Hodnocení magisterského profesně zaměřeného studijního programu: Název programu: Logistics Vysoká škola: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Součást: Ústav technicko-technologický Instrukce pro hodnocení: "Nejprve postupně zhodnoťte naplnění standardů v jednotlivých oblastech v listech Instituce, Program, Činnost, Zabezpečení, Garant, Personální a Specifické." Zhodnocení může být: Ano - pokud je zcela naplněn zákon a standardy Ne - pokud navržený program neodpovídá zákonu či standardům Částečné - pokud je naplněn zákon a standardy jsou naplněny s drobnými nedostatky N/A - pokud se daný standard netýká hodnoceného programu (tedy např. pokud se standard týká distanční formy studia a navržený program je v prezenční formě apod.) Neuveden - pokud z předkládaného návrhu není možno zjistit naplnění standardu "V následující řádce vložte odůvodnění zhodnocení. Tuto položku není nutné vyplňovat, pokud jste zvolili hodnocení Ano nebo N/A. Ve všech ostatních případech prosím odůvodněte hodnocení." V závěru každého listu pak vložte celkové hodnocení v dané oblasti. Pro přehlednost se záverečná hodnocení automaticky kopírují na list Závěry a na listě Souhrn je graficky znázorněno zhodnocení jednotlivých částí standardů pomocí barevných kruhů. V této oblasti vložte celkové hodnocení návrhu. "V žádosti o akreditaci magisterského studijního programu Logistics v anglickém jazyce byly uvedeny důvody, proč by měl být akreditován, včetně přínosů apod. V rámci návrhu je vhodným způsobem uvedena charakteristika studijního programu, a srozumitelně definován profil absolventa. Při posuzování nebyly zjištěny žádné závažné nedostatky. Studijní program je v souladu s posláním vysoké školy. Studijní program je vyučovaným v prezenční formě ve spolupráci se zahraniční vysokou školou se standardní dobou studia 2 roky. Vyučovacím jazykem je angličtina. Po celkovém zhodnocení návrhu doporučuji žádosti o akreditaci magisterského studijního programu Logistics vyhovět. " Expert: "doc. Ing. Jaromír Široký, Ph.D." Datum: 11/28/2019 ##### Sheet/List 2 ##### Souhrnné hodnocení Instituce 0 1.0 0 1.1 0 1.2 0 1.3 0 1.4 0 1.5 0 1.6 0 1.7 0 1.8 0 1.9 0 1.10 0 1.11 0 1.12 0 1.13 0 1.14 0 1.15 Program 0 2.1 0 2.2p 0 2.3 0 2.4 0 2.5 0 2.6p 0 2.7 0 2.8 0 2.9m 0 2.12 0 2.13mp 0 2.14 0 2.15m 1 2.16 Činnost 0 3.1 0 3.2 0 3.3 0 3.4 0 3.5mp Zabezpečení 0 4.1 0 4.2 0 4.3 0 4.4 Garant 0 5.1 0 5.2m 0 5.3 0 5.4 Personální 0 6.1 0 6.2 0 6.3 0 6.4 0 6.5 0 6.6 0 6.7 0 6.8p 0 6.9m 0 6.10 Specifické 0 7.1 0 7.2 0 7.3 0 7.4 0 7.5 0 7.6 0 7.7 0 7.8 0 7.9 0 7.10 0 7.11 ##### Sheet/List 3 ##### Závěry Instituce "Vysoká škola disponuje funkčním vnitřním systémem zajišťování kvality vzdělávání, zajišťuje pro studenty oboustranné zahraniční mobility, spolupracuje s praxí na vysoké úrovni pro kom,unikaci využívá plně fukční informační systém pro studenty a zaměstnance." Program "Předložený studijní program zcela naplňuje potřeby a požadavky na výuku odborníků v oblasti logistiky a logistických služeb a to jak v oblasti teoretických základů, tak i z hlediska požadovaných praktických dovedností." Činnost Činnost vysoké školy odpovídá dané oblasti vzdělávání a systém hodnocení studentů je objektivní. Zabezpečení Materiálové a technické vybavení je odpovídající nárokům na výuku odborných předmětů i předmětů teoretického základu. Garant "Garant studijního programu splňuje jak kvalifikační předpoklady, tak i tvůrčí činnost v dané oblasti vzdělávání." Personální "Personální zabezpešení navazujícího magisterského studijního programu je odpovídající požadavkům na daný stupeň vzdělávání. Předměty teoretického základu i profilujícího základu jsou garantovány akademickými pracovníky s odpovídající kvalifikací (doc., prof., Ph.D.)