SM4/2021-1 ŽÁDOST O PŘIDĚLENÍ PODPORY V INTERNÍ GRANTOVÉ SOUTĚŽI Tematické zaměření: Zlepšit dostupnost a relevanci flexibilních forem vzdělávání Pokyny k vyplnění: - vyplňte dle instrukcí, - v případě potřeby kontaktujte garanta soutěže: doc. Ing. Karel Gryc, Ph.D. (Prorektor pro tvůrčí činnost), tel.: 387 842 157, e-mail: gryc@mail.vstecb.cz. Identifikace projektu Název projektu Implementace moderních softwarových nástrojů do výuky při využití formou blended learning Identifikační číslo projektu Vyplní správce programu Hlavní řešitel Ing. Iva Klementová, Ph.D. Spoluřešitelé doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D., prof. Ing. Jan Váchal, CSc., Bc. Jaroslav Kollmann, Bc. Milan Talíř, Ing. Lukáš Polanecký, doc. PhDr. Alena Kajanová, Ph.D., Ing. Michal Ruschak, MBA Projekt je předkládán za pracoviště Ústav podnikové strategie Další zapojené součásti školy. Pokud se jedná o meziústavní projekt, vyberte další zapojená pracoviště. ☒ Ústav podnikové strategie ☐ Ústav technicko- technologický ☐ Ústav znalectví a oceňování ☒ Katedra řízení lidských zdrojů ☐ Katedra dopravy a logistiky Pozn: Na řešení projektu se budou podílet AP uvedených kateder ÚPS, dílčí výstupy projektu budou však využitelné pro všechny studenty VŠTE. Především Vídeňský testový systém. ☒ Katedra managementu ☐ Katedra stavebnictví ☐ Centrum jazykových služeb ☐ Katedra strojírenství ☒ Katedra cestovního ruchu a marketingu ☐ Katedra informatiky a přírodních věd ☐ Environmentální výzkumné pracoviště Projekt Cíl projektu Cílem projektu je zavedení moderních softwarových nástrojů a gamifikace do výuky vybraných předmětů vyučovaných akademickými pracovníky Ústavu podnikové strategie. Popis projektu Využití moderních softwarových nástrojů je v úzké vazbě s trendy digitalizace, které je celospolečenským tématem. V rámci projektové žádosti je navrhováno pořízení licencí k SW nástrojům a v relevantních souvislostech vytvoření související metodické dokumentace, díky které budou tyto nástroje efektivně včleněny do procesu výuky. Díky pořízeným SW nástrojům bude podpořen trend gamifikace výuky a studenti tak budou podpořeni s ohledem na inovativní podporu získávání požadovaných výstupů z učení. 1) Simulační program „JA Titan“ SM4/2021-1 JA Titan je ekonomická simulační hra, která umožňuje soutěžním týmům řídit fiktivní podniky a vzájemně si konkurovat při výrobě a prodeji fiktivního výrobku. Jedno soutěžní kolo představuje 3 měsíce běžného hospodářského roku. Týmy během hry činí konkrétní manažerská rozhodnutí. Cílem projektu je zkvalitnění a zatraktivnění současných vzdělávacích metod v rámci předmětů Podnikové řízení a Strategický management. (doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D., prof. Ing. Jan Váchal, CSc., Bc. Jaroslav Kollmann, Bc. Milan Talíř) 2) Vienna Test System Vienna Test System (VTS) je systémem přístrojové psychodiagnostiky. Systém obsahuje více než 100 testových metod a pokrývá tak širokou škálu měřitelných psychologických dimenzí. ÚPS již disponuje počítačem, licenčním klíčem pro použití SW a některými periferními zařízeními, v rámci předkládaného projektu je zamýšleno dokoupení specifických licencí pro testování. Software bude využíván jak pro studijní program Rozvoj lidských zdrojů (budoucí pracovníci v oblasti HR by měli být detailně obeznámeni s možností praktického využití během jejich HR praxe), tak pro studijní program Podniková ekonomika, dále pak také pro potřeby osobnostního rozvoje studentů napříč všemi studijními programy. Do vyhodnocení části testů bude zapojen také psycholog formou DPP. V oblasti začlenění do výukových předmětů je možné využití např. v rámci: - Řízení lidských zdrojů - Psychologie práce a psychologie řízení - Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců - Psychologie osobnosti - Personální agenda a dokumentace (Ing. Iva Klementová, Ph.D., Ing. Lukáš Polanecký, doc. PhDr. Alena Kajanová, Ph.D.) K SW nástrojům 1) – 2) bude zároveň vytvořena metodika pro konkrétní implementaci využití nástrojů do výuky vybraných studijních předmětů 3) NEWTON Dictate 5 Business CZ Jedná se o program pro převod řeči do textu, který nabízí i těm nejnáročnějším uživatelům maximální komfort při tvorbě dokumentů. Tato verze prošla kompletní inovací a díky implementaci nejnovější technologie neuronových sítí nyní nabízí doposud nejvyšší dostupnou kvalitu a přesnost přepsaného textu. Verze Business je k dispozici s robustním všeobecným slovníkem, vhodným pro přepis obecných textů diktovaných ve spisovné češtině. Slovník obsahuje více než 500.000 nejčastěji používaných slov a slovních spojení. Software bude využit pro textové záznamy vybraných přednášek akademických pracovníků a odborníků z praxe. V minulém období byla vyzkoušena roční licence SW a po jejím ověření dojde k nákupu licence neomezené. (Ing. Michal Ruschak, MBA) Cílová skupina Cílovou skupinou jsou studenti studijních programů zajišťovaných Ústavem podnikové strategie a akademičtí pracovníci ÚPS. Indikativní odhad počtu studentů v programu Podniková ekonomika: 930, v programu Řízení lidských zdrojů 460. 