Autoevaluační zpráva programu Název studijního programu: Podniková ekonomika Typ studijního programu: bakalářský Kód studijního programu: B0413P050020 Garant studijního programu: doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. Datum získání akreditace: 04. 01. 2020 Platnost akreditace do: 04. 01. 2030 Forma studia: prezenční/kombinovaná Akademický rok: 2020/2021 Název studijního programu: Business Administration Typ studijního programu: bakalářský Kód studijního programu: B0413P050043 Garant studijního programu: doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. Datum získání akreditace: 26. 03. 2021 Platnost akreditace do: 04. 01. 2030 Forma studia: prezenční Akademický rok: 2020/2021 I. Přehled garantů a vyučovaných předmětů Jméno a příjmení garanta (včetně titulu) Katedra Název předmětu Zkratka předmětu Typ předmětu* prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. Ústav znalectví a oceňování Mikroekonomie - pro bakalářské studium BPE_MIE ZT prof. Ing. Tomáš Klieštik, PhD. Ústav znalectví a oceňování Nauka o podniku Business science BPE_NOP SA_BSC ZT doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. Katedra cestovního ruchu a marketingu Marketing BPE_MAR PZ doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. Katedra managementu Procesní management Business process management BPE_PCM SA_BPM PZ RNDr. Jana Vysoká, Ph.D. Katedra informatiky a přírodních věd Matematika MAT_a PZ Mgr. Stanislav Bílek Katedra řízení lidských zdrojů Základy práva Basics of law ZAPR SA_BOL PZ Mgr. Libuše Turinská Centrum jazykových služeb Anglický jazyk I ACJ_1a Mgr. Elena Tomášková Centrum jazykových služeb Německý jazyk I German language I NCJ_1a SA_GER_1 doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. Katedra řízení lidských zdrojů Etika a filozofie vysokoškolského prostředí EFVP V Ing. Pavel Rousek, Ph.D. Ústav znalectví a oceňování Makroekonomie - pro bakalářské studium BPE_MAE ZT Ing. Martin Telecký, Ph.D. Katedra informatiky a přírodních věd Statistika pro ekonomy BPE_STA PZ Ing. František Milichovský, Ph.D., MBA, DiS. Ústav znalectví a oceňování Nákup a řízení zásob BPE_NRZ PZ doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. Katedra řízení lidských zdrojů Personální management BPE_PRM PZ doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. Katedra managementu Podnikové řízení Business management PRI_a SA_BSM ZT prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. Ústav znalectví a oceňování Metodika odborné práce BPE_MOP PZ Mgr. Libuše Turinská Centrum jazykových služeb Anglický jazyk II ACJ_2a Mgr. Elena Tomášková Centrum jazykových služeb Německý jazyk II German language II NCJ_2a SA_GER_2 prof. Ing. Jan Valíček, Ph.D. Katedra strojírenství Výrobní proces BPE_VPR PZ Ing. Taťána Hajdíková, Ph.D. Ústav znalectví a oceňování Finanční účetnictví I BPE_FUC_1 PZ doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. Ústav znalectví a oceňování Finance podniku I BPE_FIP PZ Ing. Radim Dušek, Ph.D. Katedra cestovního ruchu a marketingu CRM systémy BPE_CRM PZ doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. Ústav znalectví a oceňování Řízení investic BPE_RIN PZ Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA Katedra managementu Manažerské dovednosti BPE_MAD PZ Mgr. Libuše Turinská Centrum jazykových služeb Anglický jazyk III BPE_ACJ_3 Mgr. Elena Tomášková Mgr. Monika Lavičková Centrum jazykových služeb Německý jazyk III German language III BPE_NCJ_3 SA_GER_3 Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D. Katedra managementu Řízení změn BPE_RIZ PZ Ing. Roman Danel, Ph.D. Katedra informatiky a přírodních věd Informatika pro ekonomy BPE_INF PZ doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. Katedra managementu Řízení inovací INO PZ doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. Katedra řízení lidských zdrojů Společenská odpovědnost BPE_SEP PZ Ing. Radim Dušek, Ph.D. Katedra cestovního ruchu a marketingu Obchodní činnost BPE_OBC PZ Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. Ústav znalectví a oceňování Mzdové účetnictví BPE_MZU PVP-B Mgr. Petr Šuleř, PhD. Ústav znalectví a oceňování Finanční a kapitálové trhy BPE_FKT PVP-B Mgr. Petr Sádlo Centrum jazykových služeb Anglický jazyk IV BPE_ACJ_4 Mgr. Elena Tomášková Mgr. Monika Lavičková Centrum jazykových služeb Německý jazyk IV German language IV BPE_NCJ_4 SA_GER_4 doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. Katedra managementu Strategické řízení STR PZ Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. Ústav znalectví a oceňování Controlling BPE_CTR SA_CON PZ doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D. Katedra managementu Regionalistika a regionální politika RRP_a PZ Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA Katedra managementu Podnikatelský plán – případová studie Business plan - case study BPE_PPS SA_BSP PZ Ing. Taťána Hajdíková, Ph.D. Ústav znalectví a oceňování Finanční účetnictví II BPE_FUC_2 PVP-B Ing. Jaromír Vrbka, MBA, PhD. Ústav znalectví a oceňování Finance podniku II Business finance II BPE_FIP_2 SA_BFI_2 PVP-B Mgr. Petr Sádlo Centrum jazykových služeb Anglický jazyk V BPE_ACJ_5 Mgr. Elena Tomášková Mgr. Monika Lavičková Centrum jazykových služeb Německý jazyk V German language V BPE_NCJ_5 SA_GER_5 doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. Katedra managementu Bakalářská práce BPE_BAK PZ prof. Ing. Jan Váchal, CSc. Katedra managementu Odborná praxe BPE_OPX PZ * Tabulka rozděluje předměty na profilový základ a základní teoretické předměty. Používané zkratky v tabulce: · PZ = předměty profilového základu · ZT = základní teoretické předměty · ostatní povinný = ostatní Klady a zápory ve výuce jednotlivých předmětů jsou uvedeny v autoevaluačních zprávách předmětů. Změny garantů předmětu oproti akreditaci: Předmět Původní garant předmětu Nový garant předmětu Změna od Nauka o podniku Business science Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD prof. Ing. Tomáš Klieštik, PhD. od ZS 2021 Marketing prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. od ZS 2020 Procesní management Business process management doc. Ing. Jarmila Straková, PhD. doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. od ZS 2020 Matematika doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D. RNDr. Jana Vysoká, Ph.D. od ZS 2020 Statistika pro ekonomy Mgr. Tomáš Náhlík, Ph.D. Ing. Martin Telecký, Ph.D. od LS 2021 Nákup a řízení zásob doc. Ing. Ján Kmec, CSc. Ing. František Milichovský, Ph.D., MBA, DiS. od LS 2022 Metodika odborné práce doc. Ing. Josef Maroušek, Ph.D. prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. od ZS 2021 Výrobní proces doc. Ing. Ján Kmec, CSc. prof. Ing. Jan Valíček, Ph.D. od ZS 2021 Finanční účetnictví I Ing. Romana Píchová, DiS., PhD. Ing. Taťána Hajdíková, Ph.D. od ZS 2021 CRM systémy Ing. Petra Martíšková, Ph.D. Ing. Radim Dušek, Ph.D. od ZS 2021 Řízení investic Ing. Jaromír Vrbka, MBA, PhD. doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. od ZS 2021 Obchodní činnost Ing. Petra Martíšková, Ph.D. Ing. Radim Dušek, Ph.D. od LS 2022 Mzdové účetnictví Ing. Romana Píchová, DiS., PhD. Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. od LS 2022 Finanční a kapitálové trhy Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD Mgr. Petr Šuleř, PhD. od LS 2022 Controlling prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. od ZS 2021 Finanční účetnictví II Ing. Romana Píchová, DiS., PhD. Ing. Taťána Hajdíková, Ph.D. od ZS 2021 Bakalářská práce doc. Ing. Josef Maroušek, Ph.D. doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. od ZS 2021 II. Personální zajištění studijního program Jméno a příjmení (včetně titulu) Věk Rozsah úvazku na VŠTE Bc. Mgr. et Mgr. Blanka Borovková 37 50% Colm Anthony Long 49 DPP doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. 61 100% (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. 44 100% doc. Ing. Josef Maroušek, Ph.D. 40 100 % doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. 42 100% doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D. 43 100% doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. 47 100% Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. 36 100 % doc. Ing. Zdeněk Pavelek, Ph.D., MBA 54 50% doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. 50 100% doc. PhDr. Alena Hricová, Ph.D. 39 15% doc. PhDr. František Pollák, PhD. 36 50% doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. 68 100% Ing. Bc. Karel Antoš, Ph.D. 56 100% Ing. et Ing. Nikola Sagapova 30 100% Ing. Eva Kalinová 27 100% Ing. Filip Petrách, Ph.D. 36 50% Ing. František Milichovský, Ph.D., MBA, DiS. 37 50% (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) Ing. Iva Klementová, Ph.D. 50 100% Ing. Iveta Kmecová, PhD. 58 100% Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. 28 100% Ing. Jaromír Vrbka, MBA, PhD. 37 100 % Ing. Jaroslav Kollmann 27 100% Ing. Jiří Jelínek, CSc. 56 50% Ing. Jiří Kučera 33 100% Ing. Josef Šedivý 34 100% Ing. Kristina Kabourková 65 80% Ing. Květa Papoušková 40 100% Ing. Libor Votava, Ph.D. 51 50% Ing. Lukáš Polanecký 32 100% (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) Ing. Marta Hortová 58 DPČ Ing. Martin Maršík, Ph.D. 55 50% (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) Ing. Martin Telecký, Ph.D. 33 100% Ing. Mgr. Martin Vítek, Ph.D., MBA 59 50 % Ing. Miluše Balková, Ph.D. 46 100% Ing. Monika Karková, PhD. 36 100% Ing. Pavel Rousek, Ph.D. 40 100% Ing. Radim Dušek, Ph.D. 36 100% Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA 47 100% Ing. Róbert Kuchár, Ph.D. 34 100% Ing. Roman Danel, Ph.D. 55 100% Ing. Romana Kušnirová, DiS., PhD. 37 100% Ing. Taťána Hajdíková, Ph.D. 50 50% (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. 28 100% Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D. 48 100% Ing. Vendula Simotová 40 70% Ing. Veronika Machová, Ph.D., MBA 33 100% Mgr. Ala Vida Vachušková 55 DPP Mgr. Antonín Stanislav, Ph.D. 36 100% Mgr. Bc. Gabriela Marková 49 DPP Mgr. Daniel Raušer 41 100% Mgr. Elena Tomášková 54 100% Mgr. Helena Lustová 39 DPP Mgr. Jana Vlasáková 36 100% (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) Mgr. Karim Sidibe 48 100% Mgr. Libuše Turinská 41 100% Mgr. Michal Konečný 28 100% Mgr. Monika Lavičková 44 70% Mgr. Monika Peka Kolafová 46 50% Mgr. Olga Kendall 53 DPP Mgr. Petr Sádlo 34 100% Mgr. Petr Šuleř, PhD. 47 50% Mgr. Stanislav Bílek 45 70% Mgr. Tomáš Náhlík, Ph.D. 39 100% Mgr. Yaroslava Kostiuk 26 100% prof. Ing. Jan Váchal, CSc. 75 100% prof. Ing. Jan Valíček, Ph.D. 46 100% prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. 46 100% prof. Ing. Tomáš Klieštik, PhD. 51 100% Richard Colin Thompson 54 DPP RNDr. Jana Vysoká, Ph.D. 59 100% (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) III. Studenti a. Zájem o studium a úspěšnost studentů Počet přijatých studentů: 881 Počet zapsaných studentů celkem: 625 Počet studentů 1. ročníku na začátku semestru a na konci semestru za akademický rok a procento prostupnosti mezi 1. a 2. ročníkem: * Zapsáno 625, ukončeno 307, na konci 1. ročníku 318 studentů, prostupnost prvního ročníku 50,88 %. Počet studentů 2. ročníku na začátku semestru a na konci semestru za akademický rok a procento prostupnosti mezi 2. a 3. ročníkem: · Na počátku semestru 267, ukončeno 106, na konci 2. ročníku 161, prostupnost druhého ročníku 60,30 % Počet absolventů za AR 2021/2022: 77 a. Kreditová poukázka Dle OR 15/2020 Stanovení objemu kreditových poukázek: „Počet případů navýšení kreditových poukázek je součástí sebehodnotící zprávy, kterou projednává rada vnitřního hodnocení.