." Specifické Studijní program je koncipován pro výuku denní (prezenční) formy studia. Pro kombinovanou formu studia je zajistěna jen část předmětů studijními oporami. ##### Sheet/List 4 ##### Instituce "1.0 Zpráva o vnitřním hodnocení a poslední dodatek k této zprávě již byly posouzeny a od posledního posouzení obecných požadavků pro akreditace neuplynulo více než 12 měsíců. Činností vysoké školy ve vztahu k části standardů pro akreditaci studijního programu podle § 78a odst. 2 písm. b) body 2 a 3 ZVŠ a funkčností systému zajišťování kvality a vnitřního hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností se tak hodnoticí komise v souladu s čl. 33 Statutu NAÚ nebude zabývat." Odůvodnění: Zpráva o vnitřním hodnocení byla předložena v říjnu 2019. Působnost orgánů vysoké školy "1.1 Vysoká škola má vymezen orgán vysoké školy, který plní působnost statutárního orgánu, a jsou vymezeny další orgány, jejich působnost, pravomoc a odpovědnost." Odůvodnění: "Statutárním orgánem VŠTE je rektor, jehož právní postavení a působnost je dána zákonem, statutem a vnitřními předpisy VŠTE." "1.2 Vysoká škola má vymezeny působnosti, pravomoci a odpovědnosti orgánů jejích součástí k činnostem a jednáním, která se týkají tvorby a uskutečňování studijních programů a které tvoří funkční celek." Odůvodnění: "Působnost, pravomoci a odpovědnost orgánů součástí VŠTE k činnostem a jednáním, které se týkají tvorby a uskutečňování studijních programů jsou vymezeny vnitřními předpisy VŠTE." "Vnitřní systém zajišťování a hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností vysoké školy" "1.3 Na všech úrovních řízení vysoké školy jsou vymezeny pravomoci a odpovědnost za kvalitu vzdělávací činnosti, tvůrčí činnosti a s nimi souvisejících činností tak, aby tvořily funkční celek." Odůvodnění: "Vymezení pravomocí a odpovědnosti za kvalitu vzdělávací činnosti, tvůrčí činnosti a s nimi souvisejících činností je popsáno ve vnitřním předpisu VŠTE." "1.4 Vnitřním předpisem vysoké školy jsou podrobněji vymezeny procesy vzniku, schvalování a změn návrhů studijních programů před jejich předložením k akreditaci Národnímu akreditačnímu úřadu pro vysoké školství." Odůvodnění: "Kvalita vzdělávací činnosti, tvůrčí činnosti a s nimi souvisejících činností je zároveň pravidelně hodnocena Radou pro vnitřní hodnocení." "1.5 Pokud vysoká škola hodlá posuzovat splnění podmínek pro přijetí ke studiu ve studijním programu s použitím ustanovení § 48 odst. 4 písm. d) nebo § 48 odst. 5 písm. c) zákona o vysokých školách, jsou vytvořena pravidla, stanoveny principy a popsán proces posuzování splnění podmínky předchozího vzdělání." Odůvodnění: "Procesy vzniku, schvalování a změn návrhů studijních programů jsou popsány ve vnitřním předpisu Pravidla systému zajišťování kvality." "1.6 Vysoká škola má přijata dostatečně účinná opatření zajišťující úroveň kvality kvalifikačních prací a systematicky dbá na kvalitu obhájených kvalifikačních prací a obhájených rigorózních prací. V rámci svých pravidel stanoví požadavky na způsob vedení těchto prací a kvalifikační požadavky na osoby, které vedou kvalifikační práce nebo rigorózní práce, a stanoví nejvyšší počet kvalifikačních prací nebo rigorózních prací, které může vést jedna osoba." Odůvodnění: "Kvalita vzdělávací činnosti, tvůrčí činnosti a s nimi souvisejících činností je zároveň pravidelně hodnocena Radou pro vnitřní hodnocení (RVH)." "1.7 Zajištění a hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností se opírá o procesy zpětné vazby, zejména ankety a kvantitativní a kvalitativní průzkumy, přičemž do těchto procesů jsou v reprezentativní míře zapojeni akademičtí pracovníci, studenti, věcně příslušné profesní komory, oborová sdružení nebo organizace zaměstnavatelů nebo další odborníci z praxe, s přihlédnutím k typům a případným profilům studijních programů." Odůvodnění: "Procesy zpětné vazby pro hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností jsou vymezeny ve vnitřním předpisu." "1.8 Vysoká škola má v oblasti vzdělávací a tvůrčí činnosti nastaveny ukazatele, jejichž prostřednictvím sleduje míru úspěšnosti v přijímacím řízení, studijní neúspěšnost ve studijním programu, míru řádného ukončení studia studijního programu a uplatnitelnost absolventů." Odůvodnění: "Ukazatele pro sledování míry úspěšnosti v přijímacím řízení, studijní neúspěšnosti ve studijním programu a míry řádného ukončení studia studijního programu jsou nastaveny v IS VŠTE." "Vzdělávací, tvůrčí a s nimi související činnosti vysoké školy" "1.9 Vzdělávací a tvůrčí činnosti vysoké školy vycházejí ze soudobých poznatků v širším kontextu a mají mezinárodní charakter s přihlédnutím k typu a případnému profilu studijních programů, zejména: jsou uskutečňovány zahraniční mobility studentů a akademických pracovníků a jsou nabízeny