ŽÁDOST O PŘIDĚLENÍ PODPORY V INTERNÍ GRANTOVÉ SOUTĚŽI Tematické zaměření: Zlepšit dostupnost a relevanci flexibilních forem vzdělávání Pokyny k vyplnění: vyplňte dle instrukcí, v případě potřeby kon taktujte garanta soutěže: doc. Ing. Karel Gryc, Ph.D. (Prorektor pro tvůrčí činnost), tel: 387842 157, e-mail: gryc@mail.vstecb.cz. Identifikace projektu Název projektu Rozvoj a podpora studijních materiálů vybraných předmětů na VŠTE Identifikační číslo projektu Vyplní správce programu Hlavní řešitel Ing. Tomáš Krulický, MBA Spoluřešitelé Ing. Veronika Machová, MBA Ing. Taťána Hajdíková, Ph.D. Ing. Veronika Šanderová, MSc. Ing. Aleš Kaňkovský Ing. Jitka Bartošová Projekt je předkládán za pracoviště Ústav znalectví a oceňování Další zapojené součásti školy. Pokud se jedná o meziústavní projekt, vyberte další zapojená pracoviště. □ Ústav podnikové strategie Ústav technicko-technologický Ústav znalectví a oceňování □ Katedra řízení lidských zdrojů □ Katedra dopravy a logistiky □ Katedra managementu IE Katedra stavebnictví □ Centrum jazykových služeb □ Katedra strojírenství □ Katedra cestovního ruchu a marketingu □ Katedra informatiky a přírodních věd □ Environmentálni výzkumné pracoviště Projekt Cíl projektu Cílem projektuje rozšíření portfolia studijních materiálů zaměřených na aktuální potřeby studentů VŠTE včetně vytvoření nového volitelného předmětu pro studenty bakalářského studijního programu Podniková ekonomika. Dílčím cílem je rozšíření využívání moderních SW nástrojů a aplikací. Popis projektu Projekt řeší rozvoj studijních materiálů [primárně elektronických] a pomůcek využívaných při výuce vybraných předmětů, dále řeší tvorbu nového volitelného předmětu týkající se daňové problematiky. SM4/2021-1 Materiály a pomůcky budou dále využívány stávajícími i novými zaměstnanci VŠTE pro jejich efektivnější seznámení se s prostředím. Příčinu problému je možné spatřovat v dynamickém rozvoji okolního světa, který přináší nové a širší možnosti využití interaktivních pomůcek a nástrojů při výuce, když projekt přináší právě reakci na tento celospolečenský rozvoj. 1) V rámci projektu dojde k vytvoření nového volitelného předmětu Úvod do daňové problematiky (0+2), který rozšíří nabídku volitelných předmětů pro studenty bakalářské podnikové ekonomiky, nově vzniklý předmět bude doplněn prezentacemi a videi. Předmět bude nabízen všem studentům bakalářského studijního programu. 2) V rámci projektu vznikne a bude dále udržována jedna pracovní stanice vybavená příslušným SW využitelným v oblasti oceňování nemovitostí. Pracovní stanice bude vybavena licenčními přístupy kSW - NemExpress - jeden z nej rozšířenějších nástrojů na oceňování nemovitostí v ČR, dále SW DeltaNem - analytický nástroj pro sledování trhu nemovitostí v ČR, SW Valuo - nástroj k tržnímu ocenění nemovitostí. Pracovní stanice bude přístupna všem studentům a zaměstnancům VŠTE v prostorách UZO. Zakoupení hromadných „studentských" licencí v daném případě se nejeví jako příliš efektivní řešení, když u dvou ze SW tato varianta ani není možná. 3) V rámci řešení projektu dojde k pořízení videonávodů práce s databází KN. Pracovní stanice bude využívána taktéž pro pořízení videonávodů k práci s databází Katastru nemovitostí. Databáze KN je jedním ze základních zdrojů informací při ocenění nemovitostí. 4) Dalším výstupem bude příprava elektronického podpůrného studijního materiálu zaměřeného na popis běžných stavebních prvků a materiálů. Běžně využívané publikace na toto téma jsou specializovány na jednotlivé části staveb vč. detailního popisu, k získání celistvého přehledu o stavebních prvcích, konstrukcích a materiálech je tak často nutné studium mnoha publikací, když tyto často neobsahují informace o běžně využívaných stavebních materiálech na trhu. Navrhovaná elektronická příručka tak tyto problémy do značné míry bude eliminovat a bude poskytovat stručný, avšak názorný přehled. Publikace bude dále přinášet přehled o správném měření výměr a ploch jednotlivých staveb. 5) Dalším výstupem z projektu bude elektronický podpůrný studijní materiál zaměřený na problematiku oceňování podniků. Stávající publikace v oblasti oceňování podniků nezahrnují _dostatek ukázek, aplikací a cvičebních příkladů. Tento SM4/2021-1 nedostatek bude eliminován vznikem nového podpůrného studijního materiálu. 