Autoevaluační zpráva programu Název studijního programu: Business analytik Typ studijního programu: bakalářský Kód studijního programu: B0413P050050 Garant studijního programu: doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D. Datum získání akreditace: 14. 07. 2021 Platnost akreditace do: 14. 07. 2026 Forma studia: prezenční/kombinovaná Akademický rok: 2021/2022 I. Přehled garantů a vyučovaných předmětů Jméno a příjmení garanta (včetně titulu) Katedra Název předmětu Zkratka předmětu Typ předmětu* prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. Ústav znalectví a oceňování Podnikové hospodářství BSA_PKH ZT Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. Ústav znalectví a oceňování Mikroekonomie - pro bakalářské studium BSA_MIE ZT doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. Katedra managementu Teorie managementu a procesní řízení BSA_TMP ZT Ing. Martin Telecký, Ph.D. Katedra informatiky a přírodních věd Statistika BSA_STA PZ Ing. Roman Danel, Ph.D. Katedra informatiky a přírodních věd Informatika I BSA_INF_1 ZT Mgr. Stanislav Bílek Katedra řízení lidských zdrojů Podnikové právo a legislativa BSA_PPL PZ Mgr. Libuše Turinská Centrum jazykových služeb Anglický jazyk I BSA_ACJ_1 doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D. Katedra informatiky a přírodních věd Matematika BSA_MAT PZ doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. Katedra řízení lidských zdrojů Etika a filozofie vysokoškolského prostředí EFVP doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D. Katedra informatiky a přírodních věd Základy matematického modelování BSA_ZMM PZ Ing. Pavel Rousek, Ph.D. Ústav znalectví a oceňování Makroekonomie – pro bakalářské studium BSA_MAE ZT Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. Ústav znalectví a oceňování Účetnictví BSA_UCE PZ Ing. Karel Zeman, Ph.D., MBA Katedra informatiky a přírodních věd Informatika II BSA_INF_2 ZT Mgr. Libuše Turinská Centrum jazykových služeb Anglický jazyk II BSA_ACJ_2 prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. Ústav znalectví a oceňování Metodika odborné práce BSA_MOP PZ Ing. Radim Dušek, Ph.D. Katedra cestovního ruchu a marketingu Marketing BSA_MAR ZT doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. Ústav znalectví a oceňování Finance podniku BSA_FIP PZ * Tabulka rozděluje předměty na profilový základ a základní teoretické předměty. Používané zkratky v tabulce: · PZ = předměty profilového základu · ZT = základní teoretické předměty · ostatní povinný = ostatní Klady a zápory ve výuce jednotlivých předmětů jsou uvedeny v autoevaluačních zprávách předmětů. Změny garantů předmětu oproti akreditaci: Předmět Původní garant dle akr. žádosti předmětu Nový garant předmětu Změna od Statistika Mgr. Tomáš Náhlík, Ph.D. Ing. Martin Telecký, Ph.D. od ZS 2021 Makroekonomie – pro bakalářské studium Ing. Simona Hašková, Ph.D. Ing. Pavel Rousek, Ph.D. od LS 2022 Účetnictví doc. PhDr. Miroslav Škoda, PhD. Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. od LS 2022 Metodika odborné práce doc. Ing. Josef Maroušek, Ph.D. prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. od LS 2022 II. Personální zajištění studijního program Jméno a příjmení (včetně titulu) Věk Rozsah úvazku na VŠTE Ing. František Milichovský, Ph.D., MBA, DiS. 37 50% (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) Mgr. Petr Šuleř, PhD. 47 50% prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. 46 100% Ing. Vendula Simotová 40 70% Ing. Pavel Rousek, Ph.D. 40 100% Ing. Libor Votava, Ph.D. 51 50% Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. 46 100% Ing. Jaroslav Kollmann 27 100% prof. Ing. Jan Váchal, CSc. 75 100% doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. 61 100% (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) Ing. Martin Telecký, Ph.D. 33 100 % Bc. Mgr. Zuzana Beňová, MSc. 39 100 % (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) Ing. Roman Danel, Ph.D. 55 100 % Mgr. Stanislav Bílek 45 70% Mgr. Jana Vlasáková 37 100 % (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) Mgr. Helena Kalačová 52 DPP Mgr. Libuše Turinská 43 100% doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D. 46 100% RNDr. Dana Smetanová, Ph.D. 49 100% Mgr. Štěpánka Jenešová 59 40% doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. 