina Marketing a Skupina Regionální rozvoj a cestovní ruch Bez připomínek Centrum jazykových služeb Zařadit výuku odborného cizího jazyka