Vysoká škola technická a ekonomická V Českých Budějovicích Doplněk Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na období 2016-2020 s výhledem do roku 2025 Preambule Příloha Dlouhodobého záměru vzdělávací, výzkumné, vývojové, inovační a další tvůrčí činnosti Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích pro období 2016–2020 a 2020 -2025 vychází z informačního materiálu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ke zpracování strategických dokumentů vysokých škol pro potřeby čerpání finančních prostředků z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (dále jen „OP VVV“). Příloha identifikuje styčné body v návaznosti na aktivity realizovatelné v rámci OP VVV. Vymezuje a podrobně popisuje styčné body mezi strategickými cíli VŠTE uvedenými v DZ VŠTE pro období 2016 -2020 a doplňuje nové strategické cíle pro období 2020-2025 vždy ve vztahu k aktivitám OP VVV. Příloha obsahuje návaznost původních i nově definovaných strategických priorit, resp. strategických cílů VŠTE stanovených s ohledem na strategické priority rozvoje VŠ MŠMT ČR na jednotlivé prioritní osy a specifické cíle programu OP VVV. Postoje a hodnoty a role Postoje, hodnoty a roli VŠTE výraznou měrou určují dva atributy: 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích vznikla v době, kdy na horizontu naší společnosti stále zřetelněji vystupovalo její paradigma spočívající ve vyčerpanosti stávajících zdrojů jejího vývoje, především pak čerpání přírodních a nerostných zdrojů. Je zřejmé, že hybnou silou současného vývoje jsou informační technologie a znalosti. Zde je nezastupitelná role vysoké školy při budování znalostní společnosti. 2. Postavení vysoké školy se výrazně mění, kdy od relativně uzavřených center vzdělanosti nabývá vysoká škola charakter otevřeného centra znalostí. U VŠTE je to navíc umocněno jejím profesním a regionálním charakterem a jedinečností akreditovaných (technických) oborů v Jihočeském kraji. Příkazem doby je, aby vysoká škola zprostředkovala své znalosti a dovednosti vnějšímu světu. Jedná se tedy o transfer znalostí mezi školou, podnikatelskou sférou a společností, v případě VŠTE především v rámci Jihočeského kraje. Postoje a hodnoty  Vytvářet a respektovat akademické prostředí.  Zajistit sdílené poznání v pedagogické oblasti.  Podporovat svobodné myšlení a tvůrčí bádání.  Zajistit rovné příležitosti pro všechny.  Naplňovat vnitřní uspořádání školy.  Zodpovědnost za sebe a za spolupracovníky.  Respektovat etickou dimenzi v jednání a konání. Role  Výchovně-vzdělávací.  Vědecko-výzkumná.  Vnější vztahy (třetí role) – škola – region – společnost - podnikatelské sféra. Vize, mise Vize VŠTE je vysoká škola univerzitního typu poskytující českým a zahraničním studentům komplexní vzdělání zaměřené na výchovu profesně specializovaných techniků a ekonomů. Mise  Zkvalitňovat a dále rozšiřovat akreditace studijních programů v bakalářském a magisterském stupni studia.  Akreditovat doktorské studium, jak pro technické, tak ekonomické studijní programy.  Vytvořit podmínky pro získání práv habilitačních řízení.  Dosáhnout ve střednědobém (25 %) a v dlouhodobém časovém horizontu samofinancování ve výši 50 % rozpočtu VŠTE.  Posilovat vztahy se soukromým a veřejným sektorem, zejména v regionu Jihočeského kraje.  Vytvořit multikulturní vysokoškolské prostředí v souladu s evropskými trendy.  