ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA K PROJEKTU IGS Pokyny k vyplnění: vyplňte dle instrukcí, - v případě potřeby kontaktujte garanta soutěže: doc. Ing. Karel Gryc, PhD. (Prorektor pro tvůrčí činnost), tel: 387 842 157, e-mail: gryc@mail.vstecb.cz. Identifikace projektu Název projektu Příprava výukových materiálů pro podporu blended learning Identifikační číslo projektu 2UPS Číslo zakázky a nákladové středisko Zakázka: 05IRP2104, Nákladové středisko: 8110 Hlavní řešitel Ing. Petra Partiová, Ph.D. Spoluřešitelé Mgr. Štěpánka Jenešová, prof. RNDr. Jozef Hvorecký, PhD., Ing. Radka Vaničková, Ph.D., Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D., Mgr. Yaroslava Kostiuk, Mgr. Michal Konečný, PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc, Ing. Michal Ruschak, MBA Projekt je předkládán za pracoviště Ústav podnikové strategie Projekt Splnil projekt stanovené cíle* Ano Ne Během realizace projektu došlo k naplnění stanoveného cíle, tj. došlo k vytvoření inovativních studijních materiálů pro podporu blended learning (metodický návod „Učme jinak", vytvoření inovativních prezentací/kvizových otázek pro vybrané studijní předměty, vytvoření metodiky koučování, pořízení nástroje CitacePro). Komentář (uveďte, jak projekt naplnil stanovený cíl) 1) Metodický návod pro akademické pracovníky VŠTE „Učme jinak" Vytvořený metodický návod umožní: - připravit učitele na moderní formy výuky a najít optimální kombinaci pro daný předmět v nejrůznějších pedagogických situacích, - naučit studenty se učit, podporovat jejich kritické myšlení a projevit zájem o hlubší poznání, - zajistit kontrolu výsledků studentské práce tak, aby jejich kvalita byla na stejné nebo vyšší úrovni jako při tradičních formách vzdělávání. (Mgr. Štěpánka Jenešová, prof. RNDr. Jozef Hvorecký, PhD.) 2) Tvorba inovativních studijních materiálů/kvizových otázek pro vybrané předměty Došlo k vytvoření inovativních prezentací ke studijním předmětům Manažerské dovednosti pro řízení lidských zdrojů (Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.) a Etika a filozofie vysokoškolského prostředí (Mgr. Štěpánka Jenešová). SM4/2021-2 Prezentace jsou atraktivní po stránce obsahové i grafické, součástí jsou i tematická videa a otázky k prověření nabytých vědomostí. Pro studijní předměty: Regionalistika a regionální politika (Ing. Petra Partiová, Ph.D.), Řízení inovací (Ing. Radka Vaničková, Ph.D.), Řízení změn (Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D.), Řízení jakosti (Mgr. Yaroslava Kostiuk), Leadership (Mgr. Michal Konečný) byly vytvořeny interaktivní testové formuláře k průběžnému ověřování nabytých vědomostí. Otázky jsou rozděleny tematicky do několika bloků a doplněny jsou také videem na dané téma. 3) Tvorba metodiky koučování pro studenty Vytvořena byla metodika koučování, která seznámí studenty se základními principy koučování i s praktickými aspekty s ním spojenými. Pro názornost byly realizovány i koučovací rozhovory, které jsou dostupné ve formě videa, audia i psaného textu. (PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.) 4) Prezi EduPro/ Citace Pro V projektové žádosti bylo plánováno pořízení aplikace pro tvorbu inovativních prezentací Prezi EduPro. Vzhledem k obchodním podmínkám dodavatele nebylo však možné zajistit odpovídající způsob úhrady. Z tohoto důvodu bylo zažádáno o změnu a po jejím schválení byl pořízen SW nástroj na tvorbu a správu citací Citace Pro. Nástroj zefektivní vědecko-výzkumnou činnost akademických pracovníků, která je klíčová i ve vazbě na jejich činnost pedagogickou. (Ing. Michal Ruschak, MBA) Popište, jakým způsobem byla podpořena cílová skupina projektu [pokud možno kvantifikujte] Cílová skupina: studenti a akademičtí pracovníci VŠTE. V případě aktivit č. 1 a 4 jsou cílovou skupinou akademičtí pracovníci všech útvarů ÚPS. Jedná se o 37 akademických pracovníků. Zejména aktivita č. 1 pak zprostředkovaně pozitivně působí také na cílovou skupinu studentů. Aktivity č. 2 a 3 jsou orientované na studenty studijních programů zajišťovaných Ústavem podnikové strategie a na akademické pracovníky, kteří jejich výuku zajišťují. Indikatívni odhad počtu studentů v programu Podniková ekonomika: 930, v programu Řízení lidských zdrojů 460. 