68 100% Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. 28 100% Ing. Kristina Kabourková 65 80% Ing. Jiří Jelínek, CSc. 56 50% Ing. Bc. Karel Antoš, Ph.D. 56 100 % Ing. Karel Zeman, Ph.D., MBA 51 50 % Mgr. Karim Sidibe 49 100% Mgr. Daniel Raušer 42 100% Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. 28 100% Mgr. Michal Konečný 28 100% Ing. Radim Dušek, Ph.D. 36 100% Ing. Róbert Kuchár, Ph.D. 34 100% doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. 47 100% III. Studenti a. Zájem o studium a úspěšnost studentů Počet přijatých studentů: 123 Počet zapsaných studentů celkem: 85 Počet studentů 1. ročníku na začátku semestru a na konci semestru za akademický rok a procento prostupnosti mezi 1. a 2. ročníkem: · Zapsáno 85, ukončeno 14, na konci 1. ročníku 71 studentů, prostupnost prvního ročníku 83,53 %. Počet absolventů za AR 2021/2022: 0 b. Uplatnění absolventů a vymezení typických pracovních pozic: Z hlediska profesí, pro které je absolvent připraven, a jeho zaměstnavatelů je široká paleta možností, jako příklady lze uvést: Podnikový Business analytik, Strategický Sales Analytik, Business Analytik - nastavení procesů, IT Bussiness Analyst, Business analytik – junior, Trading Business/datový analytik, Business process analyst, weboví analytici apod. Z tohoto krátkého výčtu je zřejmé, že uplatnění absolventů, zpravidla na středním stupni řízení podniku, či ve štábu TOP manažerů, je zřejmé a průkazné. IV. Závěrečné práce Počet studentů, kteří odevzdali KP: 0 Počet studentů, kteří obhájili KP: 0 Studenti v AR 2021/2022 nastoupili prvně do studia, žádný student nevypracovával kvalifikační práci. Předmět Bakalářská práce byl oproti původní akreditační žádosti rozdělen do dvou semestrů, a to na předmět Bakalářská práce 1, který je vyučován v 5. semestru a předmět Bakalářská práce 2, který bude vyučován v 6. semestru. Tato změna byla realizována zejména z důvodu motivovat studenty k tomu, aby zpracovávali své závěrečné práce průběžně a ne krátce před jejich odevzdáním, což se odrazí i v růstu kvality závěrečných prací. V. Semestrální praxe studentů Studenti prezenční formy studia si můžou podat Žádost o přiřazení studenta k jiné firmě/ instituci, pokud tak neučiní je jim přiřazená odborná praxe dle jejich oboru. V případě, že je nebo byl student kombinované formy zaměstnán na hlavní pracovní poměr nebo podniká v oboru, který odpovídá jeho specializaci, může si prostřednictvím IS podat žádost Potvrzení o absolvování odborné praxe. Rozsah zaměstnání v tomto případě musí odpovídat minimálním požadavkům na předmět Odborná praxe. V AR 2021/2022 neevidujeme žádného studenta na praxi. VI. Mobilita studentů Vyjíždějící studenti Vyjíždějící studenti ZS 2021 Země Jméno studenta Délka trvání studijního pobytu X X X Vyjíždějící studenti LS 2022 Země Jméno studenta Délka trvání studijního pobytu X X X Přijatí studenti Přijatí studenti ZS 2021 Země Jméno studenta Příjmení studenta Délka trvání mobility (dny) X X X X Přijatí studenti LS 2022 Země Jméno studenta Příjmení studenta Délka trvání mobility (dny) X X X X VII. Výzkumná, vývojová a tvůrčí činnost Tvůrčí činnost - Projektové aktivity Výzkumné projekty a granty Projekty se SF Akademický pracovník Řešitel Spoluřešitel Řešitel Spoluřešitel Mgr. Petr Šuleř, PhD. 1 3 - 1 prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. 3 7 - - Ing. Vendula Simotová - - - 1 Ing. Pavel Rousek, Ph.D. - 1 1 1 Ing. Libor Votava, Ph.D. - - - 1 Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. - 2 - - Ing. Jaroslav Kollmann - 2 - - prof. Ing. Jan Váchal, CSc. 1 3 1 1 Ing. Martin Telecký, Ph.D. - 1 - 1 Mgr. Stanislav Bílek - 1 - - Mgr. Jana Vlasáková - - - 1 Mgr. Libuše Turinská - - - 1 RNDr. Dana Smetanová, Ph.D. 1 1 - - Mgr. Štěpánka Jenešová - - - 2 doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. - 1 - 2 Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. - 6 - 1 Ing. Kristina Kabourková - 1 - 1 Mgr. Karim Sidibe - - - 1 Mgr. Daniel Raušer - - - 1 Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. 