studijní předměty vyučované v cizích jazycích nebo studijní programy uskutečňované v cizích jazycích. " Odůvodnění: "VŠTE uskutečňuje oboustranné zahraniční mobility studentů a akademických pracovníků, nabízí studijní předměty vyučované v anglickém jazyce i studijní programy vyučované v angličtině." "1.10 Vysoká škola rozvíjí spolupráci s praxí s přihlédnutím k typům a případným profilům studijních programů. Jde zejména o praktickou výuku, zadávání bakalářských, diplomových nebo disertačních prací (dále jen „kvalifikační práce“), zadávání rigorózních prací, přiznávání stipendií a zapojování odborníků z praxe do vzdělávacího procesu." Odůvodnění: "Spolupráce s praxí při uskutečňování studijních programů je realizováno formou zapojení odborníků do přímé výuky, jako hodnotitelé - oponenti kvalifikačních prací jsou odborníci z praxe, účasti zástupců praxe v komisích pro státní závěrečné zkoušky, odborné exkurze studentů ve firmách nebo zapojením studentů do studentské odborné vědecké činnosti na VŠTE." "1.11 Vysoká škola komunikuje s profesními komorami, oborovými sdruženími, organizacemi zaměstnavatelů nebo dalšími odborníky z praxe a zjišťuje jejich očekávání a požadavky na absolventy studijních programů." Odůvodnění: "Vysoká škola komunikuje s profesními komorami, oborovými sdruženími, organizacemi zaměstnavatelů nebo dalšími odborníky z praxe a zjišťuje jejich očekávání a požadavky na absolventy studijních programů." Podpůrné zdroje a administrativa vysoké školy "1.12 Vysoká škola má vybudován funkční informační systém a komunikační prostředky, které zajišťují přístup k přesným a srozumitelným informacím o studijních programech, pravidlech studia a požadavcích spojených se studiem, k informačním a poradenským službám souvisejícím se studiem a s možností uplatnění absolventů studijních programů v praxi." Odůvodnění: VŠTE má vybudovaný plně funkční systém pro studenty i zaměstnance (IS VŠTE). 1.13 Služby knihoven a elektronické zdroje pro výuku jsou s přihlédnutím k typu a případnému profilu studijního programu dostatečné a dostupné studentům a akademickým pracovníkům. Odůvodnění: "VŠTE disponuje vybudovaným informačním centrem, které představuje propojení knihovny, studoven a počítačových učeben s přístupem na internet." "1.14 Vysoká škola zajišťuje dostupné služby, stipendia a další podpůrná opatření pro vyrovnání příležitostí studovat na vysoké škole pro studenty se specifickými potřebami. Vysoká škola v oblasti vyrovnávání podmínek studia studentů se specifickými potřebami vychází z obecně závazných právních předpisů, dále zajišťuje poučený a lidskou důstojnost respektující přístup všech svých zaměstnanců ke studentům a uchazečům se specifickými potřebami a zajišťuje, aby poskytované služby a úpravy realizované s cílem dosáhnout přístupnosti akademického života pro studenty se specifickými potřebami nevedly ke snižování studijních nároků." Odůvodnění: "Způsob odevzdání, kontroly plagiátorství, archivace veškerých studentských prací a archivaci podkladů ke zjištěným plagiátům studentských prací upravuje vnitřní směrnice ""Odevzdávání, kontrola a archivace studentských prací na VŠTE""." 1.15 Vysoká škola přijala dostatečně účinná opatření: k ochraně duševního vlastnictví a proti úmyslnému jednání proti dobrým mravům při studiu zejména proti plagiátorství a podvodům při studiu. Odůvodnění: "Odevzdání, kontrola a archivace studentských prací se provádí výhradně prostřednictvím IS VŠTE. Dále je vydán Disciplinární řád pro studenty a Etický kodex studenta." Závěr: "Vysoká škola disponuje funkčním vnitřním systémem zajišťování kvality vzdělávání, zajišťuje pro studenty oboustranné zahraniční mobility, spolupracuje s praxí na vysoké úrovni pro kom,unikaci využívá plně fukční informační systém pro studenty a zaměstnance." ##### Sheet/List 5 ##### Soulad studijního programu s posláním vysoké školy a jeho cíle "2.1 Studijní program je z hlediska typu, formy a případného profilu v souladu s posláním a strategickým záměrem vysoké školy a ostatními strategickými dokumenty vysoké školy." Odůvodnění: Předložený návrh studijního programu je v souladu s posláním a strategickým záměrem vysoké školy. 