Název programu: Znalectví Vysoká škola: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Součást: Ústav znalectví a oceňování Zhodnocení může být: Ano - pokud je zcela naplněn zákon a standardy Ne - pokud navržený program neodpovídá zákonu či standardům Částečné - pokud je naplněn zákon a standardy jsou naplněny s drobnými nedostatky N/A - pokud se daný standard netýká hodnoceného programu (tedy např. pokud se standard týká distanční formy studia a navržený program je v prezenční formě apod.) Neuveden - pokud z předkládaného návrhu není možno zjistit naplnění standardu Expert: doc. Ing. Jana Korytárová, Ph.D., v.r. Datum: 22.11.2020 V této oblasti vložte celkové hodnocení návrhu. Profesně zaměřený navazující magisterský studijní program Znalectví předkládaný v prezenční a kombinované formě studia odpovídá standardům NAU. Skladba předmětů SP, předměty SZZ i témata předpokládaných diplomových prací směřují k naplnění profilu absolventa. Studijní program je propojen s praxí a umožňuje dosáhnout stanoveného cíle programu. Materiálně i finančně je program zajištěn adekvátně. Věcná náplň předmětů i studijní literatura je aktuální (starší literatura pouze v oblasti předmětů týkajících se právních oblastí). Praxe studentů v rozsahu 260 hodin odpovídá požadavku na profesní studijní program, je předložen výčet subjektů pro tuto spolupráci (přiloženy 4 rámcové smlouvy). Ve smlouvách však není uveden počet studentů, které jsou subjekty ochotny a schopny praxí provést. Akademičtí pracovníci jsou/byli za posledních 5 let řešiteli projektů TA ČR, mezinárodních projektů i projektů smluvního výzkumu, řešená témata jsou aktuální, SP rozvíjející. Doporučení na rozšíření výzkumných projektů v rámci GAČR. Garant studijního programu prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. splňuje všechny požadované standardy NAU na tuto pozici. Studijní opory jsou zpracovány pro všechny předměty SP, obsahují kontrolní otázky, řešené příklady. Doporučuji prověřit počet hodin konzultací zejména v 3. semestru 2. ročníku dle standardu NAU. Na závěr lze konstatovat, že absolventi studijního programu mohou dosáhnout zamýšlených výstupů z učení a uplatnit se na trhu práce v předpokládaných pracovních pozicích. Podle mého názoru lze doporučit udělení akreditace. Hodnocení magisterského profesně zaměřeného studijního programu: Instrukce pro hodnocení: Nejprve postupně zhodnoťte naplnění standardů v jednotlivých oblastech v listech Instituce, Program, Činnost, Zabezpečení, Garant, Personální a Specifické. V následující řádce vložte odůvodnění zhodnocení. Tuto položku není nutné vyplňovat, pokud jste zvolili hodnocení Ano nebo N/A. Ve všech ostatních případech prosím odůvodněte hodnocení. V závěru každého listu pak vložte celkové hodnocení v dané oblasti. Pro přehlednost se záverečná hodnocení automaticky kopírují na list Závěry a na listě Souhrn je graficky znázorněno zhodnocení jednotlivých částí standardů pomocí barevných kruhů. verze 16. 2. 2017 1/20 Souhrnné hodnocení Instituce 1.0 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 1.6 1.7 1.8 1.9 1.10 1.11 1.12 1.13 1.14 1.15 Program 2.1 2.2p 2.3 2.4 2.5 2.6p 2.7 2.8 2.9m 2.12 2.13mp 2.14 2.15m 2.16 Činnost 3.1 3.2 3.3 3.4 3.5mp Zabezpečení 4.1 4.2 4.3 4.4 Garant 5.1 5.2m 5.3 5.4 2/20 Personální 6.1 6.2 6.3 6.4 6.5 6.6 6.8p 6.9m 6.10 Specifické 7.1 7.2 7.3 7.4 7.5 7.6 7.7 7.8 7.9 7.10 7.11 3/20 Závěry Instituce 0 Program Studijní program má dobře popsané cíle, profil a uplatnění absolventů. Struktura předmětů SP, jejich návaznosti i požadavky na SZZ umožňují tohoto cíle dosáhnout. Studijní program je propojen s praxí, obsahuje povinnou praxi v rozsahu 260 hodin, v řadě předmětů participují odborníci z praxe, akademičtí pracovníci VŠ spolupracují s praxí také v rámci výzkumných projektů a tvorby znaleckých posudků. Činnost Metody výuky, věcný obsah předmětů, studijní literatura, hodnocení studentů i relevantní tvůrčí činnost AP odpovídá požadované úrovni na profesně zaměřený navazující magisterský studijní program. Doporučení na rozšíření aktivit i v rámci