Název programu: Business analytik Vysoká škola: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Součást: Ústav podnikové strategie Zhodnocení může být: Ano - pokud je zcela naplněn zákon a standardy Ne - pokud navržený program neodpovídá zákonu či standardům Částečné - pokud je naplněn zákon a standardy jsou naplněny s drobnými nedostatky N/A - pokud se daný standard netýká hodnoceného programu (tedy např. pokud se standard týká distanční formy studia a navržený program je v prezenční formě apod.) Neuveden - pokud z předkládaného návrhu není možno zjistit naplnění standardu Expert: doc. Ing. Jana Korytárová, Ph.D., v.r. Datum: 29.07.2020 V této oblasti vložte celkové hodnocení návrhu. Profesně zaměřený bakalářský studijní program Business Analytik předkládaný v prezenční a kombinované formě studia odpovídá standardům NAU. Skladba předmětů SP, předměty SZZ i témata předpokládaných bakalářských prací směřují k naplnění profilu absolventa. Studijní program je propojen s praxí a umožňuje dosáhnout stanoveného cíle programu. Materiálně i finančně je program zajištěn adekvátně. Věcná náplň předmětů i studijní literatura je aktuální. Praxe studentů v rozsahu 520 hodin odpovídá požadavku na profesní studijní program, je předložen výčet institucí a podniků pro tuto spolupráci (přiloženy 3 rámcové smlouvy), není však uveden počet "zasmluvněných" míst pro realizaci praxí. Akademičtí pracovníci jsou/byli za posledních 5 let řešiteli projektů TA ČR, mezinárodních projektů i projektů smluvního výzkumu, řešená témata jsou aktuální a souvisí s předloženým studijním programem. Garant studijního programu doc. Ing. Ján Dobrovič, Ph.D. splňuje všechny požadované standardy NAU na tuto pozici. Studijní opory jsou zpracovány pro všechny předměty SP . Absolventi studijního programu mohou dosáhnout zamýšlených výstupů z učení a uplatnit se na trhu práce. Podle mého názoru lze doporučit udělení akreditace. Hodnocení bakalářského profesně zaměřeného studijního programu: Instrukce pro hodnocení: Nejprve postupně zhodnoťte naplnění standardů v jednotlivých oblastech v listech Instituce, Program, Činnost, Zabezpečení, Garant, Personální a Specifické. V následující řádce vložte odůvodnění zhodnocení. Tuto položku není nutné vyplňovat, pokud jste zvolili hodnocení Ano nebo N/A. Ve všech ostatních případech prosím odůvodněte hodnocení. V závěru každého listu pak vložte celkové hodnocení v dané oblasti. Pro přehlednost se záverečná hodnocení automaticky kopírují na list Závěry a na listě Souhrn je graficky znázorněno zhodnocení jednotlivých částí standardů pomocí barevných kruhů. verze 16. 2. 2017 1/18 Souhrnné hodnocení Instituce 1.0 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 1.6 1.7 1.8 1.9 1.10 1.11 1.12 1.13 1.14 1.15 Program 2.1 2.2p 2.3 2.4 2.5 2.6p 2.7 2.8 2.9b 2.12 2.13bp 2.14 2.15bp Činnost 3.1 3.2 3.3 3.4 3.5bp Zabezpečení 4.1 4.2 4.3 4.4 Garant 5.1 5.2bp 5.3 5.4 Personální 2/18 6.1 6.2 6.3 6.4 6.5 6.6 6.7 6.8p 6.9b Specifické 7.1 7.2 7.3 7.4 7.5 7.6 7.7 7.8 7.9 7.10 7.11 3/18 Závěry Instituce 0 Program Studijní program má dobře popsané cíle, profil a uplatnění absolventů. Struktura předmětů SP, jejich návaznosti i požadavky na SZZ umožňují tohoto cíle dosáhnout. Studijní program je úzce propojen s praxí, obsahuje povinnou praxi v rozsahu 520 hodin, prakticky ve všech předmětech participují odborníci z praxe, akademičtí pracovníci VŠ spolupracují s praxí také v rámci výzkumných projektů. Činnost Metody výuky, věcný obsah předmětů, studijní literatura, hodnocení studentů i relevantní tvůrčí činnost AP odpovídá požadované úrovni na profesně zaměřený bakalářský studijní program. Zabezpečení Materiálové a další zabezpečení je pro bakalářský studijní program Business Analytik vyhovující. Garant Garant profesně zaměřeného bakalářského studijního programu Business Analytik doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. splňuje všechny požadované standardy NAU na tuto pozici. Škola má pravomoci garanta vymezeny předpisy a detailními postupy popsanými v Sebehodnotící zprávě. Personální Profesně zaměřený bakalářský studijní program Business Analytik je z hlediska personálního zebezpečen a vyhovuje požadovaným standardům NAU. Specifické Relevantní specifické požadavky (počet hodin konzultací, soustředění; studijní opory) týkající se kombinované formy výuky jsou naplněny. 