2.2p U studijního programu vysoká škola prokazuje spolupráci v daném studijním programu s praxí. Odůvodnění: "Spolupráce s praxí je zajištěna jak v současnosti, tak i je plánována do budoucna." "2.3 Vysokou školou je zohledněn mezinárodní rozměr studijního programu, s přihlédnutím k typu a případnému profilu studijního programu." Odůvodnění: "Studijní program umožňuje v rámci studia spolupracovat v rámci různých mezinárodních programů se zahraničními vysokými školami a institucemi (např. Ceepus, Erasmus+, apod.)." Profil absolventa studijního programu a obsah studia ve studijním programu "2.4 Odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti, které si absolventi studijního programu osvojují, jsou v souladu s daným typem a případným profilem studijního programu." Odůvodnění: "Odborné znalosti získané v odborných předmětech jsou v souladu s profilem studijního programu. Je zde brán zřetel nejen na předměty odborného, ale i teoretického základu." "2.5 Studijní program je koncipován tak, aby student v průběhu studia při plnění studijních povinností prokázal schopnost používat získané odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce." Odůvodnění: "Je podpořena výuka odborných předmětů v angličtině i výukou samotného anglického jazyka, která je pro komunikaci v zahraničí ale i v tuzemsku v oblasti logistických služeb velmi důležitá." "2.6p Vysoká škola má nastavena funkční pravidla a podmínky pro vytváření studijních plánů, včetně vymezení praktické výuky realizované případně i u jiné fyzické nebo právnické osoby a délky této praktické výuky, přičemž studijní plán je sestaven tak, aby umožňoval studentům zejména zvládnutí praktických dovedností potřebných k výkonu povolání podložené získáním nezbytných teoretických znalostí." Odůvodnění: V programu je nastavena provázanost teoretické a praktické výuky. "2.7 Studijní program má vymezeno rámcové uplatnění absolventů studijního programu a typické pracovní pozice, které může absolvent zastávat." Odůvodnění: Na základě absolvování daného programu je možno nastoupit na typické pracovní pozice odpovídající danému stupni studia a zaměření uvedené v žádosti o akreditaci. "2.8 Standardní doba studia odpovídá průměrné studijní zátěži, obsahu a cílům studia a profilu absolventa studijního programu." Odůvodnění: Standardní doba studia odpovídá všeobecným požadavkům na délku studia. 2.9m Obsah studia odpovídá cílům studia a umožňuje dosažení stanoveného profilu absolventa a vychází ze soudobého stavu poznání a tvůrčí činnosti v dané oblasti vzdělávání. Odůvodnění: Obsah předmětů teoretické roviny a i odborné předměty odpovídají stanovenému cíli studijního programu. "2.12 Studijní program má nastavenu a zdůvodněnu strukturu studijních předmětů, jejich rozsah a charakteristiku." Odůvodnění: "Struktura studijního programu odpovída všeobecným požadavkům na strukturu, náplň a cíle jednotlivých předmětů." "2.13mp Studijní plán je koncipován tak, aby obsahoval praktickou výuku studentů v rozsahu alespoň 6 týdnů (pro studium navazující na bakalářský studijní program) nebo 18 týdnů (pro studium nenavazující na bakalářský studijní program)." Odůvodnění: Odborná praxe je stanovena na hodnotu 240 hodin. Praxe je zaměřena na získání základních dovedností spojených se studiem předmětů profilujícího základu a odborných předmětů vybraného zaměření. Tyto dovednosti přitom nemohou být získány mimo reálné podnikové prostředí. Praxe může být zároveň využitelnou možností ke sběru dat pro účely své diplomové práce a jejímu zpracování. Průmyslová praxe bude spojena s prací na diplomovém projektu. Tato souvislá praxe ve 4. semestru studia bude navazovat na předměty v průběhu celého studia. Odborná praxe bude zajištěna v celém Jihočeském kraji. "2.14 Obsah vyučovaných studijních předmětů, metody výuky, zajištění praktické výuky, způsob hodnocení, obsah státních zkoušek, témata a zaměření kvalifikačních prací jsou v souladu s plánovanými výsledky učení a profilem absolventa v daném studijním programu a vytvářejí logický celek." Odůvodnění: Obsah předmětů odpovídá náplni a stanovenému profilu absolventa. "2.15m Obsah státní rigorózní zkoušky a témata rigorózních prací souvisejí s magisterským studijním programem, který vysoká škola uskutečňuje, nebo o jehož akreditaci žádá, nebo s doktorským studijním programem téhož, blízkého nebo příbuzného obsahového zaměření s příslušným magisterským studijním programem, který vysoká škola uskutečňuje, a vycházejí ze soudobého stavu poznání a tvůrčí činnosti v daném oboru." Odůvodnění: "Státní závěrečná zkouška se skládá ze tří částí. První část státní závěrečné zkoušky je složena z povinných předmětů, druhou část tvoří povinné předměty, ze kterých si student vybere zaměření, ze kterého bude skládat SZZ. Zkouška z předmětů státní závěrečné zkoušky je ústní. Součástí SZZ je ústní obhajoba diplomové práce." 