“ Kristýna Černá, učo 22244 (číslo spisu žádosti – 145565) b. Uplatnění absolventů a vymezení typických pracovních pozic: Absolventi bakalářského studijního programu Podniková ekonomika jsou připravováni na výkon řídící funkce pro střední a operativní stupeň řízení. Jedná se jak o podnikovou sféru, tak i organizace působící ve veřejné a státní správě. Lze předpokládat využití absolventů i u neziskových a veřejně prospěšných organizací. Jako příklad možných profesí lze uvést pozice jako nákupčí, plánovač výroby, obchodník, finančník, marketér, účetní, manažer a podnikatel. S ohledem na zvýšený akcent na jazykové dovednosti absolventů lze předpokládat jejich využití i v podnicích s účastí zahraničního kapitálu působících nejen v tuzemsku, ale i navazujících příhraničních oblastech, po kterých je rovněž trvalá zvýšená poptávka IV. Závěrečné práce Počet studentů, kteří odevzdali KP: 91 Počet studentů, kteří obhájili KP: 77 a. Klady a zápory odevzdaných prací Při odborném a správně nastaveném vedení KP mohou vzniknout velmi zdařilé práce, které reflektují aktuální problematiky, mnohdy nové a inovativní aktivity v rámci dynamického vývoje světa. Vše ale vyžaduje velmi proaktivní přístup vedoucího KP a spoustu času stráveného vedením KP. KP jsou zaměřeny obecně například na celý sektor národního hospodářství, což určitě dává logiku, na stranu druhou ale znemožňuje řadu možných praktických aplikací a reflektování požadavků aplikační sféry. b. Mimořádně zdařilé práce (uveďte v čem je považujete za přínosné a zdařilé) Jedná se o práce zaměřené na velmi aktuální témata řešená mnohdy i na úrovni vlád jednotlivých států, témata, na která neexistuje jednotný pohled a jednotlivé státy se je teprve snaží implikovat do svých právních institutů. Jedná se například o práce zaměřené na kryptoměny a jejich zdanění nebo obchodování těchto virtuálních měn. c. Co by bylo potřeba dále zlepšit Se zvyšujícími se požadavky na vyučující v oblasti kvality KP a z hlediska velmi specifické struktury, která není běžná na jiných VŠ a je velmi náročná na zpracování, by bylo žádoucí interně nastavit lepší hodnocení této aktivity (vedení KP), které v současnosti neodpovídá realitě. Větší důraz klást na výuku předmětu zaměřujícího se na metodiku odborné práce a další navazující předměty se seminární prací, protože i přesto mnozí studenti neznají základní principy zpracování práce a vyučující je nucen vysvětlovat a ukazovat postup v oblastech, které by studenti v rámci úspěšně absolvovaných předmětů a výstupů z učení měli mít. V. Semestrální praxe studentů Studenti prezenční formy studia si můžou podat Žádost o přiřazení studenta k jiné firmě/ instituci, pokud tak neučiní je jim přiřazená odborná praxe dle jejich oboru. V případě, že je nebo byl student kombinované formy zaměstnán na hlavní pracovní poměr nebo podniká v oboru, který odpovídá jeho specializaci, může si prostřednictvím IS podat žádost Potvrzení o absolvování odborné praxe. Rozsah zaměstnání v tomto případě musí odpovídat minimálním požadavkům na předmět Odborná praxe. a. Zhodnocení průběhu obhajoby odborné praxe Obhajoby odborných praxí vykazovaly výrazné diferenciace z hlediska kvality prezentací studentů. Zásadním rozdílem bylo, zda praxe probíhala na podniku, který umožnil studentovi naplnění požadovaných výstupů z učení za stanovené předměty. Za velmi pozitivní považuji obhajoby studentů, kteří absolvovali praxi v zahraničí. b. Silné a slabé stránky studentů po dokončení praxe Za silné stránky považuji snahu studentů o maximální naplnění požadovaných výstupů z učení a jejich případné doplnění formou e-learningu. Za slabou stránku považuji skutečnost, že někteří studenti neměli připravenou prezentaci v požadované formě a jejich ústní výklad byl výrazně slabší. c. Zhodnoťte postup plnění praxe, v čem přináší výhody a nevýhody Nastavený systém praxí lze jednoznačně hodnotit pozitivně, zejména z pohledu teoretických poznatků s podnikatelskou praxí. Takto to bylo vnímáno u převážné většiny studentů, kdy řada z nich uvedenou praxí získala i své budoucí zaměstnání. d. Návrhy, co by se dalo zlepšit. Doporučuji více akcentovat zaměření studijního programu při volbě podniku, kde se praxe má uskutečnit. VI. Mobilita studentů Vyjíždějící studenti Vyjíždějící studenti ZS 2021 Země Jméno studenta Délka trvání studijního pobytu Portugalsko Churanová Dominika 82 dní Portugalsko Havlíček Martin 82 dní Portugalsko Opálka Václav 82 dní Portugalsko Andelík Tomáš 82 dní Portugalsko Mikulová Karolína 82 dní Vyjíždějící studenti LS 2022 Země Jméno studenta Délka trvání studijního pobytu Portugalsko Trubka Tomáš 122 dní Přijatí studenti Přijatí studenti ZS 2021 Země Jméno studenta Příjmení studenta Délka trvání mobility (dny) Turecko Osman Derici 126 Turecko Neriman Baykal 126 Turecko Umut Biyikli 126 Turecko Mahmut Yiğit Yilmaz 126 Turecko Ercan Óz 126 ČLR Gengren Luo 126 ČLR Kunpeng Qian 126 Francie Cyril Staudt 126 Španělsko Marta Aina Fuster Piňeiro 126 Španělsko Juan José Lozano Valenzuela 126 Španělsko Mario Velasco Cuesta 126 Španělsko Adrián Iglesias Chaparro 126 Španělsko Sergio Guzmán Pastor 126 Španělsko Luis Pablo Torrente Moreno 126 Španělsko Javier García García 126 Přijatí studenti LS 2022 Země Jméno studenta Příjmení studenta Délka trvání mobility (dny) Španělsko Sergio Guzmán Pastor 126 Španělsko Adrián Iglesias Chaparro 126 Španělsko Ana Belen Alonso Casado 126 Portugalsko Inês Borba 126 Portugalsko Pedro Gonçalves 126 Portugalsko Rodrigo Laissa Gregório 126 Portugalsko Sara Pateiro 126 Ruská federace Victoria Zakharova 126 Turecko Emre Enes Köse 126 Turecko Seray Pasaoglu 126 Turecko Uğur Uzunoğlu 126 Turecko Zeynep Karaçay 126 Turecko İnanc Efsan 126 Turecko Emir Gümüs 126 Turecko Osman Derici 126 Slovensko Loran Homolka 126 VII. Výzkumná, vývojová a tvůrčí činnost Tvůrčí činnost - Projektové aktivity Výzkumné projekty a granty Projekty se SF Akademický pracovník Řešitel Spoluřešitel Řešitel Spoluřešitel doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. 1 3 - 3 doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D. - 5 - 2 doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. - 1 - 1 Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. - 4 - - doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. 