37 akademických pracovníků UPS. Výstupy projektu (uveďte uvažovaný a skutečný stav dosažených výstupů, v případě potřeby přidejte řádky). Pokud je předpokládaný a dosažený stav rozdílný, okomentujte. Název výstupu Počet uvedený v žádosti Skutečně dosaženo Metodický návod pro akademické pracovníky VŠTE „Učme jinak" 1 1 Tvorba inovativních studijních materiálů/kvizových otázek pro vybrané předměty 1 1 Tvorba metodiky koučování pro studenty 1 1 SW nástroji CitacePro 1 1 Komentář SM4/2021-2 Indikátory Název Počet uvedený v žádosti Skutečně dosaženo Počet vytvořených a pořízených prvků nebo nástrojů pro on-line výuku 1 1 Vyjmenujte, popř. popište. Pokud je předpokládaný a dosažený stav rozdílný, okomentujte. Pořízení SW nástroje pro tvorbu a správu citací CitacePro Počet vytvořených elektronických studijních materiálů 9 9 Vyjmenujte, popř. popište. Pokud je předpokládaný a dosažený stav rozdílný, okomentujte. Metodický návod „Učme jinak", Inovativní studijní materiály pro 7 studijních předmětů (Manažerské dovednosti pro řízení lidských zdrojů, Etika a filozofie vysokoškolského prostředí, Regionalistika a regionální politika, Řízení inovací, Řízení změn, Řízení jakosti a Leadership), Metodika koučování Počet inovovaných předmětů/kurzů. 10 10 Vyjmenujte, popř. popište. Pokud je předpokládaný a dosažený stav rozdílný, okomentujte. Regionalistika a regionální politika, Řízení inovací, Řízení změn, Řízení jakosti, Leadership (interaktivní testové otázky) Řízení lidských zdrojů, Řízení lidských zdrojů - pro magisterské studium, Personální management (Metodika koučování) Manažerské dovednosti pro rozvoj lidských zdrojů, Etika a filozofie vysokoškolského prostředí (inovativní prezentace) Harmonogram Skutečný termín zahájení projektu 1.6.2021 Skutečný termín ukončení projektu 30.11. 2021 Identifikace problému Nastaly v průběhu realizace projektu problémy* Ne Komentář (pokud ano, okomentujte) Provedené změny Uveďte v případě, že byly v průběhu řešení projektu provedeny změny. Datum schválení změny Druh změny Odůvodnění 10/2021 Změna výstupu č. 4: původně plánováno pořízení nástroje Prezi (tvorba inovativních prezentací). Vzhledem k obchodním podmínkám dodavatele nebylo však možné zajistit odpovídající způsob úhrady nástroje Prezi. SM4/2021-2 Nově navrženo pořízení nástroje CitacePro. Rozpočet projektu Uvedeno v žádosti Skutečně čerpáno Osobní náklady: Mzdy [včetně pohyblivých složek] 59 462 Kč 59 462 Kč Ostatní osobní náklady (odměny z DPP a DPČ, popř. i některé odměny hrazené na základě nepojmenovaných smluv uzavřených podle zákona § 1746 odst. 2 č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) 20 000 Kč 20 000 Kč Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do sociálního fondu 21 538 Kč 21 537,10 Kč Stipendia Ostatní: Materiální náklady (včetně drobného majetku) - CitacePro 9 000 Kč 8 950 Kč Služby a náklady nevýrobní Cestovní náhrady Celkové požadované prostředky 110 000 Kč 109 949,10 Kč Komentář (vysvětlete případné rozdíly v čerpání rozpočtu) Během realizace projektu došlo ke schválení změny ve struktuře rozpočtu: -Položka licence SW 9 000,- rozdělena na Položku Citace Pro 1390,- a zbytek 7610,- přesunut do mzdových nákladů. - Zpět přidána částka 7610,-, do položky Citace Pro a SW, částka odečtena z položky Mzdy. V konečném součtu tedy došlo k dodržení původně stanovené struktury a výše rozpočtu._ * Nehodící se škrtněte. Prohlašuji, že: • projekt byl řešen v souladu s pravidly IGS, • veškeré změny v projektu byly projednány a schváleny garantem soutěže, • finanční prostředky byly vynaloženy s ohledem na principy hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti. V Českých Budějovicích dne 21.1. 2022: Ing. Petra Partiová, Ph.D. SM4/2021-2