SEBEVALUAČNÍ ZPRÁVA K HODNOCENÍ VÝZKUMNÝCH ORGANIZACÍ V SEGMENTU VYSOKÝCH ŠKOL V ROCE 2020 ÚVOD Vláda České republiky schválila v roce 2017 pro hodnocení výzkumných organizací novou metodiku, jejímž cílem je především: · získání informací pro kvalitní řízení výzkumu, experimentálního vývoje a inovací na všech stupních (formativní stránka), · zvýšení efektivity vynakládání veřejných prostředků (sumativní stránka), · podpoření kvality a mezinárodní konkurenceschopnosti českého výzkumu, experimentálního vývoje a inovací, · rozdělení a zvýšení odpovědnosti jednotlivých aktérů systému výzkumu, experimentálního vývoje a inovací, · získání jednoho z podkladů pro poskytnutí dotace na dlouhodobý koncepční rozvoj výzkumné organizace. Hodnocení probíhá na třech úrovních, z nichž každá přispívá k naplnění cílů. Kromě národní úrovně, hodnocení dále probíhá na úrovni poskytovatelů dotací na dlouhodobý koncepční rozvoj výzkumných organizací a na úrovni samotné výzkumné organizace. Hodnocení je zaměřeno na 5 oblastí, tzv. modulů: · M1 - Kvalita vybraných výsledků · M2 - Výkonnost výzkumu · M3 - Společenská relevance · M4 - Viabilita · M5 - Strategie a koncepce. Hodnocení na národní úrovni provádí Rada pro výzkum, vývoj a inovace, odborný a poradní orgán vlády České republiky, je zaměřeno na moduly M1 a M2. Výstupy z hodnocení výsledků na národní úrovni, které jsou k dispozici, poskytne vysoká škola členům mezinárodního evaluačního panelu, a to jako přílohu této sebeevaluační zprávy. Hodnocení na úrovni poskytovatele dotace na dlouhodobý koncepční rozvoj výzkumné organizace, jež je vysokou školou, je zaměřeno na moduly M3, M4 a M5. Celkový obraz o výzkumné organizaci pak poskytne spojení výstupů z hodnocení na národní úrovni a na úrovni poskytovatele. Modul M3 poskytne informace o společenské relevanci výzkumu, vývoje a inovací hodnocené vysoké školy v detailu poskytujícím informace o šíři a kvalitě výsledků jednotlivých součástí a oborových skupin. Výstup z hodnocení v modulech M4 a M5 bude tvořit jednotný celek, protože představují koncepční jednotku (modul M4 – retrospektivní data a modul M5 – SWOT analýza s projekcí do nastavení hlavního cíle, vize v souladu s misí vysoké školy a tvorby strategie a koncepce). Hodnocení vysokých škol ve všech 5 modulech je v České republice prováděno poprvé. Souběžným cílem hodnocení je tedy i získání zkušeností s hodnocením a ověření vhodnosti zvoleného modelu především pro získání zpětné vazby vysokou školou pro její další institucionální působení v oblasti výzkumu, experimentálního vývoje a inovací. Primárním podkladem pro hodnocení je sebeevaluační zpráva zpracovaná hodnocenou vysokou školou podle předepsaných kritérií, ve které je věrně a pravdivě popsán stav vysoké školy. Údaje uvedené v tabulkách v příloze jednotlivých modulů dokládají tvrzení uvedená v textu. Pokud jsou požadovány údaje, které vysoká škola v hodnoceném období nesbírala a informační systémy vysoké školy neumožňují jejich zpětnou rekonstrukci, lze při sebehodnocení vycházet z kvalifikovaného odhadu. Hodnocená vysoká škola tuto informaci u příslušného kritéria explicitně uvede. Vysoká škola, resp. její součást může v sebeevaluační zprávě u příslušného kritéria odkázat na podpůrný dokument. Podmínkou však je, že tento dokument je veřejně přístupný na webové stránce vysoké školy a je zveřejněn v anglickém