Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institucionální plán Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích pro roky 2016 - 2018 ^7 s S o G O / J Č. j.: VŠTE003717/2016 Institucionální plán Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích pro roky 2016 - 2018 v. r. doc. Ing. Marek Vochozka MBA, Ph.D. rektor Struktura předkládaného Institucionálního plánu 1 Úvod...............................................................................................................................................................4 2 Institucionální plán VŠTE a jeho části..............................................................................................................8 2.1 Vnitřní vybavení Centrálních laboratoří VŠTE, Centra odborné přípravy a rekonstrukce budovy D.........8 2.1.1 Anotace.....................................................................................................................................................8 2.1.2 Funkční řešení jednotlivých pater.............................................................................................................8 2.1.3 Specifikace cílů na rok 2016 - 2018......................................................................................................... 10 2.1.4 Harmonogram realizace 2016.................................................................................................................11 2.1.5 Relevantní ukazatele výkonu..................................................................................................................12 2.2 Vnitřní soutěž..........................................................................................................................................13 1.1.1 Anotace...................................................................................................................................................13 1.1.2 Specifikace cílů na období 2016 - 2018................................................................................................... 13 1.1.3 Harmonogram realizace..........................................................................................................................15 1.1.4 Relevantní ukazatele výkonu..................................................................................................................16 3 Návaznost IRP na DZ 2016 -2020................................................................................................................. 17 4 Rozpočet.......................................................................................................................................................18 Seznam tabulek.....................................................................................................................................................20 Seznam obrázků....................................................................................................................................................20 3 1 Úvod Institucionální plán Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích pro roky 2016 -2018 (dále jen „IP 2016 - 2018") plně respektuje vizi VŠTE, jíž je: „Poskytování komplexního vzdělání zaměřeného na výchovu profesně specializovaných techniků a ekonomů v rámci univerzitního prostředí". Dále pak vychází z mise VŠTE, která je součástí Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na období 2016 - 2020 (DZ 2016 - 2020): Zkvalitňovat a dále rozšiřovat akreditace studijních programů v bakalářském a magisterském stupni studia. Akreditovat doktorské studium jak pro technické tak ekonomické studijní programy. Posilovat vztahy se soukromým a veřejným sektorem, zejména v regionu Jihočeského kraje. Vedení