1 2 - 2 doc. PhDr. František Pollák, PhD. - 2 - - doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. - 1 - 2 Ing. et Ing. Nikola Sagapova - - - 2 Ing. Eva Kalinová - 1 - - Ing. Filip Petrách, Ph.D. - - - - Ing. František Milichovský, Ph.D., MBA, DiS. - - - - Ing. Iveta Kmecová, PhD. - 1 - 1 Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. 2 5 - 1 Ing. Jaromír Vrbka, MBA, PhD. 1 2 - - Ing. Jaroslav Kollmann - 2 - - Ing. Jiří Kučera - 2 - 1 Ing. Josef Šedivý - 1 - - Ing. Kristina Kabourková - 1 - 1 Ing. Květa Papoušková - - - 1 Ing. Libor Votava, Ph.D. - - - 1 Ing. Marta Hortová - 1 - 1 Ing. Martin Maršík, Ph.D. - - - 1 Ing. Miluše Balková, Ph.D. - - - 1 Ing. Pavel Rousek, Ph.D. - 1 1 1 Ing. Radim Dušek, Ph.D. - - - 2 Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA 1 1 - 1 Ing. Róbert Kuchár, Ph.D. - - - - Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. - 6 - 1 Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D. - - - 1 Ing. Vendula Simotová - - - 1 Ing. Veronika Machová, Ph.D., MBA 1 5 - - Mgr. Daniel Raušer - - - 1 Mgr. Elena Tomášková - - - - Mgr. Jana Vlasáková - - - 1 Mgr. Karim Sidibe - - - 1 Mgr. Libuše Turinská - - - 1 Mgr. Michal Konečný - - - - Mgr. Monika Lavičková - - - 1 Mgr. Petr Sádlo - - - 1 Mgr. Petr Šuleř, PhD. 1 3 - 1 Mgr. Stanislav Bílek - 1 - - Mgr. Yaroslava Kostiuk - 1 - - prof. Ing. Jan Váchal, CSc. 1 3 1 1 prof. Ing. Jan Valíček, Ph.D. 3 - - - prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. 3 7 - - Zapojení studentů do vědecké činnosti: Jméno studenta Vědecká činnost Vedoucí Kristína Korená Pomocná vědecká síla Spoluřešitel projektu SVV 2022 doc. Pártlová doc. Pollák Dalibor Zeman Pomocná vědecká síla Ing. Ruschak Petr Šmolík Pomocná vědecká síla Ing. Talíř Sabina Tichá Pomocná vědecká síla Ing. Talíř Jakub Chán Účast ve SVOČ 2021 dr. Balková Dita Jírovcová Účast ve SVOČ 2021 dr. Balková Dominika Churanová Účast ve SVOČ 2021 dr. Balková Stanislav Vítovec Účast ve SVOČ 2021 doc. Pollák Lada Havlová Účast ve SVOČ 2021 doc. Pollák Bohdana Lukach Účast ve SVOČ 2021 doc. Pollák Dana Madžarová Účast ve SVOČ 2021 dr. Vítek Dominika Koblížková Účast ve SVOČ 2021 dr. Vítek Pavel Cepák Pomocná vědecká síla Ing. Kollmann Karolína Mikulová Účast ve SVOČ 2021 dr. Vítek VIII. Spolupráce s VŠ, výzkumnými institucemi, ústavy, regionální správou a samosprávou a podnikatelskou praxí Název instituce Garant spolupráce Zaměření spolupráce Výstup ČEZ, a. s. Mgr. Petr Šuleř, PhD. příprava a realizace projektů (především TA ČR) projekt (návrh), podpora konference PANEURÓPSKA VYSOKÁ ŠKOLA prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. školitel DSP Školitel DSP ŽILINSKÁ UNIVERZITA V ŽILINE prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. školitel DSP Školitel DSP ŽILINSKÁ UNIVERZITA V ŽILINE doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. školitel DSP Školitel DSP Ekonomická univerzita v Bratislave doc. PhDr. František Pollák, PhD. školitel DSP Školitel DSP Dr. Poór, József, DSc., Faculty of Economics, University János Selye Ul. Hradná 21, 94501 Komárno doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries Dr. Zsolt Kőműves, Associate Professor, Hungarian University of Agriculture and Life Sciences (MATE), Hungary doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries Prof. Dr. Marzena Stor, Wroclaw University of Economics, Professor of Strategic International Human Resources Management; Head of HRM Department doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries Imrich Antalik, lecturer of Faculty of Faculty of Economics and Informatics J. Selye University, Komárno doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries Dr.Almina Bešić, Associate Professor, Department of International Management Johannes Kepler University Linz doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries Kinga Kerekes, Associate Professor, Management Department, University Babes-Bolyai Cluj doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries Agnes Slavic, PhD, Private Professor, Faculty of Economics University of Novi Sad doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries STS Prachatice, a.s. prof. Ing. Jan Váchal, CSc., doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. výzkumná a projektová činnost TA ČR projekt VUSTE-APIS, s.r.o. prof. Ing. Jan Váchal, CSc., doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. výzkumná a projektová činnost TA ČR projekt Jihostroj Velešín, a.s. prof. Ing. Jan Váchal, CSc., doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. transfer poznatků z praxe do vzdělávací činnosti příprava výzkumných projektů VISCOFAN CZ, s.r.o. prof. Ing. Jan Váchal, CSc., doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. transfer poznatků z praxe do vzdělávací činnosti inovace anotace vybraných předmětů ČZU prof. Ing. Jan Váchal, CSc. Člen Vědecké rady Člen Vědecké rady VUMOP, v.v.i. prof. Ing. Jan Váchal, CSc. Člen Vědecké rady ústavu Člen Vědecké rady ústavu ŽILINSKÁ UNIVERZITA V ŽILINE Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. články, graduace články ŽILINSKÁ UNIVERZITA V ŽILINE Mgr. Yaroslava Kostiuk články, graduace články ŽILINSKÁ UNIVERZITA V ŽILINE Ing. Jiří Kučera články, graduace články Kookmin University Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. pořádání konference Spolupořadatel konference IES Polytechnic Institute of Setúbal Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. pořádání konference, publikační činnost Spolupořadatel konference IES, články Kyiv National University of Technologies and Design Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. publikační činnost, recenzní řízení, účast na konferenci Články, recenzní posudky, účast na konferenci VUT Brno Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. publikační činnost, recenzní řízení Články, recenzní