jazyce. Výstup z hodnocení v modulech M3, M4 a M5 vyjadřuje úroveň hodnocené vysoké školy, horizontální srovnávání jednotlivých hodnocených vysokých škol se neprovádí. Hodnotitel porovnává hodnocenou vysokou školu s obvyklou úrovní vysokých škol na základě svých expertních znalostí. Hodnocení bude prováděno v pětiletých cyklech, přičemž v následujícím hodnocení bude posuzován pokrok vysoké školy a uplatnění poskytnutých doporučení. Před zpracováním sebeevaluační zprávy je třeba pečlivě prostudovat Metodiku hodnocení výzkumných organizací a hodnocení programů účelové podpory výzkumu, vývoje a inovací, schválenou usnesením vlády ČR ze dne 8. února 2017 č. 107, včetně všech jejích příloh, zejména pak Přílohu č. 5, jíž je Metodika hodnocení výzkumných organizací v segmentu vysokých škol, schválená usnesením vlády ČR ze dne 30. července 2019 č. 563. Doporučuje se seznámit se též s dalšími dokumenty pro hodnocení výzkumných organizací v segmentu vysokých škol. INFORMACE A POKYNY K JEDNOTLIVÝM MODULŮM Níže uvedená část představuje základní informační rámec ve vazbě na způsob hodnocení a specifika u jednotlivých modulů M3 až M5. Informace se týkají jednotlivých specifik pro každý modul. MODUL 3 SPOLEČENSKÁ RELEVANCE V rámci tohoto modulu je hodnocena míra pozitivního dopadu výzkumu, experimentálního vývoje a inovací na společnost a občany. Společenská relevance je vztažena k výsledkům aplikovaného výzkumu, které mají bezprostřední význam pro oblast ekonomiky, státní a veřejnou správu a další oblasti společenských potřeb. Modul se tedy zabývá hodnocením dopadů výsledků výzkumu, experimentálního vývoje a inovací a je tedy komplementární k modulům 1 a 2. Hodnocení v modulu a jeho výsledky jsou závislé na charakteru oblasti výzkumu a je tedy nezbytné hodnotit co nejkompaktnější jednotku a v hodnocení zohlednit specifika jednotek různého typu podle vědních oblastí (tzv. kalibrace). V modulu M3 je proto hodnocenou jednotkou zpravidla fakulta nebo jiná relevantní součást vysoké školy, např. ústav (dále jen „hodnocená jednotka“) podle § 22 odst. 1 zákona o vysokých školách. Hodnoceny budou všechny fakulty, v případě ostatních součástí vysoké školy by hodnoceny měly být ty, které v hodnoceném období prováděly výzkum a čerpaly prostředky na dlouhodobý koncepční rozvoj výzkumné organizace. Hodnocené jednotky v M3 stanoví vysoká škola. Každá hodnocená jednotka je hodnocena samostatně, sebeevaluační zpráva tedy obsahuje tolikrát hodnocení v modulu M3, kolik je hodnocených jednotek. Návazně je provedeno shrnutí hodnocení na úroveň vysoké školy. Každá hodnocená jednotka je přihlášena do jedné oborové skupiny (dále jen „kategorie FORD“), která je relevantní jen pro účely kalibrace. Do hodnocení se však zařazují všechny projekty a výsledky všech oborových skupin (FORDŮ) realizovaných hodnocenou jednotkou. Oborové skupiny (FORDY): Natural Science Engineering and Technology Medical and Health Sciences Agricultural and Veterinary Sciences Social Sciences Humanities and the Arts Vysoká škola zpracuje prostřednictvím hodnocené jednotky ve vztahu k modulu M3 sebeevaluační zprávu v rozsahu max. 20 normostran, nebo v případě vysokých škol s počtem součástí větším než 5 max. 4 normostrany textu za každou hodnocenou jednotku. Do limitu sebeevaluační zprávy se započítává pouze text doplněný hodnocenou jednotkou. Záhlaví kapitol