ŽÁDOST O PŘIDĚLENÍ PODPORY V INTERNÍ GRANTOVÉ SOUTĚŽI Tematické zaměření: Zlepšit dostupnost a relevanci flexibilních forem vzdělávání Pokyny k vyplnění: vyplňte dle instrukcí, - v případě potřeby kontaktujte garanta soutěže: doc. Ing. Karel Gryc, Ph.D. (Prorektor pro tvůrčí činnost), tel: 387 842 157, e-mail: gryc@mailvstecb.cz. Identifikace projektu Název projektu Příprava výukových materiálů pro podporu blended learning Identifikační číslo projektu Vyplní správce programu Hlavní řešitel Ing. Petra Partiová, Ph.D. Spoluřešitelé Mgr. Štěpánka Jenešová, prof. RNDr. Jozef Hvorecký, PhD., Ing. Radka Vaničková, Ph.D., Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D., Mgr. Yaroslava Kostiuk, Mgr. Michal Konečný, PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc, Ing. Lenka Ližbetinová, PhD., Ing. Michal Ruschak Projekt je předkládán za pracoviště Ústav podnikové strategie Další zapojené součásti školy. Pokud se jedná o meziústavní projekt, vyberte další zapojená pracoviště. El Ústav podnikové strategie Ústav technicko-technologický ^ Ústav znalectví a oceňování Katedra řízení lidských zdrojů □ Katedra dopravy a logistiky Pozn: Na řešení projektu se budou podílet AP UPS, dílčí výstupy projektu budou využitelné i pro ostatní ústavy VŠTE, především pak metodický návod pro podporu výuky. Katedra managementu □ Katedra stavebnictví Centrum jazykových služeb □ Katedra strojírenství Katedra cestovního ruchu a marketingu □ Katedra informatiky a přírodních véd □ Environmentálni výzkumné pracoviště Projekt Cílem projektu je vytvoření inovativních studijních materiálů pro podporu blended learning, a to na několika úrovních: vytvoření metodického návodu pro AP napříč všemi ústavy VŠTE na téma, jak učit online „Učme jinak", včetně motivační části o smyslu této inovace učení v širším pojetí, Cíl konkrétních ukázek a při zapojení odborníků praxe (přenos dobré praxe - best practice proje - do výuky), ktu - vytvoření inovativních prezentací/kvizových otázek pro vybrané studijní předměty pro využití během výuky vybraných předmětů vyučovaných AP ÚPS za účelem průběžného operativního poskytnutí zpětné vazby studentům i vyučujícím, vytvoření metodiky pro studenty, která by se zaměřila na techniku koučování, při __využití metody blended learning,_ SM4/2021-1 pořízení nástroje Preži EDU pro podporu AP při tvorbě inovativních výukových materiálů. Popis proje ktu Projekt reflektuje situaci, které musí vysoké školy čelit v souvislosti s rozšířením distančních forem vzdělávání. Vzhledem k nárůstu využívání forem akčního učení a formy blended learningu je nezbytné nabídnout studentům i akademickým pracovníkům nové výukové prostředky. Využití nově vytvořených materiálů však není pouze během distančního vzdělávání v plném rozsahu, ale i během prezenční výuky. Atraktivní a moderní výukové materiály jsou žádoucí jak z pohledu studentů, tak akademických pracovníků. V rámci projektové žádosti jsou navrhovány čtyři základní aktivity: 1) Metodický návod pro akademické pracovníky VŠTE s pracovním názvem „Učme jinak" Akademičtí pracovníci se během posledního roku museli vypořádat s přechodem na distanční vzdělávání. Ačkoli jim byla ze strany školy poskytnuta metodická pomoc, vnímají ještě akademičtí pracovníci jistý stupeň nejistoty v oblasti vedení distanční výuky. Zároveň existuje i prostor pro další zlepšení jejich kompetencí během výuky prezenční. Nově vytvořený metodický návod akademickým pracovníkům poskytne praktické konkrétní postupy a oblasti pro uplatnění nových způsobů výuky. Zapojeni budou i odborníci z praxe za účelem přenosu dobré praxe. Součástí metodického návodu bude také přehled moderních digitálních nástrojů pro podporu výuky, jako například SW pro přípravu studijních textů a prezentací a zároveň