2.16 Vysoká škola má zveřejněna pravidla vymezující požadavky na státní rigorózní zkoušky a na rigorózní práce a upravující organizační postupy při přípravě na státní rigorózní zkoušky a na obhajoby rigorózních prací. Odůvodnění: "Pravidla pro SZZ jsou dána Studijním a zkušebním řádem VŠTE, kde se státní závěrečná zkouška sestává z odděleně klasifikovaných součástí. Student je povinen vykonat státní zkoušku, nebo její první část, buď v období vymezeném pro státní závěrečné zkoušky v semestru, v němž splnil všechny stanovené podmínky, nebo ve dvou následujících semestrech." Závěr: "Předložený studijní program zcela naplňuje potřeby a požadavky na výuku odborníků v oblasti logistiky a logistických služeb a to jak v oblasti teoretických základů, tak i z hlediska požadovaných praktických dovedností." ##### Sheet/List 6 ##### Metody výuky a hodnocení výsledků studia 3.1 Při uskutečňování studijního programu se využívají moderní výukové metody odpovídající výsledkům učení studijního programu a přístupy podporující aktivní roli studentů v procesu výuky. Odůvodnění: Rozsah výuky umožňuje aktivní roli studentů. "3.2 Poměr přímé výuky a samostudia odpovídá studijnímu programu, formě studia, případnému profilu studijního programu a metodám výuky." Odůvodnění: Poměr výuky a samostudia je procentuálně vyvážen. "3.3 Skladba studijní literatury a skladba studijních opor, které jsou uvedeny v požadavcích studijních předmětů profilujícího základu, odráží aktuální stav poznání. Studentům je zajištěna jejich dostupnost." Odůvodnění: "Skladba použité literatury je aktuální a odpovídá moderním požadavkům, obsahuje jak knižní publikace, tak elektronické informační zdroje." "3.4 Vysoká škola má zveřejněna kritéria, která odpovídají cílům studia a umožňují objektivní hodnocení a podle kterých jsou studenti hodnoceni." Odůvodnění: Existuje objektivní systém hodnocení studentů na VŠTE. Tvůrčí činnost vztahující se ke studijnímu programu "3.5mp Vysoká škola uskutečňuje tvůrčí činnost, která odpovídá oblasti nebo oblastem vzdělávání, v rámci které nebo v rámci kterých má být studijní program příslušného typu uskutečňován, a hodnotí její výstupy s ohledem na profil studijního programu. Vysoká škola je nebo v posledních třech letech byla řešitelem vědeckých nebo uměleckých projektů anebo projektů aplikovaného nebo smluvního výzkumu, které se odborně vztahují k odpovídající oblasti nebo oblastem vzdělávání. Přitom vysoká škola umožňuje studentům účastnit se vědecké nebo umělecké činnosti." Odůvodnění: Velmi bohatá tvůrčí činnost vysoké školy odpovídá dané oblasti vzdělávání. Závěr: Činnost vysoké školy odpovídá dané oblasti vzdělávání a systém hodnocení studentů je objektivní. ##### Sheet/List 7 ##### "Finanční, materiální a další zabezpečení studijního programu" "4.1 Vysoká škola má zhodnoceny předpokládané finanční náklady na uskutečňování studijního programu, zejména náklady na přístrojové vybavení a jeho provoz, náklady na materiální a technické vybavení a jeho modernizaci, osobní náklady, náklady dalšího vzdělávání akademických pracovníků a výdaje na inovace, a má zajištěny odpovídající zdroje na pokrytí těchto nákladů." Odůvodnění: "Materiálové náklady jsou odpovídající zabezpečení dané výuky, zejména odborných, ale i teoretických předmětů." "4.2 Vysoká škola má zajištěnu infrastrukturu pro výuku ve studijním programu, zejména odpovídající materiální a technické zabezpečení, dostatečné a provozuschopné výukové a studijní prostory, vybavení učeben a laboratoří pomůckami a laboratorním a výukovým zařízením, které odpovídá danému typu studijního programu a v případě bakalářského nebo magisterského studijního programu i profilu studijního programu, a počtu studentů." Odůvodnění: "Vysoká škola disponuje dobrou a kvalitní infrastrukturou (materiálové a technické vybavení nejen učeben, ale i laboratoří a dalších místností v areálu školy)." 