2 5 - 1 Ing. Radim Dušek, Ph.D. - - - 2 doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. - 1 - 1 Zapojení studentů do vědecké činnosti: Jméno studenta Vědecká činnost Vedoucí X X X VIII. Spolupráce s VŠ, výzkumnými institucemi, ústavy, regionální správou a samosprávou a podnikatelskou praxí Název instituce Garant spolupráce Zaměření spolupráce Výstup PANEURÓPSKA VYSOKÁ ŠKOLA prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. školitel DSP Školitel DSP ŽILINSKÁ UNIVERZITA V ŽILINE prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. školitel DSP Školitel DSP ČEZ, a. s. Mgr. Petr Šuleř, PhD. příprava a realizace projektů (především TA ČR) projekt (návrh), podpora konference STS Prachatice, a.s. prof. Ing. Jan Váchal, CSc., doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. výzkumná a projektová činnost TA ČR projekt VUSTE-APIS, s.r.o. prof. Ing. Jan Váchal, CSc., doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. výzkumná a projektová činnost TA ČR projekt Jihostroj Velešín, a.s. prof. Ing. Jan Váchal, CSc., doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. transfer poznatků z praxe do vzdělávací činnosti Příprava výzkumných projektů VISCOFAN CZ, s.r.o. prof. Ing. Jan Váchal, CSc., doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. transfer poznatků z praxe do vzdělávací činnosti Inovace anotace vybraných předmětů ČZU prof. Ing. Jan Váchal, CSc. Člen Vědecké rady Člen Vědecké rady VUMOP, v.v.i. prof. Ing. Jan Váchal, CSc. Člen Vědecké rady ústavu Člen Vědecké rady ústavu ŽILINSKÁ UNIVERZITA V ŽILINE Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. články, graduace články ŽILINSKÁ UNIVERZITA V ŽILINE Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. články, graduace články Kookmin University Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. pořádání konference Spolupořadatel konference IES Polytechnic Institute of Setúbal Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. pořádání konference, publikační činnost Spolupořadatel konference IES, články Kyiv National University of Technologies and Design Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. publikační činnost, recenzní řízení, účast na konferenci Články, recenzní posudky, účast na konferenci VUT Brno Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. publikační činnost, recenzní řízení Články, recenzní posudky University of Žilina Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. publikační činnost, recenzní řízení, podpora časopisu, účast na konferenci Společné publikace, recenzní posudky, články do školních časopisů, účast na konferencích pořádaných oběma institucemi University of Economics in Bratislava Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. publikační činnost, recenzní řízení Články do školních časopisů, recenzní posudky Alexander Dubček University of Trenčín Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. publikační činnost, podpora časopisů Články do školních časopisů University of West Attica Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. recenzní řízení, publikační činnost Recenzní posudky, společné publikace University of Dar es Salaam Business School Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. recenzní řízení Recenzní posudky Akademia WSB / WSB University Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. příprava a realizace projektů, publikační činnost, recenzní řízení Řešení společného projektu Visegrad Fund, recenzní posudky, výměna článků Slovak University of Agriculture in Nitra Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. příprava a realizace projektů Řešení společného projektu Visegrad Fund Budapesti Corvinus Egyetem Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. příprava a realizace projektů Řešení společného projektu Visegrad Fund University of Tamanrasset Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. publikační činnost Společné publikace - články Lviv Polytechnic National University Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. publikační činnost Společné publikace - články IX. Činnost AP v profesních organizacích, regionálních komisích apod. Viz tabulka a její popis Jméno AP Název organizace Funkce Ing. František Milichovský, Ph.D., MBA, DiS. Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská Newton University Odborný asistent Externí lektor prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. Vysoká škola podnikání a práva, a.s. Člen oborové rady VUT v Brně, Fakulta podnikatelská Člen vědecké rady FAMO v Písku člen umělecké rady Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Předseda Akademického senátu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Člen Rady pro vnitřní hodnocení kvality Krajský soud v Českých Budějovicích člen komise Ekonomika, ceny a odhady, hospodářské činnosti společností, mzdy, dodavatelsko-odběratelské vztahy, účetnictví Časopis Littera Scripta Člen redakční rady Časopis Ekonomicko-manažérske spektrum Člen redakční rady Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. Časopis Littera Scripta Redaktor prof. Ing. Jan Váchal, CSc. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Člen Akademického senátu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Člen Akademické rady VEGA - SAV SK Člen hodnotícího sboru VEGA-SAV-Slovensko agentura NAZV ČR Člen hodnotícího sboru Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. Komisia krajského školského úradu Prešov Člen doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. European Business School, Praha Předseda správní rady Ing. Jakub Horák, MBA, PhD. Časopis Journal of Valuation and Expertness Šéfredaktor Časopis Littera Scripta Šéfredaktor Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Člen Akademického senátu doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. Časopis Littera Scripta Člen redakční rady Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady X. Materiálně technické zabezpečení SP · Místo uskutečňování studijního programu: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Okružní 517/10, 370 01 České Budějovice Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Nemanická 436/7, 370 10 České Budějovice · Z celkového počtu učeben je 10 kmenových s jednotlivou kapacitou 30 až 48 míst, 5 přednáškových s jednotlivou kapacitou 64 až 212 míst, 1 klimatizovaná aula s kapacitou 356 míst, 4 klimatizované počítačové s jednotlivou kapacitou 28 až 30 pracovních stanic, 2 pro technické obory s jednotlivou kapacitou 24 míst v budově centrálních laboratoří. Učebny jsou standardně vybaveny počítačem, projektorem a kvalitními reproduktory, přednáškové místnosti a aula jsou navíc vybaveny vizualizéry a mikrofony. V areálu na Nemanické ulici, je k dispozici jedna přednášková místnost s kapacitou 90 míst, 9 učeben s jednotlivými kapacitami 35 míst, dvě PC učebny, kde každá má kapacitu 24 pracovních stanic a jedna místnost určena pro projektovou výuku. · Ve výukových prostorách VŠTE pravidelně dochází ke zlepšování zázemí, pořizování nového, opravám či obměně nevyhovujícího vybavení a IT zařízení, tj. výměna zastaralého hardwaru, pořizování aktuálního softwaru a zkvalitňování datové sítě. Materiální zabezpečení je rozšiřováno kromě zdrojů VŠTE také z prostředků získaných z fondů EU a jiných dotačních programů. · Vysoká škola disponuje kvalitní počítačovou sítí. Po celém areálu je k dispozici volné připojení na internet. Počítačové systémy jsou přístupné ve všech prostorách bez časového omezení v režimu 365 dnů v roce a 24 hodin denně. · Projektová multimediální učebna pro výuku a studentské projekty. Odborná učebna má kapacitu 30 míst a mezi její vybavení patří interaktivní tabule vč. dataprojektoru, počítače a profesionální jazykový digitální přehrávač, stacionární stanice pro zabezpečení jednotlivých sekcí - sluchátka pro využití mimo jiné také ve výuce v cizím jazyce a profesionální přehrávač. · Assessment centrum - Studenti mají možnost vyzkoušet si prostředí a atmosféru při výběrových řízeních využívajících pro výběr uchazečů tzv. assessment center. Místnost je vybavena nezbytným