Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Okružní 10,370 01 České Budějovice Závěrečná zpráva o řešení Interního grantu za rok 2020 Název projektu Zkvalitnění výukového zázemí a trvalá inovace předmětů Ústavu znalectví a oceňování Číslo projektu 8310-002/2020 Řešitelé: Ing. Pavel Rousek, Ph.D. Ing. Simona Hašková, Ph.D. prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. Ing. Veronika Machová, MBA Ing. Jakub Horák Řešeno v roce 2020 SM9/2016-1 1. Cíl řešení Projekt si kladl za cíl aktualizaci a rozšíření vyučovacích podkladů a inovativní přístup k výuce předmětů vyučovaných na ÚZO VŠTE. Smyslem celého projektu byla příprava materiálů, které umožňují zvýšit průchodnost studentů předměty a rozšířit materiálovou podporu výuky. Nástrojem pro naplnění uvedených cílů je realizace čtyř klíčových aktivit včetně vyhodnocení projektu. Aktivity a výstupy projektu byly cíleny na zvyšování úspěšnosti v závěrečných zkouškách v předmětech vyučovaných na ÚZO a přímo souvisely se zvyšováním průchodnosti jednotlivými předměty. Cílem projektu bylo zajistit kvalitní výukové a zkušební materiály vybraných předmětů ÚZO, čemuž odpovídaly čtyři klíčové aktivity: 1. Inovace ve výuce vybraných českojazyčných předmětů 2. Inovace ve výuce vybraných anglojazyčných předmětů 3. Zhodnocení minulých a návrh nových opatření na zlepšení průchodnosti studentů 4. Rozšíření materiálové podpory pro výuku 2. Materiál a metodika řešení Projekt byl řešen dle předem definované čtveřice klíčových aktivit: 1. Inovace ve výuce vybraných českojazyčních předmětů o Inovacemi byly myšleny především aktualizace powerpointových podkladů pro přednášky a semináře předmětů Mikroekonomie pro magisterské studium NE_MIE, Makroekonomie - pro magisterské studium NE_MAE a Finance podniku - pro magisterské studium NE_FIP. Všechny tyto předměty se v akademickém roce 2019/20 vyučovaly poprvé, proto došlo k harmonizaci prezentačních podkladů s názorem akademických pracovníků a prvních absolventů předmětu. 2. Inovace ve výuce vybraných anglojazyčních předmětů o V tomto případě se jednalo o překlad studijních opor Finance podniku FIPl do angličtiny pro účely výuky předmětu Corporate Finance SFIPl. 3. Zhodnocení minulých a návrh nových opatření na zlepšení průchodnosti studentů o V rámci této navazující aktivity na výstupy projektu IGS 2019 došlo ke zhodnocení minulých a návrhu a implementaci nových opatření na základě kooporeace mezi garantem předmětů Finance podniku 1 FIP_1 a Controlling CTR_a, vyučujícím a dalšími zainteresovanými subjekty. Zhodnocení vycházelo z opatření, která byla učiněna za základě interního grantu „Inovativní přístup k výuce předmětů na Ústavu znalectví a oceňování" z roku 2019. Nová opatření se opírají primárně o tvorbu přípravných materiálů pro závěrečné zkoušky. 4. Rozšíření materiálové podpory pro výuku o Nákup relevantní literatury primárně ve formě e-knih, čtečky e-knih a dalšího inventáře ke zkvalitnění výukového zázemí. Klíčovým pořizovaným inventářem jsou čtečky elektronických knih z důvodu lepší využitelnosti zakoupených elektronických knih, prezentéry k přímé podpoře výuky a kalkulačky s laminovačkou pro zrychlení a zkvalitnění příprav na výuku. 3. Výsledky a diskuse Projekt dosáhl všech svých vytčených výsledků. Cíl projektu byl tedy naplněn. V rámci řešení došlo k dílčím přesunům mezi rozpočtovými položkami. Celkový rozpočet projektu byl však dodržen, přičemž došlo k jeho doplnění z rozpočtu ÚZO ve výši 70,20 Kč. SM9/2016-1 Původně schválený rozpočet Upravený rozpočet Rozdíl (+) přečerpáno (-) uedočerpáno Skuiečtič utraceno Náklady ze správy UZO ■H Literatura 5000,00 Kč 8 479,00 Kč +3 479,00 Kč 8 549,20 Kč 70,20 Kč Materiální nákladv. Čtečky Knih 12000,00 Kč 11 960,00 Kč -40,00 Kč 11 960,00 Kč 0,00 Kč včetně drobného majetku Prezentéry Kalkulačky 5000,00 Kč 2500,00 Kč 4 495,03 Kč 1 794,97 Kč -504,97 Kč -705,03 Kč 4 495,03 Kč ] 794,97 Kč 0,00 Kč 0,00 Kč Laminovačka 1000,00 Kč 699,00 Kč -301,00 KČ 699,00 Kč 0,00 Kč Služby a náklady nevýrobní Překlady opor 30000,00 Kč 28 072,00 Kč -1 928,00 Kč 28 072,00 Kč 0,00 Kč Celkem 55 500,00 KČ 55 500,00 Kč +/- 0,00 Kč 55 570,20 Kč 70,20 Kč 4. Hlavní přínosy řešení Projekt významným způsobem přispěl k podpoře pedagogické práce prostřednictvím inovace a rozšíření vybraných výukových materiálů, přípravy zcela nových zkušebních materiálů a rozšířením materiálové základny pro výuku předmětů na ÚZO: • Inovované a rozšířené výukové a zkušební materiály u vybraných předmětů o Inovace powerpointových podkladů na přednášky vybraných českojazyčných předmětů o Překlad studijních opor z českých do anglických verzí pro vybrané anglojazyčné předměty o Zhodnocení minulých a návrh nových opatření na zlepšení průchodnosti studentů • Rozšíření materiálové podpory pro výuku o Nákup relevantní tištěné literatury a e-knih o Pořízení čteček e-knih o Objednání dalšího inventáře ke zkvalitnění výukového zázemí (prezentéry, kalkulačky, laminovačka) 5. Závěr Hlavní cíl projektu byl naplněn. V průběhu řešení došlo jen k dílčím změnám v naplňování jednotlivých aktivit: 1. Inovace ve výuce vybraných českojazyčných předmětů o Aktualizace powerpointových podkladů NE_MIE, NE_MAE, NE_FIP. Vyřešeno dle projektového záměru. 2. Inovace ve výuce vybraných anglojazyčných předmětů o Překlad studijních opor FIPl do angličtiny pro SFIPl. Vyřešeno dle projektového záměru. 3. Zhodnocení minulých a návrh nových opatření na zlepšení průchodnosti studentů o Opatření průchodnosti FIP_1, CTRa. Vyřešeno drobnou operativní změnou s ohledem na aktuální vývoj epidemie, virtuální výuku a distanční zkoušení. 4. Rozšíření materiálové podpory pro výuku o Nákup literatury, čteček e-knih, prezentérů, kalkulaček, laminovačky. Vyřešeno drobnou operativní změnou s ohledem na nedostupnost některých zahraničních titulů a přebytky jiných rozpočtových položek. SM9/2016-1 6. Použité zdroje 7. Přílohy Datum: 26. 10. 2020 Podpis: IngÍPavel Rousek, Ph.D. SM9/2016-1