VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Prorektor pro tvůrčí činnost VŠTE Tel.: +420 777 187 898 IČO: 75081431 Okružní 517/10 ID datové schránky: 72pj9jc DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice E-mail: gryc@mail.vstecb.cz www.VSTECB.cz ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA Specifický vysokoškolský výzkum Název projektu: Implementace nástrojů e-marketingové komunikace do komunikačního mixu obchodních společností Hlavní řešitel: doc. PhDr. František Pollák, PhD. Další řešitelé (studenti) Bc. Kristína Korená, Bc. David Vyšín Další řešitelé (AP): Mgr. Michal Konečný VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Prorektor pro tvůrčí činnost VŠTE Tel.: +420 777 187 898 IČO: 75081431 Okružní 517/10 ID datové schránky: 72pj9jc DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice E-mail: gryc@mail.vstecb.cz www.VSTECB.cz Krátký popis projektu: První dvě desetiletí 21. století byla charakterizována kontinuálním přechodem z offline do online prostředí. Nabídková i poptávková strana trhu se snažila optimalizovat svá úsilí s cílem maximalizovat výhody. Z pohledu organizací šlo zejména o maximalizaci benefitů vyplývajících ze zkrácení komunikačních a distribučních kanálů. Z pohledu spotřebitele šlo především o benefit maximalizace spotřeby nebo možnost nákupu komplexnějších produktů. Vypuknutí pandemie COVID-19 výrazně urychlilo tempo digitalizace. Zatímco v době vypuknutí pandemie byl digitální prostor vhodnou alternativou k diverzifikaci komunikačního portfolia, v éře sociálního distancování se digitální prostor stal determinantou přežití na trhu, neboť značná míra interakce se přesunula do virtuálního prostředí internetu. Zmapování změn, které nastaly v procesu tvorby komunikačního mixu pod tlakem zrychleného přechodu z offline do online prostředí bylo klíčové pro udržení konkurenceschopnosti obchodních společností bez ohledu na jejich velikost a tržní zaměření. S přihlédnutím ke komplexnosti problematiky patřili mezi klíčové oblasti výzkumu i problematika řízení a rozvoje podnikové reputace, udržitelná marketingová komunikace a v neposlední řadě tvorba hodnot a management inovací obecně. Projekt byl zaměřen na analýzu využívání nástrojů e-marketingu v rámci komunikačního mixu obchodních společností působících na českém trhu. Výzkumný vzorek byl vyspecifikován na MSP. Analýzou vzorku a jeho následnou komparací s vybranými lídry odvětví na národní úrovni byla vytvořena poznatková báze pro formulování příkladů dobré praxe. Tyto příklady definují základní rámec inovačního know-how pro aplikaci poznatků do podnikové praxe. Projekt byl realizován s cílem zvýšení inovačního potenciálu a tvorby přidané hodnoty obchodních společností v souladu s cíli spadajícími do klasifikace RIS3. Primárním cílem projektu bylo vytvoření specifické poznatkové základny pro efektivní aplikaci inovativních nástrojů emarketingu do podnikové praxe. Sekundárním cílem projektu bylo přispět posunu poznání v problematice prostřednictvím publikování dílčích výsledků projektu. VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Prorektor pro tvůrčí činnost VŠTE Tel.: +420 777 187 898 IČO: 75081431 Okružní 517/10 ID datové schránky: 72pj9jc DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice E-mail: gryc@mail.vstecb.cz www.VSTECB.cz Popis dosažených výsledků (popis dosažených cílů, změny oproti původnímu plánu apod.): Počet zapojených studentů do VaV – 2 - Bc. Kristína Korená - Bc. David Vyšín Publikační výsledky v Q4 a Q1 (AIS, SJR) – 2 a 1 - POLLÁK, František, Peter MARKOVIČ, Roman VAVREK a Yaroslava KOSTIUK. Impact of Coronavirus Pandemic on Changes in e-Consumer Behaviour: Empirical Analysis of Slovak e-Commerce Market. EKONOMICKÝ ČASOPIS/JOURNAL OF ECONOMICS. Bratislava, Slovakia: Ekonomický ústav SAV, v.v.i. a Prognostický ústav CSPV SAV, v.v.i, 2022, roč. 70/2022, č. 4, s. 368-389. ISSN 0013-3035. - Příspěvek s názvem „Digital vs. Traditional: Selected Views on Creating Optimal Marketing Communication Mix“ autorů Františka Polláka, Petra Markoviče a Kristiána Kalamene byl akceptován