zařízením pro prezentaci a řešení zadaných úkolů, spolupráci v týmu a pro zaznamenání průběhu „výběrového řízení“. Studenti mají příležitost poučit se z vlastních omylů a pracovat na pozitivech jejich vystupování. Studenti mají také možnost vyzkoušet si role personalistů a zaměstnanců fiktivních firem. Assessment centrum obsahuje potřebný hardware a software pro hodnocení uchazečů o práci (Vídeňský testový systém, PC, Tablety) s kapacitou pro 15 studentů. Virtuální laboratoř Ve Virtuální laboratoři, je k dispozici potřebné hardwarové a softwarové vybavení virtuální reality včetně licencí Let´s meet VR a Virtual Orator, tyto aplikace simulují virtuální prostředí a jejich cílem je např. rozvoj prezentačních dovedností studentů a kreativního myšlení. XI. Klady a negativa v zabezpečení studijního programu Oblast pedagogická Skupina Podniková ekonomika Klady: Studijní program reflektuje potřeby praxe, tematicky velmi oblíbený studenty. Studenti neměli významnější problémy s absolvováním předmětů, které byly zabezpečovány skupinou Podniková ekonomika. Negativa: Studenti jsou v rámci výuky často spíše pasivní, studenti nekonzultují, ač jim je to opakovaně nabízeno, nízká účast na přednáškách, často také neanalytické myšlení studentů. Neadekvátní počet akademiků s patřičným vzděláním k zabezpečení výuky (ač v rámci skupiny Podniková ekonomika není až takový problém - zabezpečuje výuku pouze 1 předmětu v rámci studijního programu - problém spíše s menším počtem AP pro vedení BP). Skupina Finance a účetnictví Klady: Studijní program je pouze z části optimalizován s předměty vyučovanými v jiných programech. Např. CTR_s je vyučováno ve všech programech v ZS. Negativa: Studijní program je pouze z části optimalizován s předměty vyučovanými v jiných programech. Např. FIP_s je vyučováno v LS, v ost. programech v ZS. Velmi neefektivní z hlediska vyčlenění pracovní síly a organizace výuky. Návrh na sjednocení předmětu vyučovaných sk. je přijat. Skupina Právo Klady: Studenti mají spíše omezenější zájem přehled o širších souvislostech. Negativa: Malý počet studentů ve skupině. Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Klady: Skupina v tomto studijním programu nezabezpečuje výuku žádného předmětu Negativa: Skupina v tomto studijním programu nezabezpečuje výuku žádného předmětu Skupina Inovace a kvalita Klady: Vyšší aktivita ze strany studentů k probírané látce. Zájem o diskusi a probíranou problematiku. Negativa: Nízký počet studentů v programu, návrh na sjednocení skupin, probíhala výuka jedné seminární skupiny, kde byli pouze tři studenti, v mnoha případech pouze jeden aktivně studující student/ka. Skupina Řízení a strategie Klady: Zapojení odborníků z praxe a aktuální upotřebení absolventů na trhu práce. Negativa: Nízký proaktivní přístup studentů na přednáškách a nízký počet doktorandů. Skupina Organizační kultura a kompetence Klady: Zapojení kvalitních odborníků z praxe. Negativa: Velmi nízký počet studentů, nízká účast na přednáškách. Skupina Marketing Klady: Kvalita kompetencí studentů (všeobecný rozhled, komunikační schopností, kreativita k zadaným úkolům, apod.), kteří aktivně studují. Negativa: Malý počet aktivně studujících, což ve výsledku znamená nízkou návštěvnost přednášek. Centrum jazykových služeb Klady: Studenti získávají a prohlubují si znalosti anglického jazyka a schopnost komunikovat v něm. Výuka probíhá až do úrovně B2. Studenti si prohlubují všechny čtyři základní dovednosti - čtení, psaní, poslech i mluvení. K dispozici je dostatek kvalitních výukových materiálů. Zejména pro studenty s individuálním studijním plánem a studenty kombinované formy studia jsou vytvořeny v teams studijní skupiny, kde je veškerá látka znovu vysvětlena v českém jazyce. Velkou výhodou je malý počet studentů ve skupině, což umožňuje lepší a intenzivnější komunikaci a přizpůsobení výuky potřebám studentů. Negativa: Jedná se o velmi heterogenní skupiny, Vstupní úroveň studentů je od A1 po B+, je tedy nutno velmi intenzivně individuálně pracovat s jednotlivými studenty a vytvářet velké množství doplňkových pracovních materiálů. Ústav