4/18 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Vnitřní systém zajišťování a hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností vysoké školy 1.3 Na všech úrovních řízení vysoké školy jsou vymezeny pravomoci a odpovědnost za kvalitu vzdělávací činnosti, tvůrčí činnosti a s nimi souvisejících činností tak, aby tvořily funkční celek. 1.2 Vysoká škola má vymezeny působnosti, pravomoci a odpovědnosti orgánů jejích součástí k činnostem a jednáním, která se týkají tvorby a uskutečňování studijních programů a které tvoří funkční celek. 1.0 Zpráva o vnitřním hodnocení a poslední dodatek k této zprávě již byly posouzeny a od posledního posouzení obecných požadavků pro akreditace neuplynulo více než 12 měsíců. Činností vysoké školy ve vztahu k části standardů pro akreditaci studijního programu podle § 78a odst. 2 písm. b) body 2 a 3 ZVŠ a funkčností systému zajišťování kvality a vnitřního hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností se tak hodnoticí komise v souladu s čl. 33 Statutu NAÚ nebude zabývat. Působnost orgánů vysoké školy 1.1 Vysoká škola má vymezen orgán vysoké školy, který plní působnost statutárního orgánu, a jsou vymezeny další orgány, jejich působnost, pravomoc a odpovědnost. 1.4 Vnitřním předpisem vysoké školy jsou podrobněji vymezeny procesy vzniku, schvalování a změn návrhů studijních programů před jejich předložením k akreditaci Národnímu akreditačnímu úřadu pro vysoké školství. 1.5 Pokud vysoká škola hodlá posuzovat splnění podmínek pro přijetí ke studiu ve studijním programu s použitím ustanovení § 48 odst. 4 písm. d) nebo § 48 odst. 5 písm. c) zákona o vysokých školách, jsou vytvořena pravidla, stanoveny principy a popsán proces posuzování splnění podmínky předchozího vzdělání. Instituce Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 5/18 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: 1.11 Vysoká škola komunikuje s profesními komorami, oborovými sdruženími, organizacemi zaměstnavatelů nebo dalšími odborníky z praxe a zjišťuje jejich očekávání a požadavky na absolventy studijních programů. Podpůrné zdroje a administrativa vysoké školy 1.7 Zajištění a hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností se opírá o procesy zpětné vazby, zejména ankety a kvantitativní a kvalitativní průzkumy, přičemž do těchto procesů jsou v reprezentativní míře zapojeni akademičtí pracovníci, studenti, věcně příslušné profesní komory, oborová sdružení nebo organizace zaměstnavatelů nebo další odborníci z praxe, s přihlédnutím k typům a případným profilům studijních programů. 1.6 Vysoká škola má přijata dostatečně účinná opatření zajišťující úroveň kvality kvalifikačních prací a systematicky dbá na kvalitu obhájených kvalifikačních prací a obhájených rigorózních prací. V rámci svých pravidel stanoví požadavky na způsob vedení těchto prací a kvalifikační požadavky na osoby, které vedou kvalifikační práce nebo rigorózní práce, a stanoví nejvyšší počet kvalifikačních prací nebo rigorózních prací, které může vést jedna osoba. 