Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Okružní 10, 370 01 České Budějovice ŽÁDOST O PŘIDĚLENÍ INTERNÍHO GRANTU 1. Název interního grantu: Interaktivní učební materiály pro výuku předmětu Počítačem podporovaného konstruování I. Katedra: Katedra Strojírenství 2. Hlavní řešitel: Příjmení, jméno, tituly: Podařil Martin, Ing., PhD. Pracovní zařazení: Zástupce vedoucího katedry/Odborný asistent Kontakt: podaril@mail.vstecb.cz tel.: +421904157768 3. Spoluřešitelé: Příjmení, jméno, titul: Kubala Andrej, Mgr., PhD. Kontakt: kubala@mail.vstecb.cz tel: 387 842 193 4. Anotace: Cílem projektu je vytvoření krátkých tutoriálů v programu Autodesk Inventor Professional pro výuku předmětu Počítačem podporované konstruování I., které budou sloužit jako podpora pedagogické práce akademických pracovníků, kteří tento předmět vyučují. 5. Konkrétní výstupy: · Vytvoření krátkých tutoriálů (animací k probírané látce spojené s komentářem) 6. Přínos k rozvoji VŠTE: · Podpora pedagogické práce akademických pracovníků a inovace studijního programu Konstrukční a procesní inženýrství na úrovni předmětu Počítačem podporované konstruování I. · Implementace moderních informačních a komunikačních technologií do výuky · Rozvoj informační gramotnosti · Implementace moderních způsobů vyučování 7. Cílová skupina: Studenti Katedry Strojírenství, odbor Konstrukční a procesní inženýrství, předmět Počítačem podporované konstruování I. 8. Současný stav řešeného problému: V současnosti se předmět Počítačem podporované konstruování na VŠTE vyučuje způsobem, kdy učitel vysvětluje studentům nové učivo přímo na hodině, bez možnosti dalšího opakování probírané látky mimo vyučování. Problémem takto koncipované výuky je, že když student látku nepochopí na hodině, nemá možnost si ji jakýmkoliv způsobem zopakovat, protože podle průzkumu řešitelského týmu, absentuje dostatek kvalitní odborní literatury. Z tohoto důvodu se řešitelský tým rozhodl vytvořit krátké tutoriály k jednotlivým probíraným látkám v rámci semestru a tímto způsobem ulehčit studentům VŠTE možnost zopakování si už probraného učiva. Tímto způsobem by tutoriály umožnili větší názornost, lepší pochopení dané látky a tak mohli přispět k zatraktivnění výuky daného předmětu. 9. Cíle řešení: · Vytvoření tutoriálů k probíranému učivu v rámci semestru · Snaha o zvýšení atraktivity předmětu Počítačem podporované konstruování I. · Větší názornost probírané látky, která povede ke snadnějšímu zapamatování a pochopení učiva · Podpora a rozvoj informační gramotnosti 10. Harmonogram prací v roce 2015: · Studování odborní literatury · Absolvování kurzů · Zpracování tutoriálů · Ověření významnosti a funkčnosti tutoriálů v probíhající výuce · Účast na domácích a zahraničních konferencích · Podání závěrečné zprávy k projektu a jeho obhajoba 11. Rozpočet projektu: Kategorie Částka [Kč] Dlouhodobý nehmotný majetek Materiální náklady, včetně drobného majetku 10 000 Služby a náklady nevýrobní 30 000 Osobní náklady 10 000 Specifikace položek (výpis plánovaných výdajů pro potřeby výběrového řízení pro referenta nákupu VŠTE): Náklady na materiál: 10 000 Kč Absolvování kurzů: 10 000 Kč Prezentace výstupů na konferencích: 15 000 Kč Cestovní náklady: 5 000 Kč Osobní náklady: 10 000 Kč ………………………………….. Podpis hlavního řešitele