VŠTE se pro období 2016 - 2018 rozhodlo navázat na realizovaný IRP 2014 a aktuálně řešený IRP 2015 a pokračovat v obou původních projektových záměrech, jedná se o následující oblasti: • Vnitřní vybavení Centrálních laboratoří VŠTE, Centra odborné přípravy a rekonstrukce budovy D. • Interní grantová soutěž. Orientační limit pro institucionální plán VŠTE pro roky 2016 - 2018 činí 23 454 tis. Kč. Konkrétní provázanost cílů s DZ 2016-2020 a rozložení finančních prostředků mezi obě oblasti je uvedeno v následující tabulce. IP 2016 - 2020 je zaměřen zejména na prioritní oblasti „Vzdělávání" a „Výzkum vývoj a tvůrčí činnost". Prioritní oblast DZ 2016-2020 Strategické cíle Projektová část Alokace Kč (tis.) % IRP Vzdělávání - Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. Nastavit standardy vzdělávání a zajistiti jejich následnou evaluaci. - Zajistit implementaci teoretických znalostí do aplikační sféry. Interní grantová soutěž 2 346 >10% Vnitřní vybavení Centrálních laboratoří VŠTE, Centra odborné přípravy a rekonstrukc e budovy D 21108 <90% Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost - Zvýšit počet výstupů v oblasti vědecko-výzkumných aktivit vykazovaných v systému RIV včetně jejich vědecké hodnoty (IF). - Zajistit odborný růst, stabilitu a rozvoj u mladých akademických pracovníků. - Zabezpečit vysokou úroveň laboratorních prací jako předpoklad pro vědecko-výzkumnou činnost ústavů školy. Celkem 23 454 100% Tabulka 1: Cíle projektu 4 V tabulce č. 2 a 3 jsou dílčí cíle specifikovány do úrovně dílčích oblastí včetně sledování jejich plnění v kontextu s DZ VŠTE 2016-2020. uvedení indikace pro Strategické priority > 0 ■o 3 -Q 01 o 3 i_ 4-> l/» C 0 01 ns > ns Q. c o ■o o ns i_ C (U u > o ns i_ o _ns .c u _c -ns i_ C (U u c (U > ns -Q > C > a. v E q; x ro tu ro w a; .a *ai ň > £ > C U! O ľ= O -Q Q. C g « „ "g ro Q-X t I a; č Ó ■Ä ť a; a; ľ, ~ ro vi •- ro -5 .=! ° 5 S $ * tí E E o « —i a; u "i O "a ro g g ro >• ^_ 3 4-» J* 3 3 J* N >>• :> o j* u a ■a >a > ■a ^_ ro ■a j* o > Cíl a nástroje Zajistit implementaci teoretických znalostí do aplikační sféry. • Zdůrazňovat význam přenositelných kompetencí, včetně kreativity, kritického myšlení. • Akcentovat účast vnějších aktérů na přípravě a revizi studijních plánů a zapojení odborníků z praxe do výuky. Indikátory pro IRP 2016 Zvýšit počet výstupů v oblasti vědecko-výzkumných aktivit vykazovaných v systému RIV včetně jejich vědecké hodnoty (IF). • Navázání intenzivní spolupráce (jak tuzemské tak mezinárodní) s podnikovou sférou, vysokými školami a výzkumnými institucemi za účelem řešení výzkumných projektů a grantů. • Vybudování kvalitního laboratorního zázemí. • Komercializace výstupů z řešení výzkumných projektů a grantů (transfer poznatků do podnikové praxe). Zajistit odborný růst, stabilitu a rozvoj u mladých akademických pracovníků. • Vytvořit odpovídající vědecko-výzkumnou infrastrukturu (centrální laboratoře). Zabezpečit vysokou úroveň laboratorních prací jako předpoklad pro vědecko-výzkumnou činnost ústavů školy. Výstavba centrálních laboratoří zahrnující: • Metalografické laboratoře s přípravnou vzorků a skladem. • Laboratoře mechanických vlastností. • Laboratoře tepelného zpracování. • Laboratoře strojírenských technologií. • Laboratoře hydromechaniky, termomechaniky a energetiky. • Laboratoře měření a kvality. • Laboratoře stavebních hmot. • Laboratoře stavebních izolací. • Materiálně technické zázemí (sklady, učebny, chodby, soc. zařízení aj.). o Přístrojové vybavení laboratorních prostor, o Personální zabezpečení laboratorních prostor vědeckými pracovníky a laboratorními techniky. Zahájený provoz budovy centrálních laboratoří VŠTE, počet vybavených laboratoří a učeben, počet