základního výzkumu GAČR. Zabezpečení Materiálové a další zabezpečení je pro navazující magisterský studijní program Znalectví vyhovující. Garant Garant profesně zaměřeného navazujícího magisterského studijního programu Znalectví prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. splňuje všechny požadované standardy NAU na tuto pozici. Vysoká škola má pravomoci garanta vymezeny předpisy a postupy popsanými v Sebehodnotící zprávě. Personální Profesně zaměřený navazující magisterský studijní program Znalectví je z hlediska personálního zebezpečen a vyhovuje požadovaným standardům NAU. Specifické Relevantní specifické požadavky konzultace, soustředění; studijní opory) týkající se kombinované formy výuky jsou naplněny. Nicméně doporučuji prověřit počty hodin konzultací (soustředění) dle standardu NAU (alespoň 80 hodin/semestr). 4/20 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Vnitřní systém zajišťování a hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností vysoké školy 1.3 Na všech úrovních řízení vysoké školy jsou vymezeny pravomoci a odpovědnost za kvalitu vzdělávací činnosti, tvůrčí činnosti a s nimi souvisejících činností tak, aby tvořily funkční celek. 1.2 Vysoká škola má vymezeny působnosti, pravomoci a odpovědnosti orgánů jejích součástí k činnostem a jednáním, která se týkají tvorby a uskutečňování studijních programů a které tvoří funkční celek. 1.0 Zpráva o vnitřním hodnocení a poslední dodatek k této zprávě již byly posouzeny a od posledního posouzení obecných požadavků pro akreditace neuplynulo více než 12 měsíců. Činností vysoké školy ve vztahu k části standardů pro akreditaci studijního programu podle § 78a odst. 2 písm. b) body 2 a 3 ZVŠ a funkčností systému zajišťování kvality a vnitřního hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností se tak hodnoticí komise v souladu s čl. 33 Statutu NAÚ nebude zabývat. Působnost orgánů vysoké školy 1.1 Vysoká škola má vymezen orgán vysoké školy, který plní působnost statutárního orgánu, a jsou vymezeny další orgány, jejich působnost, pravomoc a odpovědnost. 1.4 Vnitřním předpisem vysoké školy jsou podrobněji vymezeny procesy vzniku, schvalování a změn návrhů studijních programů před jejich předložením k akreditaci Národnímu akreditačnímu úřadu pro vysoké školství. 1.5 Pokud vysoká škola hodlá posuzovat splnění podmínek pro přijetí ke studiu ve studijním programu s použitím ustanovení § 48 odst. 4 písm. d) nebo § 48 odst. 5 písm. c) zákona o vysokých školách, jsou vytvořena pravidla, stanoveny principy a popsán proces posuzování splnění podmínky předchozího vzdělání. Instituce Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 5/20 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: 1.11 Vysoká škola komunikuje s profesními komorami, oborovými sdruženími, organizacemi zaměstnavatelů nebo dalšími odborníky z praxe a zjišťuje jejich očekávání a požadavky na absolventy studijních programů. 1.7 Zajištění a hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností se opírá o procesy zpětné vazby, zejména ankety a kvantitativní a kvalitativní průzkumy, přičemž do těchto procesů jsou v reprezentativní míře zapojeni akademičtí pracovníci, studenti, věcně příslušné profesní komory, oborová sdružení nebo organizace zaměstnavatelů nebo další odborníci z praxe, s přihlédnutím k typům a případným profilům studijních programů. 1.6 Vysoká škola má přijata dostatečně účinná opatření zajišťující úroveň kvality kvalifikačních prací a systematicky dbá na kvalitu obhájených kvalifikačních prací a obhájených rigorózních prací. V rámci svých pravidel stanoví požadavky na způsob vedení těchto prací a kvalifikační požadavky na osoby, které vedou kvalifikační práce nebo rigorózní práce, a stanoví nejvyšší počet kvalifikačních prací nebo rigorózních prací, které může vést jedna osoba. 