ani tabulky v příloze modulu M3 se do rozsahu nezapočítávají. Sebeevaluační zpráva může být doplněna funkčními hypertextovými odkazy na podpůrné dokumenty, které musí být volně dostupné na webové stránce vysoké školy a v anglickém jazyce. V souhrnném seznamu podpůrných dokumentů v M3 na konci formuláře budou uvedeny všechny tyto podpůrné dokumenty spolu s funkčními hypertextovými odkazy. PODROBNÉ INFORMACE K JEDNOTLIVÝM KRITÉRIÍM M3 Č. kritéria/přílohy Vysvětlivky 3.1 Společenský přínos VaVaI Hodnocená jednotka uvede, co v kontextu rozvíjených oborů pokládá za společenský přínos a jaký má tento přínos charakter (např. finanční / znalostní / společenský). Stručnou sebereflexi doprovodí příkladem z reálné praxe (impact story / case study), pokud možno v návaznosti na kritérium 3.2 Projekty aplikovaného výzkumu. 3.2 Projekty aplikovaného výzkumu Lze také uvést projekty základního výzkumu s aplikačními výstupy. Hodnocená jednotka kromě uvedení samotných příkladů krátce zdůvodní svůj výběr. 3.2 Zdroj financování projektů aplikovaného výzkumu Uvádí se projekty financované z veřejných i neveřejných zdrojů. 3.2.1 Projekty podporované poskytovatelem z ČR Hodnocená jednotka využije vlastní systémy evidence projektů výzkumu a vývoje a do tabulky sestaví úplný přehled projektů aplikovaného výzkumu za sledované období. 3.2.2 Projekty podporované zahraničním poskytovatelem Hodnocená jednotka využije vlastní systémy evidence projektů výzkumu a vývoje a do tabulky sestaví úplný přehled projektů aplikovaného výzkumu za sledované období. 3.3 Smluvní výzkum Hodnocená jednotka okomentuje projekty smluvního výzkumu z pohledu relevance těchto výzkumných aktivit v kontextu své mise a oborové struktury. Dále stručně zhodnotí především přínos spolupráce ze smluvního výzkumu, počty spoluprací, souhrn získaných finančních prostředků a význam těchto prostředků pro hodnocenou jednotku, způsob vyhledávání příležitostí a komunikace s potenciálním klientem, způsob evidence těchto aktivit a další. 3.3 Zdroj financování aktivit smluvního výzkumu Uvádí se aktivity smluvního výzkumu financovaného z veřejných i neveřejných zdrojů. 3.3.1 Aktivity objednané zadavatelem z ČR Hodnocená jednotka využije vlastní účetní systémy, kde by smluvní výzkum měl mít samostatnou kapitolu (položku, zakázku atp.) a do tabulky sestaví úplný přehled projektů smluvního výzkumu za sledované období. Pokud není možné data poskytnout pro celé sledované období, uvede a zdůvodní tuto skutečnost v komentáři. 3.3.2 Aktivity objednané zahraničním zadavatelem Hodnocená jednotka využije vlastní účetní systémy, kde by smluvní výzkum měl mít samostatnou kapitolu (položku, zakázku atp.) a do tabulky sestaví úplný přehled projektů smluvního výzkumu za sledované období. Pokud není možné data poskytnout pro celé sledované období, uvede a zdůvodní tuto skutečnost v komentáři. 3.3.1 + 3.3.2 Výnosy získané za hodnocené období 2014 až 2018 Výnosem jsou získané, účetně vykázané peněžní prostředky za příslušné období, vyjádřené v Kč. Výnosem ze smluvního výzkumu je fakturovaná částka, která zůstává k dispozici poskytovateli smluvního výzkumu. 