J2f Vysoká škola technická a ekonomická m mm v Českých Budějovicích Institucionální rozvojový plán Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na rok 2014 Č. j.: 006392/2013 Institucionální rozvojový plán Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na rok 2014 Projednáno: v Akademické radě VŠTE dne: 22.10. 2013 ve Správní radě VŠTE dne: 22.10. 2013 Schváleno: v Akademickém senátu VŠTE dne: 22.10. 2013 Ing. Marek Vochozka MBA, Ph.D. rektor Struktura předkládaného Institucionálního rozvojového plánu 1 Úvod VŠTE centrální laboratoř 1.1.1 Anotace................................. 1.1.2 Specifikace cílů na rok 2014. 1.1.3 Harmonogram realizace....... 1.1.4 Relevantní ukazatele výkonu Vnitřní soutěž 1.1.5 Anotace................................. 1.1.6 Specifikace cílů na rok 2014. 1.1.7 Harmonogram realizace....... 1.1.8 Relevantní ukazatele výkonu 2 Návaznost IRP na ADZ pro rok 2014 3 Rozpočet.......................................... Seznam tabulek....................................... Seznam obrázků...................................... 1 Úvod Institucionální rozvojový plán pro rok 2014 (dále jen „IRP") vychází z Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti (dále jen „DZ") VŠTE na období 2011-2015, respektive z jeho aktualizace pro rok 2013. Projekt IRP je sestaven na základě prioritních oblastí, ve kterých chce VŠTE dosáhnout svých cílů v roce 2014. Stanovené cíle IRP vycházejí z mise VŠTE, jíž je „realizovat profesní bakalářské studijní programy podpořené součinností podnikatelských subjektů v regionu a uskutečňování aplikovaného výzkumu, zavádění inovačních technologií a transfer znalostí do oblastí, které jsou aktuální a klíčové především pro potřeby regionu." Předložený projekt respektuje Strategický plán VŠTE na roky 2010-2015, konkrétně naplňuje jeho strategické cíle: • zvýšit výukovou kapacitu a zajistit kvalitní technické vybavení pro studium, • soustavně zdokonalovat stávající studijní programy a obory, • zkvalitnit systém provázanosti výuky s praxí, • vymezit a implementovat pravidla pro aktivity v oblasti výzkumné, vývojové a tvůrčí činnosti, • soustavná výchova a motivace akademických pracovníků pro výzkum, vývoj, tvůrčí a projektovou činnost. Konkrétní cíle předloženého IRP 2014 a jejich provázanost s DZ 2011-2015 jsou uvedeny v tabulce č. 1. Vedení VŠTE se pro rok 2014 rozhodlo zaměřit své priority na oblast „Kvalita a relevance". Prioritní oblast DZ 2011-2015 Alokace Strategický cíl Kč (tis.) % IRP Kvalita a relevance Inovace a modernizace forem a metod vzdělávacího procesu na VŠTE 5 100 < 90% Výchova a motivace akademických pracovníků k tvůrčím aktivitám 569 > 10% Celkem 5 669 100% Tabulka 1: Cíle projektu V následující tabulce č. 2 je uvedena specifikace dílčích cílů a nástrojů pro jejich dosažení včetně návrhu sledovatelných ukazatelů výkonu v kontextu s DZ VŠTE 2011-2015. 4 Strategický cíl Cíl a dílčí oblast Indikátory pro IRP 2014 Zavádět moderní metody do výuky • Projektová a inženýrská činnost: o stávajících i nově akreditovaných 0 generel-zastavovací studie programů a předmětů s důrazem na areálu, re > finanční a věcnou efektivnost 0 studie laboratoří, «re >cu výukového procesu. 0 inženýrská činnost, ■o N > 0 dokumentace pro územní ■o o • Zajišťovat technické zázemí řízení (DUR), S LU pro moderní formy výuky. 0 dokumentace pro stavební E k re >SC řízení (DSP), c > t re Výchova a motivace akademických 0 tendrová dokumentace (U c O 3 pracovníků k tvůrčím aktivitám (DZS), 4- i/l stavby, o c • spodní stavba laboratoří, • základní návrh normy 0 činnosti centrální laboratoře. 