VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Prorektor pro tvůrčí činnost ŽÁDOST O PŘIDĚLENÍ PODPORY V GRANTOVÉ SOUTĚŽI PROJEKTŮ SPECIFICKÉHO VYSOKOŠKOLSKÉHO VÝZKUMU Tematické zaměření: Zapojení a přímé vzdělávání studentů v oblasti výzkumných aktivit, v rámci akreditovaných magisterských studijních programů, v souladu se směrnicí č. 2/2020. Pokyny k vyplnění: - vyplňte dle instrukcí, - v případě potřeby kontaktujte garanta soutěže: doc. Ing. Karel Gryc, Ph.D. (Prorektor pro tvůrčí činnost), tel.: 777 187 898, e-mail: gryc@mail.vstecb.cz. Identifikace projektu Název projektu Implementace nástrojů e-marketingové komunikace do komunikačního mixu obchodních společností Identifikační číslo projektu Vyplní správce programu Akademický pracovník Hlavní řešitel doc. PhDr. František Pollák, PhD. Spoluřešitelé Ing. Radim Dušek, Ph.D., Ing. et Ing. Nikola Sagapova Studenti nMgr. programů 3 studenti: Kristína Korená, Jakub David, Evžen Dezort Projekt je předkládán za pracoviště Ústav podnikové strategie Anotace Projekt je zaměřen na analýzu využívání nástrojů emarketingu v rámci komunikačního mixu obchodních společností působících na českém trhu. Výzkumný vzorek je vyspecifikován na společnosti, resp. MSP působící především v Jihočeském kraji. Analýzou vzorku a jeho následnou komparací s vybranými lídry odvětví na národní úrovni bude vytvořena poznatková báze pro formulování příkladů dobré praxe. Tyto příklady definují základní rámec inovačního know-how pro aplikaci poznatků do podnikové praxe. Projekt je realizován s cílem zvýšení inovačního potenciálu a tvorby přidané hodnoty obchodních společností v souladu s cíli spadajícími do klasifikace RIS3. VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Prorektor pro tvůrčí činnost Charakteristika projektu Cíl projektu Primárním cílem projektu je vytvoření specifické poznatkové základny pro efektivní aplikaci inovativních nástrojů emarketingu do podnikové praxe. Sekundárním cílem projektu je přispět posunu poznání v problematice prostřednictvím publikování dílčích výsledků projektu. Současný stav řešení První dvě desetiletí 21. století byla charakterizována kontinuálním přechodem z offline do online prostředí. Nabídková i poptávková strana trhu se snažila optimalizovat svá úsilí s cílem maximalizovat výhody. Z pohledu organizací šlo zejména o maximalizaci benefitů vyplývajících ze zkrácení komunikačních a distribučních kanálů. Z pohledu spotřebitele šlo především o benefit maximalizace spotřeby nebo možnost nákupu komplexnějších produktů. Vypuknutí pandemie COVID-19 výrazně urychlilo tempo digitalizace. Zatímco v době vypuknutí pandemie byl digitální prostor vhodnou alternativou k diverzifikaci komunikačního portfolia, v éře sociálního distancování se digitální prostor stal determinantou přežití na trhu, neboť značná míra interakce se přesunula do virtuálního prostředí internetu. Zmapování změn, které nastaly v procesu tvorby komunikačního mixu pod tlakem zrychleného přechodu z offline do online prostředí je klíčové pro udržení konkurenceschopnosti obchodních společností bez ohledu na jejich velikost a tržní zaměření. S přihlédnutím ke komplexnosti problematiky patří mezi klíčové oblasti výzkumu i problematika řízení a rozvoje podnikové reputace, udržitelná marketingová komunikace a v neposlední řadě tvorba hodnot a management inovací obecně. Způsob dosažení cíle Cílů bude dosaženo důslednou analýzou a následně komparací provedenou za účelem formulace příkladů dobré praxe. VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Prorektor pro tvůrčí činnost Harmonogram Začátek a konec realizace projektu 1. 1. 2022 – 31. 12. 