3.4 Výnosy z neveřejných zdrojů (mimo granty nebo smluvní výzkum) získaných výzkumnou činností Hodnocená jednotka okomentuje výnosy z neveřejných zdrojů v kontextu své mise a oborové struktury. Pokud je to relevantní, stručně zhodnotí především počty těchto aktivit, souhrn získaných finančních prostředků a význam těchto prostředků pro hodnocenou jednotku, způsob vyhledávání příležitostí a komunikace s potenciálním klientem, způsob evidence těchto aktivit a další. 3.4.1 Přehled výnosů z neveřejných zdrojů získaných za hodnocené období 2014 až 2018 Ke zpracování využijte podklady z výroční zprávy o činnosti vysoké školy (VZoČ), např.VZoČ 2018, tab. 8.4: Transfer znalostí a výsledků výzkumu. Dary na podporu výzkumné činnosti jsou uváděny ve výši, v jaké byly oceněny a zaznamenány v účetnictví. 3.5.1 Zdroj financování výsledků aplikovaného výzkumu Uvádí se výsledky aplikovaného výzkumu financované z veřejných i neveřejných zdrojů. 3.5.1 Výsledky reálně směřující k uplatnění Jedná se o výsledky s existující smlouvou o uplatnění. 3.5.1 Prodané licence Jde o poskytnutou licenci. 3.6.1 Zdroj financování výsledků aplikovaného výzkumu Uvádí se výsledky aplikovaného výzkumu financované z veřejných i neveřejných zdrojů. 3.7 Nejvýznamnější interakce hodnocené jednotky s mimouniverzitní aplikační/firemní sférou Hodnocená jednotka popíše typické spolupráce s aplikační sférou. Dále uvede, zda se jedná o spolupráci s firmou či s někým jiným, zda jde o krátkodobou nebo dlouhodobou spolupráci, o jakou formu spolupráce se jedná a jaké jsou efekty a přínosy plynoucí z této spolupráce. Hodnocená jednotka připojí také komentář vysvětlující důvod výběru připojených 10 příkladů nejvýznamnějších interakcí s mimoakademickou sférou za hodnocené období. 3.8 Systém a podpora transferu technologií a ochrany duševního vlastnictví Hodnocená jednotka dále uvede: - zda má k dispozici služby související s transferem technologií, - zda mohou její výsledky podléhat ochraně duševního vlastnictví a zda má takové výsledky, - zda spolupracuje při realizaci transferu technologií, - zda je z jejího pohledu spolupráce s aplikační sférou dostatečná nebo ne, - zda jsou výsledky ze spolupráce s aplikační sférou pro ní přínosné a v čem. 3.9 Strategie zakládání a podpora spin-off firem nebo jiných forem komercionalizace výsledků VaVaI Zhodnocení provede hodnocená jednotka s využitím následujících informací: - kolik a jakých spin-off bylo založeno, - jaké zkušenosti získala/potíže identifikovala a jaká doporučení z toho plynou. 3.11 Nejvýznamnější volená členství v odborných společnostech Lze uvést i členství v mezinárodně uznávaných tuzemských odborných společnostech. 3.11.1 Mezinárodní vědecké časopisy Rozumí se vědecký časopis zahraniční, nikoliv tuzemský. 3.11.1 Účast akademických pracovníků hodnocené jednotky v edičních radách mezinárodních vědeckých časopisů Bez zahrnutí osob pracujících na DPP a DPČ. 3.11.2 Nejvýznamnější zvané přednášky akademických pracovníků hodnocené jednotky na zahraničních institucích Bez zahrnutí osob pracujících na DPP a DPČ. MODUL M4 VIABILITA Hodnocení v modulu má za cíl popsat fungování hodnocené jednotky jako instituce – organizaci, kvalitu řízení výzkumu, personální politiku, strukturu a rozvoj lidských zdrojů, vybavenost a organizaci infrastruktury, schopnost získávat finanční prostředky na realizaci VaVaI. Hodnocenou jednotkou v modulu M4 je vysoká škola jako celek. Hodnocen je stav dané vysoké školy zpravidla podle údajů za hodnocené období 2014-2018. Pokud jsou požadovány údaje, které vysoká škola v hodnoceném období nesbírala a