SA_ACJ_1 Foreign English language I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2019
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Garance
Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SA_ACJ_1/S01: St 9:40–11:10 N107, D. Raušer
Předpoklady
OBOR ( CAP )
Language competence at A2+ recommended
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
The aim of the course is to improve the language competence of students and achieve at least the B1- level according to CEFR. After successful accomplishing ACJ_1 course, the student will be able to understand phases and common vocabulary relating to areas of his/her immediate needs (i.e. personal information, information about the family, shopping, local geography, employment). He/she can understand the meaning of short, clear news and announcements. He/She can read short simple texts and look up specific, expected information in text encountered on everyday basis.
Výstupy z učení
He/She can understand a simple text abou everyday life of people. He/can catch the main point in short, clear, simple messages and announcements. He/She can discuss with other people what to do, where to go, and make arrangements to meet. He/She can describe past activities and experiences. He/Seh can write about aspects of his/her everyday life in simple phrases and sentences.
Osnova
  • 1.Everyday life situations, small talk, familiarising students with CEFR 2.Getting about the city, transport 3.Hotel, accommodation 4.Family, society 5.Housing 6.Shopping and services 7.Healthy lifestyle, environment 8.Holidays 9.Free time 10.Healthcare 11.Fashion,clothes 12.Biography 13. B1 exam structure, speaking exam
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive, Christina KOENIG LATHAM a Paul SELINGSON. English File third edition Pre-intermediate Student's Book with iTutor. Oxford: Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0-945988-1-1.
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use: a self-study reference and practice book for elementary students with answers. 3rd edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 319 s. ISBN 9780521675437.
  • COLLYAH, Bruce. Anglicko-český a česko-anglický slovník: studijní. 1. vyd. Praha: Fin, 2012, 1391 s. ISBN 978-80-87133-08-8.
  • Cambridge English: preliminary 8 : preliminary English test : with answers : authentic examination papers : from Cambridge English : language assessment. Cambridge: Cambridge University Press, 2014. ISBN 978-1-107-67583-4.
  • Cambridge preliminary English test extra: with answers. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 2006, 144 s. Cambridge books for Cambridge exams. ISBN 9780521676687
Organizační formy výuky
seminář
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál26 
Příprava na závěrečný test20 
preparation for speaking exam6 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi52 
Celkem:1040
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 %
Podmínky testu
Final Test 70% (0 – 70 points) and speaking exam 30% (0-30). The final test requires a B1- level of the Common European Framework of Reference for Languages. Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points (from both parts of tests).
Informace učitele
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except for the lectures, for full-time students to attend 70 % lessons of the subject in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2019/SA_ACJ_1