03 Výchova a motivace pracovníků k • Vyhlášení interní grantové soutěže, realizaci tvůrčích aktivit s cílem • inovovaná směrnice 0 pořádání > 0 zkvalitnění výukového procesu na Interní grantové soutěže u re i_ VŠTE. (zohlednění nové organizační q. struktury - „prorektor pro vnitřní u c c • Nastavení dělby práce na vztahy"), —— *nj u +J 'c > úrovni kateder, která by • počet podaných projektů ■Ä S stimulovala pracovníky VŠTE interní grantové soutěže, ■S E k tvůrčím aktivitám. • počet podpořených projektů re v— interní grantové soutěže, > £ • Zapojení akademických • počet podpořených pracovníků 0 ^ pracovníků školy do (hlavní řešitel), E národních výzkumných • počet podpořených pracovníků re re > aktivit. (spoluřešitel), O • počet závěrečných zpráv, u > • počet úspěšně obhájených projektů. Tabulka 2: Specifikace dílčích cílů včetně ukazatelů cílových hodnot Za účelem dosažení co nejvyšší efektivnosti a účelnosti rozvojového plánu v souladu s přidělenou orientační výší limitu pro IRP (5 669 tis.) je projekt rozdělen na dva dílčí projektové záměry, uvedené v tabulce č. 2, jejichž obsahová náplň vychází jak z DZ MŠMT pro vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na rok 2011-2015, tak jeho aktualizace pro rok 2014. 5 Projekt se opírá také o vybrané body ADZ MŠMT 2014: 1) Kvalita a relevance (doporučení pro vysoké školy) Zajišťování kvality ve vysokém školství (doporučení pro vysoké školy): • zabývat se podporou nadaných studentů, • systematicky se zabývat kvalitou poskytovaných služeb pro studenty, • systematicky motivovat akademické pracovníky i studenty k účasti v mezinárodních projektech a programech i v ekonomicky přínosných aplikačních projektech a zohledňovat jejich úspěchy v interních kariérních řádech. Profilace institucí a studijních programů (doporučení pro vysoké školy): • využít přípravu aktualizací svých dlouhodobých záměrů a institucionálních plánů k revizi nastavených střednědobých a dlouhodobých cílů, • v rámci přípravy a realizace studijních programů se zabývat jejich profilací, • zabývat se možnostmi integrace a sdílení kapacit na úrovni instituce i ve spolupráci s ostatními vysokými školami, příp. jinými organizacemi působícími v sektoru výzkumu, vývoje a inovací. VŠTE centrální laboratoř 1.1.1 Anotace První část IRP 2014 navazuje na strategické cíle DZ VŠTE 2011-2015 v oblasti zajišťování technického zázemí pro moderní formy výuky a oblast tvorby vhodného akademického prostředí a odpovídající materiálně-technické základny k realizaci tvůrčích aktivit. Tato dílčí část se zaměřuje na vybudování centrální technické laboratoře. Je rozdělena na dvě samostatné fáze realizace, z nichž první je právě předmětem tohoto projektu. Výchozím impulzem pro budování centrální technické laboratoře je pozitivní vývoj ve směru postupného naplňování základního úkolu VŠTE, tzn. přednostního rozvoje technických oborů, který byl vytýčen MŠMT i vedením kraje při vzniku školy. Ze strany podnikové sféry je silná potřeba profesně orientovaných absolventů s technickým zaměřením, přičemž v Jihočeském kraji VŠTE funguje jako jediná technická vysokoškolská instituce. První fáze zahrnuje konstrukční systém, kdy bude vybudována spodní stavba pro konstrukci centrální laboratoře o předpokládané zastavené ploše minimálně 400 m2, přičemž přesná výměra bude určena projektovou dokumentací. Důvodem pro vznik centrální laboratoře na VŠTE je zejména výuka předmětů, kde je laboratoř nezbytnou součástí vyučovaných seminářů a cvičení. Předměty, u kterých je nutné cvičení v laboratořích, jsou zejména: nauka o materiálech, strojírenská technologie, části a mechanizmy strojů, mechanika tekutin, termomechanika tekutin, pohony strojů, 6 • termika, • akustika. Na základě výše uvedeného budou v druhé fázi výstavby vybudovány laboratoře následujících zaměření: metalografické laboratoře s přípravnou vzorků a skladem, laboratoře mechanických vlastností, laboratoře tepelného zpracování, laboratoře