​ 

 

Průzkum trhu jako základ podnikatelských rozhodnutí - Výchozí situace

Společnost ElektroTec GmbH má za sebou několik velice úspěšných let: Obrat, výnos, stupeň známosti a hodnoty spokojenosti zákazníků byly na konstantně vysoké úrovni. Od minulého obchodního roku tento vývoj ve stacionárním obchodu ale zaznamenal významný útlum, neboť jak obrat, tak i výnos se markantně snížily. Aby bylo možné najít příčiny, rozhodli se jednatelé, že provedou rozsáhlou analýzu vnitropodnikových parametrů, jakož i mimopodnikových vlivových faktorů. Vaším úkolem je připravit šetření mimopodnikových vlivových faktorů za pomoci průzkumu trhu. Je nutno zpracovat následující dílčí kroky:Vinomundo, specializovaný obchod s vínem, stojí před důležitou změnou. Majitel, pan Meier, plánuje přemístění svého obchodu z centra města do nákupního centra na okraji stejného města. Rozhodnutí mají podepřít údaje výzkumu trhu. Pan Meier shromažďuje dosažitelné údaje o novém stanovišti, o trhu s vínem, o konkurenci a o potenciálních zákaznících. Vžijte se do situace pana Meiera. Analyzujte a ohodnoťte údaje výzkumu trhu, které jsou vám předloženy. Učiňte zásadní rozhodnutí, zda se přestěhování do centra města společnosti Vinomundo vyplatí.

  • Analyzování údajů ohledně vývojů trhu při zohlednění typů provozů
  • Analýza spotřebních zvyklostí
  • Šetření všeobecných otázek stanoviště
  • Analýza konkrétního stanoviště v nákupním centru
  • Výpočet tržního potenciálu společnosti Vinomundo v novém stanovišti

Jednatel vám v rozhovoru uvede několik informací ohledně současné situace:

  • Před osmi měsíci byla na okraji města otevřena pobočka řetězce v oblasti trhu s elektronikou, který je činný v celém státě. Tato je díky své prodejní ploše o velikosti přibližně 2.800 m² čtyřikrát větší než my.
  • Již jsme zjistili, že od tohoto otevření se počet našich pokladních paragonů snížil za měsíc průměrně o 12 %.
  • Oproti tomu jsme mohli v e-shopu zvýšit obrat a odbyt o 3,5 % oproti loňskému roku.

V coaching-rozhovoru mezi majitelem specializovaného obchodu s vínem Vinomundo, panem Meierem, a poradkyní, paní Schmitt, jsou posuzovány údaje obchodu a význam průzkumu trhu pro rozhodnutí ohledně stanoviště. Paní Schmitt klade správné otázky. Animaci spustíte kliknutím na tlačítko šipky. Aby bylo možné zobrazit řídící lištu, umístěte kurzor myši do oblasti obrázku.

Vstup do interaktivní části


Logolink

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Okružní 517/10, 370 01 České Budějovice
Tel: 387 842 111 | e-mail: vstecb@vstecb.cz