vybavených, technických a obslužných místností počet vybavených ostatních místností, zakoupená zařízení pro Centrum odborné přípravy (realizováno ve třech etapách), rekonstruované stoupací potrubí v budově D. Tabulka 2: Specifikace dílčích cílů včetně indikace plnění- část 1 5 Strategické priority Cíl a nástroje >N > 3 O i/> »ro > o C ro i_ bo c (U c Profilace a diverzifikace studijních programu Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. • Rozvíjení konceptu podpory zájmu o technické vzdělání. • Plánování a rozvíjení efektivních marketingových nástrojů za účelem propagace technického vzdělání a osvěty např. na středních školách. Vnitřní systém zajištění kvality pedagogického procesu Nastavit standardy vzdělávání a zajistiti jejich následnou evaluaci. • Poskytnout podporu začínajícím pedagogům a uvést je jak do pedagogického procesu, tak do tvůrčí a výzkumné činnosti. Kvalita a excelence výstupu v oblasti vědecko-výzkumné Zvýšit počet výstupů v oblasti vědecko-výzkumných aktivit vykazovaných v systému RIV včetně jejich vědecké hodnoty (IF). • Interní grantová soutěž VŠTE. Indikátory pro IRP 2016 Vyhlášení interní grantové soutěže, počet podaných projektů interní grantové soutěže, počet podpořených projektů interní grantové soutěže, počet podpořených pracovníků (hlavní řešitel), počet závěrečných zpráv, počet úspěšně obhájených projektů. Tabulka 3: Specifikace dílčích cílů včetně indikace plnění- část 2 6 Za účelem dosažení co nejvyšší efektivnosti a účelnosti rozvojového plánu v souladu s přidělenou orientační výší limitu pro IP 2016 - 2018 (23 454 tis. Kč) je projekt rozdělen na dva dílčí projektové záměry, uvedené v tabulce č. 2 a 3, jejichž obsahová náplň vychází z DZ MŠMT pro vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na rok 2016-2020 zejména v oblastech: Zajišťování kvality (doporučení pro vysoké školy): • V rámci vnitřního zajišťování kvality upřednostňovat zaměření na skutečný výkon činností a jejich výsledky před důrazem na formální nároky. • Do přípravy strategických dokumentů, včetně akreditačních spisů, zapojit širokou skupinu partnerů. • Pro ověřování kvality výsledků svých činností využívat mimo jiné mezinárodní žebříčky vysokých škol, včetně oborově specifických. Diverzita a dostupnost (doporučení pro vysoké školy): • Rozvíjet systémy elektronických studijních opor a využívat jejich potenciálu pro vzdělávání specifických skupin studentů. Relevance (doporučení pro vysoké školy): • Svou vzdělávací, výzkumnou, vývojovou, uměleckou i další činností reagovat na lokální, regionální, celostátní i mezinárodní podmínky a problémy. Kvalitní a relevantní výzkum, vývoj a inovace (doporučení pro vysoké školy): • Rozvíjet spolupráci s vnějšími partnery za účelem zvyšování relevance výzkumu pro potřeby aplikační sféry. • Posilovat internacionalizaci výzkumné a vývojové činnosti a integraci výzkumné infrastruktury do mezinárodních sítí. • Zvyšovat kompetence studentů i pracovníků vysoké školy pro přenos poznatků mezi akademickou a aplikační sférou. • Zapojit se do programů aplikovaného výzkumu podporovaných z veřejných prostředků (programů vyhlašovaných MPO ČR, MZdr. ČR, MK ČR apod.) i soukromých zdrojů. • Posilovat kapacity pro komercionalizaci poznatků. • Zaměřit pozornost na excelentní výzkum s vysokými společenskými přínosy. • Při formulaci svých strategií v oblasti výzkumu a vývoje vycházet z existujících národních a mezinárodních dokumentů. 