strojírenských technologií, laboratoře hydromechaniky, termomechaniky a energetiky, laboratoře měření a kvality, jiné prostory (učebna, chodba, soc. zařízení). Centrální technická laboratoř je též předpokladem pro realizaci tvůrčích aktivit základního a aplikovaného výzkumu, které podpoří a umožní širší publikační činnost akademických pracovníků. Laboratoř bude dále také sloužit pro transfer technologií do praxe, jako místo spolupráce se středními školami a institucemi VaVal. Důležitým faktem je také to, že se sníží časová a finanční náročnost na užívání externích laboratoří. 1.1.2 Specifikace cílů na rok 2014 V roce 2014 bude v areálu VSTE v rámci první fáze realizace vybudována spodní stavba centrální laboratoře o zastavěné ploše minimálně 400 m2. Předpokládá se jednoduché členění dispozice stavby vzhledem k obdélníkovému tvaru půdorysu, vnitřní členění místností pak bude modulární. Současná situace areálu VŠTE s možnou variantou umístění budoucího objektu 7 Umístění objektu se předpokládá poblíž současného parkoviště pro zaměstnance, východně od budovy B a jižně od budovy C (menzy). Definitivní umístění bude provedeno na základě zpracované a schválené zastavovací (urbanistické) studie celého areálu VŠTE. 1.1.3 Harmonogram realizace Činnost V VI VII VIII IX X XI XII Projektová a inženýrská činnost generel - zastavovací studie areálu studie laboratoří inženýrská činnost dokumentace pro územní řízení (DUR) dokumentace pro stavební řízení (DSP) tendrová dokumentace (DZS) dokumentace pro provádění stavby územní rozhodnutí a stavební povolení Výběrové řízení na zhotovitele předběžné oznámení průběh veřejné zakázky smlouva Spodní stavba laboratoří stavba Základní návrh normy o činnosti centrální laboratoře norma Tabulka 3: Harmonogram realizace dílčí části VŠTE centrální laboratoř 8 1.1.4 Relevantní ukazatele výkonu Relevantní ukazatele výkonu spolu s jejich bližší specifikací jsou zobrazeny v tabulce č. 4. Dílčí IRP 2014 VŠTE Ukazatel Měřitelný ukazatel Počet jednotek výko nu Komentář VŠTE centrální laboratoř Projektová a inženýrská činnost Generel 1 Urbanistická/zastavovací studie areálu VŠTE, resp. její aktualizace. Studie laboratoří 1 Projektová studie stavebního řešení. Inženýrská činnost 1 Inženýrská činnost související se spodní stavbou konstrukce centrální laboratoře. Dokumentace pro územní řízení (DUR) 1 Dokumentace pro územní rozhodnutí (DUR). Dokumentace pro stavební řízení (DSP) 1 Dokumentace pro stavební řízení (DSP). Tendrová dokumentace (DZS) 1 Tendrová dokumentace (DZS). Dokumentace pro provádění stavby (DPS) 1 Dokumentace pro provádění stavby (DPS). Územní rozhodnutí a stavební povolení 1 Vydané územní rozhodnutí a stavební povolení na realizaci stavby VŠTE centrální laboratoř. Výběrové řízení na zhotovitele Předběžné oznámení 1 Předběžné oznámení veřejného zadavatele. Průběh veřejné zakázky 1 Výzva k podání nabídek a následný průběh zadávacího řízení na realizaci stavby VŠTE centrální laboratoře. Smlouva 1 Uzavřená smlouva s vítězem výběrového řízení na realizaci stavby VŠTE centrální laboratoře. Spodní stavba konstrukce centrální laboratoře Stavba 1 Spodní stavba pro konstrukci centrální laboratoře o předpokládané zastavené ploše minimálně 400 m2. Základní návrh normy o činnosti centrální laboratoře Norma 1 Návrh základní normy o činnosti budované centrální laboratoře. Tabulka 4: Relevantní ukazatele výkonu dílčí části VŠTE centrální laboratoř 9 2.2 Vnitřní soutěž 1.1.5 Anotace Druhá část IRP je zaměřena na pořádání vnitřní soutěže - „Interní grantové soutěže (IGS)". IGS je programově-orientovaným nástrojem institucionální finanční podpory na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích, která je zaměřena na aktuální a naléhavé problematiky školy. Tato soutěž je vyhlašována vždy počátkem kalendářního roku formou samostatných okruhů k řešení (výzva IGS). Řešiteli navržená témata, jsou schvalována Komisí pro IGS. Tato soutěž probíhá již od roku 2008, kdy projekty posuzují dva externí oponenti a řešená témata se obhajují na konci příslušného kalendářního roku opět před Komisí pro IGS. Pro rok 2014 se předpokládá výrazné rozšíření IGS a její rozdělení do dvou samostatných sekcí: 1. Podpora pedagogické práce akademických pracovníků do 35 let na vysoké škole. 