VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Úsek prorektora pro tvůrčí činnost VŠTE Tel.: +420 387 842 156 IČO: 75081431 Okružní 517/10 ID datové schránky: 72pj9jc DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice E-mail: kampf@mail.vstecb.cz www.VSTECB.cz ŽÁDOST O PŘIDĚLENÍ INTERNÍHO GRANTU 1. Název interního grantu: Inovace studijního předmětu „Řízení lidských zdrojů“ Katedra: Katedra řízení lidských zdrojů 2. Hlavní řešitel: Příjmení, jméno, tituly: Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. Pracovní zařazení: ředitel Kontakt: e-mail: caha@mail.vstecb.cz tel.: 387 842 138 3. Spoluřešitelé: Příjmení, jméno, titul: Ing. Iveta Kmecová, PhD. Kontakt: kmecova@mail.vstecb.cz tel: 387 842 184 Příjmení, jméno, titul: Ing. Miluše Balková, Ph.D. Kontakt: balkovam@mail.vstecb.cz@mail.vstecb.cz Příjmení, jméno, titul: Mgr. Stanislav Bílek Kontakt: stanislav.bilek@mail.vstecb.cz tel: 387 842 184 Příjmení, jméno, titul: Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. Kontakt: lizbetinova@mail.vstecb.cz tel: 387 842 146 Příjmení, jméno, titul: Ing. Vendula Velková Kontakt: velkova@mail.vstecb.cz tel: 777 470 837 4. Anotace: Projekt je zaměřen na inovaci studijního předmětu Řízení lidských zdrojů. Tento předmět je součástí stávající specializace řízení lidských zdrojů v rámci stávajícího studijního oboru Ekonomika podniku a rovněž nově akreditovaného SP Řízení lidských zdrojů, ve kterém je předmět Řízení lidských zdrojů předmětem povinného základu a navazuje na něj několik specializačních předmětů (např. Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců, Organizační kultura, Personální agenda a dokumentace, Motivace a odměňování zaměstnanců, Případové studie v personalistice aj.). Nosná obsahová náplň tohoto studijního předmětu je využitelná dlouhodobě, a to i za předpokladu budoucích dílčích modifikací studijního předmětu. V rámci projektu dojde k transferu nejaktuálnějších trendů aplikovaných v podnikatelském prostředí, a to jak za využití nejnovější odborné literatury, tak především v rámci aktivní spolupráce s odborníky z praxe. V rámci projektu dojde rovněž k navázání spolupráce vysokými školami v zahraničí, především v Rakousku, a to za účelem transferu osvědčené praxe při výuce obdobných studijních programů. Odborníky z praxe předpokládáme zapojit do výuky formou lektorské činnosti a také v rámci přípravy podkladů pro výuku ve smyslu přenosu aktuálních trendů do výuky. Toho bude dosaženo prostřednictvím řízených rozhovorů. VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Úsek prorektora pro tvůrčí činnost VŠTE Tel.: +420 387 842 156 IČO: 75081431 Okružní 517/10 ID datové schránky: 72pj9jc DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice E-mail: kampf@mail.vstecb.cz www.VSTECB.cz Bude taky vytvořen inovativní výukový materiál pro studenty, zaměřený především na praktické aspekty řízení lidských zdrojů (cvičebnice). Získané poznatky budou rovněž publikovány v odborných časopisech nebo na konferencích. Pořízena bude moderní didaktická technika (interaktivní tabule) pro potřeby assesment centra, které je součástí praktické výuky řízení lidských zdrojů. Tímto druhem didaktické techniky v areálu Nemanická prozatím nedisponujeme. 5. Konkrétní výstupy: - nakoupená odborná literatura, především cizojazyčná - řízené rozhovory s odborníky z praxe, přednášky odborníků z praxe ve výuce - studijní materiál (elektronická verze) - 3 odborné články nebo konferenční příspěvky - zahraniční pracovní cesta - nákup interaktivní tabule 6. Přínos k rozvoji VŠTE: - výuka stěžejního předmětu v oblasti řízení lidských zdrojů v souladu s aktuálními trendy podnikové praxe - inovovaný studijní materiál pro výuku s dopadem na praktické aspekty - navázání zahraniční spolupráce - rozšíření knihovního fondu katedry Řízení lidských zdrojů o nejnovější odbornou literaturu - rozšíření technického vybavení areálu Nemanická 7. Cílová skupina: - studenti - akademičtí pracovníci 8. Současný stav řešeného problému: Při přípravě studijního programu Řízení lidských zdrojů byly navázány prvotní kontakty v oblasti ŘLZ s personalisty vybraných firem v regionu, které budou v rámci projektu prohloubeny a dojde k naplnění konkrétní spolupráce. Rovněž bude zahrnuta mezinárodní dimenze. Jedná se o nový studijní program, některé literární zdroje máme k dispozici, avšak je třeba rozšířit katedrový knihovní fond, protože se bude jednat o specializované pracoviště. V souladu s nejnovějšími trendy je třeba provázat výuku více s moderními technologiemi, k čemuž poslouží nákup interaktivní tabule s širokým spektrem didaktického využití v rámci výuky. Areál Nemanická zatím tímto druhem techniky nedisponuje. 9. Cíle řešení: Inovovat a zkvalitnit výuku studijního předmětu Řízení lidských zdrojů. 10. Harmonogram prací v roce 2020: 3/2020 – 5/2020 – nákup odborné literatury 3/2020 – 8/2020 – řízené rozhovory s odborníky z praxe 4/2020 – 10/2020 – tvorba výukového materiálu 4/2020 - 10/2020 – přednášky odborníků z praxe ve výuce 4/2020 – 10/2020 – tvorba odborných článků a jejich odeslání do redakce odborného časopisu/konference VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Úsek prorektora pro tvůrčí činnost VŠTE Tel.: +420 387 842 156 IČO: 75081431 Okružní 517/10 ID datové schránky: 72pj9jc DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice E-mail: kampf@mail.vstecb.cz www.VSTECB.cz 11. Rozpočet projektu: Kategorie Částka [Kč] Mzdy včetně pohyblivých složek a odvodů SP, ZP a FKSP ze strany zaměstnavatele 25 000,Materiální náklady 65 000,Externí služby 83 000,Cestovní náhrady 12 750,Specifikace položek (výpis plánovaných výdajů pro potřeby výběrového řízení pro referenta nákupu VŠTE): Mzdy - Vytvoření studijního materiálu (elektronická verze): 100 hod x 250 Kč = 25 000 Kč Materiální náklady - Nakoupená odborná literatura, především cizojazyčná: 25 000 Kč - Interaktivní tabule: 40 000 Kč Externí služby - Řízené rozhovory s odborníky z praxe, přednášky odborníků z praxe ve výuce: 5 odborníků x 10 000 = 50 000 Kč - Úhrada publikačních poplatků: 3 články x 300 EUR = 900 EUR (23 000 Kč) - Překlady do anglického jazyka: 10 000 Kč Cestovní náhrady - Zahraniční pracovní cesta, Rakousko: 2 dny, 2 osoby: 500 EUR (12 750 Kč) V Českých Budějovicích 7. 2. 2020 Jméno hlavního řešitele a podpis