1.8 Vysoká škola má v oblasti vzdělávací a tvůrčí činnosti nastaveny ukazatele, jejichž prostřednictvím sleduje míru úspěšnosti v přijímacím řízení, studijní neúspěšnost ve studijním programu, míru řádného ukončení studia studijního programu a uplatnitelnost absolventů. Vzdělávací, tvůrčí a s nimi související činnosti vysoké školy 1.9 Vzdělávací a tvůrčí činnosti vysoké školy vycházejí ze soudobých poznatků v širším kontextu a mají mezinárodní charakter s přihlédnutím k typu a případnému profilu studijních programů, zejména: jsou uskutečňovány zahraniční mobility studentů a akademických pracovníků a jsou nabízeny studijní předměty vyučované v cizích jazycích nebo studijní programy uskutečňované v cizích jazycích. 1.10 Vysoká škola rozvíjí spolupráci s praxí s přihlédnutím k typům a případným profilům studijních programů. Jde zejména o praktickou výuku, zadávání bakalářských, diplomových nebo disertačních prací (dále jen „kvalifikační práce“), zadávání rigorózních prací, přiznávání stipendií a zapojování odborníků z praxe do vzdělávacího procesu. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 6/18 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Závěr: 1.12 Vysoká škola má vybudován funkční informační systém a komunikační prostředky, které zajišťují přístup k přesným a srozumitelným informacím o studijních programech, pravidlech studia a požadavcích spojených se studiem, k informačním a poradenským službám souvisejícím se studiem a s možností uplatnění absolventů studijních programů v praxi. 1.13 Služby knihoven a elektronické zdroje pro výuku jsou s přihlédnutím k typu a případnému profilu studijního programu dostatečné a dostupné studentům a akademickým pracovníkům. 1.14 Vysoká škola zajišťuje dostupné služby, stipendia a další podpůrná opatření pro vyrovnání příležitostí studovat na vysoké škole pro studenty se specifickými potřebami. Vysoká škola v oblasti vyrovnávání podmínek studia studentů se specifickými potřebami vychází z obecně závazných právních předpisů, dále zajišťuje poučený a lidskou důstojnost respektující přístup všech svých zaměstnanců ke studentům a uchazečům se specifickými potřebami a zajišťuje, aby poskytované služby a úpravy realizované s cílem dosáhnout přístupnosti akademického života pro studenty se specifickými potřebami nevedly ke snižování studijních nároků. 1.15 Vysoká škola přijala dostatečně účinná opatření: k ochraně duševního vlastnictví a proti úmyslnému jednání proti dobrým mravům při studiu zejména proti plagiátorství a podvodům při studiu. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 7/18 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Jazykové kompetence studentů viz výše standard 2.3. Soulad studijního programu s posláním vysoké školy a jeho cíle 2.1 Studijní program je z hlediska typu, formy a případného profilu v souladu s posláním a strategickým záměrem vysoké školy a ostatními strategickými dokumenty vysoké školy. 2.2p U studijního programu vysoká škola prokazuje spolupráci v daném studijním programu s praxí. Projekty aplikovaného výzkumu, smluvního výzkumu dle požadavků praxe se studijním programem související. Využití také Interní grantové soutěže pro rozvoj podnikových témat. 2.3 Vysokou školou je zohledněn mezinárodní rozměr studijního programu, s přihlédnutím k typu a případnému profilu studijního programu. Jazykové kompetence studentů jsou prohlubovány v rámci výuky povinných předmětů Anglický jazyk I – V v rámci jednotlivých let studia. Využití programu Erasmus+, zapojení do aktivit International Business Week, International Business Cruise. Profil absolventa studijního programu a obsah studia ve studijním programu 2.4 Odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti, které si absolventi studijního programu osvojují, jsou v souladu s daným typem a případným profilem studijního programu. 