Posilovat etiku akademického prostředí v podmínkách vysoké školy univerzitního typu. Stávající a nově navržené prioritní oblasti strategického rozvoje VŠTE vycházející z Dlouhodobého záměru VŠTE pro období 2016-2020 Prioritní oblasti Strategické priority v daných oblastech Vzdělávání Celoživotní vzdělávání Profilace školy do technických studijních oborů a programů. Harmonizace profilu absolventů s potřebami podnikové praxe. Cílený přístup zaměřený na studenta. Vnitřní systém zajištění kvality pedagogického procesu. Rozšíření nabídky programů celoživotního vzdělávání zaměřených na regulovaná povolání a zvyšování odborné kvalifikace účastníků. Rozšíření nabídky zkoušek z profesních kvalifikací v souladu s Národní soustavou kvalifikací. Realizace výuky ve studijních programech akreditovaných zahraniční agenturou. Zkvalitnění a rozšíření nabídky kurzů akreditovaných předmětů ve smyslu § 60 zákona o vysokých školách pro studenty VŠTE, přípravných kurzů před nástupem ke studiu a přípravných kurzů ke státním závěrečným zkouškám v průběhu studia. Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost Kvalita a excelence výstupů v oblasti vědecko-výzkumné. Vlastní doktorské studium akreditovaných studijních programů. Vysoký standard vědecko-výzkumné infrastruktury. Lidské zdroje Zkvalitnění kvalifikační a věkové struktury akademických pracovníků. Posílení personálního zabezpečení školy zejména z interních zdrojů. Zajištění kvalitního profesního a kariérového růstu všech pracovníků. Otevřenost v rámci evropského a světového prostoru Mezinárodní spolupráce v oblasti vzdělávání, výzkumu a společenských aktivit. Otevřenost studijních programů pro zahraniční studenty. Výuka stávajících studijních programů, oborů v cizím jazyce. Vzájemná výměna studentů a akademických pracovníků ve vzdělávacích a vědecko-výzkumných institucích. Třetí role a společenská odpovědnost Nezaměstnanost absolventů v jednotlivých sledovaných obdobích. Podpora spin-off firem. Financování Dosažení nárůstu vlastních zdrojů provozních prostředků a to na hranici 25 % z celkového obratu při zachování hodnoty příspěvků na provoz poskytovaných MŠMT minimálně na úrovni roku 2015. Zajištění investičních prostředků na minimální úrovni 500 mil. Kč k rozvoji materiálně-technického zázemí VŠTE. Vnitřní systém řízení Transformace vnitřního manažerského systému ETMS pro základní oblasti činnosti školy 1. Prioritní oblast Vzdělávání Vysoká škola technická a ekonomická v Českách Budějovicích je jedinou vysokou školou v Jihočeském regionu, která potenciálním studentům nabízí vysokoškolské vzdělání technického směru. Z důvodu potřebnosti a zvyšující se poptávky po absolventech s technickým vzděláním plánuje VŠTE akreditovat zejména další technicky orientované bakalářské a navazující magisterské studijní obory. Předpokladem pro akreditace nových studijních oborů či reakreditace / inovace oborů stávajících je jejich zabezpečení kvalitními akademickými pracovníky včetně odpovídajícího vzdělávacího materiálně-technického zázemí a jejich zajištění potřebnými studijními materiály. Nedílnou součástí této oblasti je i oblast celoživotního vzdělávání, která zahrnuje aktivity směřované jak na studenty, tak i odbornou a laickou veřejnost. Identifikace styčných bodů v návaznosti na aktivity realizovatelné z OP VVV Strategické cíle (2016-2020), (2020-2025) Indikátory Kvalita Zajistit profilaci školy přednostně do technických studijních programů a oborů. Nové akreditace - Akreditace navazujícího magisterského studia Strojírenství - Akreditace bakalářského studijního programu Informatika - Akreditace bakalářského studijního programu Materiály v energetice - Akreditace bakalářského studijního oboru Marketing a management služeb - Akreditace bakalářského studijního oboru Personální management - Akreditace navazujícího magisterského studijního oboru Management a řízení lidských zdrojů - Akreditace navazujícího magisterského