Marketing / průzkum trhu Pozorování konkurence, měření frekvence a dotazování zákazníků Další vzdělávání k postupu na Testovaného obchodního asistenta/na Testovanou obchodní asistentku – maloobchod, na Testovaného obchodního odborníka/na Testovanou obchodní odbornici Dotazování zákazníků Metody šetření v případě dotazování zákazníků Metoda Popis Naše výhoda Náhodná metoda (princip random) Každý má stejnou šanci patřit k dílčímu množství. Dotazován je každý zákazník, který opouští obchod. To znamená rychlé a nekomplikované provedení. Metoda kvót Dílčí množství vykazuje stejné procentuelní rozdělení různých relevantních parametrů jako v základním souboru. Pokud se dotážeme např. 250 kupujících a 250 ne-kupujících, neponecháváme na náhodě, abychom se dotázali také zákazníků, kteří neučinili žádný obrat. Metoda koncentrace (metoda Cut-off) Do dílčího množství jsou zahrnutí pouze zákazníci, kteří splňují předem stanovené signifikantní parametry. Pokud se soustředíme výlučně např. na ne-kupující, dozvíme se možná důvody nekoupení a můžeme z toho vyvodit příčiny snížení obratu.