ŽÁDOST O PŘIDĚLENÍ INTERNÍHO GRANTU 1. Název interního grantu: Příprava virtuální laboratoře pro výuku studijního programu Ekonomika podniku. Katedra: Katedra managementu 2. Hlavní řešitel: Příjmení, jméno, titul: prof. Ing. Jan Váchal, CSc Kontakt: vachal@mail.vstecb.cz tel: +420 387 842 146 3. Spoluřešitelé: Příjmení, jméno, tituly: Ing. Jarmila Straková, Ph.D. Kontakt: e-mail: strakova@mail.vstecb.cz tel.: +420 725 564 423 Příjmení, jméno, tituly: Ing. Michal Ruschak Kontakt: e-mail: ruschak@mail.vstecb.cz tel.: +420 778 714 682 4. Anotace: Hlavním cílem projektu je zavedení moderních digitálních technologií do výukového procesu v rámci studijního programu Ekonomika podniku, a to konkrétně předmětů: · Podnikové řízení, Řízení profesní kariéry, Personální management, Strategický management, Manažerské dovednosti, Znalostní management, Krizový management, Správa a regionalistika, Obchodní činnost, Studenti díky modernímu vybavení umožňujícímu vstup do virtuálního prostředí získají možnost nácviku tzv. měkkých dovedností. Studenti jsou během nácviku konfrontováni s reálnými situacemi a reakcemi dalších osob. Rozvíjejí tak své komunikační a argumentační dovednosti. Díky záznamovému zařízení je zprostředkována zpětná vazba, to vše díky použití aplikace Virtual Orator. Další inovací k zefektivnění výuky je využití aplikace Let’s meet VR, kdy dochází ke vzájemné aktivní spolupráci mezi studenty a vyučujícími v prostředí virtuální reality. V tomto virtuálním prostředí účastnici spolupracují na výuce a využívají k tomu běžné kancelářské aplikace, fotky i videa. Jedná se o první fázi seznamování se s prostředím virtuální reality a praktického využití moderních technologií pro vyučující, v dalších fázích by mělo dojít k mnohem širšímu zapojení těchto technologií do výukového procesu. Pro zajištění funkčnosti je zapotřebí pronájem příslušného zařízení včetně softwaru. 5. Konkrétní výstupy: · Vylepšení studijního prostředí. · Zavádění moderních trendů do výuky. · Gamifikace výuky (užívání herních prostředků pro výuku). · Příprava publikovaných výstupů: 1x příspěvek do časopisu nebo konferenční příspěvek. · Zatraktivnění studia pro současné a potenciální studenty. · Marketingový nástroj pro propagaci studia na UPS. 6. Přínos k rozvoji VŠTE: Dojde ke zlepšení studijního prostředí na Ústavu podnikové strategie, což zatraktivní výuky z pohledu studentů a zároveň umožní akademickým pracovníků sledování nových trendů a jejich aplikaci ve výuce profesního studijního programu. Absolventi studijního programu budou vybaveni odbornými kompetencemi v oblasti digitálních technologií a jejich aplikace v praxi, jelikož především v dalším profesním rozvoji bude využití moderních technologií nezbytné. 7. Cílová skupina: - studenti VŠTE, - akademičtí pracovníci, - uchazeči a potenciální studenti, 8. Současný stav řešeného problému: V současné době je vy výuce využíváno především klasickým metod výuky a standardního IT (SW, HW) vybavení. V souvislosti se současnými trendy je však potřeba reagovat na vývoj a umožnit studentům a akademickým pracovníkům využití nejmodernějšího vybavení. 9. Cíle řešení: · Zavedení moderních digitálních technologií do výukového procesu. · Příprava studentů a akademických pracovníků pro další modernizaci výuky. 10. Harmonogram prací v roce 2019: Duben 2019: Zajištění objednávky na uvedené služby a jejich dodání. Školení pracovníků. Květen - září 2019: Zavádění do výuky. Září – prosinec 2019: Ověření ve výuce. Říjen 2019: Příprava závěrečné prezentace na obhajobu projektu. 11. Rozpočet projektu: Kategorie Částka [Kč] Dlouhodobý nehmotný majet Materiální náklady, včetně drobného majetku 15 000,- CZK Služby a náklady nevýrobní 264 000,- CZK Osobní náklady 50000,- CZK Cestovné - Specifikace položek (výpis plánovaných výdajů pro potřeby výběrového řízení pro referenta nákupu VŠTE): Od dodavatele budou pronajata dvě zařízení včetně veškerého příslušenství a potřebného software, a to na období jednoho roku. V rámci služby bude poskytnuto: · Výkonné PC, HTC Vive 2, Senzory pohybu, Nastavení a zaškolení na využívání, Licence. · Pronájem dvou zařízení je nezbytný pro zajištění funkčnosti a využitelnosti aplikace Let’s meet VR. V Českých Budějovicích, dne 14. 3. 2019 Jméno hlavního řešitele prof. Ing. Jan Váchal, CSc