4.3 Studenti mají dostatečný přístup k odborné literatuře a dalším informačním zdrojům odpovídajícím danému typu studijního programu a v případě bakalářského nebo magisterského studijního programu i profilu studijního programu. Odůvodnění: "Vysoká škola disponuje informačním centrem, které představuje propojení knihovny, studoven a počítačových učeben s přístupem na internet." "4.4 Materiální a technické zabezpečení studijního programu uskutečňovaného mimo sídlo vysoké školy je srovnatelné se zabezpečením zajištěným při uskutečňování studijního programu v sídle vysoké školy. Je-li mimo sídlo vysoké školy uskutečňovaná pouze praktická výuka, materiální a technické zabezpečení odpovídá potřebám této výuky." Odůvodnění: Materiálové a technické vybavení je jen v sídle školy. Závěr: Materiálové a technické vybavení je odpovídající nárokům na výuku odborných předmětů i předmětů teoretického základu. ##### Sheet/List 8 ##### Garant studijního programu "5.1 Vysoká škola má v dostatečné míře vymezeny pravomoci a odpovědnost garanta studijního programu tak, aby byla zajištěna kvalita studijního programu." Odůvodnění: Vysoká škola má vymezeny pravomoce a odpovědnost garanta studijního programu v dostatečné míře. "5.2m Garantem je akademický pracovník, který byl jmenován profesorem nebo jmenován docentem v oboru, který odpovídá dané oblasti nebo oblastem vzdělávání v rámci které nebo v rámci kterých má být daný magisterský studijní program uskutečňován, a který v daném oboru v posledních pěti letech vykonával vědeckou nebo uměleckou činnost." Odůvodnění: "Garantem je akademický pracovník s titulem docent a dosáhl odborné kvalifikace v dané oblasti vzdělávání. Svou kvalifikací, odborným zaměřením a tvůrčí činností zcela naplňuje cíle studijního programu. " "5.3 Garant je akademickým pracovníkem příslušné vysoké školy, který působí na vysoké škole jako akademický pracovník na základě pracovního nebo služebního poměru nebo poměrů s celkovou týdenní pracovní dobou odpovídající stanovené týdenní pracovní době podle § 79 zákoníku práce. V případě, že jde o studijní program uskutečňovaný na součásti vysoké školy, platí též, že garant studijního programu působí na této součásti jako akademický pracovník na základě pracovního nebo služebního poměru podle věty první s týdenní pracovní dobou odpovídající alespoň polovině stanovené týdenní pracovní doby podle § 79 zákoníku práce. Případné další pracovní nebo služební poměry garanta studijního programu, na základě kterých působí jako akademický pracovník na téže nebo jiných vysokých školách nebo na zahraniční vysoké škole nebo tuzemské právnické osobě podle § 93a zákona o vysokých školách, nezakládají povinnost výkonu práce nebo přítomnosti na pracovišti v celkovém rozsahu přesahujícím polovinu stanovené týdenní pracovní doby podle § 79 zákoníku práce." Odůvodnění: Garant je na vysoké škole jako pracovník na plný pracovní úvazek. 5.4 Garant studijního programu splňuje podmínky týkájící se maximálního počtu garantovaných studijních programů. Odůvodnění: Garant splňuje podmínky týkájící se maximálního počtu garantovaných studijních programů. Závěr: "Garant studijního programu splňuje jak kvalifikační předpoklady, tak i tvůrčí činnost v dané oblasti vzdělávání." ##### Sheet/List 9 ##### Personální zabezpečení studijního programu "6.1 Personálního zabezpečení studijního programu splňuje požadavky standardů pro akreditaci daného typu studijního programu, týkající se pracovní doby akademických pracovníků na dané vysoké škole a ostatních vysokých školách." Odůvodnění: Jednotliví akademičtí pracovníci zajišťující výuku předmětů daného studijního programu splňují požadavky standardů pro akreditaci daného typu studijního programu. "6.2 Počet akademických pracovníků zabezpečujících studijní program, o jehož akreditaci je žádáno, odpovídá typu studijního programu, oblasti nebo oblastem vzdělávání, v rámci které nebo v rámci kterých má být studijní program uskutečňován, formě studia, metodám výuky, předpokládanému počtu studentů a případnému profilu studijního programu. Žádá-li vysoká škola o rozšíření nebo prodloužení platnosti akreditace studijního