​ 

 

Sledování konkurence, měření frekvence a dotazování zákazníků - Výchozí situace

Společnost ElektroTec GmbH má za sebou několik velice úspěšných let: Obrat, výnos, stupeň známosti a hodnoty spokojenosti zákazníků byly na konstantně vysoké úrovni. Od minulého obchodního roku tento vývoj ve stacionárním obchodu ale zaznamenal významný útlum, neboť jak obrat, tak i výnos se markantně snížily. Aby bylo možné najít příčiny, rozhodli se jednatelé, že provedou rozsáhlou analýzu vnitropodnikových parametrů, jakož i mimopodnikových vlivových faktorů. Vaším úkolem je připravit šetření mimopodnikových vlivových faktorů za pomoci průzkumu trhu. Je nutno zpracovat následující dílčí kroky:

  • Zopakovat poznatky průzkumu trhu
  • Připravit sledování konkurence
  • Připravit dotazování zákazníků
  • Vyhodnotit výsledky průzkumu trhu

Jednatel vám v rozhovoru uvede několik informací ohledně současné situace:

  • Před osmi měsíci byla na okraji města otevřena pobočka řetězce v oblasti trhu s elektronikou, který je činný v celém státě. Tato je díky své prodejní ploše o velikosti přibližně 2.800 m² čtyřikrát větší než my.
  • Již jsme zjistili, že od tohoto otevření se počet našich pokladních paragonů snížil za měsíc průměrně o 12 %.
  • Oproti tomu jsme mohli v e-shopu zvýšit obrat a odbyt o 3,5 % oproti loňskému roku.

Vstup do interaktivní části


Logolink

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Okružní 517/10, 370 01 České Budějovice
Tel: 387 842 111 | e-mail: vstecb@vstecb.cz