posudky University of Žilina Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. publikační činnost, recenzní řízení, podpora časopisu, účast na konferenci Společné publikace, recenzní posudky, články do školních časopisů, účast na konferencích pořádaných oběma institucemi University of Economics in Bratislava Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. publikační činnost, recenzní řízení Články do školních časopisů, recenzní posudky Alexander Dubček University of Trenčín Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. publikační činnost, podpora časopisů Články do školních časopisů University of West Attica Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. recenzní řízení, publikační činnost Recenzní posudky, společné publikace University of Dar es Salaam Business School Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. recenzní řízení Recenzní posudky Akademia WSB / WSB University Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. příprava a realizace projektů, publikační činnost, recenzní řízení Řešení společného projektu Visegrad Fund, recenzní posudky, výměna článků Slovak University of Agriculture in Nitra Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. příprava a realizace projektů Řešení společného projektu Visegrad Fund Budapesti Corvinus Egyetem Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. příprava a realizace projektů Řešení společného projektu Visegrad Fund University of Tamanrasset Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. publikační činnost Společné publikace - články IX. Činnost AP v profesních organizacích, regionálních komisích apod. Viz tabulka a její popis Jméno AP Název organizace Funkce doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. Komisia krajského školského úradu Prešov člen doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. Časopis Littera Scripta Člen redakční rady Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích předsedkyně Disciplinární komise VŠTE doc. Ing. Josef Maroušek, Ph.D. Clean Technologies and Environmental Policy Člen redakční rady Ekonomicko-manažerské spektrum Člen redakční rady Energies / Special Issue: Biowaste Management (MDPI) Člen redakční rady Economics and Sociology Člen redakční rady Energy Sources, Part A: Recovery, Utilization, and Environmental Effects Člen redakční rady Biochemical Engineering Journal - hostující editor speciálního vydání Člen redakční rady sustainability (MDPI) Člen redakční rady Plant Science Today Člen redakční rady doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. Sustainability, Special Issue "Sustainable Human Resource Management in Industry 4.0" Člen redakční rady doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D. Časopis LOGI – Scientific Journal on Transport and Logistics Člen redakční rady doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. Časopis Littera Scripta Člen redakční rady Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. Vysoká škola polytechnická v Jihlavě člen akademické rady Časopis Ekonomicko-manažérske spektrum Člen redakční rady Rada pro vnitřní hodnocení kvality VŠTE Předseda Akademická rada Vysoké školy technické a ekonomické v ČB Předseda Časopis Littera Scripta Člen redakční rady Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady Dozorčí rada Jihočeského vědeckotechnického parku a.s. Člen Komise Smart Region Jižní Čechy Rady Jihočeského kraje Člen Dozorčí rada Jihočeské společnosti pro rozvoj lidských zdrojů, z. s. Člen Regionální pakt zaměstnanosti Člen Dozorčí rada firmy Dehtochema s.r.o. Člen doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. Vysoká škola evropských a regionálních studií člen akademické rady Časopis Littera Scripta Člen redakční rady Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady Data, Special Issue "Big Data Analytics in Bankruptcy Prediction" Člen redakční rady Časopis Data Člen rady recenzentů doc. PhDr. František Pollák, PhD. Výzkumná agentura Odborný hodnotitel Časopis Strategic Management Člen redakční rady doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. European Business School, Praha Předseda správní rady Ing. František Milichovský, Ph.D., MBA, DiS. Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady Ing. František Milichovský, Ph.D., MBA, DiS. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská Newton University odborný asistent externí lektor Ing. Iveta Kmecová, PhD. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Člen Disciplinární komise Časopis Auspicia člen redakční rady Etická komise na VŠTE člen komise Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. Časopis Journal of Valuation and Expertness Šéfredaktor Časopis Littera Scripta Šéfredaktor Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Člen Akademického senátu Ing. Jaromír Vrbka, MBA, PhD. Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady Časopis Littera Scripta Člen redakční rady Ing. Jaromír Vrbka, MBA, PhD. Krajský soud v Českých Budějovicích Člen komise předsedy Krajského soudu v Českých Budějovicích oboru Ekonomika, odvětví ceny a odhady, specializace nemovitostí Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA PROBLEMS AND PERSPECTIVES IN MANAGEMENT JOURNAL Člen redakční rady Ing. Veronika Machová, Ph.D., MBA Časopis Journal of Valuation and Expertness Předseda redakční rady Ing. Veronika Machová, Ph.D., MBA Časopis Ekonomicko-manažérske spektrum Člen redakční rady Mgr. Yaroslava Kostiuk Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Člen Akademického senátu prof. Ing. Jan Váchal, CSc. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Člen Akademického senátu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Člen Akademické rady VEGA - SAV SK člen hodnotícího sboru VEGA-SAV-Slovensko agentura NAZV ČR člen hodnotícího sboru Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. Vysoká škola podnikání a práva, a.s. člen Oborové rady VUT v Brně, Fakulta podnikatelská Člen Vědecké rady FAMO v Písku člen umělecké rady Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Předseda Akademického senátu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Člen Rady pro vnitřní hodnocení kvality Krajský soud v Českých Budějovicích člen komise Ekonomika, ceny a odhady, hospodářské činnosti společností, mzdy, dodavatelsko-odběratelské vztahy, účetnictví Časopis Littera Scripta Člen redakční rady Časopis Ekonomicko-manažérske spektrum Člen redakční rady Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady prof. Ing. Tomáš Klieštik, PhD. Časopis Ekonomicko-manažérske spektrum Šéfredaktor prof. Ing. Tomáš Klieštik, PhD. Žilinská universita v Žilině, Fakulta provozu a ekonomiky dopravy a spojů, katedra ekonomiky profesor X. Materiálně technické zabezpečení SP · Místo uskutečňování studijního programu: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Okružní 517/10, 370 01 České Budějovice Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Nemanická 436/7, 370 10 České Budějovice · Z celkového počtu učeben je 10 kmenových s jednotlivou kapacitou 30 až 48 míst, 5 přednáškových s jednotlivou kapacitou 64 až 212 míst, 1 klimatizovaná aula s kapacitou 356 míst, 4 klimatizované počítačové s jednotlivou kapacitou 28 až 30 pracovních stanic, 2 pro technické obory s jednotlivou kapacitou 24 míst v budově centrálních laboratoří. Učebny jsou standardně vybaveny počítačem, projektorem a kvalitními reproduktory, přednáškové místnosti a aula jsou navíc vybaveny vizualizéry a mikrofony. V areálu na Nemanické ulici, je k dispozici jedna přednášková místnost s kapacitou 90 míst, 9 učeben s jednotlivými kapacitami 35 míst, dvě PC učebny, kde každá má kapacitu 24 pracovních stanic a jedna místnost určena pro projektovou výuku. · Ve výukových prostorách VŠTE pravidelně dochází ke zlepšování zázemí, pořizování nového, opravám či obměně nevyhovujícího vybavení a IT zařízení, tj. výměna zastaralého hardwaru, pořizování aktuálního softwaru a zkvalitňování datové sítě. Materiální zabezpečení je rozšiřováno kromě zdrojů VŠTE také z prostředků získaných z fondů EU a jiných dotačních programů. · Vysoká škola disponuje kvalitní počítačovou sítí. Po celém areálu je k dispozici volné připojení na internet. Počítačové systémy jsou přístupné ve všech prostorách bez časového omezení v režimu 365 dnů v roce a 24 hodin denně. · Projektová multimediální učebna pro výuku a studentské projekty. Odborná učebna má kapacitu 30 míst a mezi její vybavení patří interaktivní tabule vč. dataprojektoru, počítače a profesionální jazykový digitální přehrávač, stacionární stanice pro zabezpečení jednotlivých sekcí - sluchátka pro využití mimo jiné také ve výuce v cizím jazyce a profesionální přehrávač. · Assessment centrum - Studenti mají možnost vyzkoušet si prostředí a atmosféru při výběrových řízeních, využívajících pro výběr uchazečů tzv. assessment center. Místnost je vybavena nezbytným zařízením pro prezentaci a řešení zadaných úkolů, spolupráci v týmu a pro zaznamenání průběhu „výběrového řízení“. Studenti mají příležitost poučit se z vlastních omylů a pracovat na pozitivech jejich vystupování. Studenti mají také možnost vyzkoušet si role personalistů a zaměstnanců fiktivních firem. Assessment centrum obsahuje potřebný hardware a software pro hodnocení uchazečů o práci (Vídeňský testový systém, PC, Tablety) s kapacitou pro 15 studentů. Virtuální laboratoř Ve Virtuální laboratoři, je k dispozici potřebné hardwarové a softwarové vybavení virtuální reality včetně licencí Let´s meet VR a Virtual Orator, tyto aplikace simulují virtuální prostředí a jejich cílem je např. rozvoj prezentačních dovedností studentů a kreativního myšlení. XI. Klady a negativa v zabezpečení studijního programu Oblast pedagogická Skupina Podniková ekonomika Klady: Studijní program reflektuje potřeby praxe. Studenti neměli významnější problémy s absolvováním předmětů, které byly zabezpečovány skupinou Podniková ekonomika. Osnovy vyučovaných předmětů dokáží dobře reflektovat aktuální problematiky. Negativa: Studenti jsou v rámci výuky často spíše pasivní, studenti nekonzultují, ač jim je to opakovaně nabízeno, nízká účast na přednáškách, často také neanalytické myšlení studentů. Neadekvátní počet akademiků s patřičným vzděláním k zabezpečení výuky včetně vedení KP. Skupina Finance a účetnictví Klady: Program studia reflektuje potřeby praxe. To se promítá do zapojení odborníků z praxe do výuky. Negativa: Nízká účast na přednáškách, malá aktivita studentů na seminářích. Nedostatečný počet pedagogů – akademiků s min. Ph.D. vzdělání. Skupina Právo Klady: Studenti jeví o probíranou látku zájem, mají i poměrně široké obecné povědomí. Negativa: žádné Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Klady: Studijní program akcentuje potřeby podnikové praxe, však svým zaměřením je spíše obecnější, což vede k vyšší míře vnitřní heterogenity zájmů studentů (obchod/marketing X finance podniku). Negativa: Nízká aktivita studentů, zejména studentů s ISP či účastnících se výjezdů Erasmus. Nízká motivace studentů k absolvování povinné docházky, či opravných termínů testů. Skupina Inovace a kvalita Klady: Studijní program reflektuje na požadavky podnikatelské praxe. Studenti neměli významnější problém s absolvováním předmětů zabezpečovanými skupinou Inovace a kvalita, došlo k vyšší úspěšnosti. Negativa: Nízký počet akademiků s doktorským a vyšším stupněm vzdělání (3 doktorandi, 1 Ph.D., 1 doc.) - může nastat problém při zajištění garantovaných předmětů v ZS 2023. Skupina Řízení a strategie Klady: Studijní program reflektuje požadavky podnikatelské praxe. Studenti neměli významnější problém s absolvováním předmětů zabezpečovanými skupinou Řízení a strategie Negativa: Nízký počet akademiků s doktorským a vyšším stupněm vzdělání Skupina Organizační kultura a kompetence Klady: Zapojení odborníků z praxe, maximální snaha o reflexi aktuálních poznatků a jejich