VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Úsek prorektora pro tvůrčí činnost 1 ŽÁDOST O PŘIDĚLENÍ INTERNÍHO GRANTU 1. Název interního grantu: Tvorba Case Studies: Inovace výukového materiálu předmětu Případová studie – Podnikatelský záměr určená pro bakalářskou formu studia programu Ekonomika podniku Katedra: Katedra managementu 2. Hlavní řešitel Příjmení, jméno, tituly: Ing. Radka VANÍČKOVÁ, Ph.D. Pracovní zařazení: akademický pracovník Kontakt: e-mail: vanickovaradka@gmail.com tel.: 387 842 127 3. Spoluřešitelé: --- Příjmení, jméno, titul Kontakt: tel: Příjmení, jméno, titul Kontakt: tel: 4. Anotace TVORBA CASE STUDIES – 4 NÁMĚTY 1. Restart společnosti ZOOT a.s. (Úvodní informace o společnosti; Přímí konkurenti; Popis podnikání a příčiny vzniku úpadku společnosti; Řešení krize, reorganizace a restart společnosti – Provozní restrukturalizace společnosti pod vedením krizového managementu, Snížení základního kapitálu, Upsání nových akcií, Změna stanov, Změna údajů zapsaných do obchodního rejstříku, Financování reorganizace, Dopad na zaměstnanost; Závěr; Seznam zdrojů; Seznam tabulek a grafů) Ukázka: Restart společnosti ZOOT a.s. - Úvodní informace V současné době je stále více běžné, že mnoho lidí si vybírá a následně nakupuje zboží prostřednictvím internetové sítě. Jednou z hlavních příčin je určitý komfort, neboť výběr zboží v pohodlí domova spoří čas. S vývojem informačních a komunikačních technologií roste poptávka po využití mobilních aplikací, zavádí se nové způsoby marketingové komunikace se zákazníky. Jednou z možných alternativ je provozování internetového obchodu nebo e – shopu. Cílem případové studie je realizace internetového obchodu společnosti Zoot, a.s - formy, způsobu podnikání a tvorby obchodní strategie. S využitím analýzy SWOT apelujícím především na příležitosti a hrozby je nezbytné upozornit na chybně nastavenou strategii provozní činnosti, která společnosti způsobila insolvenční kolaps. Implementace plánu reorganizace a restartu Zoot a.s. je klíčovým řešením obnovy podnikání. VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Úsek prorektora pro tvůrčí činnost 2 2. Výstavba rybníka Mevpisák (Úvodní informace; Hodnocení projektu - Realizovatelnost z hlediska financí, Realizovatelnost z hlediska předpokladů žadatelů; Popis podstaty projektového záměru a jeho etap - Název projektového záměru, Lokalizace, Cílová skupina, Představení projektového záměru, Cíl projektového záměru, Dílčí etapy; Popis marketingových aspektů podniku; Management projektu; Technické řešení projektu; Vliv projektu na životní prostředí; Finanční plán projektu; Hodnocení efektivnosti a udržitelnosti projektu; Analýza rizik; Harmonogram projektu; Závěr; Přílohy) Ukázka: Výstavba rybníka Mevpisák - Úvodní informace Případová studie – Podnikatelský záměr vznikla na základě vytvořeného projektu financovaného z Operačního programu Rybářství na období 2014-2020. Název programu: Ministerstvo zemědělství - Operační projekt Rybářství (dále OP Rybářství) Opatření 2.2. Produktivní investice do akvakultury Termín vyhlášení: říjen 2019 Termín schválení: prosinec 2019 Webový odkaz: http://eagri.cz/public/web/mze/dotace/operacni-program-rybarstvi-na-obdobi-1/ Tematické zaměření: Investice do akvakultury Žádaný grant v hodnotě: 611 724 Kč Projekt: Investiční Cílem případové studie je podpora investic do akvakultury v České Republice zvyšující konkurenceschopnost podniků orientovaných do oblasti akvakultury s cílem zachování tradiční akvakultury a navazujících činností nezbytných pro udržení a rozvoj hospodářské a sociální struktury a životního prostředí. V rámci Opatření 2. 2. jsou dílčími cíli výstavba rybníků, úspora spotřeby elektrické energie v akvakultuře, ale i využití ekologicky šetrnější akvakultury včetně úsporného využívání zdrojů. 