2. Profilace a inovace studijních programů na úrovni předmětů/kurzů. Cílem této akce je vychovávat a motivovat mladé vědecké pracovníky VŠTE pro realizaci tvůrčích aktivit s cílem zkvalitnění výukového procesu. Zároveň by také měla podpořit dělbu práce na úrovni kateder, která by stimulovala pracovníky VŠTE k samostatným tvůrčím aktivitám. 1.1.6 Specifikace cílů na rok 2014 Pro rok 2014 se předpokládá inovace již zavedené soutěže IGS a její dopracování do stávajících podmínek VŠTE - úprava směrnice z důvodu zřízení prorektorátu pro vnitřní vztahy, který má dle nově nastavených kompetencí zabezpečovat kontakt mezi vedením školy a jednotlivými katedrami. Vyhlášená IGS 2014 bude mít za cíl podpořit mladé akademické pracovníky do 35 let věku a současně vytvořit platformu zrušeného programu FRVŠ na úrovni VŠTE. Zaměří se na oblasti dílčích inovací předmětů a kurzů. Dotace bude poskytnuta formou vnitřní soutěže pro projekty v maximální výši 70 tis. (neinvestiční projekty). Na projekty budou uplatněna ve vyhlášené soutěži následující pravidla: • maximální výše jednoho projektu 70 tis., • osobní náklady max. 25 % rozpočtu. 1.1.7 Harmonogram realizace Činnos IV V VI VII VIII IX X XI XII Norma o pořádání IGS Norma Vyhlášení IGS Výzva Projektová žádost IGS Podání projektů Schválení projektů Zasedání komise IGS Řešení schválených projektů IGS Realizace úspěšných projektů Ukončení projektu Závěrečná zpráva projektu Obhajoba Tabulka 5: Harmonogram realizace dílčí části Vnitřní soutěž 10 1.1.8 Relevantní ukazatele výkonu Relevantní ukazatele výkonu spolu s jejich bližší specifikací jsou zobrazeny v tabulce č. 6. Dílčí IRP 2014 VŠTE Ukazatel Měřitelný ukazatel Počet jednotek výkonu Komentář Norma o pořádání IGS Norma 1 Vydání nové vnitřní normy o pořádání Interní grantové soutěže. Výzva k předkládání projektů IGS (Společná výzva: Podpora pedagogické práce Vyhlášení IGS Výzva 1 akademických pracovníků do 35 let na vysoké škole; Profilace a inovace studijních >N programů na úrovni předmětů/kurzů). outě Projektová Počet podaných projektů 10 Počet minimálně podaných projektů do oblasti: Podpora pedagogické práce akademických pracovníků do 35 let na vysoké škole. řní S' žádost IGS Počet podaných projektů 10 Počet minimálně podaných projektů do oblasti: Profilace a inovace studijních programů na úrovni předmětů/kurzů. r- Řešený projekt Počet podpořených C Počet podpořených projektů v oblasti: Podpora pedagogické práce akademických projektů D pracovníků do 35 let na vysoké škole. IGS Počet podpořených LT Počet podpořených projektů v oblasti: Profilace a inovace studijních programů na projektů D úrovni předmětů/kurzů. Podpoření Zapojený řešitel 10 Počet podpořených pracovníků na pozici hlavní řešitel. pracovníci Zapojený spoluřešitel 10 Počet podpořených pracovníků na pozici spoluřešitel. Ukončený projekt Závěrečná zpráva projektu 10 Počet předložených závěrečných zpráv. Obhájený projekt Úspěšná obhajoba 10 Počet úspěšně obhájených projektů. Tabulka 6: Relevantní ukazatele výkonu dílčího cíle „Vytvoření zázemí pro transfer aplikovaného výzkumu a inovativní podnikatelské záměry" 11 2 Návaznost IRP na ADZ pro rok 2014 Při koncipování obou projektových záměrů byl důsledně dodržován princip propojenosti s DZ 2011-2015 a jeho aktualizací pro