nástroje umožňující ověřování znalostí, například SW pro e-learning apod. (Mgr. Štěpánka Jenešová, prof. RNDr. Josef Hvorecký, PhD.) 2) Tvorba inovativních studijních materiálů/kvizových otázek pro vybrané předměty Podstatou blended learning je kombinace standardní prezenční výuky s distančními metodami vzdělávání. Důraz je tedy kladen na kvalitní výukové materiály, které poskytnou atraktivní formou informace během prezenční i distanční výuky. Toto bude podpořeno také nákupem čtyř ročních licencí k platformě Prezi, což je nástroj pro tvorbu inovativních prezentací, videí, infografik, reportů apod. V rámci projektové žádosti je navrhováno vytvoření inovativních prezentací pro předmět Manažerské dovednosti pro řízení lidských zdrojů. Prezentace budou kromě textů obsahovat také video nahrávky a možnost průběžného ověřování nabytých znalostí formou automaticky vyhodnocovaných kvizů. Díky souboru těchto funkcionalit dojde k vytvoření moderních výukových zdrojů. (Ing. Iveta Kmecová, PhD.) Předmětem navrhovaného řešení budou také předměty: Regionalistika a regionální politika Řízení inovací Řízení změn Řízení jakosti Leadership Důraz bude kladen na vypracování souboru odborných otázek pro ověření znalostí získaných během výuky (min. 10 otázek pro každý výukový týden). Zpracování kvizů bude nastaveno tak, aby bylo umožněno vkládat variantní řešení v součinnosti s různými typy otázek. Bude umožněno nastavit časový limit pro vypracování kvizu. Jednotlivé pokusy po absolvování kvizu budou automaticky ohodnoceny tak, aby student zjistil správné/úplné odpovědi v reálném čase včetně zpětné vazby o získaných znalostech. Půjde o nadstavbu nad ověřovací otázky, které jsou uvedeny ve studijních oporách a využit bude princip interaktivity vhodný pro výuku formou blended learning. SM4/2021-1 Přínosem je podpora rozvoje formálního vzdělávání ve prospěch implementace digitálních technologií a účinných nástrojů v rámci kombinací hybridních modelů ve výuce. Využit bude nástroj MS Forms, příp. jiný bezplatný nástroj, který kromě tvorby a generování otázek umožňuje i vkládání grafů, obrázků nebo schémat v rámci zadání testových otázek. AP budou pro práci v aplikaci proškoleni. (Ing. Petra Partiová, Ph.D., Ing. Radka Vaničková, Ph.D., Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D., Ing. Yaroslava Kostiuk, Mgr. Michal Konečný) 3) Tvorba metodiky koučování pro studenty. Koučování je významná a perspektivní technika využitelná pro oblast rozvoje lidských zdrojů, na kterou doposud nebyly na VŠTE vytvořeny adekvátní výukové materiály. Koučování je zde vnímáno jako proces podporující hledání individuálních řešení a rozvoj člověka v jím zvolené oblasti. Role kouče spočívá v hledání nejvhodnějšího řešení v interakci kouč - klient. V rámci projektu je plánováno vytvoření moderních výukových materiálů, za případné participace odborníků z praxe, kdy textové části budou doplněny video nahrávkami konkrétního koučovacího rozhovoru. Studenti tak budou mít možnost na reálném příkladu sledovat samotný koučovací pohovor a zároveň získají široké související informace o významu a důležitosti této HR metody. Výukový materiál bude využíván v rámci předmětů Řízení lidských zdrojů, Řízení lidských zdrojů - pro magisterské studium, Personální management. Manažerské dovednosti pro RLZ a to jak během samotné výuky, tak pro samostudium. Zohledňovat bude moderní vzdělávací trendy a principy blended learning. [PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc, Ing. Lenka Ližbetinová, PhD.). 