pro publikování v časopise Market-Trziste (ISSN 0353-4790). - Příspěvek s názvem „Impacts of economic crises on e-commerce in Czech Republic“ autorů Kristíny Korené, Petry Pártlové a David Vyšína byl odeslán do časopisu International Journal of Electronic Commerce (ISSN 1086-4415). Studie publikovaná ve sborníku z konference IDIMT 2022 (Scopus, WOS) – 1 - KONEČNÝ, Michal, Yaroslava KOSTIUK a Michal RUSCHAK. ONLINE REPUTATION OF BUSINESS ENTITIES FROM THE FIELD OF SUPPLY CHAIN: AN EMPIRICAL STUDY ON THE CZECH MARKET. In Gerhard Chroust, Petr Doucek, Václav Oškrdal. IDIMT 2022 - Digitalization of Society, Business and Management in a Pandemic: 30th Interdisciplinary Information Management Talks, 2022; Praha, 07. 09. - 09.09. 2022. 51. vyd. Linz, Austria: TRAUNER Verlag + Buchservice GmbH, 2022. s. 251-256. ISBN 978-3- 99113-758-0. Kapitola v monografii Open Access (ISBN: 978-1-80356-000-7) s názvem „Manažment značky“ editované hlavním řešitelem. – 1 - POLLÁK, František a Peter MARKOVIČ. Internet Marketing. In František Pollák, Peter Markovič. Brand Management. London, United Kingdom: IntechOpen, 2022. s. 11-33. ISBN 978-1-80356-000-7. Účast na konferenci IDIMT 2022. – 1 - Mgr. Michal Konečný VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Prorektor pro tvůrčí činnost VŠTE Tel.: +420 777 187 898 IČO: 75081431 Okružní 517/10 ID datové schránky: 72pj9jc DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice E-mail: gryc@mail.vstecb.cz www.VSTECB.cz Způsob zapojení studentů: Participování na tvorbě literárních rešerší a asistence v procesu statistického zpracování dat. Vytvoření vlastního publikačního výstupu v spoluautorství s doc. Petrou Pártlovou. VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Prorektor pro tvůrčí činnost VŠTE Tel.: +420 777 187 898 IČO: 75081431 Okružní 517/10 ID datové schránky: 72pj9jc DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice E-mail: gryc@mail.vstecb.cz www.VSTECB.cz Popis nákladových položek: POPIS POLOŽKY Plán Skutečnost Rozdíl A Mzdy zaměstnanců Částka celkem Částka celkem Částka celkem 1 A jméno 25 000 25 000 0 2 A doc. PhDr. František Pollák, PhD.; Mgr. Michal Konečný 25 000 B Ostatní osobní náklady Částka celkem Částka celkem Částka celkem 1 B jméno Částka v Kč Částka v Kč Částka v Kč C Stipendia Částka celkem Částka celkem Částka celkem 1 C jméno 75 000 75 240 -240 2 C Bc. Kristína Korená; Bc. David Vyšín 75 240 D Provozní náklady (cestovné, materiál, kancelářské potřeby) Částka celkem Částka celkem Částka celkem 1 D název 1 464 1 464 0 2 D Cestovné na konferenci IDIMT 2022 1 464 Kč E Investiční náklady Částka celkem Částka celkem Částka celkem 1 E název Částka v Kč Částka v Kč Částka v Kč F Služby Částka celkem Částka celkem Částka celkem 1 F název 23 536 23 500 36 2 F Vložné na konferenci IDIMT 2022 8 500 Kč 3 F Faktura za překlady odborných textů 15 000 Kč G Další náklady projektu Částka celkem Částka celkem Částka celkem 1 G název Částka v Kč Částka v Kč Částka v Kč CELKEM 125 000 125 204 -204 Komentář k rozpočtu: Částka 204 Kč, která byla přečerpána nad rámec rozpočtu, byla uhrazena z rozpočtu Katedry cestovního ruchu a marketingu. VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Prorektor pro tvůrčí činnost VŠTE Tel.: +420 777 187 898 IČO: 75081431 Okružní 517/10 ID datové schránky: 72pj9jc DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice E-mail: gryc@mail.vstecb.cz www.VSTECB.cz Rozpočet: 1. Mzdy: Nákladová položka byla vyčerpána. 2. Stipendia: Celkem tedy bylo na stipendia vyplaceno 75 240 Kč. Tím byla splněna podmínka, že odměny studentům musí být víc než 75 % z celkových mzdových nákladů. 3. Cestovné: Bylo zaúčtováno cestovné na konferenci IDIMT 2022 ve výši 1 464 Kč, čím byla položka vyčerpaná. Zbylé prostředky byli převedeny do kategorie Služby. 4. Služby a náklady nevýrobní: Vložné za konferenci ve výši 8 500 Kč a také faktura za překlady odborných textů 15 000 Kč. Celkem tedy bylo čerpáno ve výši 23 500 Kč. Po provedení změny rozpočtu nám zůstalo v položce Služby ještě 36 Kč nevyčerpaných. V Českých Budějovicích 17. 3. 2023