informační systémy vysoké školy neumožňují jejich zpětnou rekonstrukci, lze při sebehodnocení vycházet z kvalifikovaného odhadu. Hodnocená vysoká škola tuto informaci u příslušného kritéria explicitně uvede. Modul M4 nezohledňuje kalibraci pro jednotlivé kategorie FORD. Bodové hodnocení je pro všechny hodnocené vysoké školy stejné. Vysoká škola zpracuje sebeevaluační zprávu v rozsahu nanejvýše 25 normostran textu doplněného předepsanými tabulkami. Do limitu sebeevaluační zprávy se započítává pouze text doplněný vysokou školou. Záhlaví kapitol ani tabulky se do rozsahu nezapočítávají. Sebeevaluační zpráva může být doplněna funkčními hypertextovými odkazy na podpůrné dokumenty, které musí být volně dostupné na webové stránce vysoké školy a v anglickém jazyce. V souhrnném seznamu podpůrných dokumentů v M4 na konci formuláře budou uvedeny všechny tyto podpůrné dokumenty spolu s funkčními hypertextovými odkazy. PODROBNÉ INFORMACE K JEDNOTLIVÝM KRITÉRIÍM M4 Č. kritéria/přílohy Vysvětlivky 4.1.1 Struktura pracovníků, kteří se podílejí na VaVaI vysoké školy (fyzické počty) Ke zpracování využijte podklady z VZoČ, např. VZoČ 2018, tab. 6.2: Věková struktura akademických a vědeckých pracovníků celkem. 4.1.1 Vykazování postdoktorandů a Ph.D. studentů Postdoktorandi a Ph.D. studenti se vykazují v předkládané tabulce samostatně, do kategorie „Vědečtí, výzkumní a vývojoví pracovníci podílející se na pedagogické činnosti“ se tedy nezahrnují. 4.1.2 Struktura pracovníků, kteří se podílejí na VaVaI vysoké školy (přepočtené počty) Ke zpracování využijte podklady z VZoČ, např. VZoČ 2018, tab. 6.1: Akademičtí a vědečtí pracovníci a ostatní zaměstnanci celkem. 4.3 Institucionální pravidla využití institucionální podpory na DKRVO Pokud hodnocená VŠ nebyla příjemcem institucionální podpory na dlouhodobý koncepční rozvoj v letech 2014 až 2018, popíše, jak bude prostředky rozdělovat, až je získá. 4.4 Strategie zakládání, financování a dlouhodobého rozvoje a udržitelnosti výzkumných center a velkých výzkumných infrastruktur Pokud hodnocená VŠ nehostí velkou výzkumnou infrastrukturu nebo není její součástí popsané výzkumné centrum, bude jí u tohoto kritéria staveno formálně bodové ohodnocení ve výši průměru hodnot ostatních kritérií modulu 4 dané VŠ. 4.6 Organizace doktorského studia Ke zpracování využijte podklady z VZoČ, např. VZoČ 2018, tab. 3.1: Studenti v akreditovaných studijních programech a tab. 4.1 Absolventi akreditovaných studijních programů ve výroční zprávě o činnosti. 4.7 Internacionalizace doktorského studia Ke zpracování využijte podklady z VZoČ, např. textová příloha VZoČ 2018 (bod 7): Internacionalizace, VZoČ 2018, tab. 7.2: Mobilita studentů, akademických a ostatních pracovníků podle zemí a tab. 2.3: Joint/Double/Multiple Degree studijní programy realizované se zahraniční VŠ. 4.7 Internacionalizace doktorského studia Vysoká škola může dle svého uvážení uvést nejen příklady, ale i počet stávajících doktorandů, kteří přišli z jiné školy, dále uvést kolik z nich přišlo ze školy zahraniční atp. 4.8 Podpora absolventů doktorských studií Zahrnuje interní i externí absolventy doktorského studia. 4.11 Významné spolupráce ve VaVaI na mezinárodní úrovni Ke zpracování využijte podklady z VZoČ, např. VZoČ 2018, tab. 7.1: Zapojení vysoké školy do programů mezinárodní spolupráce ve výroční zprávě o činnosti. 