2.5 Studijní program je koncipován tak, aby student v průběhu studia při plnění studijních povinností prokázal schopnost používat získané odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce. 2.6p Vysoká škola má nastavena funkční pravidla a podmínky pro vytváření studijních plánů, včetně vymezení praktické výuky realizované případně i u jiné fyzické nebo právnické osoby a délky této praktické výuky, přičemž studijní plán je sestaven tak, aby umožňoval studentům zejména zvládnutí praktických dovedností potřebných k výkonu povolání podložené získáním nezbytných teoretických znalostí. Viz vnitřní předpis školy Pravidla systému zajišťování kvality. Přiloženy 3 rámcové smlouvy pro praxe studentů (Bosch, spol. s r.o. Č.B., KOH-I-NOOR HARDTMUTH a.s.; E.ON ČR s.r.o., Budějovický Budvar, n.p.) + výčet relevatních podniků - str. 118 Žádosti. Ve smlouvách však není uveden počet míst pro absolvování praxí. Vzhledem k většímu počtu profesně zaměřených studijních programů školy by informace o zajištěnosti praxí z hlediska počtu míst byla vhodná. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 8/18 Odůvodnění: Odůvodnění: 2.7 Studijní program má vymezeno rámcové uplatnění absolventů studijního programu a typické pracovní pozice, které může absolvent zastávat. Výčet pracovních pozic uváděných na str. 290 Žádosti odpovídá studijnímu profilu absolventa profesně zaměřeného SP Business Analytik. Studijní program naplňuje také předpoklad možnosti pokračování absolventů ve studiu v akreditovaném magisterském studijním programu školy. 2.8 Standardní doba studia odpovídá průměrné studijní zátěži, obsahu a cílům studia a profilu absolventa studijního programu. Standardní doba studia odpovídá studijní zátěži, 180 kreditů je adekvátní a odpovídá 3 letům / 6 semestrům studia bakalářského SP. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 9/18 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Závěr: Studijní plán obsahuje odbornou praxi v délce trvání 520 hodin v posledním, tj. 6 semestru studia. 2.9b Obsah studia odpovídá cílům studia, umožňuje dosažení stanoveného profilu absolventa a vychází z aplikace soudobých poznatků a metod tvůrčí činnosti v dané oblasti vzdělávání. Přitom součástí obsahu studia jsou základní teoretické disciplíny. Skladba, provázanost a aktuálnost předmětů profiluje požadovaného absolventa. Základní teoretické disciplíny jsou součástí obsahu studia. 2.12 Studijní program má nastavenu a zdůvodněnu strukturu studijních předmětů, jejich rozsah a charakteristiku. Jedná se o standardní strukturu povinných a volitelných předmětů. Přičemž v rámci povinných předmětů jsou zahrnuty základní teoretické předměty profilujícího základu (ZT), předměty profilujícího základu (PZ) a ostatní. Všechny předměty obsahují podrobný časový a aktuálně věcný harmonogram výuky. 2.13bp Studijní plán je koncipován tak, aby obsahoval praxi studentů v rozsahu alespoň 12 týdnů. 2.14 Obsah vyučovaných studijních předmětů, metody výuky, zajištění praktické výuky, způsob hodnocení, obsah státních zkoušek, témata a zaměření kvalifikačních prací jsou v souladu s plánovanými výsledky učení a profilem absolventa v daném studijním programu a vytvářejí logický celek. 2.15bp Obsah profesně zaměřeného bakalářského studijního programu zohledňuje specifika spojená s potřebou spolupráce s praxí. Studijní program má dobře popsané cíle, profil a uplatnění absolventů. Struktura předmětů SP, jejich návaznosti i požadavky na SZZ umožňují tohoto cíle dosáhnout. Studijní program je úzce propojen s praxí, obsahuje povinnou praxi v rozsahu 520 hodin, prakticky ve všech předmětech participují odborníci z praxe, akademičtí pracovníci VŠ spolupracují s praxí také v rámci výzkumných projektů. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 10/18 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Závěr: 3.3 Skladba studijní literatury a skladba studijních opor, které jsou uvedeny v požadavcích studijních předmětů profilujícího základu, odráží aktuální stav poznání. Studentům je zajištěna jejich dostupnost. Metody výuky a hodnocení výsledků studia 3.1 Při uskutečňování studijního programu se využívají moderní výukové metody odpovídající výsledkům učení studijního programu a přístupy podporující aktivní roli studentů v procesu výuky. Podrobný popis viz str. 293 žádosti, mimo jiné výuka ve specializovaných učebnách. 