7 2 Institucionální plán VŠTE a jeho části Vnitřní vybavení Centrálních laboratoří VŠTE, Centra odborné přípravy a rekonstrukce budovy D 2.1.1 Anotace První část IP 2016 - 2018 navazuje na strategické cíle DZ VŠTE 2016-2020 zejména v oblasti výzkumu, vývoje a tvůrčí činnosti a oblasti financování. Současně také navazuje na IRP 2015 a pokračuje v zahájené stavbě Centrálních laboratoří VŠTE, jejichž výstavba byla zahájena v roce 2014. Pro období 2016 - 2018 je plánováno jejich vnitřní vybavení, vybavení Centra odborné přípravy a rekonstrukce budovy D. Centrální laboratoře VŠTE jsou funkčně koncipovány jako specializované pracoviště určené pro výuku, vědecké pokusy, vědecký výzkum, technický vývoj, experimentální rozbory, posudky a specializovanou diagnostiku zejména pro technické a přírodovědné obory. Důvodem jejich výstavby je realizace tvůrčích aktivit základního a aplikovaného výzkumu, které podpoří a umožní širší publikační činnost akademických pracovníků. Centrální laboratoř bude také sloužit pro transfer technologií do praxe, jako místo spolupráce se středními školami a institucemi VaVal. Dílčí část pro období 2016 - 2018 se zaměřuje na vybavení vnitřních částí pro zahájení výuky a prací v laboratořích. V rámci této akce bude celkově vybaveno nábytkem a nezbytným příslušenstvím 13 učebních a laboratorních prostor, 7 technických a obslužných místností a 6 místností ostatních (studentský klub, šatna, kabinet, jídelna a rektorský salónek). Současně bude do laboratoří pořízena nezbytná technika a vybavení. Studentský klub bude vybaven tak, aby mohl svůj provoz zahájit již v průběhu roku 2016. 2.1.2 Funkční řešení jednotlivých pater 1. NP 2. NP 3. NP Studentský klub Jídelna Učebna dopravních oborů Učebna stavebních oborů Rektorský salonek Úklidová komora Z Sklad a příprava vzorků Úklidová komora Úklidová komora Přípravna _ Laboratoř tepelného Laboratoř stavebních hmot Šatna Šatna Kabinet Z Sklad Laboratoř metalografie Laboratoř čistá Učebna strojírenských oborů Laboratoř stavební izolace Laboratoř technologií Laboratoř špinavá Laboratoř hydromechaniky Z Sklad Laboratoř měření kvality Laboratoř mechanických B laboratorní prostory; B učebny; B technické a obslužné prostory; B ostatní Tabulka 4: Funkční řešení pater 8 Druhá část IP 2016 - 2018 je zaměřena na vybavení Centra odborné přípravy, které bylo ustaveno v druhé polovině roku 2015 a je koncipováno jako vzdělávací centrum určené k rozvíjení kompetencí studentů, pracovníků školy a současně také jako místo pro přenos poznatků mezi akademickou a aplikační sférou, tedy zvyšování relevance výzkumu pro potřeby aplikační sféry. Centrum odborné přípravy se nachází ve vzdálenosti cca 1,5 km od areálu VŠTE a na ploše větší než 600 m2 disponuje základním zařízením pro strojírenskou výrobu (řezání materiálu, vypalování; lisování broušení a obrusovaní, čištění, rovnání, ohýbání, svařování, finální montáž). V takto vybaveném centru mohou studenti aplikovat a ověřovat nabyté poznatky z výuky, volit konkrétní témata pro své kvalifikační práce a absolvovat povinou praxi (týká se zejména studentů oboru Strojírenství). Akademickým pracovníkům školy umožňuje toto centrum provádět aplikovaný výzkum a testovat a předvádět studentům teoretické poznatky v prostředí praktické výroby. Záměrem pro období 2016 - 2018 je toto centrum dovybavit o další výrobní zařízení a nezbytné příslušenství. Poslední části IP je určena na rekonstrukci budovy D, jakožto hlavní administrativně správní budovy VŠTE, konkrétně budou v rámci realizace vyměněny tři stoupací potrubí v budově D v souladu s ADZ 2016, konkrétně přílohou č. 1 Seznam objektů v rámci areálu VŠTE, které jsou plánovány rekonstruovat. Následující schéma znázorňuje dotčené budovy. E C Centrum odborné přípravy Obrázek 1: Situace areálu VŠTE, B Vnitřní vybavení Centrálních laboratoří B Rekonstrukce budovy D B Centrum odborné přípravy 9 2.1.3 Specifikace cílů na rok 2016 - 2018 Realizace této projektové části má za cíl: • Dovybavení Centrálních laboratoří