logo.PNG Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Okružní 517/10, 370 01 České Budějovice ŽÁDOST O PŘIDĚLENÍ INTERNÍHO GRANTU 1. Název interního grantu: ELEKTROAUTO Pracoviště: Ústav technicko-technologický 2. Hlavní řešitel: Příjmení, jméno, tituly: doc. Ing. Ján KMEC, CSc. Pracovní zařazení: vedoucí katedry Kontakt: e-mail: kmec@mail.vstecb.cz 3. Spoluřešitelé - studenti: vedoucí týmu: Jakub Gause oblast elektropohonu a řídících software členové týmu: Pavel Hřídel oblast konstrukce a výroby Lukáš Kosík oblast výroby karosářských dílů Ondřej Podzimek oblast designu a grafiky 4. Anotace: Cílem projektu je navrhnout, pevnostně nadimenzovat a vyrobit prototyp univerzálního čtyřkolového elektromobilu pro každodenní využití s maximálně možným nasazením současných prvků konektivity a elektroniky. Univerzálnost návrhu spočívá v základní konstrukci společného nosného skeletu pro provedení jako: komunální vozidlo (dvoumístný pick-up s otevřenou, případně oplachtovanou ložnou plochou), vozidlo pro služby a drobné podnikatele (dvoumístný pick-up s uzavřeným nákladním prostorem), městské rodinné, nebo studentské vozidlo (uzavřený tudor v koncepci 2+2), vozidlo pro volný čas (otevřený roadster s ochranným trubkovým rámem v koncepci 2+2). Motivy realizace projektu jsou v souladu s filozofií realizace aktivit směřovány především pro následnou homologaci elektromobilu a případně zavedení do výroby. 5. Konkrétní výstupy: Prototyp univerzálního čtyřkolového elektromobilu pro každodenní využití. 6. Přínos k rozvoji VŠTE: Praktické propojení výuky s teorií. Zapojení studentů do tvůrčí činnosti. Marketingová propagace. Inovace výuky. 7. Cílová skupina: Studenti, zaměstnanci, akademičtí pracovníci, veřejnost. 8. Současný stav řešeného problému Existuje řada elektro automobilů, které vyrábí jednotlivci či automobilky. Každý subjekt v této oblasti má specifické know-how, které si často velmi pečlivě chrání. Projekt bude cílit na to aby nový prototyp byl alespoň v částech unikátní. 9. Cíle řešení: Prototyp – patentově chráněné části. 10. Harmonogram prací v roce 2016 Pořadí Dílčí kroky etap Časový plán realizace projektu Založení týmu řešitelů, rozdělení kompetencí 1. založení týmu řešitelů, rozdělení kompetencí 1.3. - 19.3.2017 2. vypracování projektového záměru 20.3. – 31.3.2017 3. vypracování časového harmonogramu a finanční rozvaha 1.4. – 5.4.2017 4. zpracování studií a podkladů pro schvalovací řízení 6.4. – 11.4.2017 5. vizualizace záměru 12.4. – 30.4.2017 Výběr finálního návrhu pro realizaci projektu 6. definováním konkrétních úkolů pro členy týmu 1.5. – 14.5.2017 7. návrh a pevnostní kontrola nosného rámu 15.5 – 21.5.2017 8. tvorba výkresové dokumentace 22.5. – 30.6.2017 9. pořízení základních konstrukčních skupin 1.6. – 18.6.2017 10. příprava průmyslových vzorů 19.6. – 30.6.2017 Výroba nosného rámu 11. příprava prvků pohonné jednotky 1.7. – 31.7.2017 12. navržení dílů kapotáže 1.8. – 31.8.2017 13. případné korekce návrhu dle vývoje postupu prací na prototypu 1.9. – 10.9.2017 14. montáž přední řízené nápravy 10.9. – 30.9.2017 Kompletace elektromobilu, pohonu a řídícího software 15. výroba dílů kapotáže 1.10. – 31.10.2017 16. návrh konečného barevného řešení 1.11. – 5.11.2017 17. instalace pohonné jednotky do nosného šasi 6.11. – 30.11.2017 18. naprogramování řídicích systémů 1.12. – 10.12.2017 19. montáž karosářských dílů 11.12. – 31.12.2017 Průběžně: foto dokumentace, informace pro tisk, webové stránky VŠTE, facebook atd. Aktivita 2017 I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII Založení týmu řešitelů, rozdělení kompetencí Založení týmu řešitelů, rozdělení kompetencí Vypracování projektového záměru Vypracování časového harmonogramu a finanční rozvaha Zpracování studií a podkladů pro schvalovací řízení Vizualizace záměru Výběr finálního návrhu pro realizaci projektu Definováním konkrétních úkolů pro členy týmu Návrh a pevnostní kontrola nosného rámu Tvorba výkresové dokumentace Pořízení základních konstrukčních skupin Příprava průmyslových vzorů Výroba nosného rámu Příprava prvků pohonné jednotky Navržení dílů kapotáže Případné korekce návrhu dle vývoje postupu prací na prototypu Montáž přední řízené nápravy Kompletace elektromobilu, pohonu a řídícího software Výroba dílů kapotáže Návrh konečného barevného řešení Instalace pohonné jednotky do nosného šasi Naprogramování řídicích systémů Montáž karosářských dílů 11. Rozpočet projektu: * Elektromotory 2 ks á 25.000 CZK 50.000 CZK * Lithium-iontové baterie 150.000 CZK * Řídicí software 50.000 CZK Výroba podvozku * Svařovaný trubkový rám 30.000 CZK Nákup nápravy a řízení * Nákup komponent od jiných výrobců (starší vozidlo) 50.000 CZK * Přední řízená náprava * Zavěšení zadní nápravy * Kola s pneumatikami * Volant * Sedačky včetně bezpečnostních pásů * Světla * Brzdy Výroba kapotáže * Výroba laminátových dílů kapotáže a prosklení 80.000 CZK Konektivita a palubní počítač * Pořízení základních prvků elektronického systému palubního počítače 30.000 CZK Marketing a propagace * Roll-Up, tištěné propagační materiály, účast na výstavách, pozvánky 20.000 CZK Celkem 460.000 CZK Podpis hlavního řešitele