transfer do výuky. Negativa: Žádná. Skupina Marketing a Skupina Regionální rozvoj a cestovní ruch Klady: Dostatečné zabezpečení předmětů experty z praxe, zájem o předměty zajišťované KCRM, úspěšnost KP členů katedry u obhajob. Negativa: Nedostatek akademických pracovníků s Ph.D. na garanci a vedení KP, včetně nedosažení požadovaného počtu relevantních publikačních výstupů pro garanci předmětů. Centrum jazykových služeb Klady: Studenti získávají a prohlubují si znalosti cizího jazyka a schopnost komunikovat v něm. Studenti si volí mezi anglickým nebo německým jazykem. Výuka probíhá až do úrovně B2. Výuku zajišťují i rodilí mluvčí. Studenti si prohlubují všechny čtyři základní dovednosti - čtení, psaní, poslech i mluvení. K dispozici je dostatek kvalitních výukových materiálů. Zejména pro studenty s individuálním studijním plánem a studenty kombinované formy studia jsou vytvořeny v MS teams studijní skupiny, kde je veškerá látka znovu vysvětlena v českém jazyce. Vytvářeny jsou i komentované prezentace s probíranou látkou a procvičením. Negativa: Negativem je jednoznačně velký počet studentů ve skupině. Vstupní úroveň studentů je rozdílná, zejména v prvním ročníků. V případě menších studijních skupin by bylo možné s tímto problémem více a snáze pracovat. Další nevýhodou je výuka pouze obecného cizího jazyka. V příštích semestrech by bylo vhodné pozměnit koncepci výuky tak, aby bylo možné vyučovat i odborně zaměřený cizí jazyk. Ústav technicko-technologický Klady: Neustále zkvalitňování personálního zázemí. Nabízení studentům pomoci v Support Centru. Negativa: Nízká aktivita studentů, která se poté odráží na průchodnosti předmětu. Docházka na přednášky slabá, testování nechávají na poslední chvíli. Nelze ovlivnit počet studentů ve skupinách, pokud se jedná o první semestry – je to mnohdy velmi nevyvážené s ohledem na počet aktivních studentů. Studenti IPC – je žádoucí, aby komunikovali s vyučujícím nejlépe ihned od začátku semestru. Často látku dohánějí pozdě. Oblast tvůrčí Skupina Podniková ekonomika Klady: Z hlediska tvůrčího zabezpečení jsou AP ve skupině Podniková ekonomika na velmi dobré úrovni. AP publikují ročně souhrnně desítky článků indexovaných v renomovaných světových databázích WoS a Scopus. Zároveň řeší řadu tematických projektů, přičemž na tuto oblast je postupem času kladen větší a větší důraz. Negativa: Souvisí opět s nedostatkem AP, kteří mohou zabezpečit studijní program. Aktivity dosud nebyly příliš zaměřeny do podnikové praxe (formou dlouhodobých projektů řešených s aplikační sférou či zakázek na patřičná témata). Negativem může být také zvyšující se tlak na kvantitu, přičemž nemusí být tím pádem zajištěna dostatečná kvalita výstupů. Skupina Finance a účetnictví Klady: Tvůrčí činnost je na dobré úrovni. AP publikují ročně řadu odborných článků indexovaných v databázích WoS a Scopus. Řešení projektů ve spolupráci s podnikatelskou sférou podnikatelskou vouchery. Negativa: Nedostatečný počet AP nutný pro zabezpečení tvůrčí činnosti publikační a projektové. Toto negativum je největší brzdou skupiny. Skupina Právo Klady: Stávající AP se dílčím způsobem zapojují do tvůrčí činnosti. Negativa: Tvůrčí činnost v oblasti “právo” je poměrně komplikovaná, měl by tak být brán v potaz specifických charakter a možnosti publikování tvůrčích výstupů. Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Klady: Z hlediska tvůrčí činnosti se v roce 2022 podařilo připravit množství výstupů, do jejichž přípravy byly i zapojeni studenti. Negativa: Publikování připravených výstupů je poměrně složité (nutnost znalosti vhodných časopisů) a poté ještě komplikovaný proces vedoucí k publikování výstupů a jejich indexaci. Skupina Inovace a kvalita Klady: Aktivní činnost při řešení inovačních voucherů a přípravy projektových žádostí dle dotačního monitoringu. Zapojení studentů PVS do výzkumné a publikační činnosti. Aktivní činnost při hledání mezinárodních institucí ke spolupráci (Portugalsko, Nizozemsko). Negativa: Nižší počet relevantních publikačních výstupů členů skupiny. Dlouhý proces přijetí článku do indexovaných časopisů (od dvou měsíců do cca 1 roku). Skupina Řízení a strategie Klady: Proaktivní činnost při řešení inovačních voucherů a přípravy projektových žádostí dle dotačního monitoringu. Zapojení studentů PVS do výzkumné a publikační činnosti. Negativa: Nižší počet relevantních publikačních výstupů členů skupiny. Zdlouhavý proces přijetí článku do jeho indexace. Skupina Organizační kultura a kompetence Klady: Publikační činnost členů skupiny byla na dobré úrovni. Pouze u některých cvičících je třeba publikační činnost posílit. Ve skupině působí dvě studentky DPS. Negativa: Je třeba zintenzivnit projektovou a zakázkovou činnost. Skupina Marketing a Skupina Regionální rozvoj a cestovní ruch Klady: Katedra řeší aktuální a trendové vědecko-výzkumné projekty, včetně projektů se zahraničním. Průběžně jsou zasílány projektové žádosti na základě aktuálních požadavků a trendů uživatelské praxe. Je zde i o ochota národních i mezinárodních institucí ke spolupráci. Negativa: KCRM má rezervy ve využívání podnikatelských voucherů z důvodu nerelevantních témat od zadavatele voucherů, která se neshodují s tématy, která jsou řešeny členy KCRM. Centrum jazykových služeb Klady: Centrum jazykových služeb se momentálně podílí na projektu digitalizace učebních materiálů, projektu Blended Intensive Programme a připravuje se další projekt v rámci projektu Erasmus+ KA2. V rámci projektů řešených ostatními skupinami CJS může spolupracovat např. na překladech. Negativa: Obtížnější hledání partnerů pro mezinárodní spolupráci v oblasti projektů. Ústav technicko-technologický Klady: Neustále zkvalitňování personálního zázemí. Kolegové aktivně řeší doktorské studium a dále i možnost habilitace. Letité zkušenosti ohledně výuky. Negativa: Nižší počet relevantních publikačních výstupů členů skupiny. V rámci zabezpečování předmětů, jako je Matematika a Informatika na Katedře informatiky a přírodních věd, není vždy snadné získat relevantní projekty a publikovatelné články apod. Oblast personální Skupina Podniková ekonomika Klady: Stávající AP velmi aktivní z hlediska publikační, projektové i pedagogické činnosti. Negativa: Nedostatečný počet AP s odpovídajícím vzděláním pro zapojení do studijního programu například i pro vedení BP. Téměř nulová zastupitelnost v rámci skupiny. Skupina Finance a účetnictví Klady: AP skupiny jsou aktivní v publikační, projektové a pedagogické oblasti. Negativa: Velmi nedostateční personální zabezpečení. Nulová zastupitelnost ve skupině. Skupina Právo Klady: Od 02/2023 jeden nový pracovník ve skupině. Negativa: Prozatím nízká zastupitelnost, která bude snad dlouhodobě vyřešena právě novým pracovníkem. Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Klady: Stávající AP velmi aktivní, avšak problémy s publikováním výstupů. Negativa: Nutné dlouhodobě posílit tým AP, tak aby AP byli dlouhodobě udržitelnými (překrytí MD, …). Skupina Inovace a kvalita Klady: Skupina personálně posílila v oblasti nového doktoranda a nového docenta. Negativa: V procesu získání doktorského vzdělání jsou 3 akademičtí pracovníci. Skupina Řízení a strategie Klady: Skupina personálně posílila v oblasti nového doktoranda Negativa: V procesu získání doktorského vzdělání jsou 2 akademičtí pracovníci. Skupina Organizační kultura a kompetence Klady: Personální zabezpečení je na dobré úrovni. Negativa: Je třeba dokončit graduaci jedné AP (habilitační řízení), což se zatím nedaří. Skupina Marketing a Skupina Regionální rozvoj a cestovní ruch Klady: Katedra personálně posílila, byli přijati noví akademičtí pracovníci s PhD. titulem a jeden člen úspěšně prošel habilitačním řízením. Negativa: Malá zastupitelnost v případě absence akademika. Dva členové stále v procesu získání PhD. Centrum jazykových služeb Klady: Byli přijati noví zaměstnanci na pozici akademický pracovník-lektor, s CJS spolupracují 3 rodilí mluvčí (externí i interní zaměstnanci) Negativa: Nerovnoměrné vytížení pracovníků v zimních a letních semestrech. Bylo by možno vyřešit např. umožněním studentům opakujících předmět ze zimního semestru jeho zápis v semestru letním. Ústav technicko-technologický Klady: Neustále zkvalitňování personálního zázemí. Kolegové aktivně řeší doktorské studium a dále i možnost habilitace. Letité zkušenosti ohledně výuky. Negativa: Žádné. Za oblast materiálně technickou Skupina Podniková ekonomika Klady: Zabezpečení PC v každé učebně, na pracovišti, postupná obnova zařízení, fungující projektory. Negativa: Mnohdy slabý signál WiFi a občasné výpadky internetové sítě, PC nejsou vždy tak výkonné, aby zvládly i složitější výpočty, chybí tablety a podobná drobnější přenosná zařízení (prezentéry apod.). Chybí velkokapacitní fungující tiskárny. Skupina Finance a účetnictví Klady: Požadavky na potřebné nové technické prostředky, pomůcky, PC jsou plněny. Negativa: Poruchové tiskárny, často slabý signál WiFi. Skupina Právo Klady: Materiálně-technické vybavení je dostatečné. Negativa: Bylo by vhodné zřídit studijní přístup do některého z právních systémů (ASPI, Codexis, Beck, …) . Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Klady: Materiálně technické vybavení je dostatečné požadavkům výuky. Negativa: Žádné. Skupina Inovace a kvalita Klady: Skupina aktivním způsobem využívá softwarového vybavení pro matematicko-statistické modelování (Matlab), v každé učebně využíván a projektor, kanceláře AP byly obnoveny novými PC (notebookami). Aplikace virtuální reality do výuky. Negativa: V počítačových učebnách jsou nefungující PC (prochází k obnově), slabší signál WiFi. Skupina Řízení a strategie Klady: Skupina aktivním způsobem využívá softwarového vybavení pro matematicko-statistické modelování (Matlab), v každé učebně využíván a projektor s přesahem nasazení VR technologie ve výuce. Negativa: V počítačových učebnách jsou některé nefungující PC. Kolísavá kvalita WIFI připojení, jak studentské tak té pro zaměstnance. Skupina Organizační kultura a kompetence Klady: Standardní vybavení učeben. Negativa: Časté problémy s výpočetní technikou v učebnách (internet, projektory). Skupina Marketing a Skupina Regionální rozvoj a cestovní ruch Klady: Aktuálně byly členové katedry vybavení novou IT technikou, tím byly vyřešeny technické problémy. Negativa: Problémy s častými aktualizacemi v PC třídách. Centrum jazykových služeb Klady: K dispozici jsou PC, projektory, vybavení pro poslechy. Negativa: Nevhodné učebny pro výuku jazyků - v budově na Okružní je k dispozici jen jedna jazyková učebna. Pro výuku jazyků jsou vhodnější učebny buď s jiným rozmístěním stolů, nebo alespoň s možností pohybovat lavicemi. Časté problémy např. s poslechy ve třídách, výpadky internetu na Nemanické. Ústav technicko-technologický Klady: K dispozici jsou PC, projektory, vše potřebné pro výuku. Negativa: Žádné. XII. Návrhy na změny studijního programu Skupina Podniková ekonomika Pouze dílčí úkony: klást důraz na posílení týmu, kvalifikovaných AP pro zabezpečení studijního programu; navýšit množství řešených aktivit ve vztahu k aplikační sféře; pořízení vhodného IT vybavení. Skupina Právo Žádné Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Sjednocení nároků na studenty napříč předměty a různými vyučujícími. Skupina Inovace a kvalita Všeobecný dílčí úkol, kladení důrazu na posílení kvalifikovaných AP pro zabezpečení garantství předmětů zajišťovaných skupinou Inovace a kvalita. Skupina Řízení a strategie Posílení publikačních aktivit AP pracovníků. Skupina Organizační kultura a kompetence Bez připomínek. Skupina Marketing a Skupina Regionální rozvoj a cestovní ruch Bez připomínek Centrum jazykových služeb Zařadit výuku odborného cizího jazyka Ústav technicko-technologický Došlo k úpravě předmětu Informatiky. Změna v rámci rozvrhové dotace a osnovy, s cílem zkvalitnit výuku s ohledem na propustnost předmětu.