studijního oboru Ekonomika podniku - Akreditace bakalářského studijního oboru Soudní inženýrství a navazujícího magisterského oboru znalectví a oceňování - Akreditace bakalářského studijního oboru Specializace v pedagogice Reakreditace - Ekonomika a management, obor Ekonomika podniku (Bc.) - Strojírenství, obor Strojírenství (Bc.) - Dopravní technologie a spoje, obor Technologie dopravy a přepravy (Bc.), obor Logistické technologie (Ing.) - Stavitelství, obor Konstrukce staveb (Bc., Ing.) - Stavitelství, obor Pozemní stavby (Bc.) Zajistit odborný a kariérový růst, stabilitu a rozvoj akademických pracovníků včetně technickohospodářských pracovníků. - Počet realizovaných kurzů vedoucích ke zvýšení kvalifikace a kompetencí akademických a technickohospodářských pracovníků vycházejících z požadavků vnitřního systému pro řízení kvality ETMS. - Počet úspěšných absolventů kurzů vedoucích ke zvýšení kvalifikace a kompetencí akademických a technicko-hospodářských pracovníků. - Počet pracovníků se zvýšenou profesní kvalifikací. Zvýšit odborné a praktické kompetence akademických pracovníků připravujících a realizujících kurzy celoživotního vzdělání včetně odpovídající infrastruktury a pedagogických výukových nástrojů. - Počet realizovaných kurzů v rámci CŽV a odborné přípravy. - Počet úspěšných absolventů těchto kurzů. Diverzitaadostupnost Podporovat inkluzi ve vzdělávání. - Počet studentů využívajících služeb Informačně poradenského centra (IPC). - Počet realizovaných kurzů vedoucích ke zvýšení kompetencí pracovníků IPC. - Počet proškolených pracovníků IPC v kurzech vedoucích ke zvýšení jejich kompetencí. - Modul jazyky bez bariér v procesu jazykového vzdělávání. - Počet upravených studijních materiálů pro znevýhodněné studenty se specifickými potřebami v kategoriích (A1, A2), pro studenty se specifickou vývojovou poruchou učení a studenty s psychickou poruchou nebo studenty s chronicky somatickým onemocněním. - Počet nově zakoupených kompenzačních pomůcek. Aktivity realizovatelné z OP VVV - Akreditace nových studijních programů, oborů, jak bakalářských, tak navazujících magisterských včetně inovace programů, oborů stávajících. (PO2, SC1) - Vytvoření relevantních výukových pomůcek v souvislosti s akreditací nových studijních programů, oborů včetně inovace oborů stávajících. (PO2, SC1) - Zvýšení kvalifikace a kompetencí akademických a technicko-hospodářských pracovníků vycházejících z požadavků vnitřního systému pro řízení kvality ETMS. (PO2, SC1) - Zvýšení odborných a praktických kompetencí u akademických pracovníků připravujících a realizujících kurzy celoživotního vzdělání včetně odpovídající infrastruktury a pedagogických výukových nástrojů. (PO2, SC3) - Zvýšení profesní kvalifikace pracovníků prostřednictvím zpracovaných kariérových plánů rozvoje (návaznost na personální modul systému ETMS). (PO2, SC4, SC5) - Zvýšení kvality poradenských a asistenčních služeb. (PO2, SC1, SC2) Vazba na priority OP VVV - Prioritní osa 2 – Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj - Specifický cíl 1 – Zvýšení kvality vzdělávaní na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce - Specifický cíl 2 – Zvýšení účasti studentů se specifickými potřebami, ze socioekonomicky znevýhodněných skupin a z etnických minorit na vysokoškolském vzdělávání, a snížení studijní neúspěšnosti studentů - Specifický cíl 3 – Zkvalitnění podmínek pro celoživotní vzdělávání na vysokých školách - Specifický cíl 4 – Nastavení a rozvoj systému hodnocení a zabezpečení kvality strategického řízení vysokých škol - Specifický cíl 5 – Zlepšení podmínek pro výuku spojenou s výzkumem a pro rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu a vývoje 2. Prioritní oblast Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost Současný stav oblasti výzkumu, vývoje a tvůrčí činnosti neodpovídá budoucím strategickým záměrům rozvoje školy. Mezi priority v této oblasti patří rozšíření a zkvalitnění mezinárodní vědecko-výzkumné spolupráce, podpora mezinárodních mobilit vědecko-výzkumných pracovníků zejména mladších věkových kategorií, podpora mezisektorových mobilit, zvýšení počtu přijíždějících vědeckovýzkumných pracovníků na školu a zkvalitnění a prohloubení spolupráce mezi uživatelskou sférou a akademickou obcí školy. Veškeré aktivity v této oblasti budou cíleny na získání mezinárodního renomé školy, jak v tuzemském, tak především mezinárodním měřítku. Identifikace styčných bodů v návaznosti na aktivity realizovatelné z OP VVV Strategické cíle (2016-2020), (2020-2025) Indikátory Kvalita Zvýšení mezinárodního renomé v oblasti výzkumu, vývoje a tvůrčí činnosti. - Počet aktivně realizovaných mezinárodních dohod v rámci vědecko-výzkumné spolupráce. - Počet výstupů realizovaných v rámci mezinárodní vědecko-výzkumné spolupráce. - Počet uplatnitelných výstupů z vědecko-výzkumné spolupráce v systému RIV. Zvýšit počet mezinárodních vědecko-výzkumných mobilit akademických pracovníků. - Počet výjezdů akademických pracovníků. - Počet přijíždějících vědecko-výzkumných pracovníků za účelem vědecko-výzkumných aktivit. Podporovat mezisektorové mobility. - Počet hostujících expertů z podnikové sféry. - Počet výstupů z uzavřených smluv / dohod mezi aplikační sférou a vysokou školou a jejich finanční hodnota. Aktivity realizovatelné z OP VVV - Zvýšení vědecko-výzkumného potenciálu u akademických pracovníků v rámci tuzemské i mezinárodní spolupráce. (PO1, SC1, SC3; PO2, SC5) - Posílení stávající vědecko-výzkumné spolupráce v rámci uzavřených dohod a navázání nových s vybranými pracovišti v rámci evropského i světového prostoru v souvislosti s profilací školy. (PO1, SC1, SC3; PO2, SC5) - Rozvoj tuzemských a zahraničních stáží v oblasti výzkumu a vývoje u akademických pracovníků. (PO1, SC1, SC3; PO2, SC5) - Propojení výzkumných aktivit akademických pracovníků a jejich získaných poznatků s pedagogickou oblastí. (PO1, SC1, SC2; PO2, SC5) - Zvýšení počtu přijíždějících expertů z podnikové sféry. (PO2, SC5) Vazba na priority OP VVV - Prioritní osa 1 – Posilování kapacit pro kvalitní výzkum - Specifický cíl 1 – Zvýšení mezinárodní kvality výzkumu - Specifický cíl 2 – Budování kapacit a posílení dlouhodobé spolupráce výzkumných organizací s aplikační sférou - Specifický cíl 3 – Zkvalitnění infrastruktury pro výzkumně vzdělávací účely - Prioritní osa 2 – Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj - Specifický cíl 5 – Zlepšení podmínek pro výuku spojenou s výzkumem a pro rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu a vývoje. 3. Prioritní oblast Lidské zdroje Lidské zdroje náleží k rozhodujícím rozvojovým i stabilizačním faktory školy. Jejich věková, kvalifikační i profesní struktura neodpovídá stávajícím zejména však budoucím předpokládaným záměrům školy. Je tomu tak jak na úseku vzdělávání, tak vědy a výzkumu včetně oblasti vnějších vztahů. Prioritním strategickým záměrem je zásadním způsobem změnit kvalifikační strukturu akademických a vědeckovýzkumných pracovníků a výrazným způsobem zvýšit profesní způsobilost i ostatních zaměstnanců. Jako podpůrný nástroj bude dobudován personální modul v rámci systému ETMS, který by uvedenou problematiku měl v plném rozsahu zabezpečovat. Identifikace styčných bodů v návaznosti na aktivity realizovatelné z OP VVV Strategické cíle (2016-2020), (2020-2025) Indikátory Kvalita Zkvalitnění kvalifikační a věkové struktury akademických pracovníků. - Počet akademických pracovníků s hodností Ph.D. - Počet akademických pracovníků s hodností docent. - Počet akademických pracovníků s hodností profesor. - Komparace věkové struktury akademických pracovníků s rokem 2015. Posílení personálního zabezpečení školy zejména z interních zdrojů. - Počet interních akademických pracovníků, kteří získali hodnost Ph.D. - Počet akademických interních pracovníků, kteří získali hodnost docent. - Počet interních akademických pracovníků, kteří získali hodnost profesor. Zajištění kvalitního profesního a kariérového růstu všech pracovníků. - Počet pracovníků se splněným osobním plánem rozvoje. - Počet pracovníků zařazených do systému personálního vzdělávání, z toho úspěšně ukončených. - Počet akademických pracovníků splňujících kompetence související s akreditačním procesem. Aktivity realizovatelné z OP VVV - Posílení kompetencí u akademických pracovníků v souladu s požadavky Personálního modelu systému ETMS včetně jazykových dovedností. (PO2, SC1, SC5) - Zkvalitnění akademického a pracovního prostředí školy. (PO1, SC3; PO2, SC3) - Zvýšení jazykové kompetence akademických a ostatních pracovníků školy. (PO2, SC5) - Vyprojektování a zajištění plné funkčnosti Personálního modulu systému ETMS jako základního nástroje personální politiky školy. (PO2, SC4) Vazba na priority OP VVV - Prioritní osa 1 – Posilování kapacit pro kvalitní výzkum - Specifický cíl 3 – Zkvalitnění infrastruktury pro výzkumně vzdělávací účely - Prioritní osa 2 – Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj - Specifický cíl 1 – Zvýšení kvality vzdělávaní na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce - Specifický cíl 3 – Zkvalitnění podmínek pro celoživotní vzdělávání na vysokých školách - Specifický cíl 4 – Nastavení a rozvoj systému hodnocení a zabezpečení kvality strategického řízení vysokých škol - Specifický cíl 5 – Zlepšení podmínek pro výuku spojenou s výzkumem a pro rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu a vývoje 4. Prioritní oblast Otevřenost v rámci evropského a světového prostoru VŠTE disponuje bezmála stovkou bilaterálních dohod se zahraničními vysokými školami na úrovni EU. Hlavní prioritou v této oblasti je prohloubení a zvýšení kvality spolupráce se zahraničními vysokými školami a výzkumnými institucemi za účelem zkvalitnění vzdělávací činnosti. Neméně významnou oblastí je i podpora mobilit akademických pracovníků s cílem získání zkušeností v rámci stávajícího a nového oborového zaměření studijních programů a oborů, ale i pedagogického procesu a jeho konfrontace s výukovým procesem na VŠTE a novými poznatky a trendy současného trhu práce. Identifikace styčných bodů v návaznosti na aktivity realizovatelné z OP VVV Strategické cíle (2016-2020), (2020-2025) Indikátory Internacionalizace Prohloubení a zkvalitnění spolupráce se zahraničními vzdělávacími a výzkumnými institucemi. - Počet bilaterálních dohod uzavřených se zahraničními vzdělávacími a výzkumnými institucemi. - Počet uskutečněných běhů Introduction weeks. - Počet uskutečněných mezinárodních sportovních akcí. Zajistit podporu mobilit akademických pracovníků včetně technicko-hospodářských pracovníků. - Počet výjezdů akademických pracovníků. - Počet výjezdů technicko-hospodářských pracovníků. - Informační příručka. - Počet uskutečněných odborných exkurzí v cizím jazyce. - Počet účastníků odborných exkurzí v cizím jazyce. Aktivity realizovatelné z OP VVV - Posílení internacionalizace formou zvýšení účasti zahraničních expertů do pedagogických, tak výzkumných