2022 Etapy projektu 1. Etapa- Analýza současného stavu poznání. Z: 1.1.2022 K: 31.3.2022 2. Etapa- Sběr a analýza empirického materiálu. Z: 1.4.2022 K: 31.8.2022 3. Etapa- Vytvoření poznatkové základny na bázi příkladů dobré praxe, diseminace zjištění formou publikování výsledků v impaktovaných mezinárodních časopisech. Z: 1.9.2022 K: 31.12.2022 Etapa 1. Za účelem vyspecifikovaní základních teoretických východisek bude vypracována důkladná rešerše aktuálního stavu poznání v dané problematice. Na tuto fázi plynule naváže fáze sběru empirického materiálu. Etapa 2. V rámci této fáze bude definován výzkumný vzorek jak podniků, tak referenční vzorek lídrů v odvětví. Následně proběhne série sběrů empirického materiálu především v prostředí sociální sítě Facebook. Sběr bude zaměřen na kvantitativní, jakož i kvalitativní přezkoumání charakteru marketingové komunikace v rámci vybraných vzorků. Zhodnocením efektivity se přistoupí k základní statistické analýze. Na základě této analýzy bude realizována komparace s cílem tvorby podkladů pro následující závěrečnou etapu projektu. Etapa 3. Na základě empirické analýzy a následné komparace bude vytvořena poznatková základna na bázi příkladů dobré praxe. S cílem posunout úroveň poznání v této problematice budou poznatky ve formě dvou studií publikovány širší odborné veřejnosti prostřednictvím významných impaktovaných časopisů. Přepokládané výstupy Výstupy projektu Projekt se zaměří na (zaškrtněte relevantní výstupy)*: VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Prorektor pro tvůrčí činnost ☒ Zvýšení podílu studentů účastnících se řešení VaV projektů. ☐ Publikační výsledky v Q2, Q1. ☒ Publikační výsledky v Q4, Q3 a typu D. ☐ Diplomové práce. ☐ Nepublikační výsledky. ☐ Podpora spin-off firem. ☐ Mezinárodní VaV aktivity. ☐ Vybavení laboratoří pro potřeby aplikovaného výzkumu. Přínos k rozvoji VŠTE Zkvalitnění výuky Bakalářských a Magisterských oborů Zkvalitnění publikačních výsledků Účast na odborných akcích Účast na konferenci Oborná způsobilost řešitelského týmu Odborné výsledky hlavního řešitele Články v odborném periodiku: Straková, J.; Korauš, A.; Váchal, J.; Pollák, F.; Černák, F.; Talíř, M.; Kollmann, J. Sustainable Development Economics of Enterprises in the Services Sector Based on Effective Management of Value Streams. Sustainability 2021, 13, 8978. https://doi.org/10.3390/su13168978 Pollák, F.; Markovič, P. Economic Activity as a Determinant for Customer Adoption of Social Media Marketing. Sustainability 2021, 13, 3999. https://doi.org/10.3390/su13073999 Pollák, F.; Konečný, M.; Ščeulovs, D. Innovations in the Management of ECommerce: Analysis of Customer Interactions during the COVID-19 Pandemic. Sustainability 2021, 13, 7986. https://doi.org/10.3390/su13147986 Pollák, F.; Markovič, P. Size of Business Unit as a Factor Influencing Adoption of Digital Marketing: Empirical Analysis of SMEs Operating in the Central European Market. Adm. Sci. 2021, 11, 71. https://doi.org/10.3390/admsci11030071 Dorčák, P.; Markovič, P.; Pollák, F. Multifactor Analysis of Online Reputation of Selected Car Brands. Procedia Engineering 2017, 192, 719 – 724. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.06.12 Pollák, F.; Dorčák, P.; Markovič, P. Corporate Reputation of Family-Owned Businesses: Parent Companies vs. Their Brands. Information 2021, 12, 89. https://doi.org/10.3390/info12020089 VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Prorektor pro tvůrčí činnost Soviar, J.; Holubčík, M.; Vodák, J.; Rechtorík, M.; Pollák, F. The Presentation of Automotive Brands in the On-Line Environment—The Perspective of KIA, Peugeot, Toyota and VW in the Slovak Republic. Sustainability 2019, 11, 2132. * V případě publikačních výstupů je doporučeno cílit na dosažení výsledků Q1 a Q2. V případě, že se tohoto cíle nepodaří dosáhnout, bude v rámci závěrečného hodnocení projektu uznáno rovněž dosažení