technicko-technologický Klady: Neustále zkvalitňování personálního zázemí. Nabízení studentům pomoci v Support Centru. Negativa: Studenti jsou v rámci výuky často spíše pasivní, nekonzultují, ač jim je to opakovaně nabízeno, nízká účast na přednáškách. Toto má poté vliv na propustnost předmětu. Oblast tvůrčí Skupina Podniková ekonomika Klady: Z hlediska tvůrčího zabezpečení jsou AP ve skupině Podniková ekonomika na velmi dobré úrovni. AP publikují ročně souhrnně desítky článků indexovaných v renomovaných světových databázích WoS a Scopus. Zároveň řeší řadu tematických projektů, přičemž na tuto oblast je postupem času kladen větší a větší důraz. Negativa: Souvisí opět s nedostatkem AP, kteří mohou zabezpečit studijní program. Aktivity dosud nebyly příliš zaměřeny do podnikové praxe (formou dlouhodobých projektů řešených s aplikační sférou či zakázek na patřičná témata). Negativem může být také zvyšující se tlak na kvantitu, přičemž nemusí být tím pádem zajištěna dostatečná kvalita výstupů. Skupina Finance a účetnictví Klady: Členové skupiny jsou velmi aktivní ve tvorbě tvůrčích výstupů. Negativa: Časové rozpětí mezi dokončením vědeckého výstupu a jeho přijetím do časopisu je v řádu několika měsíců až 2 let. Skupina Právo Klady: Stávající AP se dílčím způsobem zapojují do tvůrčí činnosti. Negativa: Tvůrčí činnost v oblasti “právo” je poměrně komplikovaná, měl by tak být brán v potaz specifických charakter a možnosti publikování tvůrčích výstupů. Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Klady: Skupina v tomto studijním programu nezabezpečuje výuku žádného předmětu. Negativa: Skupina v tomto studijním programu nezabezpečuje výuku žádného předmětu. Skupina Inovace a kvalita Klady: Aktivní činnost při řešení inovačních voucherů a přípravy projektových žádostí dle dotačního monitoringu. Zapojení studentů PVS do výzkumné a publikační činnosti. Aktivní činnost při hledání mezinárodních institucí ke spolupráci (Portugalsko, Nizozemsko). Negativa: Nižší počet relevantních publikačních výstupů členů skupiny. Dlouhý proces přijetí článku do indexovaných časopisů (od dvou měsíců do cca 1 roku). Skupina Řízení a strategie Klady: Aktivní přístup při řešení výzkumné a projektové činnosti. Negativa: Zdlouhavý proces uplatnění článku v časopise. Skupina Organizační kultura a kompetence Klady: Výuka byla zabezpečena AP s velmi dobrou tvůrčí činností. Negativa: Bude třeba posílit aktivitu při získávání projektů. Skupina Marketing a Skupina Regionální rozvoj a cestovní ruch Klady: Katedra řeší aktuální a trendové vědecko-výzkumné projekty, včetně projektů se zahraničním. Průběžně jsou zasílány projektové žádosti na základě aktuálních požadavků a trendů uživatelské praxe. Je zde i o ochota národních i mezinárodních institucí ke spolupráci. Negativa: KCRM má rezervy ve využívání podnikatelských voucherů z důvodu nerelevantních témat od zadavatele voucherů, která se neshodují s tématy, která jsou řešeny členy KCRM. Centrum jazykových služeb Klady: Centrum jazykových služeb se momentálně podílí na projektu digitalizace učebních materiálů, projektu Blended Intensive Programme a připravuje se další projekt v rámci projektu Erasmus+ KA2. V rámci projektů řešených ostatními skupinami CJS spolupracuje v případě potřeby na zajišťování překladů a tlumočení. Negativa: Obtížnější hledání partnerů pro mezinárodní spolupráci v oblasti projektů Ústav technicko-technologický Klady: Neustálá snaha o zkvalitňování personálního zázemí. Negativa: Nižší počet relevantních publikačních výstupů členů skupiny. V rámci zabezpečování předmětů, jako je Matematika a Informatika na Katedře informatiky a přírodních věd, není vždy snadné získat relevantní projekty a publikovatelné články apod. Oblast personální Skupina Podniková ekonomika Klady: Stávající AP velmi aktivní z hlediska publikační, projektové i pedagogické činnosti. Negativa: Nedostatečný počet AP s odpovídajícím vzděláním pro zapojení do studijního programu například i pro vedení BP. Téměř nulová zastupitelnost v rámci skupiny. Skupina Finance a účetnictví Klady: Kvalitní personální zázemí, letité zkušenosti, dobrá komunikace a spolupráce kolegů v rámci skupiny Negativa: Největší problém - neuspokojená poptávka po Ph.D. obor účetnictví a Ph.D. + doktorand pro obor finance. Nulová zastupitelnost ve skupině. Skupina Právo Klady: od 02/2023 jeden nový pracovník ve skupině. Negativa: Prozatím nízká zastupitelnost, která bude snad dlouhodobě vyřešena právě novým pracovníkem. Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Klady: Skupina v tomto studijním programu nezabezpečuje výuku žádného předmětu. Negativa: Skupina v tomto studijním programu nezabezpečuje výuku žádného předmětu. Skupina Inovace a kvalita Klady: Skupina personálně posílila v oblasti nového doktoranda a nového docenta. Negativa: V procesu získání doktorského vzdělání jsou 3 akademičtí pracovníci. Skupina Řízení a strategie Klady: Posílení o jednoho doktoranda a jednoho odborného asistenta. Negativa: Absence kvalifikovaných zaměstnanců pro vedení BP a garantování předmětů v rámci Studijního programu. Skupina Organizační kultura a kompetence Klady: Výuka byla zajištěna v souladu se standardy. Negativa: Žádná. Skupina Marketing Klady: Bezproblémové zajištění předmětů členy katedry. Katedra personálně posílila, byli přijati noví akademičtí pracovníci s PhD. titulem a jeden člen úspěšně prošel habilitačním řízením. Negativa: Malá zastupitelnost v případě absence akademika. Dva členové stále v procesu získání PhD. Centrum jazykových služeb Klady: Byli přijati noví zaměstnanci na pozici akademický pracovník-lektor, s CJS spolupracují 3 rodilí mluvčí (externí i interní zaměstnanci) Negativa: Nerovnoměrné vytížení pracovníků v zimních a letních semestrech. Bylo by možno vyřešit např. umožněním studentům opakujících předmět ze zimního semestru jeho zápis v semestru letním. Ústav technicko-technologický Klady: Neustále zkvalitňování personálního zázemí. Kolegové aktivně řeší doktorské studium a dále i možnost habilitace. Letité zkušenosti ohledně výuky. Negativa: Žádné. Za oblast materiálně technickou Skupina Podniková ekonomika Klady: Zabezpečení PC v každé učebně, na pracovišti, postupná obnova zařízení, fungující projektory. Negativa: Mnohdy slabý signál WiFi a občasné výpadky internetové sítě, PC nejsou vždy tak výkonné, aby zvládly i složitější výpočty, chybí tablety a podobná drobnější přenosná zařízení (prezentéry apod.). Chybí velkokapacitní fungující tiskárny. Skupina Finance a účetnictví Klady: Potřebné vybavení je k dispozici či na požádání dodáno. Negativa: Slabá WiFi, nefunkční tiskárny. Skupina Právo Klady: Materiálně-technické vybavení je dostatečné. Negativa: Bylo by vhodné zřídit studijní přístup do některého z právních systémů (ASPI, Codexis, Beck, …). Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Klady: Skupina v tomto studijním programu nezabezpečuje výuku žádného předmětu. Negativa: Skupina v tomto studijním programu nezabezpečuje výuku žádného předmětu. Skupina Inovace a kvalita Klady: Skupina aktivním způsobem využívá softwarového vybavení pro matematicko-statistické modelování (Matlab), v každé učebně využíván a projektor, kanceláře AP byly obnoveny novými PC (notebookami). Aplikace virtuální reality do výuky. Negativa: V počítačových učebnách jsou nefungující PC (prochází k obnově), slabší signál WiFi. Skupina Řízení a strategie Klady: V rámci projektu plán národní obnovy, došlo k IT vybavení u AP zaměstnanců. Negativa: Často se opakující problém s nefungujícími tiskárnami, časté výpadky internetového připojení, nestálost WIFI připojení. Skupina Organizační kultura a kompetence Klady: Vybavenost PC v kancelářích je na dobré úrovni. Negativa: Časté problémy s výpočetní technikou v učebnách (internet, funkčnost počítačů a projektorů). Skupina Marketing Klady: Aktuálně byly členové katedry vybavení novou IT technikou, tím byly vyřešeny technické problémy. Negativa: Problémy s častými aktualizacemi ve PC třídách. Centrum jazykových služeb Klady: K dispozici jsou PC, projektory, vybavení pro poslechy. Negativa: Nevhodné učebny pro výuku jazyků - v budově na Okružní je k dispozici jen jedna jazyková učebna. Pro výuku jazyků jsou vhodnější učebny buď s jiným