VŠTE v částech: o učební a laboratorní prostory, o technické a obslužní místnosti, o ostatní prostory. • Vybavení Centra odborné přípravy. • Rekonstrukce stoupacího potrubí v budově D. 10 2.1.4 Harmonogram realizace 2016 2016 2017 2018 Hlavní kroky Aktivity plánované k dosažení IV v VI VII VIII IX X XI XII IV v VI VII VIII IX X XI XII IV v VI VII VIII IX X XI XII Zodpovědní gestoři Vnitřní vybavení Centrálních laboratoří VŠTE Příprava zadávací dokumentace Útvar kvestora Zadávací řízení na dodavatele Útvar kvestora Výběr dodavatele Útvar kvestora Dodávka a instalace nábytku do Učebních, laboratorních, obslužných a ostatních prostor Útvar kvestora Centrum odborné přípravy Příprava zadávací dokumentace Útvar kvestora Zadávací řízení na dodavatele Útvar kvestora Výběr dodavatele Útvar kvestora Dodávka a instalace zařízení Útvar kvestora Rekonstrukce stoupacího potrubí v budově D Projektová a inženýrská činnost Útvar kvestora Zadávací řízení na zhotovitele Útvar kvestora Realizace rekonstrukce Útvar kvestora Přejímka stavby Útvar kvestora Tabulka 5: Vnitřní vybavení Centrálních laboratoří VŠTE, budovy E a rekonstrukce budovy D 2.1.5 Relevantní ukazatele výkonu Relevantní ukazatele výkonu spolu s jejich bližší specifikací jsou zobrazeny v tabulce č. 5. Dílčí IP VŠTE 2016-2018 Měřitelný ukazatel výkonu Výchozí hodnoty k roku 2015 Cílové hodnoty k roku 31. 12. 2018 Návaznost na DZ VŠTE Návaznost na DZ ministerstva Vnitřní vybavení Centrálních laboratoří VŠTE a rekonstrukce budovy D Vybavení učebních a laboratorních prostor (nábytek) 0 13 1 Vzdělávání - Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. 2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost -Zvýšit počet výstupů v oblasti vědeckovýzkumných aktivit vykazovaných v systému RIV včetně jejich vědecké hodnoty (IF). Prioritní cíl 4: Relevance Prioritní cíl 5 - Kvalitní a relevantní výzkum, vývoj a inovace Vybavení technických a obslužních místností (nábytek) 0 7 1 Vzdělávání - Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. 2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost -Zvýšit počet výstupů v oblasti vědeckovýzkumných aktivit vykazovaných v systému RIV včetně jejich vědecké hodnoty (IF). Prioritní cíl 4: Relevance Prioritní cíl 5 - Kvalitní a relevantní výzkum, vývoj a inovace Vybavení ostatních prostor (nábytek) 0 6 1 Vzdělávání - Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. 2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost -Zvýšit počet výstupů v oblasti vědeckovýzkumných aktivit vykazovaných v systému RIV včetně jejich vědecké hodnoty (IF). Prioritní cíl 4: Relevance Prioritní cíl 5 - Kvalitní a relevantní výzkum, vývoj a inovace Centrum odborné přípravy Finalizace 1. etapy 0 1 1 Vzdělávání - Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. 2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost -Zvýšit počet výstupů v oblasti vědeckovýzkumných aktivit vykazovaných v systému RIV včetně jejich vědecké hodnoty (IF). Prioritní cíl 4: Relevance Prioritní cíl 5 - Kvalitní a relevantní výzkum, vývoj a inovace Finalizace 2. etapy 0 1 1 Vzdělávání - Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. 2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost -Zvýšit počet výstupů v oblasti vědeckovýzkumných aktivit vykazovaných v systému RIV včetně jejich vědecké hodnoty (IF). Prioritní cíl 4: Relevance Prioritní cíl 5 - Kvalitní a relevantní výzkum, vývoj a inovace Finalizace 3. etapy 0 1 1 Vzdělávání - Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. 