3. Poskytování služeb v oblasti údržby strojů a zařízení FastFix (Úvodní informace, Představení podnikatelského záměru – Oblast podnikání, oslovení firem – navázání spolupráce, portfolio služeb, personální zajištění firmy, Mise, vize, cíle, Situační analýza – Analýza konkurence, SWOT analýza, Organizační struktura, Personální zajištění – vyhledávání nových pracovníků, Smluvně zajištění partnerské firmy, Marketingová a obchodní strategie, Financování projektu, Harmonogram, Očekávané přínosy/úspěchy) Ukázka: Poskytování služeb v oblasti údržby strojů a zařízení FastFix – Úvodní informace Na trhu se nacházejí firmy, které k realizaci vlastní podnikatelské činnosti používají strojní vybavení po záruční době, které se i dále používá. Výrobce omezeně nebo vůbec nenabízí podporu, údržbu, servis ani prodej originálních náhradních dílů mechanických, pneumatických, elektrických a hydraulických částí strojů a zařízení. Na základě dotazování bylo zjištěno, že produktové portfolio firem orientované do oblasti automobilového průmyslu poskytuje nabídku služeb v oblasti údržby strojů a zařízení. Segmentem trhu jsou firmy, u kterých absentuje systém, a z těchto důvodů firma: 1) Nemá potřebné znalosti a zkušenosti pro zavedení systému 2) Absentuje tým nebo kapacita pro údržbu strojů a zařízení VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Úsek prorektora pro tvůrčí činnost 3 3) Nepovažuje za nutné se touto otázkou zabývat 4) Má zájem službu nakupovat od externí specializované firmy Cílem případové studie je tvorba konceptu údržby strojů a zařízení v co nejdelším provozuschopném režimu při minimálních nákladech na údržbu a servis, úsporu provozních nákladů a výdajů na obnovu strojních zařízení včetně minimalizaci ztráty způsobené poruchami strojů a zařízení. 4. Dodávka a implementace ERP systému pro společnost ALBIXON a.s. (Obsah nabídky, Informace o dodavateli, Reference, Manažerské shrnutí, Informační systém Helios green – Základní informace, Legislativa a vícejazyčné prostředí, Architektura; Rozsah a koncepce nabízeného řešení, Navrhované řešení, Základní přehled procesů – obchod a TPV, Plánování, Dílenské řízení, Sklady a WMS, Operátor výroby, Kalkulace a vazby, Logistické centrum, Servisní centrum; Cena – Dodávka ERP HELIOS Green, Platební podmínky a financování projektu, Celková cena nabízeného řešení, Licence HELIOS Green, Implementace HELIOS Green; Údržba a podpora – Údržba HELUIOS Green, Služby podpory; Popis realizace projektu – Popis metodiky implementace; Harmonogram). Ukázka: Dodávka a implementace ERP systému pro společnost ALBIXON a.s. – Úvodní informace Asseco Solutions je předním dodavatelem informačních systémů ERP v ČR. Již 29 let přináší svým zákazníkům nejmodernější technologie v oblasti podnikového softwaru. Vzhledem k tomu, že s našimi současnými a potenciálními zákazníky vedeme neustálý dialog, máme přehled o současných trendech na trhu a individuálních potřebách firem i branží, v nichž působí. Asseco Solutions je certifikovaným partnerem renomovaných společností IBM, Microsoft, Oracle a Hewlett Packard. Ve spolupráci s nimi dokáže uspokojit i poptávku zákazníků např. po hardwaru, serverech, technologických novinkách či v oblasti Client/Server řešení. Kromě těchto partnerství disponuje Asseco Solutions i partnery, kteří jsou certifikovanými profesionály v oblasti operačních systémů. Vzhledem k tomu, že s našimi současnými a potenciálními zákazníky vedeme neustálý dialog, máme přehled o aktuálních trendech na trhu. Díky tomu dokážeme naplňovat potřeby jednotlivých společností podnikajících v různých odvětvích a průběžně se rozvíjet. Výsledkem naší snahy o naplnění potřeb našich zákazníků jsou oborová řešení pro velké a středně velké podniky, které se zabývají výrobou, obchodem nebo službami. V současné době na naše moderní specializovaná řešení ERP spoléhá více než 32.000 zákazníků v Evropě. Mluvíme totiž jejich jazykem. Jsme jejich ideálním partnerem, který nalézá potenciál pro optimalizaci, pro zlepšení důležitých procesů a dlouhodobé urychlení růstu podniku. Vždy spolehliví, vždy ochotní řešit Vaše problémy – pro bezpečí Vaší investice. Jako součást skupiny ASSECO Group s více než 18 000 zaměstnanci jsme nositeli budoucích technologií v jedné z nejinovativnějších a nejrychleji rostoucích softwarových společností v Evropě. Středně velká tradiční firma se zázemím sedmého největšího poskytovatele IT řešení v Evropě. Řešení HELIOS Green, které nabízíme Vaší společnosti ALBIXON a.s., je postavené na technologiích představujících špičku ve své oblasti na českém a slovenském trhu. HELIOS Green je rutinně provozován v VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Úsek