VŠTE:NE_CJ_PRL Public Relations - Informace o předmětu
NE_CJ_PRL Public Relations
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2020
- Rozsah
- 2/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Radim Dušek, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Yaroslava Kostiuk, PhD. (cvičící)
Ing. Marie Slabá, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NE_CJ_PRL/NE1: So 21. 3. 14:50–16:20 B1, 16:30–18:00 B1, Ne 5. 4. 8:00–9:30 B4, 9:40–11:10 B4, 11:25–12:55 B4, So 9. 5. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, R. Dušek
- Předpoklady
- NOW ( NE_NJ_PRL Německý jazyk odborný - Public Relations )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika - Ekonom výroby (program VŠTE, N_PE) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Předmět se zabývá public relations jako jedním ze základních typů komunikace, jejich porozumění a použití v praxi. Předmět se zabývá klíčovými komponenty public relations a klade důraz na corporate identity jako hlavní nástroj vizuální prezentace společnosti.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen:
porozumět základním principům public relations a vnitřní a vnější komunikace ve vztahu k public relations,
aplikovat nástroje public relations v konkrétních situacích,
efektivně aplikovat nástroj public relations v podnikové praxi,
osvojit si komunikační dovednosti,
využívat komunikační schopnosti a schopnosti prezentace, díky nimž je schopen vybudovat dlouhodobý vzájemný vztah s osobami z firmy a médii
porozumět významu „corporate identity“, firemní kultury a komunikace,
navrhnout základní vhodnou corporate identity,
aplikovat nástroje PR v podnikové praxi,
připravit a řídit marketingovou kampaň z hlediska copywritingu a je schopen určit základní faktory, které ovlivňují nákupní chování spotřebitelů na trzích B2B a B2C. - Osnova
- Přednášky
- Názor veřejnosti a možnosti, jak jej ovlivnit; definice termínu „PR“.
- PR jako samostatný obor marketingové komunikace; specifikace teoretických přístupů k PR.
- Vývoj PR v Evropě a v České republice.
- Nástroje a oblasti PR.
- Význam PR aktivit pro společnosti. Informační zdroje a komunikační kanály pro PR.
- Výzkum, měření a vyhodnocení PR aktivit, Corporate Publishing.
- Strategické a taktické plánování PR aktivit.
- PR v organizacích se specifickými produkty (vzdělávání, sport, kultura, cestování, neziskové organizace).
- Tisk – spolupráce s hromadnými sdělovacími prostředky.
- Veřejné záležitosti, veřejné vztahy.
- Lobování jako součást PR.
- PR agentury a organizace působící v PR.
- Identita organizace jako důležitý prvek současné marketingové komunikace; krizová komunikace a PR.
- Semináře
- Příprava plánu PR; diskuse k tématu „Vztah mezi marketingem, marketingovou komunikací a PR“
- Copywriting a příprava PR prohlášení.
- Diskuse k tématům „Hromadné sdělovací prostředky, jejich typologie a použití v PR“ a „Jak oslovit zákazníka pomocí textu”.
- Diskuse k tématům “Firemní a produktové slogany” a “Názvy produktů a balení z hlediska copywritingu”.
- Přímý marketing a text z hlediska obsahu.
- Příprava plánu krizové komunikace a PR.
- Plánování a příprava event. marketingové aktivity.
- Event marketing jako součást PR.
- Organizace marketingových aktivit.
- PR specialista: náplň práce, základní dovednosti, schopnosti a osobnostní rysy. Zásady komunikace PR specialisty pro efektivní PR.
- Školení na rozvoj komunikačních technik pro efektivní PR.
- Nové technologie v PR. Internetové prezentace a sociální média z hlediska copywritingu
- Diskuse k tématu “Etika v PR a neetické a manipulativní techniky”
- Literatura
- povinná literatura
- HEJLOVÁ, D., 2015. Public relations. Prague: Grada. ISBN 978-80- 24750-2-24.
- SMITH, R. D., 2017. Strategic Planning for Public. [s. l.]: Taylor & Francis. ISBN 978-13-51983-3-89.
- doporučená literatura
- REIC, I., 2016. Events Marketing Management: A consumer perspective. [s. l.]: Routledge. ISBN 978-11-36289-7-98.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 6 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 8 39 Příprava prezentace 2 13 Příprava seminární práce 10 10 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 16 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
seminární práce a její prezentace 30 % - Podmínky testu
- Úspěšné absolvování závěrečného testu, příprava projektu a účast na jeho prezentaci pro prezenční studenty. Odevzdání semestrální práce a její prezentace je nezbytná pro dokončení předmětu. Prezentace seminární práce se netýká studentů kombinovaného studia.Závěrečné hodnocení je založeno na písemném testu.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2020/NE_CJ_PRL