1.8 Vysoká škola má v oblasti vzdělávací a tvůrčí činnosti nastaveny ukazatele, jejichž prostřednictvím sleduje míru úspěšnosti v přijímacím řízení, studijní neúspěšnost ve studijním programu, míru řádného ukončení studia studijního programu a uplatnitelnost absolventů. Vzdělávací, tvůrčí a s nimi související činnosti vysoké školy 1.9 Vzdělávací a tvůrčí činnosti vysoké školy vycházejí ze soudobých poznatků v širším kontextu a mají mezinárodní charakter s přihlédnutím k typu a případnému profilu studijních programů, zejména: jsou uskutečňovány zahraniční mobility studentů a akademických pracovníků a jsou nabízeny studijní předměty vyučované v cizích jazycích nebo studijní programy uskutečňované v cizích jazycích. 1.10 Vysoká škola rozvíjí spolupráci s praxí s přihlédnutím k typům a případným profilům studijních programů. Jde zejména o praktickou výuku, zadávání bakalářských, diplomových nebo disertačních prací (dále jen „kvalifikační práce“), zadávání rigorózních prací, přiznávání stipendií a zapojování odborníků z praxe do vzdělávacího procesu. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 6/20 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Závěr: Podpůrné zdroje a administrativa vysoké školy 1.12 Vysoká škola má vybudován funkční informační systém a komunikační prostředky, které zajišťují přístup k přesným a srozumitelným informacím o studijních programech, pravidlech studia a požadavcích spojených se studiem, k informačním a poradenským službám souvisejícím se studiem a s možností uplatnění absolventů studijních programů v praxi. 1.13 Služby knihoven a elektronické zdroje pro výuku jsou s přihlédnutím k typu a případnému profilu studijního programu dostatečné a dostupné studentům a akademickým pracovníkům. 1.14 Vysoká škola zajišťuje dostupné služby, stipendia a další podpůrná opatření pro vyrovnání příležitostí studovat na vysoké škole pro studenty se specifickými potřebami. Vysoká škola v oblasti vyrovnávání podmínek studia studentů se specifickými potřebami vychází z obecně závazných právních předpisů, dále zajišťuje poučený a lidskou důstojnost respektující přístup všech svých zaměstnanců ke studentům a uchazečům se specifickými potřebami a zajišťuje, aby poskytované služby a úpravy realizované s cílem dosáhnout přístupnosti akademického života pro studenty se specifickými potřebami nevedly ke snižování studijních nároků. 1.15 Vysoká škola přijala dostatečně účinná opatření: k ochraně duševního vlastnictví a proti úmyslnému jednání proti dobrým mravům při studiu zejména proti plagiátorství a podvodům při studiu. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 7/20 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Viz také výše, SP zahrnuje výuku předmětů v AJ. Soulad studijního programu s posláním vysoké školy a jeho cíle 2.1 Studijní program je z hlediska typu, formy a případného profilu v souladu s posláním a strategickým záměrem vysoké školy a ostatními strategickými dokumenty vysoké školy. Dle Sebehodnotící zprávy str. 8 - soulad s dlouhodobým záměrem školy v jeho Doplňku z října 2015. 2.2p U studijního programu vysoká škola prokazuje spolupráci v daném studijním programu s praxí. Zapojení odborníků do výuky předmětů, realizace smluvního výzkumu v oblasti SP, zpracování znaleckých posudků. 2.3 Vysokou školou je zohledněn mezinárodní rozměr studijního programu, s přihlédnutím k typu a případnému profilu studijního programu. Výuka předmětů v AJ - prohlubování jazykových kompetencí studentů, spolupráce se zahraničními universitami - Erasmus+, realizace projektů. Profil absolventa studijního programu a obsah studia ve studijním programu 2.4 Odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti, které si absolventi studijního programu osvojují, jsou v souladu s daným typem a případným profilem studijního programu. Provázanost předmětů s profilem absolventa, jeho kompetencemi a předpokládanými pracovními pozicemi. 