4.12 Mobilita akademických a výzkumných pracovníků Ke zpracování využijte podklady z VZoČ, např. VZoČ 2018, tab. 7.2: Mobilita studentů, akademických a ostatních pracovníků podle zemí ve výroční zprávě o činnosti, včetně metodiky k tabulce. Uvedou se informace pouze o výjezdech akademických a výzkumných pracovníků, nikoli o příjezdech. 4.14 Mezinárodní výběrová řízení Jedná se o obsazování pozic na hodnocené VŠ. 4.14 Institucionální úvazky Jedná se o pracovní úvazky osob v pracovním poměru (tedy bez zahrnutí osob pracujících na DPP a DPČ) na dané VŠ. 4.14 Řetězení smluv Jedná se o opakované uzavírání pracovních poměrů na dobu určitou, která je regulována § 39 zákona č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, ve znění pozdějších předpisů. 4.14 Řetězení vedoucích akademických pozic Jedná se o opakované obsazování akademických pozic. 4.17.1 Struktura lidských zdrojů 2014 Ke zpracování využijte podklady z VZoČ 2014, tab. 7.2: Věková struktura akademických a vědeckých pracovníků ve výroční zprávě o činnosti. 4.17.2 Struktura lidských zdrojů 2018 Ke zpracování využijte podklady z VZoČ 2018 tab. 6.2: Věková struktura akademických a vědeckých pracovníků ve výroční zprávě o činnosti. 4.17.3 Pracovníci podílející se na VaVaI s cizím státním občanstvím Ke zpracování využijte podklady z VZoČ 2014, tab. 7.4: Akademičtí a vědečtí pracovníci s cizím státním občanstvím ve výroční zprávě o činnosti, a VZoČ 2018, tab. 6.5: Akademičtí a vědečtí pracovníci s cizím státním občanstvím ve výroční zprávě o činnosti. 4.18 Opatření týkající se genderové rovnosti Ke zpracování využijte podklady z textové přílohy VZoČ, např. VZoČ 2018, bod 6c Zaměstnanci. 4.19 Struktura finančních zdrojů pro VaVaI Doplňte údaje o přijatých prostředcích. 4.19.1 + 4.19.2 + 4.19.3 Struktura finančních zdrojů VaVaI Ke zpracování využijte podklady z výroční zprávy o hospodaření VVŠ, např. VZoH 2018, tab. 5: Veřejné zdroje financování VVŠ: prostředky poskytnuté a prostředky použité a dále tab. 5a: Financování vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti tab. 5b: Financování výzkumu a vývoje tab. 5d: Financování programů strukturálních fondů. 4.19.1 Podíl (v %) z celkových nákladů/výdajů dle druhu VaVaI Ke zpracování využijte podklady z textové přílohy VZoČ, např. VZoČ 2018, bod 8c: Výzkumná, vývojová, umělecká a další tvůrčí činnost. 4.19.1 Celkové náklady/výdaje dle druhu VaVaI Celkové náklady/výdaje jsou součtem nákladů/výdajů vynaložených na základní výzkum, aplikovaný výzkum a experimentální vývoj a inovace. 4.19.1 Neveřejné zdroje Neveřejnými zdroji se rozumí zdroje prostředků, které nejsou veřejnou finanční podporou ve smyslu § 2 písm- j) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, podle nějž jsou „veřejnou finanční podporou dotace, příspěvky, návratné finanční výpomoci a další prostředky poskytnuté ze státního rozpočtu, z rozpočtu územního samosprávného celku nebo z rozpočtu jiných právnických osob uvedených v písmenu a), z výnosu prodeje majetku podle zákona o podmínkách převodu majetku státu na jiné osoby a ze zisku z účasti státu v obchodních společnostech, státního fondu, státních finančních aktiv, dále státní záruky, finanční podpora poskytnutá formou slevy na daních i formou osvobození od cla, prostředky poskytnuté z Národního fondu a jiné prostředky ze zahraničí poskytnuté na základě mezinárodních smluv, aktů práva Evropských společenství, aktů práva jiného členského státu Evropské unie nebo k plnění úkolů veřejné správy“. 