37 akademických pracovníků UPS. Výstupy projektu 1 Implementace SW Simulační hra JA Titan do výukového procesu – 3x licence pro 20 studentů, https://jaczech.org/programy-ja-czech/vysok%C3%A9%C5%A1koly/ja-titan/, a její implementace do výuky. 2 Implementace Vienna Test systém do výukového procesu – vybrané roční licence (metody: ALS, DSI, IPS, AHA), https://cz.asystems.as/sluzbyprodukty/vienna-test-system-vts/, testování 100 studentů. SM4/2021-1 3 Pořízení NEWTON Dictate 5 Business CZ a jeho použití pro textový záznam vybraných přednášek – 1x licence, https://www.sw.cz/podnikani-a- domacnost/kancelarske-aplikace/newton-dictate-5-business-cz--- elektronicka-licence/ Přínos k rozvoji VŠTE Probíhající koronavirová pandemie zásadním způsobem ovlivnila vnímání úlohy a cílů moderních nástrojů v oblasti vzdělávání, ve vysokoškolském prostředí zejména. Trend zavádění multifunkčních prvků, digitalizace a gamifikace výuky je však dlouhodobý a pandemická situace jej pouze podpořila. Pedagogové na VŠ se snaží o transformaci modelů prezenční výuky do všeobecně dostupného online prostředí. Uvedené aktivity však nepodpoří pouze online výuku, ale pomohou digitalizovat výuku standartní. Například u aplikace Vídeňského testového systému je osobní přítomnost studentů nezbytná. Uvedené SW aplikace jsou přínosem z hlediska vzdělávacího procesu poskytovaného studentům naší školy. Vídeňský testovací systém zároveň může sloužit k osobnostnímu rozvoji studentům VŠTE. Díky provedené diagnostice získají zaměstnanci i studenti objektivní reflexi, na základě které mohou plánovat a realizovat svůj budoucí osobní rozvoj. Přínosem pro práci zaměstnancům ÚPS je také software na přepis mluveného slova, který je využívaný např. k přepisu přednášek AP a odborníků z praxe, čímž dochází k usnadnění přístupu ke studijním materiálům. Harmonogram Začátek realizace projektu 1.6.2021 Ukončení realizace projektu 30.11.2021 Etapy projektu 6-8/2021: kontrola sylabů vybraných předmětů, inovace o dané nástroje, komunikace s dodavateli 9-11/2021: osvojení si základních postupů a práce s nástroji, vytváření metodiky pro konkrétní implementaci využití nástrojů do výuky vybraných studijních předmětů Indikátory Název Počet Komentář počet vytvořených a pořízených prvků nebo nástrojů pro on-line výuku, 3 Uveden je počet druhů nástrojů, které budou v rámci projektu pořízeny. počet vytvořených elektronických studijních materiálů, počet inovovaných předmětů/kurzů. 7 Podnikové řízení, Strategický management, Řízení lidských zdrojů, Psychologie práce a psychologie řízení, Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců, Psychologie osobnosti, Personální agenda a dokumentace SM4/2021-1 Rozpočet projektu Položkový rozpočet projektu (v případě potřeby přidejte řádky) Číslo položky Název výdaje Počet Cena vč. DPH Celková částka vč. DPH 3.1 Licence k SW JA Titan 3 2 300,00 6 900,00 3.2 Vienna Test Systém – vybrané licence 1 33 097,00 33 097,00 3.3 NEWTON Dictate 5 Business CZ elektronická licence 1 11 900,00 11 900,00 Prohlašuji, že: • jsem se seznámil/a s pravidly interní grantové soutěže, • předložený projekt je inovativního a rozvojového charakteru a nenaplňuje běžné činnosti, standardní aktualizaci studijních programů a běžné vybavování pracovišť VŠTE, • rozpočet projektu byl sestaven s ohledem na principy hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti. V Českých Budějovicích dne: ……………………………….. Předkladatel Osobní náklady: (celkem za položky 1.1, 1.2, 1.3, 2) 76 103,00 Kč 1.1 Mzdy (včetně pohyblivých složek) 41 186,00 Kč 1.2 Ostatní osobní náklady (odměny z DPP a DPČ, popř. i některé odměny hrazené na základě nepojmenovaných smluv uzavřených podle zákona § 1746 odst. 2 č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) 20 000,00 Kč 1.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do sociálního fondu 14 917,00 Kč 2 Stipendia 0,00 Kč Ostatní: (celkem za položky 3, 4, 5) 51 897,00 Kč 3 Materiální náklady (včetně drobného majetku) 0,00 Kč 4 Služby a náklady nevýrobní 51 897,00 Kč 5 Cestovní náhrady 0,00 Kč Celkové požadované prostředky (celkem za kapitoly osobní náklady a ostatní) 128 000,00 Kč