2.5 Studijní program je koncipován tak, aby student v průběhu studia při plnění studijních povinností prokázal schopnost používat získané odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce. 2.6p Vysoká škola má nastavena funkční pravidla a podmínky pro vytváření studijních plánů, včetně vymezení praktické výuky realizované případně i u jiné fyzické nebo právnické osoby a délky této praktické výuky, přičemž studijní plán je sestaven tak, aby umožňoval studentům zejména zvládnutí praktických dovedností potřebných k výkonu povolání podložené získáním nezbytných teoretických znalostí. Viz vnitřní předpis školy Pravidla systému zajišťování kvality. Přiloženy 4 rámcové smlouvy pro praxe studentů (Alianz pojišťovna, a.s.; Dopravní podnik města Č.B., KOH-INOOR HARDTMUTH a.s.; E.ON Distribuce, a.s.) + výčet relevatní praxe - viz B-IV Žádosti. Ve smlouvách však není uveden počet míst pro absolvování praxí. Vzhledem k většímu počtu profesně zaměřených studijních programů školy by informace o zajištěnosti praxí z hlediska počtu míst byla vhodná. 2.7 Studijní program má vymezeno rámcové uplatnění absolventů studijního programu a typické pracovní pozice, které může absolvent zastávat. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 8/20 Odůvodnění: Odůvodnění: Výčet pracovních pozic odpovídá studijnímu profilu absolventa profesně zaměřeného SP Znalectví. 2.8 Standardní doba studia odpovídá průměrné studijní zátěži, obsahu a cílům studia a profilu absolventa studijního programu. Standardní doba studia odpovídá studijní zátěži, 120 kreditů je adekvátní a odpovídá 2 letům / 4 semestrům studia navazujícího magisterského SP. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 9/20 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Studijní plán obsahuje odbornou praxi v délce trvání 260 hodin, ve 4. semestru druhého ročníku studia. 2.9m Obsah studia odpovídá cílům studia a umožňuje dosažení stanoveného profilu absolventa a vychází ze soudobého stavu poznání a tvůrčí činnosti v dané oblasti vzdělávání. Skladba, provázanost a aktuálnost předmětů profiluje požadovaného absolventa. 2.12 Studijní program má nastavenu a zdůvodněnu strukturu studijních předmětů, jejich rozsah a charakteristiku. SP obsahuje standardní strukturu povinných a volitelných předmětů. Přičemž v rámci povinných předmětů jsou zahrnuty základní teoretické předměty profilujícího základu (ZT), předměty profilujícího základu (PZ) a ostatní. Všechny předměty obsahují podrobný časový a aktuálně věcný harmonogram výuky. 2.13mp Studijní plán je koncipován tak, aby obsahoval praktickou výuku studentů v rozsahu alespoň 6 týdnů (pro studium navazující na bakalářský studijní program) nebo 18 týdnů (pro studium nenavazující na bakalářský studijní program). 2.14 Obsah vyučovaných studijních předmětů, metody výuky, zajištění praktické výuky, způsob hodnocení, obsah státních zkoušek, témata a zaměření kvalifikačních prací jsou v souladu s plánovanými výsledky učení a profilem absolventa v daném studijním programu a vytvářejí logický celek. Vše požadované vytváří logický celek a směřuje k naplnění profilu absolventa. 2.15m Obsah státní rigorózní zkoušky a témata rigorózních prací souvisejí s magisterským studijním programem, který vysoká škola uskutečňuje, nebo o jehož akreditaci žádá, nebo s doktorským studijním programem téhož, blízkého nebo příbuzného obsahového zaměření s příslušným magisterským studijním programem, který vysoká škola uskutečňuje, a vycházejí ze soudobého stavu poznání a tvůrčí činnosti v daném oboru. 2.16 Vysoká škola má zveřejněna pravidla vymezující požadavky na státní rigorózní zkoušky a na rigorózní práce a upravující organizační postupy při přípravě na státní rigorózní zkoušky a na obhajoby rigorózních prací. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 10/20 Závěr: Studijní program má dobře popsané cíle, profil a uplatnění absolventů. Struktura předmětů SP, jejich návaznosti i požadavky na SZZ umožňují tohoto cíle dosáhnout. Studijní program je propojen s praxí, obsahuje povinnou praxi v rozsahu 260 hodin, v řadě předmětů participují odborníci z praxe, akademičtí pracovníci VŠ spolupracují s praxí také v rámci výzkumných projektů a tvorby znaleckých posudků. 