2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost -Zvýšit počet výstupů v oblasti vědeckovýzkumných aktivit vykazovaných v systému RIV včetně jejich vědecké hodnoty (IF). Prioritní cíl 4: Relevance Prioritní cíl 5 - Kvalitní a relevantní výzkum, vývoj a inovace Rekonstrukce stoupacího potrubí v budově D Rekonstruované stoupací potrubí v nadzemních podlažích hlavní správní budovy D 0 6 6 Financování Prioritní cíl 1: Zajišťování kvality Tabulka 6: Relevantní ukazatele výkonu dílčí části VŠTE centrální laboratoř. 2.2 Vnitřní soutěž 1.1.1 Anotace Druhá část IP je zaměřena na pořádání vnitřní soutěže - „Interní grantové soutěže (IGS)". Tato soutěž je programově-orientovaným nástrojem institucionální finanční podpory na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích, která je zaměřena na aktuální a naléhavé problematiky školy. Soutěž je vyhlašována vždy počátkem kalendářního roku formou samostatných okruhů k řešení (výzva IGS). Řešiteli navržená témata jsou posouzena Komisí grantové soutěže. Tato soutěž probíhá již od roku 2008, kdy projekty posuzují pověření zástupci kateder a výsledky jednotlivých projektů jsou obhajovány na konci příslušného kalendářního roku opět před Komisí pro IGS. Zároveň je touto vnitřní soutěží podpořena dělba práce na úrovni ústavů, potažmo kateder, která tak stimulují pracovníky školy k samostatným tvůrčím aktivitám. Pro období 2016 - 2018 se předpokládá vyhlašování jednoletých projektů v následujícím tematickém okruhu: • Podpora pedagogické práce akademických pracovníků a profilace a inovace studijních programů na úrovni předmětů/kurzů. 1.1.2 Specifikace cílů na období 2016 - 2018 IGS je vyhlašována dle vnitřních pravidel, aktuálně platným vnitřním předpisem je směrnice č. 16/2014 Interní grantová soutěž. Dotace tak bude poskytnuta formou vnitřní soutěže, vždy v ročních cyklech a bude mít za cíl podpořit inovace, popř. profilace studijních programů na úrovni předmětů a kurzů, zejména se předpokládá pořízení demonstračních pomůcek, zařízení, software a laboratorní techniky potřebné pro výuku. Cílem pro období 2016 - 2018 je vyhlásit interní soutěž s rovnocennou alokací (cca 782 tis. Kč) vždy s maximální délkou trvání projektů jeden rok. Proces IGS je graficky znázorněn v následujícím grafu. 13 Provedení registrace (žadatel o IG) Vyplnění všech požadovaných náležitostí žádosti (žadatel o IG) I Vytvoření dokumentu/projektu (pracovník OWTČ) ko^is Zasedání komise, možné úpravy rozpočtů, bodové hodnocení jednotlivých projektů, vytvoření jejich pořadí projektů (korfise) NE Vyhotovení zápisu ze zasedání, zavěšení do IS (pracovník OWTČ) I Zahájení řešení (řešitel IG) Nákupy řeší samostatná Směrnice č.27/2012 ANO I Odměna řešiteli Dílčí zpráva (řešitel IG) Výstup, Závěrečná zpráva (řešitel IGl ^^Navrhl řešiteN\l ne ^\oponenty? L \TANO r Byli mu ^S. ^^schváleni? Přidělení oponentů (komise) 1 ANO Dodání podkladů oponentům (pracovník OWTČ) Vyhotovení posudků (oponent) Obhajoba IG před komisí (řešitel IG) Tne SJafíovila komise ANO W Dopracování IG (řešitel IG) as^racov^flf? ne Qjkor nčení řešeníIG Seznam použitých zkratek: IG - interní grant OWTČ - Oddělení výzkumu, vývoje a tvůrčí činnosti SM16/2014-3 14 1.1.3 Harmonogram realizace Hlavní kroky o 3 O t/í •ro > O 4-» C ro ^_ BO 'E ^_ v 4-» C BO 'E ^_ (U 4-» C 2016 2017 _2018_ Aktivity plánované k dosažení IV v VI VII VIII IX X XI XII IV v VI VII VIII IX X XI XII IV v VI VII VIII IX X XI XII Zodpovědní gestoři Výzva IGS Útvar prorektora pro VaV a T Č Projektová žádost Útvar prorektora pro VaV a T Č Schválení projektů Útvar prorektora pro VaV a T Č Realizace úspěšných projektů Útvar prorektora pro VaV a T Č Závěrečná zpráva projektu Útvar prorektora pro VaV a T Č Obhajoba Útvar prorektora pro VaV a T Č Výzva IGS Útvar prorektora pro VaV a T Č Projektová žádost Útvar prorektora pro VaV a T Č Schválení projektů Útvar prorektora pro VaV a T Č Realizace úspěšných