rok 2014. Obě navrhované dílčí části respektují i dělení strategických cílů na taktické a operativní. Taktéž jsou respektovány zásady přímé osobní zodpovědnosti za jednotlivé stanovené cíle na všech úrovních VŠTE. Konkrétní provázanost IRP 2014 nastává v následující kapitole ADZ 2014: Projektová činnost V roce 2014 se předpokládá podání projektů v celkovém objemu financí alespoň 80 milionů Kč. Mezi nejdůležitější se řadí: IRP • Institucionální rozvojový plán Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na rok 2014. CRP • F-CSUIS - Zlepšování procesního řízení VVŠ, technologický upgrade a příprava výkaznictví pro konsolidaci účetnictví státu, • Iniciativa pro akademickou integritu. viz str. 17 ADZ 2014 3 Očekávané přínosy realizovaného IRP Hlavními očekávanými přínosy IRP jsou v oblasti prvního dílčího cíle projektu (VŠTE centrální laboratoř]: • Podpora moderní formy výuky na VŠTE, • podpora praktické výuky v technických předmětech, • vytvoření zázemí pro aplikovaný výzkum, • rozvoj technických oborů v Jihočeském Kraji, • zkvalitnění technického zázemí pro technické katedry, • posílení publikační činnosti akademických pracovníků, • posílení inovačních procesů mezi vysokou školou a uživatelkou sférou, • snížení finanční a časové náročnosti spojené s využíváním externích laboratoří. 12 V oblasti druhého dílčího projektu (Vnitřní soutěž]: Zefektivnění tvůrčí činnosti na VŠTE, zkvalitnění Interní grantové soutěže, rozvoj tvůrčích aktivit především u technických kateder, vznik dvou samostatných sekcí pro krok 2014, organizace modifikované vnitřní formy bývalého FRVŠ zaměřeného na inovace, stimulace pracovníků k samostatným tvůrčím aktivitám. 4.1 Rizika IRP Na základě provedené analýzy a zkušeností z předchozích projektů mohou během realizace vyvstat následující rizika: • nedodržení harmonogramu, • špatné stanovení strategie naplnění jednotlivých cílů, • nejednoznačne zadané úkoly či cíle, • personální změny, • nezvládnutá administrativa projektu, • nedodržení rozpočtu - jeho celkové výše a jednotlivých položek, • nekvalitní výstupy projektu. 4.2 Eliminace rizik 3.1.1 Nedodržení harmonogramu Harmonogramy obou dílčích částí IRP byly navrženy tak, aby byly realizovatelné, současně byly konzultovány s osobou zabývající se danou činností (kvestor školy, prorektor pro výzkum vývoj a tvůrčí činnost], aby nedošlo ke špatnému odhadu časových možností jednotlivých útvarů a zaměstnanců školy. 3.1.2 Stanovení špatné strategie naplnění jednotlivých cílů Jednotlivé cíle budou zadány osobám, jež se danou oblastí dlouhodobě zabývají a mohou tedy zvolit vhodné techniky pro jejich realizaci. V oblasti cílů budou jednoznačně určeny kompetence zapojených dílčích týmů. 3.1.3 Nejednoznačne zadané úkoly či cíle Před započetím prací bude svolána porada dílčích rýmů, kde budou uloženy úkoly definované podle známé metody SMART. Plnění těchto cílů, bude možné průběžně vyhodnocovat a případně upravovat strategii pro jejich dosažení. 3.1.4 Personální změny Personální změny mohou vždy ohrozit dosažení zamýšlených cílů. Z tohoto důvodu budou probíhat pravidelné kontroly tak, aby byl přehled o rozpracovaných oblastech. Současně je počítáno se zastupitelností jednotlivých pracovníků. 13 3.1.5 Nezvládnutí administrativy projektu Členové realizačních týmů jsou pracovníky školy s potřebnou kvalifikací a zkušenostmi, administrativní podporu navíc zajistí Oddělení projektových prací. Díky tomuto postupu je dosahováno vysoké míry efektivnosti. 