11/20 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: 3.3 Skladba studijní literatury a skladba studijních opor, které jsou uvedeny v požadavcích studijních předmětů profilujícího základu, odráží aktuální stav poznání. Studentům je zajištěna jejich dostupnost. Metody výuky a hodnocení výsledků studia 3.1 Při uskutečňování studijního programu se využívají moderní výukové metody odpovídající výsledkům učení studijního programu a přístupy podporující aktivní roli studentů v procesu výuky. Výuka je podporována multimediálními technologiemi, využití MS-TEAMS, Skype, Viber a WhatApp. 3.2 Poměr přímé výuky a samostudia odpovídá studijnímu programu, formě studia, případnému profilu studijního programu a metodám výuky. Rozsah výuky je zřejmý z předmětových karet, jsou uvedeny počty hodin konzultací a soutředění pro kombinovanou výuku. Studijní literatura zahrnuje ve většině případů aktuální v rozdělení na povinnou a doporučenou literaturu, v případě právních předmětů se váže k letům 2013 a starší. 3.4 Vysoká škola má zveřejněna kritéria, která odpovídají cílům studia a umožňují objektivní hodnocení a podle kterých jsou studenti hodnoceni. Studijní a zkušební řád Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích, hodnocení studenta v daném předmětu je také v detailu uvedeno v rámci každé karty předmětu. Tvůrčí činnost vztahující se ke studijnímu programu 3.5mp Vysoká škola uskutečňuje tvůrčí činnost, která odpovídá oblasti nebo oblastem vzdělávání, v rámci které nebo v rámci kterých má být studijní program příslušného typu uskutečňován, a hodnotí její výstupy s ohledem na profil studijního programu. Vysoká škola je nebo v posledních třech letech byla řešitelem vědeckých nebo uměleckých projektů anebo projektů aplikovaného nebo smluvního výzkumu, které se odborně vztahují k odpovídající oblasti nebo oblastem vzdělávání. Přitom vysoká škola umožňuje studentům účastnit se vědecké nebo umělecké činnosti. Aktuálně řešené projekty TAČR a projekty smluvního výzkumu, řešené mezinárodní projekty v průběhu posledních 5 letech - oddíl C-II Žádosti. Řešena jsou podniková témata, která souvisejí se studijním programem Znalectví, např. Metodika vyčíslení hodnoty nebytových budov v sektoru vládních institucí TAČR BETA2 - TITACSU920. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 12/20 Závěr: Metody výuky, věcný obsah předmětů, studijní literatura, hodnocení studentů i relevantní tvůrčí činnost AP odpovídá požadované úrovni na profesně zaměřený navazující magisterský studijní program. Doporučení na rozšíření aktivit i v rámci základního výzkumu GAČR. 13/20 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Závěr: Knižní fond průběžně doplňován, jsou dostupné VaV databáze, k využití PC učebna v knihovně. 4.4 Materiální a technické zabezpečení studijního programu uskutečňovaného mimo sídlo vysoké školy je srovnatelné se zabezpečením zajištěným při uskutečňování studijního programu v sídle vysoké školy. Je-li mimo sídlo vysoké školy uskutečňovaná pouze praktická výuka, materiální a technické zabezpečení odpovídá potřebám této výuky. Materiálové a další zabezpečení je pro navazující magisterský studijní program Znalectví vyhovující. Finanční, materiální a další zabezpečení studijního programu 4.1 Vysoká škola má zhodnoceny předpokládané finanční náklady na uskutečňování studijního programu, zejména náklady na přístrojové vybavení a jeho provoz, náklady na materiální a technické vybavení a jeho modernizaci, osobní náklady, náklady dalšího vzdělávání akademických pracovníků a výdaje na inovace, a má zajištěny odpovídající zdroje na pokrytí těchto nákladů. Veřejná vysoká škola. 4.2 Vysoká škola má zajištěnu infrastrukturu pro výuku ve studijním programu, zejména odpovídající materiální a technické zabezpečení, dostatečné a provozuschopné výukové a studijní prostory, vybavení učeben a laboratoří pomůckami a laboratorním a výukovým zařízením, které odpovídá danému typu studijního programu a v případě bakalářského nebo magisterského studijního programu i profilu studijního programu, a počtu studentů. Celková kapacita učeben v areálu školy + v nájemních prostorách je 1 740 + 468 míst pro posluchače, doba platnosti nájmu do 30. 6. 2023. K dispozici jsou odborné učebny Projektová multimediální učebna (30 míst), Assessment centrum (15 míst) a Virtuální laboratoř. 