rozmístěním stolů, nebo alespoň s možností pohybovat lavicemi. Časté problémy např. s poslechy ve třídách, výpadky internetu na Nemanické. Ústav technicko-technologický Klady: K dispozici jsou PC, projektory, vše potřebné pro výuku. Negativa: Žádné. XII. Návrhy na změny studijního programu Skupina Podniková ekonomika Pouze dílčí úkony: klást důraz na posílení týmu, kvalifikovaných AP pro zabezpečení studijního programu; navýšit množství řešených aktivit ve vztahu k aplikační sféře; pořízení vhodného IT vybavení. Skupina Finance a účetnictví Nemám Skupina Právo Žádné Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Skupina v tomto studijním programu nezabezpečuje výuku žádného předmětu. Skupina Inovace a kvalita Všeobecný dílčí úkol, kladení důrazu na posílení kvalifikovaných AP pro zabezpečení garanství předmětů zajišťovaných skupinou Inovace a kvalita. Sjednotit seminární skupiny pro aktivně studující. Skupina Řízení a strategie Zvýšit akcent na personální zajištění odbornými asistenty v souladu s jejich akreditabilností. Skupina Organizační kultura a kompetence Žádné. Skupina Marketing Více prakticky zamřených předmětů na otestování analytických kompetencí studenta. Za skupinu předmětů Marketing bude realizován nákup dvou simulačních softwarů, který prakticky ověří získané zkušenosti z předchozích předmětů. Centrum jazykových služeb Zařadit výuku odborného cizího jazyka Návrhy na změny studijního programu: B-IIa – Studijní plány a návrh témat prací (bakalářský studijní program) Označení studijního plánu Bc. Business analytik Povinné předměty Název předmětu Prerekvizita rozsah způsob ověř. počet kred. vyučující dop. roč./ sem. profil. základ Anglický jazyk I. 0p+2s Záp. 2 1/1 Metodika odborné práce 2p+0s Zk. 3 1/1 Matematika I. 2p+4s Zk. 7 1/1 Informatika I. 1p+2s Zk. 4 1/1 Marketing 2p+2s Zk. 5 1/1 Ekonomická teorie 2p+2s Zk. 5 1/1 26 + EFVP (2 kr.) Anglický jazyk II. 0p+4s Záp. 4 1/2 Matematika II. 2p+4s Zk. 7 1/2 Algoritmy a datové struktury Informatika I. 1p+2s Zk. 4 1/2 Technické prostředky IT 2p+2s Zk. 5 1/2 Finanční a mzdové účetnictví 2p+2s Zk. 5 1/2 Teorie managementu a procesní řízení 2p+2s Zk. 5 1/2 30 Anglický jazyk III. 0p+4s Záp. 4 2/3 Informační a telekomunikační technologie a systémy podniku 2p+2s Zk. 5 2/3 Statistika Matematika II. 2p+4s Zk. 7 2/3 Programování I Algoritmy a datové struktury 1p+2s Zk. 4 2/3 Finance podniku 2p+2s Zk. 5 2/3 Základy práva 2p+0s Zk. 3 2/3 28 Anglický jazyk IV. 0p+4s Záp. 4 2/4 Databáze Algoritmy a datové struktury 2p+2s Zk. 5 2/4 Programování II Programování I 1p+2s Zk. 4 2/4 Operační výzkum Matematika I. 2p+4s Zk. 7 2/4 Simulační hra 0p+2s Záp 2 2/4 Společenská odpovědnost a etika podnikání 2p+0s Zk. 3 2/4 Řízení lidských zdrojů 2p+2s Zk. 5 2/4 30 Anglický jazyk V. 0p+4s Záp. 4 3/5 Programování a zpracování dat v Pythonu Algoritmy a datové struktury 1p+2s Zk. 4 3/5 Excel pro pokročilé Algoritmy a datové struktury 0p+2s Záp. 2 3/5 Průmyslová analýza 2p+2s Zk. 5 3/5 Základy projektového managementu [DEL: :DEL] 2p+2s Zk. 5 [DEL: :DEL] 3/5 [DEL: :DEL] Controlling [DEL: :DEL] 2p+2s Zk. 5 [DEL: :DEL] 3/5 [DEL: :DEL] CRM systémy 2p+0s Zk. 3 3/5 Simulátor analytiky obchodního provozu 0p+2s Záp. 2 3/5 30 Odborná praxe 520 h Záp. 20 3/6 Bakalářská práce 0p+10s Záp. 10 3/6 30 Odborná exkurze - Záp. 2 1/1, 1/2, 2/3, 2/4, 3/5 Podmínka pro splnění této skupiny předmětů: Součásti SZZ a jejich obsah Informatika (Algoritmy a datové struktury, Databáze, Technické prostředky počítačů) nebo IT technologie (Technické prostředky IT, Informační a telekomunikační technologie a systémy podniku, Průmyslová analýza) Programování (Programování I, Programování II, Programování a zpracování dat v Pythonu) ÚPS/UZO (Ekonomická teorie, Teorie managementu a procesní řízení, Marketing, Finance podniku) Další studijní povinnosti Studenti absolvují odbornou praxi v průmyslovém podniku v rozsahu 520 hodin. Průmyslová praxe bude spojena s prací na bakalářském projektu. Tato souvislá praxe v 6. semestru studia bude navazovat na projekty v průběhu celého studia. Odborná praxe bude zajištěna v celém Jihočeském kraji.