3.1.6 Nedodržení rozpočtu - jeho celkové výše a jednotlivých položek Výši jednotlivých položek a rozpočtu jako celku byla věnována maximální pozornost. V první části IRP se současně počítá s kofinancováním výstupů z běžných prostředků VŠTE. Pro druhou část byl rozpočet sestavován na základě zkušeností s již realizovanými projekty FRVŠ a současně s již uskutečněnými projekty IGS. 3.1.7 Nekvalitní výstupy projektu Kvalita výstupů projektu je garantována personálním složením týmu. Projektový tým se skládá z erudovaných odborníků, kteří mají pro účast na takovémto projektu dostatečné zkušenosti a odpovídající motivaci účastnit se jeho realizace. 14 5 Rozpočet Institucionální rozvojový plán Vysoké školy technické a ekonomické za rok 2014 Kapitola Částka (v tis. Kč) 1 Kapitálové finanční prostředky celkem 5 100 1.1 Dlouhodobý nehmotný majetek (SW, licence) 0 1.2 Stavební úpravy 5 100 2 Běžné finanční prostředky celkem 569 2.1 Osobní náklady 140 2.1.1 Mzdy včetně pohyblivých složek 0 2.1.2 Odměny z dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr 140 2.1.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociálni zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do SF včetně ostatních zákonných odvodů 0 2.2 Ostatní 429 2.2.1 Materiální náklady včetně drobného majetku 234 2.2.2 Služby a náklady nevýrobní 115 2.2.3 Cestovní náhrady 60 2.2.4 Stipendia 20 3 Celkem běžné a kapitálové finanční prostředky 5 669 Tabulka 7: Rozpočtu projektu Zdůvodnění požadavků v jednotlivých položkách Číslo položky1 Název výdaje a jeho zdůvodnění Výstup projektu Částka (v tis. Kč) 1.2 Stavební úpravy Spodní stavba konstrukce centrální laboratoře + související dokumentace (část VŠTE centrální laboratoř). 5 100 2.1.2 Odměny z dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr Osobní náklady obsažené ve vítězných záměrech IGS -uvažováno max. 25% vyčleněného rozpočtu 140 1 Viz předchozí tabulka. 15 (část vnitřní soutěž). 2.2.1 Materiální náklady včetně drobného majetku Materiální náklady obsažené ve vítězných záměrech IGS -uvažováno cca. 40% vyčleněného rozpočtu (část vnitřní soutěž). 234 2.2.2 Služby a náklady nevýrobní Náklady na služby obsažené ve vítězných záměrech IGS -uvažováno cca. 20% vyčleněného rozpočtu (část vnitřní soutěž). 115 2.2.3 Cestovní náhrady Náklady na cestovné obsažené ve vítězných záměrech IGS -uvažováno cca. 10% vyčleněného rozpočtu (část vnitřní soutěž). 60 2.2.4 Stipendia Náklady na stipendia obsažené ve vítězných záměrech IGS -předpoklad dílčích studentských výpomocí na projektech (část vnitřní soutěž). 20 Tabulka 8: Zdůvodnění finančních požadavků 16 Seznam tabulek Tabulka 1: Cíle projektu..........................................................................................................................................4 Tabulka 2: Specifikace dílčích cílů včetně ukazatelů cílových hodnot.....................................................................5 Tabulka 3: Harmonogram realizace dílčí části VŠTE centrální laboratoř.................................................................8 Tabulka 4: Relevantní ukazatele výkonu dílčího cíle „Rozšíření komplexního manažerského systému"................9 Tabulka 5: Harmonogram realizace dílčí části Vnitřní soutěž...............................................................................10 Tabulka 6: Relevantní ukazatele výkonu dílčího cíle „Vytvoření zázemí pro transfer aplikovaného výzkumu a inovativní podnikatelské záměry"......................................................................................................................11 Tabulka 7: Rozpočtu projektu...............................................................................................................................15 Tabulka 8: Zdůvodnění finančních požadavků......................................................................................................16 Seznam obrázků Obrázek 1: Situace areálu VŠTE...............................................................................................................................7 17