4.3 Studenti mají dostatečný přístup k odborné literatuře a dalším informačním zdrojům odpovídajícím danému typu studijního programu a v případě bakalářského nebo magisterského studijního programu i profilu studijního programu. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 14/20 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Závěr: Prof. Vochozka splňuje vše požadované, PP 40h/týden, doba neurčitá. 5.4 Garant studijního programu splňuje podmínky týkájící se maximálního počtu garantovaných studijních programů. Dle sebehodnoticí zprávy str. 45. Garant profesně zaměřeného navazujícího magisterského studijního programu Znalectví prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. splňuje všechny požadované standardy NAU na tuto pozici. Vysoká škola má pravomoci garanta vymezeny předpisy a postupy popsanými v Sebehodnotící zprávě. Garant studijního programu 5.1 Vysoká škola má v dostatečné míře vymezeny pravomoci a odpovědnost garanta studijního programu tak, aby byla zajištěna kvalita studijního programu. Organizační řád ÚPS + podrobněji Sebehodnotící zpráva na str. 45. 5.2m Garantem je akademický pracovník, který byl jmenován profesorem nebo jmenován docentem v oboru, který odpovídá dané oblasti nebo oblastem vzdělávání v rámci které nebo v rámci kterých má být daný magisterský studijní program uskutečňován, a který v daném oboru v posledních pěti letech vykonával vědeckou nebo uměleckou činnost. Garantem předkládaného studijního programu je prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., jmenovací řízení v oboru Ekonomika a management - dle personální karty a CV v Sebehodnoticí zprávě je zřejmá publikační a vědecká činnost v posledních 5 letech. 5.3 Garant je akademickým pracovníkem příslušné vysoké školy, který působí na vysoké škole jako akademický pracovník na základě pracovního nebo služebního poměru nebo poměrů s celkovou týdenní pracovní dobou odpovídající stanovené týdenní pracovní době podle § 79 zákoníku práce. V případě, že jde o studijní program uskutečňovaný na součásti vysoké školy, platí též, že garant studijního programu působí na této součásti jako akademický pracovník na základě pracovního nebo služebního poměru podle věty první s týdenní pracovní dobou odpovídající alespoň polovině stanovené týdenní pracovní doby podle § 79 zákoníku práce. Případné další pracovní nebo služební poměry garanta studijního programu, na základě kterých působí jako akademický pracovník na téže nebo jiných vysokých školách nebo na zahraniční vysoké škole nebo tuzemské právnické osobě podle § 93a zákona o vysokých školách, nezakládají povinnost výkonu práce nebo přítomnosti na pracovišti v celkovém rozsahu přesahujícím polovinu stanovené týdenní pracovní doby podle § 79 zákoníku práce. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 15/20 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Personální zabezpečení studijního programu 6.1 Personálního zabezpečení studijního programu splňuje požadavky standardů pro akreditaci daného typu studijního programu, týkající se pracovní doby akademických pracovníků na dané vysoké škole a ostatních vysokých školách. Splněno viz personální karty AP. 6.2 Počet akademických pracovníků zabezpečujících studijní program, o jehož akreditaci je žádáno, odpovídá typu studijního programu, oblasti nebo oblastem vzdělávání, v rámci které nebo v rámci kterých má být studijní program uskutečňován, formě studia, metodám výuky, předpokládanému počtu studentů a případnému profilu studijního programu. Žádá-li vysoká škola o rozšíření nebo prodloužení platnosti akreditace studijního programu, je počet akademických pracovníků zabezpečujících studijní program dále přiměřený i skutečnému počtu studentů. Vysoká škola má vypracovánu účinnou strategii personálního rozvoje akademických pracovníků a existují motivační nástroje k tomuto rozvoji. Počet akademických pracovníků odpovídá rozsahu studijního programu, počtu a rozsahu předmětů, které SP tvoří. Personální rozvoj je detailně popsán v části D-I a je směřován do rozvoje SP Znalectví. 