výsledku Q3, Q4 a výstupu typu D (publikace ve sborníku dle Metodiky 17+). VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Prorektor pro tvůrčí činnost Indikátory Název Počet Komentář Počet zapojených studentů do VaV 3 Analýza stavu poznání v rámci Fáze 1. Sběr a základní analýza empirického materiálu v rámci Fáze 2. Publikační výsledky v Q2 (AIS, SJR) 0 Publikační výsledky v Q1 (AIS, SJR) 0 Publikační výsledky v Q3 (AIS, SJR) 2 Předpoklad publikování výsledků výzkumu v renomovaných vědeckých žurnálech. Publikační výsledky v Q4 (AIS, SJR) 0 Publikační výsledky ve sborníku, typ D 2 1. Studie publikovaná ve sborníku z konference IDIMT 2022 (Scopus, WOS); 2. Kapitola v monografii Open Access (ISBN: 978-1-80356-000-7) s názvem „Manažment značky“ editované hlavním řešitelem. Diplomové práce 0 Vybavené laboratoře pro apl. výzkum 0 Účast na odborných akcích 1 Účast na konferenci IDIMT 2022. Alternativní indikátory (v případě jiných výstupů uveďte níže) VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Prorektor pro tvůrčí činnost Rozpočet projektu ** Podíl osobních nákladů nebo výdajů (včetně stipendií) spojených s účastí studentů magisterského studijního programu jakožto řešitelů nebo dalších členů řešitelského týmu na řešení studentského programu, na celkových osobních nákladech nebo výdajích (včetně stipendií), hrazených v rámci způsobilých nákladů studentského projektu, činí nejméně 75%. *** Investiční náklady nejsou pro projekt způsobilé, tzn. veškeré výdaje převyšující 80 tis. Kč vč. DPH v případě dlouhodobého hmotného majetku a 60 tis. Kč vč. DPH v případě dlouhodobého nehmotného majetku. Osobní náklady: ** 1.1 Mzdy (včetně pohyblivých složek) 0,00 Kč 1.2 Ostatní osobní náklady (odměny z DPP a DPČ, popř. i některé odměny hrazené na základě nepojmenovaných smluv uzavřených podle zákona § 1746 odst. 2 č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) 0,00 Kč 1.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do sociálního fondu 0,00 Kč 2 Stipendia 10 000,00 Kč Ostatní: *** 3 Materiální náklady (včetně drobného majetku) 0,00 Kč 4 Služby a náklady nevýrobní 110 000,00 Kč 5 Cestovní náhrady 5 000,00 Kč Celkové požadované prostředky 125 000,00 Kč VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Prorektor pro tvůrčí činnost Položkový rozpočet projektu (v případě potřeby přidejte řádky) Prohlašuji, že: • jsem se seznámil s podmínkami Vyhlášení soutěže pro projekty specifického vysokoškolského výzkumu pro rok 2022. • jsem předložený projekt respektuje Směrnici č. 2/2020 aktuální znění pravidel specifického vysokoškolského výzkumu na VŠTE. • předložený projekt naplňuje pravidla SVV a zároveň je v souladu se Strategickým záměrem Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na období 2021-2025 a nenaplňuje běžné činnosti, standardní aktualizaci studijních programů a běžné vybavování pracovišť VŠTE. • rozpočet projektu byl sestaven s ohledem na principy hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti. • souhlasím s uveřejněním výsledků projektu do 31. 3. 2023 pro potřeby jeho vyhodnocení. V Českých Budějovicích dne: 14.12.2021 doc. PhDr. František Pollák, PhD. v.r. Předkladatel Související dokumenty: Směrnice č 2/2020 • https://is.vstecb.cz/auth/do/vste/uredni_deska/1905433/smernice_c_2_2020_pravidla_ specifickeho_vysokoskolskeho_vyzkumu_na_vste/aktualni_zneni_normy_vc_priloh/ Strategický záměr Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na období 2021- 2025 • https://is.vstecb.cz/do/vste/uredni_deska/dlouhodoby_z/2021-2025 Číslo položky Název výdaje Počet Cena vč. DPH 1 Vložné na článok v odbornom periodiku (Q3) 2 100 000,00 Kč 2 Vložné konferencia IDIMT 2022 1 10 000,00 Kč 3 Cestovné na konferenciu IDIMT 2022 1 5000,00 Kč 4 Štipendia študenti 3 10 000,00 Kč