3.2 Poměr přímé výuky a samostudia odpovídá studijnímu programu, formě studia, případnému profilu studijního programu a metodám výuky. Rozsah zřejmý z předmětových karet, uvedeny také počty hodin konzultace, soustředění pro kombinovanou výuku. Metody výuky, věcný obsah předmětů, studijní literatura, hodnocení studentů i relevantní tvůrčí činnost AP odpovídá požadované úrovni na profesně zaměřený bakalářský studijní program. Aktuální a relevantní studijní literatura je uvedena u všech karet předmětů (vždy zastoupena literatura z let 2018 nebo 2019 i 2020. Předmětové karty obsahují povinnou a doporučenou literaturu, studijní opory odkazují na další literaturu dle konkrétních výkladových témat. 3.4 Vysoká škola má zveřejněna kritéria, která odpovídají cílům studia a umožňují objektivní hodnocení a podle kterých jsou studenti hodnoceni. Studijní a zkušební řád Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích, hodnocení v rámci předmětů uvedeno v předmětových kartách. Tvůrčí činnost vztahující se ke studijnímu programu 3.5bp Vysoká škola uskutečňuje tvůrčí činnost, která odpovídá oblasti nebo oblastem vzdělávání, v rámci které nebo v rámci kterých má být studijní program příslušného typu uskutečňován, a hodnotí její výstupy s ohledem na profil studijního programu. Aktuálně řešené projekty TAČR a projekty smluvního výzkumu, řešené mezinárodní projekty v průběhu posledních 5 letech - oddíl C-II, str. 247 Žádosti. Řešena jsou podniková témata související s předkládaným studijním programem. Doporučení na rozšíření aktivit i v rámci základního výzkumu GAČR. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 11/18 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Závěr: Dostatečný knižní fond + dostupné základní databáze - viz část C-III Žádosti (str. 256), počítačová studovna pro 60 studentů. 4.4 Materiální a technické zabezpečení studijního programu uskutečňovaného mimo sídlo vysoké školy je srovnatelné se zabezpečením zajištěným při uskutečňování studijního programu v sídle vysoké školy. Je-li mimo sídlo vysoké školy uskutečňovaná pouze praktická výuka, materiální a technické zabezpečení odpovídá potřebám této výuky. Materiálové a další zabezpečení je pro bakalářský studijní program Business Analytik vyhovující. Finanční, materiální a další zabezpečení studijního programu 4.1 Vysoká škola má zhodnoceny předpokládané finanční náklady na uskutečňování studijního programu, zejména náklady na přístrojové vybavení a jeho provoz, náklady na materiální a technické vybavení a jeho modernizaci, osobní náklady, náklady dalšího vzdělávání akademických pracovníků a výdaje na inovace, a má zajištěny odpovídající zdroje na pokrytí těchto nákladů. Veřejná vysoká škola. 4.2 Vysoká škola má zajištěnu infrastrukturu pro výuku ve studijním programu, zejména odpovídající materiální a technické zabezpečení, dostatečné a provozuschopné výukové a studijní prostory, vybavení učeben a laboratoří pomůckami a laboratorním a výukovým zařízením, které odpovídá danému typu studijního programu a v případě bakalářského nebo magisterského studijního programu i profilu studijního programu, a počtu studentů. Celková kapacita učeben v areálu školy + v nájemních prostorách je 1 740 + 468 míst pro posluchače, doba platnosti nájmu do 30. 6. 2023. K dispozici jsou odborné učebny Projektová multimediální učebna (30 míst), Assessment centrum (15 míst) a Virtuální laboratoř. 4.3 Studenti mají dostatečný přístup k odborné literatuře a dalším informačním zdrojům odpovídajícím danému typu studijního programu a v případě bakalářského nebo magisterského studijního programu i profilu studijního programu. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 12/18 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Akademický pracovník pouze na VŠTE v rozsahu 40 hodin/týden. 5.4 Garant studijního programu splňuje podmínky týkájící se maximálního počtu garantovaných studijních programů. Dle Sebehodnotící zprávy je doc. Dobrovič garantem pouze předkládaného profesně zaměřeného bakalářského studijního programu Business Analytik. Garant studijního programu 5.1 Vysoká škola má v dostatečné míře vymezeny pravomoci a odpovědnost garanta studijního programu tak, aby byla zajištěna kvalita studijního programu. Organizační řád ÚPS + Sebehodnotící zpráva str. 296 Žádosti. 5.2bp Garantem je akademický pracovník, který byl jmenován profesorem nebo jmenován docentem anebo má vědeckou hodnost „kandidáta věd“ (ve zkratce „CSc.“) nebo vzdělání získané absolvováním doktorského studijního programu. Garant má odbornou kvalifikaci vztahující se k danému bakalářskému studijnímu programu nebo ke studijnímu programu blízkého nebo příbuzného obsahového zaměření a v posledních pěti letech vykonával tvůrčí činnost, jež odpovídá oblasti nebo oblastem vzdělávání, v rámci které nebo v rámci kterých má být bakalářský studijní program uskutečňován, anebo během této doby působil ve věcně odpovídající odborné praxi. Garant SP doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. se habilitoval v oboru „Ekonomika a management“, tvůrčí činnost v posledních 5 letech zřejmá z personální karty a přiloženého CV. 5.3 Garant je akademickým pracovníkem příslušné vysoké školy, který působí na vysoké škole jako akademický pracovník na základě pracovního nebo služebního poměru nebo poměrů s celkovou týdenní pracovní dobou odpovídající stanovené týdenní pracovní době podle § 79 zákoníku práce. V případě, že jde o studijní program uskutečňovaný na součásti vysoké školy, platí též, že garant studijního programu působí na této součásti jako akademický pracovník na základě pracovního nebo služebního poměru podle věty první s týdenní pracovní dobou odpovídající alespoň polovině stanovené týdenní pracovní doby podle § 79 zákoníku práce. Případné další pracovní nebo služební poměry garanta studijního programu, na základě kterých působí jako akademický pracovník na téže nebo jiných vysokých školách nebo na zahraniční vysoké škole nebo tuzemské právnické osobě podle § 93a zákona o vysokých školách, nezakládají povinnost výkonu práce nebo přítomnosti na pracovišti v celkovém rozsahu přesahujícím polovinu stanovené týdenní pracovní doby podle § 79 zákoníku práce. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 13/18 Závěr: Garant profesně zaměřeného bakalářského studijního programu Business Analytik doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. splňuje všechny požadované standardy NAU na tuto pozici. Škola má pravomoci garanta vymezeny předpisy a detailními postupy popsanými v Sebehodnotící zprávě. 14/18 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Personální zabezpečení studijního programu 6.1 Personálního zabezpečení studijního programu splňuje požadavky standardů pro akreditaci daného typu studijního programu, týkající se pracovní doby akademických pracovníků na dané vysoké škole a ostatních vysokých školách. Splněno zcela, viz jednotlivé personální karty AP + přehledová tabulka na str. 308 Žádosti. 6.2 Počet akademických pracovníků zabezpečujících studijní program, o jehož akreditaci je žádáno, odpovídá typu studijního programu, oblasti nebo oblastem vzdělávání, v rámci které nebo v rámci kterých má být studijní program uskutečňován, formě studia, metodám výuky, předpokládanému počtu studentů a případnému profilu studijního programu. Žádá-li vysoká škola o rozšíření nebo prodloužení platnosti akreditace studijního programu, je počet akademických pracovníků zabezpečujících studijní program dále přiměřený i skutečnému počtu studentů. Vysoká škola má vypracovánu účinnou strategii personálního rozvoje akademických pracovníků a existují motivační nástroje k tomuto rozvoji. Počet akademických pracovníků odpovídá rozsahu studijního programu, resp. počtu předmětů, z nichž se program skládá. Rozvoj personálního zabezpečení je detailně uveden na str. 261 a představuje dobrou perspektivu pro dobu akreditace. 