prorektora pro tvůrčí činnost 4 mnoha významných společnostech, kde hlavním předpokladem úspěšné implementace, stability a funkčnosti řešení systému jsou bohaté zkušenosti našeho profesního týmu. ✓ HELIOS Green je komplexní, flexibilní a otevřené řešení. Není to marketingové heslo, neboť komplexnost a flexibilita jsou technologické vlastnosti a možnosti architektury produktu HELIOS Green. ✓ HELIOS Green jako základ jednotné softwarové platformy celého podniku. HELIOS Green je nástroj pro budování jednotného informačního systému v rámci jednoho produktu a jednoho datového úložiště s adekvátním řešením pro pokrytí vnitropodnikových a externích agend a procesů v rámci celé skupiny. ✓ Produkt od silné, stabilní a zdravé společnosti Asseco Solutions - technologického leadera na trhu ERP v České a Slovenské republice. ✓ Nabízíme pouze vlastní produkty a služby, jejichž vlastnosti jsme schopni přizpůsobit Vašim potřebám. ✓ Kvalitní partnerská síť HELIOS Partners Open pracující na principu vzájemné spolupráce a zastupitelnosti. ✓ Snadná integrace s dalšími nástroji, aplikacemi a SW třetích stran. ✓ Nástroje do vlastních rukou, HELIOS Green Case – vývojové prostředí pro Vaše IT. ✓ Nástrojem HELIOS Green, který získáte do vlastních rukou, máte možnost držet podobu celého řešení pod svou kontrolou a získat nezávislost na Dodavateli. ✓ Možnosti zakázkových úprav na míru od Dodavatele nebo vlastními proškolenými a certifikovanými silami. ✓ Customizace pohledů a výstupů je v HELIOS Green samozřejmostí na úrovni aplikačních pohledů a funkcionalit, tak i nástrojů reportingu jakými jsou Konsolidace včetně simulací. ✓ Nabízíme znalosti z oboru výroby v rámci vedení projektu, implementace a dalšího rozvoje produktu. ✓ Garance podpory celého řešení je na legislativní a technologické úrovni. ✓ Společně navrhneme a nastavíme procesy s tím, že další údržba a administrace celého řešení může být plně ve Vašich rukou. ✓ Vysoká přidaná hodnota v podobě plně integrovaných oblastí Workflow a DMS. o Integrovaný modul Workflow podporující procesy napříč celým systémem o Modul řízené dokumentace pro elektronický oběh dokumentů 5. Konkrétní výstupy E- book formou vysokoškolské učebnice nebo skript určených pro studenty bakalářské formy studia programu Ekonomika podniku, který bude dále využíván ve výuce v prostorách virtuální laboratoře. 6. Cílová skupina Studenti bakalářské formy studia programu Ekonomika podniku. 7. Současný stav řešeného problému, přínos k rozvoji VŠTE Praktičnost, unikátnost, jedinečnost, inovativnost výukového materiálu předmětu Případová studie – Podnikatelský záměr formou případových studií podnikatelských záměrů je vhodným publikačním výstupem a doporučenou studijní literaturou určenou pro cílovou skupinu studentů jako základní, ukázkový, praktický písemný materiál, VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Úsek prorektora pro tvůrčí činnost 5 který používá jednu z metod kvalitativního výzkumu za účelem aplikace získaných poznatků při porozumění obdobných případů z uživatelské aplikační praxe podnikatelských subjektů zejména malých a středních podniků. 8. Cíle řešení Cíle řešení jsou definovány v jednotlivých ukázkách Case Studies – viz Anotace. 9. Harmonogram prací v roce 2020 • Analýza a sběr primárních a sekundárních dat (březen 2020) • Formulace teoretických poznatků dané problematiky, definování současného stavu/cílů a přínosů zkoumané oblasti (duben 2020) • Shromáždění podkladů, tvorba úvodní části e-booku (duben 2020) • Tvorba jednotlivých Case Studies (květen, červen, červenec, srpen 2020) • Překlad e-booku do AJ (září 2020) • Administrativně-správní a technická činnost (říjen 2020) 10. Rozpočet projektu Kategorie Částka [Kč] Dlouhodobý nehmotný majetek Materiální náklady, včetně drobného majetku Služby a náklady nevýrobní 33. 000,- Kč Osobní náklady 7.000,- Kč Specifikace položek (výpis plánovaných výdajů pro potřeby výběrového řízení pro referenta nákupu VŠTE): • Služby a náklady nevýrobní ✓ Náklady na tvorbu e-booku a překlad do AJ 30. 000,- Kč ✓ Poplatky za recenzní řízení (2 recenzenti), poplatky za admin.- správní a technické úkony (editace textu do šablony, přidělení ISBN) 3.000,- Kč V Českých Budějovicích dne 31. 1. 2020 Vaníčková, R.