programu, je počet akademických pracovníků zabezpečujících studijní program dále přiměřený i skutečnému počtu studentů. Vysoká škola má vypracovánu účinnou strategii personálního rozvoje akademických pracovníků a existují motivační nástroje k tomuto rozvoji. " Odůvodnění: Počet pracovníků zapojených do výukového procesu je odpovídající počtu předmětů daného studijního programu. "6.3 Výuka, která probíhá mimo sídlo vysoké školy, s výjimkou odborných praxí,je zabezpečena obdobně kvalifikovanými pracovníky jako v sídle vysoké školy." Odůvodnění: Výuka je jen v sídle vysoké školy. "6.4 Základní teoretické studijní předměty profilujícího základu studijního programu mají garanty, kteří se významně podílejí na jejich výuce, například vedením přednášek. Studijní program je dostatečně personálně zabezpečen i z hlediska doby platnosti jeho akreditace a perspektivy jeho rozvoje, a to zejména se zřetelem na délku týdenní pracovní doby garantů základních teoretických studijních předmětů profilujícího základu studijního programu a na dobu, na kterou je pracovní poměr těchto zaměstnanců k dané vysoké škole sjednán nebo na kterou je jeho sjednání zajištěno." Odůvodnění: Předměty teoretické charakteru jsou garantovány odpovídajícím počtem akademických pracovníků. Jejich zapojení do výuky (přednášky) zohlednňují délku týdenní pracovní doby. "6.5 Nejde-li o studijní program v oblasti umění, mají vyučující zajišťující jeho uskutečňování vysokoškolské vzdělání získané absolvováním alespoň magisterského studijního programu nebo jeho ekvivalent získaný na zahraniční vysoké škole." Odůvodnění: "Jednotliví vyučující mají získané nejen magisterské, tak i doktorské či vyšší dosažené vzdělání či titul (Ph.D., doc. a prof.)." 6.6 U odborníků z praxe je prokázáno odpovídající působení v oboru za posledních 5 let. Odůvodnění: Jednotliví pracovníci mají dostatečnou odbornost a dokazují to působením v daném oboru nad rámec 5 let. 6.7 Personální zajištění profesně zaměřeného bakalářského studijního programu zahrnuje taktéž dostatečné zapojení odborníků z praxe. Odůvodnění: Při výuce navazujícího magisterského studia je počítáno i s odborníky z praxe. "6.8p Studijní program je zabezpečen akademickými pracovníky, popřípadě i dalšími odborníky s příslušnou kvalifikací pro zajištění jednotlivých studijních předmětů. Celková struktura akademických pracovníků zabezpečujících studijní program odpovídá z hlediska kvalifikace, věku, délky týdenní pracovní doby a zkušeností s působením v zahraničí nebo v praxi struktuře studijního plánu, cílům a případnému profilu studijního programu, přičemž je přiměřeně zajištěno zastoupení odborníků z praxe, kteří se podílejí na výuce." Odůvodnění: "Celková struktura akademických pracovníků odpovídá vysokým požadavkům týkajících se kvalifikace, věku, délky týdenní pracovní doby a zkušeností s působením v zahraničí nebo v praxi." 6.9m Studijní předměty profilujícího základu magisterského studijního programu jsou garantovány akademickými pracovníky s vědeckou hodností. Přitom studijní předměty profilujícího základu studijních programů z oblasti umění mohou být též garantovány akademickými pracovníky s odpovídající uměleckou erudicí. Odůvodnění: "Předměty profilujícího základu jsou garantovány akademickými pracovníky s odpovídající kvalifikací (doc., prof., Ph.D.)." "6.10 Základní teoretické studijní předměty profilujícího základu magisterského studijního programu jsou garantovány akademickými pracovníky jmenovanými profesorem nebo jmenovanými docentem v oboru, který odpovídá oblasti nebo oblastem vzdělávání, v rámci které nebo v rámci kterých má být daný magisterský studijní program uskutečňován nebo v oboru příbuzném. Přitom základní teoretické studijní předměty profilujícího základu studijních programů z oblasti umění mohou být též garantovány akademickými pracovníky s odpovídající uměleckou erudicí. " Odůvodnění: "Předměty teoretického základu jsou garantovány akademickými pracovníky s odpovídající kvalifikací (doc., prof., Ph.D.)." Závěr: "Personální zabezpešení navazujícího magisterského studijního programu je odpovídající požadavkům na daný stupeň vzdělávání. Předměty teoretického základu i profilujícího základu jsou garantovány akademickými pracovníky s odpovídající kvalifikací (doc., prof., Ph.D.)