Sledování konkurence, měření frekvence a dotazování zákazníků - Výchozí situace
Společnost ElektroTec GmbH má za sebou několik velice úspěšných let: Obrat, výnos, stupeň známosti a hodnoty spokojenosti zákazníků byly na konstantně vysoké úrovni. Od minulého obchodního roku tento vývoj ve stacionárním obchodu ale zaznamenal významný útlum, neboť jak obrat, tak i výnos se markantně snížily. Aby bylo možné najít příčiny, rozhodli se jednatelé, že provedou rozsáhlou analýzu vnitropodnikových parametrů, jakož i mimopodnikových vlivových faktorů. Vaším úkolem je připravit šetření mimopodnikových vlivových faktorů za pomoci průzkumu trhu. Je nutno zpracovat následující dílčí kroky:
- Zopakovat poznatky průzkumu trhu
- Připravit sledování konkurence
- Připravit dotazování zákazníků
- Vyhodnotit výsledky průzkumu trhu
Jednatel vám v rozhovoru uvede několik informací ohledně současné situace:
- Před osmi měsíci byla na okraji města otevřena pobočka řetězce v oblasti trhu s elektronikou, který je činný v celém státě. Tato je díky své prodejní ploše o velikosti přibližně 2.800 m² čtyřikrát větší než my.
- Již jsme zjistili, že od tohoto otevření se počet našich pokladních paragonů snížil za měsíc průměrně o 12 %.
- Oproti tomu jsme mohli v e-shopu zvýšit obrat a odbyt o 3,5 % oproti loňskému roku.
Vstup do interaktivní části |
|