SA_RPK Career planning

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2018
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Bc. Veronika Humlerová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Bc. Veronika Humlerová, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SA_RPK/S01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. V. Humlerová
Předpoklady
FORMA ( P )
No specific prerequisites.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
This course provides the practical possibilities of a systematic approach to planning and managing their own personal career. It acquaints students with the necessary knowledge and skills that are needed in preparation before actually entering the labor market. Students on the basis of self-reflection are able to determine the basic key information needed for the creation of strategies of personal and professional development and career plans as a precondition for their successful application in the labor market. In this course students learn the basic skills needed to create documents to get a job (CV, covering letter). They will learn how to navigate the labor market, how to prepare for job interview, and what to do in the actual job interview or assessment center.
Výstupy z učení
Students will have the knowledge and skills required to prepare themselves for entering the labor market. They will be able to develop a strategy of personal and professional development and also apply acquired knowledge for document creation to obtain a job. They will be able to orientate themselves in the labor market, they will know how to prepare for a job interview or testing at the assessment center.
Osnova
  • 1. Career (internal and external career, developmental stages, career move)
  • 2. Personal Career Planning - diagnosis of personality potential
  • 3. Creating a career plan and time management
  • 4. Labor market orientation
  • 5. Curriculum Vitae
  • 6. Cover letter
  • 7. Preparing to an job interview
  • 8. Communication and types of questions in a job interview
  • 9. Entrance Exams (types, course)
  • 10. The most common errors in job interviews (practical training of model job interview)
  • 11. Tests in job interviews
  • 12. Assessment center and development center
  • 13. Students abroad study
Literatura
    povinná literatura
  • Ližbetinová, Lenka. Řízení profesní kariéry [[elektronický zdroj] ] : studijní skripta. Lenka Ližbetinová. České Budějovice : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2015. 1 CD-ROM. Název z titulní obrazovky. ISBN 978-80-7468-074-8.
  • Urban, Jan. Případové studie z managementu lidských zdrojů. Ústav práva a právní vědy. 2014, ISBN 9788087974032.
  • Orlita, Vlastimil. Jak získat vysněnou práci. BizBooks, Albatros Media a.s. 2016, ISBN 9788026503859
    doporučená literatura
  • Reichel, Wolfgang. Osobní IQ trenér. Praha: Grada Publishing, a. s. 2014, 176 s. ISBN 978-80-247-5176-4
  • Fritzsche, Thomas. Jak přesvědčivě vyjednávat: Psychologické strategie a metody. Praha: Grada Publishing, a. s. 2015, ISBN 9788024759906
  • Čakrt, M. 2010. Typologie osobnosti : volba povolání, kariéra a profesní úspěch 1. vyd. Praha : Management Press, 217 s. ISBN 978-80-7261-220-8.
  • Navarro, Joe. Nebezpečné osobnosti. Praha: Grada Publishing, a. s. 2015, 208 s. ISBN 978-80-247-5487-1.
  • Moore, Gareth. 90 testů, her a cvičení pro rozvoj myšlení, paměť a koncentraci . Praha. Grada, 2016, ISBN 9788027100460
  • Greenhaus, J. H. Career management. 4th ed. Thousand Oaks : Sage, 485 s. ISBN 978-1-4129-7826-2.
  • Gruber, Jan a kol. Kvalitativní diagnostika v oblasti lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, a. s. 2016, ISBN 9788024752631
  • Malinová, L. 2011. Rozvoj profesní kariéry. 1. vyd. Praha : Oeconomica, 2011. 151 s. ISBN 978-80-245-1796-4.
Organizační formy výuky
seminář
Komplexní výukové metody
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Personal documents preparation13 
Příprava na závěrečný test13 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi26 
Celkem:520
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Preparation of selected personal documents, project participation 30 %
Podmínky testu
Grading of the course:

  • Final Test 0 - 70 points
  • Acitivities in the semester 0-30 points
  • NOTE: Activity on the ongoing tasks assigned by the teacher during the semester is mandatory.

    Informace učitele
    Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of VŠTE (Evidence of attendance of students at VŠTE). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
    Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019.