Inovace profesního vzdělávání ve vazbě na potřeby Jihočeského regionu CZ .1.07/3.2.08/03.0035 Semestrální projekt k závěrečné práci Studijní opora pro kurz Rozpočtování staveb v rámci projektu Inovace profesního vzdělávání ve vazbě na potřeby Jihočeského regionu Michal Janšta 2013 České Budějovice Inovace profesního vzdělávání ve vazbě na potřeby Jihočeského regionu CZ .1.07/3.2.08/03.0035 Obsah Průvodce studiem předmětu....................................................................................................... 3 Základní okruhy studia............................................................................................................... 3 Průběh studia, zakončení, komunikace ...................................................................................... 4 Kapitola: Semestrální projekt..................................................................................................... 5 Použitá literatura ........................................................................................................................ 8 Inovace profesního vzdělávání ve vazbě na potřeby Jihočeského regionu CZ .1.07/3.2.08/03.0035 3 Průvodce studiem předmětu Tato učební opora je určena posluchačům kurzu v rámci projektu „Inovace profesního vzdělávání ve vazbě na potřeby Jihočeského regionu.“ Je koncipována jako studijní pomůcka na závěr kurzu Rozpočtování staveb. Navazuje a doplňuje základní učební texty k tomuto globálnímu kurzu. Text je orientován na čtenáře, který dokladuje schopnost pracovat v malých kooperujících týmech. Základním předpokladem pro zvládnutí společného projektu je práce vprogramu ,,KROS“. Na konci tohoto modulu umí posluchač kurzu plánovat a koordinovat množství různých odborně zaměřených činností několika lidí. Projekt zde znamená návrh, zpracovaný do větších nebo menších detailů. Základní okruhy studia 1. – 2. Stanovení názvu, cíle a osnovy semestrálního projektu 3. – 7. Konzultace k cílům a osnově semestrálního projektu 8. - 12. Prezentace, obhajoba projektu 13. Diskuse, závěry Inovace profesního vzdělávání ve vazbě na potřeby Jihočeského regionu CZ .1.07/3.2.08/03.0035 4 Průběh studia, zakončení, komunikace Průběh studia, zakončení: - semestrální projekt – Posluchači kurzu zpracovávají v malých kooperujících týmech v průběhu semestru společný projekt v programu ,,KROS“. Jedná se o komplexní nástroj pro tvorbu rozpočtu, kalkulací stavebních prací a sledování stavební zakázky. Jako jediný v ČR obsahuje kompletní podobu Cenové soustavy ÚRS a je schopen pracovat s jakoukoliv jinou databází cen stavebních prací. Program je složen z modulů, které pokrývají celý proces výstavby – od hrubého plánování nákladů až po realizaci. - Na společné týmové práci se kontroluje věcná správnost, práce s jednotlivými moduly výše zmíněného programu, tzn. při rozpočtu sestavení nebo kontrola rozpočtů pomocí položek databází ÚRS, import slepého rozpočtu, přiřazování cen, export nabídky do původního zadání, zpracovánípřehledného výkazu výměr s podrobným výpočtem, provedení libovolné cenové a další úpravy rozpočtu, u modulu výrobní kalkulace se jedná o výkonný nástroj s přímou vazbou na nabídkový rozpočet s rozsáhlými a komfortními možnostmi úprav nákladů. V tomto modulu si posluchači kurzu ověřují v souhrnu jak celou stavební zakázku, tak v detailu položky a složky nákladů. - Další informace jsou uvedeny v Informačním systému VŠTE, kde je také uveden způsob komunikace mezi posluchačem kurzu a vyučujícím (tutorem). Kromě kontaktní výuky bude využívána zejména komunikace prostřednictvím Internetu. Každý vyučující i posluchač má zavedenu svoji e-mailovou adresu a další formy komunikace jsou možné i přes Informační systém VŠTE. Inovace profesního vzdělávání ve vazbě na potřeby Jihočeského regionu CZ .1.07/3.2.08/03.0035 5 Kapitola: Semestrální projekt Klíčové pojmy: výkaz výměr, rozpočet, projekt, kooperace Cíle kapitoly: - kooperace a kolaborace v rámci týmové práce, - vytvoření společného díla, - aplikace teoretických znalostí a praktických dovedností ve společném projektu. Čas potřebný ke studiu kapitoly: 26 hodin Výklad: Ve společných projektech, které jsou zaměřeny na kooperativní činnost týmů (4-6 členných) budou stanoveny primárně cíle a osnovy jednotlivých semestrálních projektů, ke kterým probíhají společné konzultace s tutorem. V závěru proběhne prezentace a obhajoba projektů jednotlivých skupin, kdy v závěrečné diskusi tutor s posluchači prodiskutují naplnění cílů. Semestrální projekty jsou určeny pro tři kooperující skupiny (viz. Otázky a úkoly). Inovace profesního vzdělávání ve vazbě na potřeby Jihočeského regionu CZ .1.07/3.2.08/03.0035 6 Studijní materiály: Základní literatura: ROSENNAU, M. D. Řízení projektů. Praha: ComputerPress, 2000. ISBN 80-7226-218-1. POSTER, K., APPLEGARTH, M. Projektový managment Praha: Portál s.r.o., 2006. ISBN 80-7367-141-7. SURYNEK, A., PAUKNEROVÁ, D., LUKEŠ, M. Zpracování projektu. Metodická příručka pro předmět 3PS423. ISBN 80-245-1093-6. Doporučené studijní zdroje: NĚMEC, V. Projektový management. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0392-0. Otázky a úkoly 1) Vytvořte společný projekt, rozpočtujte zateplení (výkaz výměr a rozpočet) a renovaci objektu panelového domu 154 na základě průvodní zprávy, která obsahuje identifikační údaje stavby, územní využití, atd. včetně statistických údajů stavby a výkresové dokumentace (viz příloha) 2) Vytvořte společný projekt, rozpočtujte zateplení(výkaz výměr a rozpočet) a renovaci objektu panelového domu 382 na základě průvodní zprávy, která obsahuje identifikační údaje stavby, územní využití, atd. včetně statistických údajů stavby a výkresové dokumentace (viz příloha) 3) Vytvořte společný projekt, rozpočtujte zateplení (výkaz výměr a rozpočet) a renovaci objektu panelového domu 23na základě průvodní zprávy, která obsahuje identifikační údaje stavby, územní využití, atd. včetně statistických údajů stavby a výkresové dokumentace (viz příloha). Inovace profesního vzdělávání ve vazbě na potřeby Jihočeského regionu CZ .1.07/3.2.08/03.0035 7 Klíč k řešení otázek: 1) viz příloha projekt č. 154 2) viz příloha projekt č. 382 3) viz příloha projekt č. 23 Inovace profesního vzdělávání ve vazbě na potřeby Jihočeského regionu CZ .1.07/3.2.08/03.0035 8 Použitá literatura ROSENNAU, M. D. Řízení projektů. Praha: ComputerPress, 2000. ISBN 80-7226-218-1. POSTER, K., APPLEGARTH, M. Projektový managment Praha: Portál s.r.o., 2006. ISBN 80-7367-141-7. SURYNEK, A., PAUKNEROVÁ, D., LUKEŠ, M. Zpracování projektu. Metodická příručka pro předmět 3PS423. NĚMEC, V. Projektový managment. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0392-0.