projektů Útvar prorektora pro VaV a T Č Závěrečná zpráva projektu Útvar prorektora pro VaV a T Č Obhajoba Útvar prorektora pro VaV a T Č Výzva IGS Útvar prorektora pro VaV a T Č Projektová žádost Útvar prorektora pro VaV a T Č Schválení projektů Útvar prorektora pro VaV a T Č Realizace úspěšných projektů Útvar prorektora pro VaV a T Č Závěrečná zpráva projektu Útvar prorektora pro VaV a T Č Obhajoba Útvar prorektora pro VaV a T Č BO 'E ^_ v 4-» C Tabulka 7: Harmonogram realizace dílčí části Vnitřní soutěž 1.1.4 Relevantní ukazatele výkonu Relevantní ukazatele výkonu spolu s jejich bližší specifikací jsou zobrazeny v tabulce č. 8. Dílčí IP VŠTE 2016-2018 Měřitelný ukazatel výkonu Výchozí hodnoty k roku 2015 Cílové hodnoty k roku 31.12. 2018 Návaznost na DZ VŠTE Návaznost na DZ ministerstva Interní grantová soutěž Výzva 0 3 2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost - Kvalita a excelence výstupů v oblasti vědecko-výzkumné Prioritní cíl 4: Relevance Počet podaných projektů 0 30 2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost - Kvalita a excelence výstupů v oblasti vědecko-výzkumné Prioritní cíl 4: Relevance Počet podpořených projektů 0 15 2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost - Kvalita a excelence výstupů v oblasti vědecko-výzkumné Prioritní cíl 4: Relevance Zapojený řešitel 0 15 2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost - Kvalita a excelence výstupů v oblasti vědecko-výzkumné Prioritní cíl 4: Relevance Závěrečná zpráva projektu 0 15 2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost - Kvalita a excelence výstupů v oblasti vědecko-výzkumné Prioritní cíl 4: Relevance Úspěšná obhajoba 0 15 2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost - Kvalita a excelence výstupů v oblasti vědecko-výzkumné Prioritní cíl 4: Relevance Tabulka 8: Relevantní ukazatele výkonu dílčího cíle Vnitřní soutěž 3 Návaznost IRP na DZ 2016-2020 Při koncipování obou projektových záměrů byl důsledně dodržován princip propojenosti s DZ 2016-2020. Konkrétní provázanost je uvedena v následujících kapitolách: 1 Vzdělávání Strategický cíl: Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. Nástroje: • Rozvíjení konceptu podpory zájmu o technické vzdělání. • Programové financování ze státního rozpočtu - kapitola 333 MŠMT ČR. o Institucionální plány Vysoké školy technické a ekonomické. 2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost Strategický cíl: Zvýšit počet výstupů v oblasti vědecko-výzkumných aktivit vykazovaných v systému RIV včetně jejich vědecké hodnoty (IF). Nástroje: • Stanovení optimálních hodnot výstupů (uznatelných systémem RIV) s ohledem na potřebu • Navázání intenzivní spolupráce (jak tuzemské, tak mezinárodní) s podnikovou sférou, • vysokými školami a výzkumnými institucemi za účelem řešení výzkumných projektů a • grantů. • školy a institucionální podporou (RVO). • Interní grantová soutěž VŠTE • Vybudování kvalitního laboratorního zázemí • Komercializace výstupů z řešení výzkumných projektů a grantů (transfer poznatků do podnikové praxe). 6 Financování Strategický cíl: Dosažení nárůstu vlastních zdrojů provozních prostředků a to na hranici 25 % z celkového obratu v cílovém roce 2020 při zachování hodnoty příspěvků na provoz poskytovaných MŠMT minimálně na úrovni roku 2015. Nástroje: • Programové financování ze státního rozpočtu - kapitola 333 MŠMT ČR. o Institucionální plány Vysoké školy technické a ekonomické. • Realizace výzkumných projektů. • Realizace výzkumných projektů. • Poskytování dalších služeb v rámci doplňkové činnosti - především poradenské a expertní činnosti. 