aktivit. (PO1, SC1; PO2, SC1, SC5) - Zajištění transferu poznatků z mezinárodní spolupráce do příslušných aktivit školy. (PO2, SC5) - Zvýšení jazykové kompetence akademických a ostatních pracovníků školy. (PO2, SC5) Vazba na priority OP VVV - Prioritní osa 1 – Posilování kapacit pro kvalitní výzkum - Specifický cíl 1 – Zvýšení mezinárodní kvality výzkumu - Prioritní osa 2 – Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj - Specifický cíl 1 – Zvýšení kvality vzdělávaní na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce - Specifický cíl 5 – Zlepšení podmínek pro výuku spojenou s výzkumem a pro rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu a vývoje. 5. Prioritní oblast Třetí role a společenská odpovědnost VŠTE pravidelně sleduje uplatnitelnost a míru nezaměstnanosti svých absolventů. Zaměstnatelnost svých absolventů řeší spoluprací s Jihočeskou hospodářskou komoru a s krajskou pobočkou Úřadu práce v Českých Budějovicích. Je v úzkém kontaktu s podniky uživatelské sféry, se kterými má uzavřeno několik set rámových dohod o spolupráci a absolvování studentských praxí. Celosemestrální praxe studentů jsou na VŠTE významným nástrojem pro snižování míry nezaměstnanosti absolventů a zvyšování jejich uplatnitelnosti na současném trhu práce. Dalšími aktivitami, jak podpořit zaměstnatelnost absolventů je vybudování Centra na podporu zaměstnanosti a Klubu absolventů. Identifikace styčných bodů v návaznosti na aktivity realizovatelné z OP VVV Strategické cíle (2016-2020), (2020-2025) Indikátory Relevance Zvýšit uplatnitelnost absolventů školy na trhu práce. - Vybudované Centrum na podporu zaměstnanosti. - Vytvoření Klubu absolventů. - Počet poskytnutých poradenství studentům školy. - Počet uskutečněných worshopů pro studenty středních škol na téma další studium - Počet uskutečněných Assessment trainee-shipů - Počet uskutečněných motivačních meetingů pro zaměstnance školy. Snížit míru nezaměstnanosti absolventů. - Procentuální vyjádření nezaměstnanosti za příslušné období ve struktuře podle akreditovaných oborů ve vývojové řadě. Zajistit pro nadané studenty odborné stáže ve vybraném souboru podniků Jihočeského regionu. - Počet studentů do odborných stáží. Aktivity realizovatelné z OP VVV - Zavádění a inovace systémů monitoringu potřeb trhu práce. (PO2, SC1) - Prostřednictvím Centra pro podporu zaměstnanosti poskytovat studentům průběžnou poradenskou a metodickou pomoc. (PO2, SC1) - Zajištění odborných stáží pro nadané studenty ve vybraném souboru podniků Jihočeského regionu jako základ pro personální zkvalitnění akademického prostředí školy. (PO2, SC1, SC5) - Prostřednictvím Profesní rady VŠTE prohloubit spolupráci s podnikovou sférou včetně aplikovaného výzkumu. (PO1, SC2; PO2, SC1) - Prostřednictvím Technického konsorcia při VŠTE podpořit nadané studenty s technickým zaměřením s cílem jejich motivace na vysoké škole. (PO2, SC1) Vazba na priority OP VVV - Prioritní osa 1 – Posilování kapacit pro kvalitní výzkum - Specifický cíl 2 – Budování kapacit a posílení dlouhodobé spolupráce výzkumných organizací s aplikační sférou - Prioritní osa 2 – Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj - Specifický cíl 1 – Zvýšení kvality vzdělávaní na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce - Specifický cíl 5 – Zlepšení podmínek pro výuku spojenou s výzkumem a pro rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu a vývoje. 