VŠTE:BSA_ACJ_5 Anglický jazyk V - Informace o předmětu
BSA_ACJ_5 Anglický jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Frederik De Feyter, MSc (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Richard Colin Thompson (cvičící)
Mgr. Pavlína Bartušková (pomocník)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník) - Garance
- Mgr. Pavlína Bartušková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BSA_ACJ_5/A2: Ne 6. 10. 11:25–12:55 E4, 13:05–14:35 E4, So 19. 10. 9:40–11:10 E4, 11:25–12:55 E4, Ne 10. 11. 13:05–14:35 E4, 14:50–16:20 E4, So 14. 12. 11:25–12:55 E4, 13:05–14:35 E4, D. Raušer
BSA_ACJ_5/S01: Po 16:30–18:00 I317B, Čt 16:30–18:00 I303, R. Thompson - Předpoklady
- Doporučeno absolvování BSA_ACJ3 a BSA_ACJ4
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Business analytik (program VŠTE, BSA) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je dosažení výstupní úrovně B2 dle SERR pro jazyky. Studenti si rozšíří obecnou slovní zásobu týkající se probíraných témat a osvojí si gramatické struktury odpovídající úrovni B2. Po absolvování kurzu je student schopen konverzovat bez přípravy s rodilým mluvčím na obecná témata a témata, která ho zajímají, rozumí a je schopný se účastnit konverzace s rodilým mluvčím v normální rychlosti, jeho projev písemný i ústní je souvislý pouze s minimem gramatických chyb, je schopný vyjádřit bez omezení svoje myšlenky a názory a obhájit je.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
1. je schopný navázat a udržet konverzaci s rodilým mluvčím na téměř jakékoli obecné téma,
2. je schopný vytvořit delší souvislý mluvený i písemný projev na jakékoli obecné téma a téma, které ho zajímá,
3. je schopný pracovat s autentickými materiály a vyhledat si potřebné informace a prezentovat je,
4. je schopný argumentovat a obhajovat svoje myšlenky a názory,
5. jeho projev je plynulý, bez gramatických a výslovnostních chyb,
je schopný reagovat na konkrétní situace bez přípravy. - Osnova
- Semináře:
- 1. Extremní pohovory.
- 2. Formy otázek.
- 3. Vyprávění příběhů.
- 4. Pomocná slovesa.
- 5. Popis osobnosti: složená přídavná jména.
- 6. Zvláštní typ komparativu.
- 7. Colloquial English: pohovory.
- 8. První pomoc: nemoci a zranění.
- 9. Péče o zdraví, civilizační choroby.
- 10. Životní změny, get + fráze.
- 11. Přídavná jména v pozici podstatných jmen, pořadí přídavných jmen.
- 12. Oblékání, móda, styl.
- 13. Cestování, letiště, létání.
- 14. Vyprávěcí časy.
- 15. Vyjádření míry, So/such…that.
- 16. Příslovce a příslovečné fráze.
- 17. Colloquial English: čtení, literatura.
- 18. Ekologie, ochrana životního prostředí.
- 19. Budoucí časy: revize, budoucí čas složený, předbudoucí čas
- 20. Rizika v životě; frázové sloveso TAKE.
- 21. Předpovědi, pravidla. Časové a podmínkové věty, první podmínka, nulová podmínka.
- 22. Přežít: rady a doporučení.
- 23. Druhá a třetí podmínka.
- 24. Přací věty, konstrukce s WISH.
- 25. Přídavná jména: pocity, ed/ing adjectives, silná přídavná jména, modifikátory a intenzifikátory.
- 26. B2 – Závěrečné shrnutí a hodnocení.
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, C. and C. OXENDEN, 2019. English File UpperIntermediate. 3rd edit. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19- 455840-2.
- doporučená literatura
- BURGESS, S., J. NEWBROOK and J. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Harlow: Pearson Longman. ISBN 978-1-4058- 7679-7.
- HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English: with answers and CDROM. 3rd edit. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-11- 07-69989-2.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 30 Příprava na závěrečný test 15 26 příprava na průběžné hodnocení 15 30 Účast na průběžném hodnocení 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Účast na závěrečném testu 1 1 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 % - Podmínky testu
- Napsat závěrečný test, absolvovat ústní pohovor, získat dostatek bodů z~poslechového testu a odevzdat minimálně jednu slohovou práci vyučujícímu. Ústní pohovor, poslechový test a psaní slohové práce se koná podle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): Z~100 – 70, X 69,99 - 30, N 29,99 – 0. Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Studenti s~ISP jsou povinni informovat o~tomto vyučujícího a garanta nejpozději druhý výukový týden. Jsou povinni absolvovat průběžné i závěrečné hodnocení v~termínu domluveném s~vyučujícím.
- Informace učitele
- Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu je 1.-5. lekce povinné literatury. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. V případě nesplnění podmínek zápočtu v řádném termínu má student právo na jeden opravný termín. Tento termín vypisuje konkrétní vyučující předmětu nebo garant ve zkouškovém období téhož semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/BSA_ACJ_5