4) PreziEDUPro Prezi je nástroj pro tvorbu inovativních prezentací, videí, infografik, reportů apod. Při implementaci metody blended learning je nezbytné využití moderních a atraktivních výukových materiálů, které mohou být vytvářeny právě za použití platformy Prezi. V rámci projektové žádosti je navrhováno zakoupení čtyř ročních licencí. Zakoupený SW podpoří přípravu inovativních studijních materiálů. (Ing. Michal Ruschak, MBA) Cílovou skupinou jsou studenti a akademičtí pracovníci VSTE. V případě aktivity č. 1 jsou cílovou skupinou akademičtí pracovníci všech útvarů ÚPS. Další aktivity jsou orientované na studenty studijních programů zajišťovaných Ústavem podnikové strategie a na akademické pracovníky, kteří jejich výuku zajišťují. Cílov á skupi na Indikatívni odhad počtu studentů v programu Podniková ekonomika: 930, v programu Řízení lidských zdrojů 460. 37 akademických pracovníků UPS. Metodický návod „Učme jinak" Výstu py pro j e ktu Inovativní výukové materiály (inovativní prezentace s prvky interaktivity/kvízové otázky pro 6 vyučovacích předmětů) - 6 Metodika/manuál pro studenty se zaměřením na koučování -1 Prezi EDU Pro - 4x licence https://prezi.com/product/7click source=logged element&page location=product section&e iement text=prezi present&element type=cta SM4/2021-1 Příno Distanční vzdělávání může být vnímáno nejen jako ohrožení, ale zároveň jako příležitost do s budoucna. Nové metody výuky s využitím principů blended learning jsou efektivní jak z kroz pohledu akademického pracovníků, tak především studenta. Inovativní studijní materiály voji nabízejí nový a atraktivní prostředek pro vzdělávání s širokým způsobem využití. VŠTE Platforma Prezi umožní tvorbu moderních prezentačních materiálů. Harmonogram Začátek realizace projektu 1.6.2021 Ukončení realizace projektu 30.11.2021 Etapy projektu 6-8/2021: revize stávajících výukových materiálů, výběr vhodných oblastí pro implementaci inovativních změn, příprava podkladů pro tvorbu nových studijních materiálů 9-11/2021: tvorba nových výukových materiálů, spolupráce s odborníky z praxe Indikátory Název Počet Komentář počet vytvořených a pořízených prvků nebo nástrojů pro on-line výuku, 1 Prezi EDU PRo počet vytvořených elektronických studijních materiálů, 8 Metodický návod „Učme jinak", Inovativní studijní materiály pro 6 studijních předmětů (specifikace viz Popis projektu), Metodika koučování počet inovovaných předmětů/kurzů. 9 Regionalistika a regionální politika, Řízení inovací, Řízení změn, Řízení jakosti, Leadership, Řízení lidských zdrojů, Řízení lidských zdrojů -pro magisterské studium, Personální management, Manažerské dovednosti pro rozvoj lidských zdrojů. Rozpočet projektu / Osobní náklady: (celkem za položky 1.1,1.2,1.3, 2) 125 354,00 Kč 1.1 Mzdy (včetně pohyblivých složek) 70 000,00 Kč SM4/2021-1 1.2 Ostatní osobní náklady (odměny z DPP a DPČ, popř. i některé odměny hrazené na základě nepojmenovaných smluv uzavřených podle zákona § 1746 odst. 2 č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) 30 000,00 Kč 1.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do sociálního fondu 25 354,00 Kč 2 Stipendia 0,00 Kč Ostatní: (celkem za položky 3,4, 5) 9 000,00 Kč 3 Materiální náklady (včetně drobného majetku) 0,00 Kč 4 Služby a náklady nevýrobní 9 000,00 Kč 5 Cestovní náhrady 0,00 Kč Celkové požadované prostředky (celkem za kapitoly osobní náklady a ostatní) 134 354,00 Kč Položkový rozpočet projektu (v případě potřeby přidejte řádky) Číslo položky Název výdaje Počet Cena vč. DPH Celková částka vč. DPH 3.4 Licence SW Prezi EDU Pro 4 2 250,- 9 000,- Prohlašuji, že: • jsem se seznámil/a s pravidly interní grantové soutěže, • předložený projekt je inovativního a rozvojového charakteru a nenaplňuje běžné činnosti, standardní aktualizaci studijních programů a běžné vybavování pracovišť VŠTE, • rozpočet projektu byl sestaven s ohledem na principy hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti. V Českých Budějovicích dne: 5~- 2.0*2-4 Předkladatel SM4/2021-1