4.19.2 9.RP EU Pokud takový projekt zatím není, nebude vykázán. 4.19.2 Finanční prostředky v eurech V tabulce jsou uváděny prostředky v Kč. Přepočet se provede podle kurzu aktuálního v době, kdy byly prostředky zaslány vysoké škole. 4.22 Podmínky vzniku nových týmů a zavádění nových výzkumných témat Pojem start-up zde není uveden ve smyslu nově založeného podnikatelského subjektu, nýbrž ve smyslu možnosti zakládání nových výzkumných týmů na hodnocené VŠ. 4.24.1 Výdaje/náklady U zařízení pořizovaných jak pro výuku, tak pro VaVaI se náklady/výdaje uvedou v plném rozsahu, pokud evidence vysoké školy nesleduje tyto náklady/výdaje odděleně pro jednotlivé činnosti. V sebeevaluační zprávě se tato skutečnost uvede. Zahrnou se veškeré výdaje/náklady spojené s pořízením infrastruktury a vybavení (včetně neinvestičních), aktivované do pořizovací ceny. MODUL M5 STRATEGIE A KONCEPCE Hodnocení v modulu má za cíl posoudit kvalitu z různých hledisek formulovaných strategií výzkumné organizace pro její budoucí vývoj. Hodnoceno je jednak, zda vysoká škola má stanovenou strategii a koncepci a dále její kvalita, jednak i přínos k naplňování odvětvových, případně národních strategických dokumentů (politik, akčních plánů, priorit apod.) Hodnoceno je jak předchozí období, tak především předpoklad budoucího vývoje. Hodnocenou jednotkou v modulu M5 je vysoká škola jako celek. Modul M5 nezohledňuje kalibraci pro jednotlivé kategorie FORD. Bodové hodnocení je pro všechny hodnocené vysoké školy stejné. Vysoká škola zpracuje sebeevaluační zprávu v rozsahu maximálně 5 normostran textu doplněného odkazy a přílohami. Do limitu sebeevaluační zprávy se započítává pouze text doplněný vysokou školou. Záhlaví kapitol, tabulky ani další přílohy se do rozsahu nezapočítávají. Sebeevaluační zpráva je doplněna funkčními hypertextovými odkazy na podpůrné dokumenty, které musí být dostupné v anglickém jazyce. V souhrnném seznamu příloh M5 na konci formuláře budou uvedeny všechny přiložené dokumenty. Relevantní jsou pouze dokumenty dostupné v anglickém jazyce. Pokud jsou tyto dokumenty dostupné i na webových stránkách, bude uveden i funkční hypertextový odkaz. PODROBNÉ INFORMACE K JEDNOTLIVÝM KRITÉRIÍM M5 Č. kritéria/přílohy Vysvětlivky 5.1 Mise a vize hodnocené instituce ve VaVaI Ke zpracování využijte podklady z textové přílohy VZoČ, např VZoČ 2018, bod 1e: poslání, vize a strategické cíle. 5.3 Vazba na plnění vyšších národních a nadnárodních strategických cílů a opatření v oblasti VaVaI · http://www.msmt.cz/mezinarodni-vztahy/strategie-evropa-2020 · http://www.msmt.cz/vyzkum-a-vyvoj-2/narodni-politika-vyzkumu-vyvoje-a-inovaci-ceske-republiky-na · http://www.msmt.cz/vyzkum-a-vyvoj/narodni-priority-orientovaneho-vyzkumu-experimentalniho · https://www.mpo.cz/cz/podnikani/ris3-strategie/ SYNTÉZA MODULŮ M4 A M5 Moduly M4 a M5 představují jednotný organický celek, protože tvoří logickou koncepční jednotku. Na modul M4, který představuje výzkumnou organizaci na základě retrospektivních dat, navazuje modul M5 SWOT analýzou s projekcí do nastavení hlavního cíle, vize v souladu s misí vysoké školy a tvorby strategie a koncepce. Z tohoto důvodu je i struktura sebeevaluační zprávy pro moduly M4 a M5 tvořena jako jeden celek.