6.3 Výuka, která probíhá mimo sídlo vysoké školy, s výjimkou odborných praxí,je zabezpečena obdobně kvalifikovanými pracovníky jako v sídle vysoké školy. 6.4 Základní teoretické studijní předměty profilujícího základu studijního programu mají garanty, kteří se významně podílejí na jejich výuce, například vedením přednášek. Studijní program je dostatečně personálně zabezpečen i z hlediska doby platnosti jeho akreditace a perspektivy jeho rozvoje, a to zejména se zřetelem na délku týdenní pracovní doby garantů základních teoretických studijních předmětů profilujícího základu studijního programu a na dobu, na kterou je pracovní poměr těchto zaměstnanců k dané vysoké škole sjednán nebo na kterou je jeho sjednání zajištěno. Všichni garanti se podílejí na výuce v rozsahu 50 % přednášek a více, AP vyhovují i z hlediska předpokládané doby platnosti akreditace, u "starších" garantů jsou v předmětových kartách uvedeni "mladší" kolegové, kteří mohou předměty v případě potřeby následně zabezpečit. 6.5 Nejde-li o studijní program v oblasti umění, mají vyučující zajišťující jeho uskutečňování vysokoškolské vzdělání získané absolvováním alespoň magisterského studijního programu nebo jeho ekvivalent získaný na zahraniční vysoké škole. Splněno zcela. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 15/18 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Závěr: 6.6 U odborníků z praxe je prokázáno odpovídající působení v oboru za posledních 5 let. Garanti ZT a PZ předmětů jsou profesoři, docenti nebo AP s vědeckou hodností Ph.D. Profesně zaměřený bakalářský studijní program Business Analytik je z hlediska personálního zebezpečen a vyhovuje požadovaným standardům NAU. Všichni odborníci z praxe zapojení do výuky splňují požadavek působení v oboru i oblasti vážící se k vyučovaným předmětům - transparentně prokázáno personálními kartami odborníků z praxe (pracovní pozice + přehled o nejvýznamější profesní činnosti) v části CI Žádosti. 6.7 Personální zajištění profesně zaměřeného bakalářského studijního programu zahrnuje taktéž dostatečné zapojení odborníků z praxe. Žádost uvádí 26 odborníků z praxe, vstupují do každého profesně odborného předmětu formou vybraných přednášek (str. 310 Žádosti), dále také jako oponenti závěrečných prací (str. 267 Žádosti). Doporučení zapojit odborníky z praxe také do vybraných cvičení nebo seminářů. 6.8p Studijní program je zabezpečen akademickými pracovníky, popřípadě i dalšími odborníky s příslušnou kvalifikací pro zajištění jednotlivých studijních předmětů. Celková struktura akademických pracovníků zabezpečujících studijní program odpovídá z hlediska kvalifikace, věku, délky týdenní pracovní doby a zkušeností s působením v zahraničí nebo v praxi struktuře studijního plánu, cílům a případnému profilu studijního programu, přičemž je přiměřeně zajištěno zastoupení odborníků z praxe, kteří se podílejí na výuce. Splněno viz také výše. 6.9b Základní teoretické studijní předměty profilujícího základu jsou garantovány akademickými pracovníky jmenovanými profesorem nebo docentem anebo akademickými pracovníky s vědeckou hodností. Přitom studijní předměty profilujícího základu studijních programů z oblasti umění mohou být též garantovány akademickými pracovníky s odpovídající uměleckou erudicí. Garanti těchto studijních předmětů se podílejí na jejich výuce. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 16/18 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: 7.6 Informace o přijímacím řízení a o průběhu studia ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce jsou pro uchazeče o studium a studenty dostupné v příslušném cizím jazyce na internetových stránkách vysoké školy. Ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce jsou zajištěny informace a komunikace o rozvrhu studia, o povinnostech vyplývajících ze studia ve studijním programu, o dokladech o studiu a o dalších informacích souvisejících se studiem v příslušném cizím jazyce. Studenti a akademičtí pracovníci mají přístup k informačním zdrojům a dalším, zejména poradenským, službám v cizím jazyce, ve kterém je uskutečňován studijní program. Specifické požadavky na zajištění studijního programu 7.1 Vysoká škola prokáže, že navrhovaný způsob uskutečňování studijního programu v distanční a kombinované formě studia je funkční. 7.2 Bakalářské a magisterské studijní programy v kombinované formě studia jsou navrženy tak, aby obsahovaly alespoň 80 hodin přímé výuky za semestr, s výjimkou posledního semestru studia, věnovaného především zpracování kvalifikační práce. Viz údaje v předmětových kartách a sumace hodin konzultací a/nebo soustředění za každý semestr. 7.3 Studijní předměty uskutečňované v kombinované či distanční formě studia jsou zajištěny studijními oporami. Pro každý takový studijní předmět jsou specifikovány studijní opory, výuka s využitím výpočetní techniky a internetu, způsob kontaktu s vyučujícím, včetně systému konzultací a zajištění možnosti komunikace mezi studenty navzájem. Všechny předměty mají vypracovány studijní opory (dostupné na úložišti školy) dle jednotné formy/šablony. Obsahují průvodce studiem, výkladový text, kontrolní otázky, příklady k řešení (chybí kontrolní klíč). 7.4 Studijní opory pro studium v cizím jazyce jsou zpracovány v příslušném cizím jazyce. 7.5 Pro studium ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce je k dispozici překlad příslušných vnitřních předpisů do příslušného cizího jazyka. 7.7 Je-li součástí studia ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce i odborná praxe, zabezpečuje vysoká škola odborné vedení a další podmínky pro uskutečňování této praxe v příslušném cizím jazyce. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 17/18 Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Odůvodnění: Závěr: Relevantní specifické požadavky (počet hodin konzultací, soustředění; studijní opory) týkající se kombinované formy výuky jsou naplněny. 7.8 Kvalifikační práce ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce jsou vypracovávány v cizím jazyce, ve kterém je studijní program uskutečňován. Oponentské posudky jsou zajištěny v příslušném cizím jazyce a dále v anglickém nebo českém jazyce. 7.9 Akademičtí pracovníci a další odborníci, kteří se podílejí na zajištění přednášek, seminářů a dalších forem výuky ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce, mají dostatečné znalosti daného cizího jazyka. 7.10 V případě studijních programů, které mají být uskutečňovány ve spolupráci se zahraniční vysokou školou podle § 47a zákona o vysokých školách, je doložena platnost zahraniční akreditace nebo jiné formy uznání obsahově souvisejícího zahraničního vysokoškolského studijního programu podle právních předpisů domovského státu zahraniční vysoké školy, popřípadě je doloženo podání žádosti zahraniční vysoké školy o tuto zahraniční akreditaci nebo uznání. Příslušné právní předpisy domovského státu zahraniční vysoké školy jsou konkrétně určeny. 7.11 V případě studijních programů, které mají být uskutečňovány ve spolupráci s další právnickou osobou podle § 81 zákona o vysokých školách, je doložena dohoda o vzájemné spolupráci na uskutečňování studijního programu. Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden Ano Částečně Ne N/A Neuveden 18/18