." ##### Sheet/List 10 ##### Specifické požadavky na zajištění studijního programu "7.1 Vysoká škola prokáže, že navrhovaný způsob uskutečňování studijního programu v distanční a kombinované formě studia je funkční." Odůvodnění: Studijní program je koncipovaná jen v denní (prezenční) formě studia. "7.2 Bakalářské a magisterské studijní programy v kombinované formě studia jsou navrženy tak, aby obsahovaly alespoň 80 hodin přímé výuky za semestr, s výjimkou posledního semestru studia, věnovaného především zpracování kvalifikační práce." Odůvodnění: Studijní program je koncipovaná jen v denní (prezenční) formě studia. "7.3 Studijní předměty uskutečňované v kombinované či distanční formě studia jsou zajištěny studijními oporami. Pro každý takový studijní předmět jsou specifikovány studijní opory, výuka s využitím výpočetní techniky a internetu, způsob kontaktu s vyučujícím, včetně systému konzultací a zajištění možnosti komunikace mezi studenty navzájem." Odůvodnění: Studijní program je koncipovaná jen v denní (prezenční) formě studia. 7.4 Studijní opory pro studium v cizím jazyce jsou zpracovány v příslušném cizím jazyce. Odůvodnění: Studijní program je koncipovaná jen v denní (prezenční) formě studia. 7.5 Pro studium ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce je k dispozici překlad příslušných vnitřních předpisů do  příslušného cizího jazyka. Odůvodnění: Výuka je jen v anglickém jazyce a všechny potřebné předpisy jsou k dispozici v angličtině. "7.6 Informace o přijímacím řízení a o průběhu studia ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce jsou pro uchazeče o studium a studenty dostupné v příslušném cizím jazyce na internetových stránkách vysoké školy. Ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce jsou zajištěny informace a komunikace o rozvrhu studia, o povinnostech vyplývajících ze studia ve studijním programu, o dokladech o studiu a o dalších informacích souvisejících se studiem v příslušném cizím jazyce. Studenti a akademičtí pracovníci mají přístup k informačním zdrojům a dalším, zejména poradenským, službám v cizím jazyce, ve kterém je uskutečňován studijní program." Odůvodnění: Výuka a potřebné informace ke studiu jsou v anglickém jazyce. "7.7 Je-li součástí studia ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce i odborná praxe, zabezpečuje vysoká škola odborné vedení a další podmínky pro uskutečňování této praxe v příslušném cizím jazyce." Odůvodnění: Praxe je zabezpečena v cizím jazyce. "7.8 Kvalifikační práce ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce jsou vypracovávány v cizím jazyce, ve kterém je studijní program uskutečňován. Oponentské posudky jsou zajištěny v příslušném cizím jazyce a dále v anglickém nebo českém jazyce." Odůvodnění: Veškeré náležitosti jsou zpracovány v cizím (anglickém) jazyce. "7.9 Akademičtí pracovníci a další odborníci, kteří se podílejí na zajištění přednášek, seminářů a dalších forem výuky ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce, mají dostatečné znalosti daného cizího jazyka." Odůvodnění: Pracovníci jsou dostatečně erudováni zajistit výuku v anglickém jazyce. "7.10 V případě studijních programů, které mají být uskutečňovány ve spolupráci se zahraniční vysokou školou podle § 47a zákona o vysokých školách, je doložena platnost zahraniční akreditace nebo jiné formy uznání obsahově souvisejícího zahraničního vysokoškolského studijního programu podle právních předpisů domovského státu zahraniční vysoké školy, popřípadě je doloženo podání žádosti zahraniční vysoké školy o tuto zahraniční akreditaci nebo uznání. Příslušné právní předpisy domovského státu zahraniční vysoké školy jsou konkrétně určeny." Odůvodnění: Předložený studijní program je zajišťován jen danou vysokou školou. "7.11 V případě studijních programů, které mají být uskutečňovány ve spolupráci s další právnickou osobou podle § 81 zákona o vysokých školách, je doložena dohoda o vzájemné spolupráci na uskutečňování studijního programu." Odůvodnění: Předložený studijní program je zajišťován jen danou vysokou školou. Závěr: "Studijní program je koncipován jen pro výuku denní (prezenční) formy studia. Výuka v programu „Logistics“ probíhá bez výjimky v anglickém jazyce, včetně komunikace se studenty."