17 4 Rozpočet Institucionální plán Vysoké školy technické a ekonomické na rok 2016 - 2018 1 Kapitálové finanční prostředky celkem 5 972 6 568 6 568 19 108 1.1 Dlouhodobý nehmotný majetek (SW, licence) - - - - 1.2 Samostatné movité věci (stroje, zařízení) 4 021 6 568 6 568 17 157 1.3 Stavební úpravy 1 951 - - 1951 2 Běžné finanční prostředky celkem 1846 1250 1250 4 346 2.1 Osobní náklady 78 78 78 234 2.1.1 Mzdy včetně pohyblivých složek 58 58 58 174 2.1.2 Odměny z dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr - - - - 2.1.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do SF včetně ostatních zákonných odvodů 20 20 20 60 2.2 Ostatní 1768 1172 1172 4112 2.2.1 Materiální náklady včetně drobného majetku 1 690 1094 1094 3 878 2.2.2 Služby a náklady nevýrobní 78 78 78 234 2.2.3 Cestovní náhrady - - - - 2.2.4 Stipendia - - - - 3 Celkem běžné a kapitálové finanční prostředky 7 818 7 818 7 818 23 454 Tabulka 9: Rozpočtu projektu 18 Zdůvodnění požadavků v jednotlivých položkách Číslo položky1 Název výdaje a jeho zdůvodnění Výstup projektu Částka (v tis. Kč) 1.2 Samostatné movité věci Vybavení Centra odborné přípravy strojním zařízením + nezbytným příslušenstvím (bodovačka, ohýbačka, odsávací box, atp.). Centrum odborné přípravy vybavené nezbytnou technikou (ukončené etapy 1, 2, 3) 17 157 1.3 Stavební úpravy Rekonstrukce v rámci hlavní administrativní budovy VŠTE (Budova D). Rekonstruované stoupací potrubí 1951 2.1.1 Mzdy včetně pohyblivých složek Osobní náklady související s realizací projektů IGS 2016-2018. Realizované projekty IGS 2016 -2018. 174 2.1.3 Odvody pojistného na ZP, SP a SF Zákonné odvody související s realizací projektů IGS 2016-2018. Realizované projekty IGS 2016 -2018. 60 2.2.1.1 Materiální náklady včetně drobného majetku Pořízený drobný majetek související s realizací projektů IGS 2016 - 2018. Realizované projekty IGS 2016 -2018. 1878 2.2.1.2 Materiální náklady včetně drobného majetku Pořízený nábytek do Centrálních laboratoří VŠTE. Vybavené laboratoře VŠTE 1064 2.2.1.3 Materiální náklady včetně drobného majetku Pořízený drobný majetek do Centrálních laboratoří VŠTE. Vybavené laboratoře VŠTE 936 2.2.2 Služby a náklady nevýrobní Externí služby související s realizací projektů IGS 2016-2018. Realizované projekty IGS 2016 -2018. 234 Tabulka 10: Zdůvodnění finančních požadavků 1 Viz předchozí tabulka. 19 Seznam tabulek Tabulka 1: Cíle projektu...........................................................................................................................4 Tabulka 2: Specifikace dílčích cílů včetně indikace plnění - část 1.........................................................5 Tabulka 3: Specifikace dílčích cílů včetně indikace plnění - část 2.........................................................6 Tabulka 4: Funkční řešení pater..............................................................................................................8 Tabulka 5: Vnitřní vybavení Centrálních laboratoří VŠTE, budovy E a rekonstrukce budovy D............11 Tabulka 6: Relevantní ukazatele výkonu dílčí části VŠTE centrální laboratoř.......................................12 Tabulka 7: Harmonogram realizace dílčí části Vnitřní soutěž...............................................................15 Tabulka 8: Relevantní ukazatele výkonu dílčího cíle Vnitřní soutěž......................................................16 Tabulka 9: Rozpočtu projektu...............................................................................................................18 Tabulka 10: Zdůvodnění finančních požadavků....................................................................................19 Seznam obrázků Obrázek 1: Situace areálu VŠTE..............................................................................................................9 20