6.3 Výuka, která probíhá mimo sídlo vysoké školy, s výjimkou odborných praxí,je zabezpečena obdobně kvalifikovanými pracovníky jako v sídle vysoké školy. 6.4 Základní teoretické studijní předměty profilujícího základu studijního programu mají garanty, kteří se významně podílejí na jejich výuce, například vedením přednášek. Studijní program je dostatečně personálně zabezpečen i z hlediska doby platnosti jeho akreditace a perspektivy jeho rozvoje, a to zejména se zřetelem na délku týdenní pracovní doby garantů základních teoretických studijních předmětů profilujícího základu studijního programu a na dobu, na kterou je pracovní poměr těchto zaměstnanců k dané vysoké škole sjednán nebo na kterou je jeho sjednání zajištěno. Všichni garanty se významně podílejí na výuce vedením přednášek - rozsah zapojení uveden v kartě předmětu, AP vyhovují z hlediska předpokládané doby akreditace, u "starších" AP (nad 60 let) jsou v předmětových kartách uvedeni "mladší" AP, kteří mohou v případě potřeby dle své profesní odbornosti předměty v budoucnu garantovat. Jedná se o Občasnké právo, Trestní právo a Trestní právo a procesní dokazování doc. Mašlanyová / doc. Szabová; Seminář k DP prof. Mareček / prof. Vochozka. 6.5 Nejde-li o studijní program v oblasti umění, mají vyučující zajišťující jeho uskutečňování vysokoškolské vzdělání získané absolvováním alespoň magisterského studijního programu nebo jeho ekvivalent získaný na zahraniční vysoké škole. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 16/20 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Závěr: 6.6 U odborníků z praxe je prokázáno odpovídající působení v oboru za posledních 5 let. Splněno bezezbytku. Předměty ZT jsou garantovány doc. a prof. jmenovanými v oboru, který odpovídá oblasti vzdělávání - prof. Vochozka (Ekonomika a management), prof. Klieštik (Ekonomika a management podniku), doc. Mašľanyová (Bezpečnostní služby, garance a výuka předmětů v oblasti práva). Profesně zaměřený navazující magisterský studijní program Znalectví je z hlediska personálního zebezpečen a vyhovuje požadovaným standardům NAU. Dle přiložených personálních karet a předmětových karet je zřejmé, že všichni odborníci z praxe působí v oblasti předmětů, v nichž budou působit (pracovní pozice, nejvýznamnější profesní činnost) - obsahuje část C I Žádosti. 6.8p Studijní program je zabezpečen akademickými pracovníky, popřípadě i dalšími odborníky s příslušnou kvalifikací pro zajištění jednotlivých studijních předmětů. Celková struktura akademických pracovníků zabezpečujících studijní program odpovídá z hlediska kvalifikace, věku, délky týdenní pracovní doby a zkušeností s působením v zahraničí nebo v praxi struktuře studijního plánu, cílům a případnému profilu studijního programu, přičemž je přiměřeně zajištěno zastoupení odborníků z praxe, kteří se podílejí na výuce. Studijní program je zabezpečen AP v rozashu požadovaném standardem. 6.9m Studijní předměty profilujícího základu magisterského studijního programu jsou garantovány akademickými pracovníky s vědeckou hodností. Přitom studijní předměty profilujícího základu studijních programů z oblasti umění mohou být též garantovány akademickými pracovníky s odpovídající uměleckou erudicí. Předměty PZ garantuje prof. + doc. + 7 AP s Ph.D. 6.10 Základní teoretické studijní předměty profilujícího základu magisterského studijního programu jsou garantovány akademickými pracovníky jmenovanými profesorem nebo jmenovanými docentem v oboru, který odpovídá oblasti nebo oblastem vzdělávání, v rámci které nebo v rámci kterých má být daný magisterský studijní program uskutečňován nebo v oboru příbuzném. Přitom základní teoretické studijní předměty profilujícího základu studijních programů z oblasti umění mohou být též garantovány akademickými pracovníky s odpovídající uměleckou erudicí. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 17/20 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: 7.6 Informace o přijímacím řízení a o průběhu studia ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce jsou pro uchazeče o studium a studenty dostupné v příslušném cizím jazyce na internetových stránkách vysoké školy. Ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce jsou zajištěny informace a komunikace o rozvrhu studia, o povinnostech vyplývajících ze studia ve studijním programu, o dokladech o studiu a o dalších informacích souvisejících se studiem v příslušném cizím jazyce. Studenti a akademičtí pracovníci mají přístup k informačním zdrojům a dalším, zejména poradenským, službám v cizím jazyce, ve kterém je uskutečňován studijní program. Specifické požadavky na zajištění studijního programu 7.1 Vysoká škola prokáže, že navrhovaný způsob uskutečňování studijního programu v distanční a kombinované formě studia je funkční. Obsahově a rozsahem shodná s prezenční formou studia, vytvořeny studijní opory k jednotlivým předmětům. Určeny počty hodin konzultací (soustředění). 7.2 Bakalářské a magisterské studijní programy v kombinované formě studia jsou navrženy tak, aby obsahovaly alespoň 80 hodin přímé výuky za semestr, s výjimkou posledního semestru studia, věnovaného především zpracování kvalifikační práce. Dle karet předmětů a přehledu předmětů vyhovuje počet hodin / semestr - standard 7.1 požaduje "alespoň 80 hodin za semestr". Sebehodnotící zpráva uvádí na str. 59 min. 72 hodin? Při součtu a započítání volitelných předmětů kromě 3. semetru 2. ročníku vyhovuje NAU. 7.3 Studijní předměty uskutečňované v kombinované či distanční formě studia jsou zajištěny studijními oporami. Pro každý takový studijní předmět jsou specifikovány studijní opory, výuka s využitím výpočetní techniky a internetu, způsob kontaktu s vyučujícím, včetně systému konzultací a zajištění možnosti komunikace mezi studenty navzájem. Studijní opory jsou pro všechny předměty zajištěny, obsahují výkladovou látku, kontrolní otázky a řešené příklady. Doporučuji doplnit klíč pro samostudium. 7.4 Studijní opory pro studium v cizím jazyce jsou zpracovány v příslušném cizím jazyce. 7.5 Pro studium ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce je k dispozici překlad příslušných vnitřních předpisů do příslušného cizího jazyka. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 18/20 Odůvodnění: 7.7 Je-li součástí studia ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce i odborná praxe, zabezpečuje vysoká škola odborné vedení a další podmínky pro uskutečňování této praxe v příslušném cizím jazyce. Ano Částečně Ne N/A Neuveden 19/20 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Závěr: Relevantní specifické požadavky konzultace, soustředění; studijní opory) týkající se kombinované formy výuky jsou naplněny. Nicméně doporučuji prověřit počty hodin konzultací (soustředění) dle standardu NAU (alespoň 80 hodin/semestr). 7.8 Kvalifikační práce ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce jsou vypracovávány v cizím jazyce, ve kterém je studijní program uskutečňován. Oponentské posudky jsou zajištěny v příslušném cizím jazyce a dále v anglickém nebo českém jazyce. 7.9 Akademičtí pracovníci a další odborníci, kteří se podílejí na zajištění přednášek, seminářů a dalších forem výuky ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce, mají dostatečné znalosti daného cizího jazyka. 7.10 V případě studijních programů, které mají být uskutečňovány ve spolupráci se zahraniční vysokou školou podle § 47a zákona o vysokých školách, je doložena platnost zahraniční akreditace nebo jiné formy uznání obsahově souvisejícího zahraničního vysokoškolského studijního programu podle právních předpisů domovského státu zahraniční vysoké školy, popřípadě je doloženo podání žádosti zahraniční vysoké školy o tuto zahraniční akreditaci nebo uznání. Příslušné právní předpisy domovského státu zahraniční vysoké školy jsou konkrétně určeny. 7.11 V případě studijních programů, které mají být uskutečňovány ve spolupráci s další právnickou osobou podle § 81 zákona o vysokých školách, je doložena dohoda o vzájemné spolupráci na uskutečňování studijního programu. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 20/20