6) Jako poslední dojde k přípravě dvou e-Iearningových testů (každý cca 50 otázek) vycházejících z výše uvedených nastíněných výstupů. V důsledku projektu je očekáváno zvýšení interaktivity výuky a studijních materiálů, což obecně je možné pokládat i za předpoklad pro vyšší úspěšnost studentů ve studiu. Shodně je možné očekávat zvýšení atraktivity studijních oborů VŠTE, díky kvalitnímu studijnímu zázemí (podpůrné studijní materiály) a využívání moderních SW aplikací a programů. Cílová skupina Studenti předmětů: Oceňování nemovitostí (NZ_OCN) Oceňování podniků (NZ_OCP_l) Oceňování a rozpočtování staveb (ORS) Typologie budov (TYB) Dále studenti: Bakalářského studijního programu podnikové ekonomiky (B_PE) Zaměstnanci VŠTE UZO; UTT - Katedra Stavebnictví Celkem lze předpokládat přímý dopad a zapojení: Studenti cca 300 studentů / rok Zaměstnanci VŠTE cca 20/rok Výstupy projektu lx - nově vytvořený volitelný předmět Uvod do daňové problematiky (13 x prezentace, 6 x úvodní video) lx - videoukázky práce v databázi Katastru nemovitostí (cca 30 min) 2x - podpůrný studijní materiál lx - pracovní stanice s příslušným SW vybavením 2x - e-learningový test Přínos k rozvoji VŠTE Projekt přináší další rozvoj studijního zázemí VŠTE, když studenti a zaměstnanci VŠTE budou mít možnost využívat moderní SW vybavení z oblasti oceňování nemovitostí. Čímž dojde ke zvýšení konkurenceschopnosti VŠTE na poli VŠ. Zároveň projekt reaguje na rozšíření nabídky volitelných předmětů u studentů bakalářské podnikové ekonomiky. Harmonogram Začátek realizace projektu 1.7.2021 SM4/2021-1 Ukončení realizace projektu 31.11.2021 Etapy projektu 1) 1. 7. 2021 - 31. 7. 2021 - nákup neivestičního majetku 2) 1. 8. 2021 - 15. 9. 2021 - příprava elektronických materiálů 3) 1. 6. - 30.11. 2021 - příprava volitelního předmětu Úvod do daňové problematiky včetně potřebných studijních materiálů 4) 15. 9. 2021 - 30. 9. 2021 - příprava videonávodů 5] 30. 9. 2021 - 31.10. 2021 - příprava e-learnignového testu 6] Implementace materiálů do IS a do výuky ZS 2021, včetně ukončení realizace projektu do 30.11. 2021 Zpráva o řešení projektu bude podána nejpozději do 31.1. 2022. Indikátory Název Počet Komentář počet vytvořených a pořízených prvků nebo nástrojů pro on-line výuku, počet vytvořených elektronických studijních materiálů, 12 6x prezentace, 2x elektronický studijní materiál, 2x e-learningové testy, lx pracovní stanice lx videonávody KN počet inovovaných předmětů/kurzů. 6 1 nový předmět, 5 předmětů inovovaných Rozpočet projektu Osobní náklady: (celkem za položky 1.1,1.2,1.3,2} 50 844,00 Kč 1.1 Mzdy [včetně pohyblivých složek) 38 000,00 Kč 1.2 Ostatní osobní náklady (odměny z DPP a DPČ, popř. i některé odměny hrazené na základě nepojmenovaných smluv uzavřených podle zákona § 1746 odst. 2 č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) 0,00 Kč 1.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do sociálního fondu 12 844,00 Kč 2 Stipendia 0,00 Kč y Ostatní: (celkem za položky 3,4, 5) 60 000,00 Kč 3 Materiální náklady (včetně drobného majetku) 60 000,00 Kč 4 Služby a náklady nevýrobní 0,00 Kč 5 Cestovní náhrady 0,00 Kč / Celkové požadované prostředky (celkem za kapitoly osobní náklady a ostatní) 110 844,00 Kč SM4/2021-1 Položkový rozpočet projektu (v případě potřeby přidejte řádky] Číslo položky Název výdaje Počet Cena vč. DPH Celková částka vč. DPH 1 Pracovní stanice 1 25 000 Kč 25 000 Kč 2 Licence - Diotima - SW DeltaNem 1 15 000 Kč 15 000 Kč 3 Licence - PLUTO - OLT, spol. s r.o. 1 10 000 Kč 10 000 Kč 4 Licence - Valuo Technologies s. r. o. 1 10 000 Kč 10 000 Kč Prohlašuji, že: • jsem se seznámil/a s pravidly interní grantové soutěže, • předložený projekt je inovativního a rozvojového charakteru a nenaplňuje běžné činnosti, standardní aktualizaci studijních programů a běžné vybavování pracovišť VŠTE, • rozpočet projektu byl sestaven s ohledem na principy hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti. V Českých Budějovicích dne: Předkladatel SM4/2021-1