6. Prioritní oblast Financování Cílem této oblasti je stabilizace školy prostřednictvím vytváření příznivých finančních, ekonomických a organizačních předpokladů v jejím vnitřním prostředí. Souběžně s tím bude posilována konkurenceschopnost a postavení školy v oblasti terciárního vzdělávání. Navrhované aktivity jsou reakcí na vnější změny, které probíhají nebo které lze očekávat včetně financování vysokých škol. Snahou je i eliminovat očekávaná rizika, která by mohla ohrozit stabilitu školy, a to jak z pohledu demografického vývoje, finančních a personálních zdrojů, tak i z pohledu jejího dalšího investičního rozvoje. Identifikace styčných bodů v návaznosti na aktivity realizovatelné z OP VVV Strategické cíle (2016-2020), (2020-2025) Indikátory Zajištění investičních prostředků k rozvoji materiálnětechnického zázemí VŠTE. - Kolaudace 2. etapy centrálních laboratoří. - Přístrojové vybavení. - Počet modernizovaných výukových prostor. - Výpočetní středisko včetně instalace superpočítače. - IT infrastruktura. Aktivity realizovatelné z OP VVV - Výstavba 2. etapy centrálních laboratoří. (PO1, SC3) - Nákup zařízení do centrálních laboratoří (etapa 1 a 2). (PO1, SC3) - Modernizace výukových prostor včetně přístrojového vybavení. (PO1, SC3, PO2-TC10) - Modernizace ubytovacích prostor. (PO2-TC10) - Zkvalitnění IT infrastruktury v souladu se strategickými cíli rozvoje školy. (PO2-TC10) - Vybudování výpočetního střediska včetně nákupu superpočítače. (PO1, SC3; PO2-TC10) Vazba na priority OP VVV - Prioritní osa 1 – Posilování kapacit pro kvalitní výzkum - Specifický cíl 3 – Zkvalitnění infrastruktury pro výzkumně vzdělávací účely - Prioritní osa 2 – Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj - Tematický cíl 10 7. Prioritní oblast Vnitřní systém řízení Excellent Top Manager System (dále jen „ETMS“) je nástroj pro hodnocení a řízení procesů a standardů kvality činností zaměstnanců a všech útvarů Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích (dále jen „VŠTE“). Teoreticky byl tento originální systém pro řízení kvality vysokoškolského prostředí vymezen v souladu se schváleným Dlouhodobým záměrem VŠTE, resp. jeho příslušnými aktualizacemi v letech 2011-2015. Systém tvoří soubor modulů odpovídajících všem procesům probíhajících na VŠTE. Při jejich projekci byl využit model EFQM (model podnikatelské excelentnosti). Základní projektová idea ETMS byla patentově ochráněna v roce 2012 a systém je tak duševním vlastnictvím VŠTE v Českých Budějovicích. Období 2011-2015 lze definovat jako koncepční (přípravnou) etapu, v rámci které došlo ke zpřesnění jeho vymezení a očekávaných výstupů a k pilotnímu ověření vybraných modulů (1-5). Za účelem vytvoření uceleného integrovaného systému hodnocení a řízení kvality je potřebné jeho dobudování, jak o nové moduly, tak inovaci modulů stávajících. Strukturu systému znázorňuje schéma 1. Schéma 1: Struktura ETMS Legenda: Nově navržené moduly Stávající moduly Identifikace styčných bodů v návaznosti na aktivity realizovatelné z OP VVV Strategické cíle (2016-2020), (2020-2025) Indikátory Kvalita Zajistit vytvoření komplexního integrovaného manažerského systému ETMS pro hodnocení a řízení kvality školy ve všech oblastech její činnosti. - Počet inovovaných modulů systému ETMS. - Počet nových modulů systému ETMS. - Počet vytvořených externích platforem externích hodnotitelů. - Ustavení vnitřní komise pro vnitřní hodnocení kvality. Aktivity realizovatelné z OP VVV - Vytvoření komplexního integrovaného systému ETMS pro řízení kvality. (PO2, SC4) - Vytvoření účinného vnitřního systému hodnocení kvality. (PO2, SC4) - Vytvoření účinného vnějšího systému hodnocení kvality. (PO2, SC4) Vazba na priority OP VVV - Prioritní osa 1 – Posilování kapacit pro kvalitní výzkum - Specifický cíl 4 – Nastavení a rozvoj systému hodnocení a zabezpečení kvality a strategického řízení vysokých škol