Vysoká škola technická a ekonomická V Českých Budějovicích Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na období 2016-2020 Č. j.: VŠTE006342/2015 Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na období 2016–2020 Projednáno: v Akademické radě VŠTE dne: 21. října 2015 ve Správní radě VŠTE dne: 21. října 2015 Schváleno: v Akademickém senátu VŠTE dne: 21. října 2015 ……………………………………… doc. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. rektor OBSAH: Preambule ................................................................................................................................... 4 Postoje a hodnoty a role............................................................................................................... 6 Vize, mise..................................................................................................................................... 8 Strategické priority..................................................................................................................... 10 1 Vzdělávání.......................................................................................................................... 10 2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost............................................................................................. 16 3 Otevřenost v rámci evropského a světového prostoru.......................................................... 21 4 Celoživotní vzdělávání......................................................................................................... 26 5 Třetí role a společenská odpovědnost.................................................................................. 30 6 Financování ........................................................................................................................ 32 7 Stabilizace instituce a její transformace na vysokou školu univerzitního typu ....................... 36 8 Inovace vnitřního systému řízení ......................................................................................... 43 9 Kultivace akademického prostředí....................................................................................... 45 Preambule 4 Preambule Předložený Dlouhodobý záměr vzdělávací, výzkumné, vývojové, inovační a další tvůrčí činnosti Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích pro období 2016–2020 (DZ) a jeho aktualizace pro rok 2016 vychází zejména z DZ Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pro oblast vysokých škol na období 2016–2020. Výrazným vkladem pro zpracování uvedených materiálů byly práce na projektu KREDO, jehož závěry jsou v těchto materiálech promítnuty. Dalším podkladem pro zpracování byl Strategický plán VŠTE na léta 2016 až 2020 a další koncepční materiály týkající se rozvoje instituce. DZ plně respektuje nově vydefinovanou profilaci školy, získané akreditace na bakalářském i magisterském stupni studia i plánované investiční rozvojové záměry. Přípravě obou materiálů byla věnována mimořádná a dlouhodobá pozornost a k jejich obsahu se měla možnost vyjádřit široká akademická obec. Do materiálů se rovněž promítá výrazná změna v organizační struktuře školy v důsledku ustavení třech ústavů s plnou účinností od 1. 1. 2016. V materiálech se dále odrážejí i strategické materiály rozvoje Jihočeského kraje, ve kterých již VŠTE zaujímá v oblasti rozvoje vzdělanosti výraznou a nezastupitelnou pozici. Ukotvené cíle v obou materiálech se stanou nedílnou součástí vnitřního manažerského systému školy (ETMS) s přímou návazností na motivační systém školy. Postoje hodnoty a role 5 Postoje hodnoty a role 6 Postoje a hodnoty a role Postoje, hodnoty a roli VŠTE výraznou měrou určují dva atributy: 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích vznikla v době, kdy na horizontu naší společnosti stále zřetelněji vystupovalo její paradigma spočívající ve vyčerpanosti stávajících zdrojů jejího vývoje, především pak čerpání přírodních a nerostných zdrojů. Je zřejmé, že hybnou silou současného vývoje jsou informační technologie a znalosti. Zde je nezastupitelná role vysoké školy při budování znalostní společnosti. 2. Postavení vysoké školy se výrazně mění, kdy od relativně uzavřených center vzdělanosti nabývá vysoká škola charakter otevřeného centra znalostí. U VŠTE je to navíc umocněno jejím profesním a regionálním charakterem a jedinečností akreditovaných (technických) oborů v Jihočeském kraji. Příkazem doby je, aby vysoká škola zprostředkovala své znalosti a dovednosti vnějšímu světu. Jedná se tedy o transfer znalostí mezi školou, podnikatelskou sférou a společností, v případě VŠTE především v rámci Jihočeského kraje. Postoje a hodnoty • Vytvářet a respektovat akademické prostředí. • Zajistit sdílené poznání v pedagogické oblasti. • Podporovat svobodné myšlení a tvůrčí bádání. • Zajistit rovné příležitosti pro všechny. • Naplňovat vnitřní uspořádání školy. • Zodpovědnost za sebe a za spolupracovníky. • Respektovat etickou dimenzi v jednání a konání. Role • Výchovně-vzdělávací. • Vědecko-výzkumná. • Vnější vztahy (třetí role) – škola – region – společnost - podnikatelské sféra. Postoje hodnoty a role 7 Vize, mise 8 Vize, mise Vize VŠTE je vysoká škola univerzitního typu poskytující českým a zahraničním studentům komplexní vzdělání zaměřené na výchovu profesně specializovaných techniků a ekonomů. Mise • Zkvalitňovat a dále rozšiřovat akreditace studijních programů v bakalářském a magisterském stupni studia. • Akreditovat doktorské studium, jak pro technické, tak ekonomické studijní programy. • Vytvořit podmínky pro získání práv habilitačních řízení. • Dosáhnout ve střednědobém (25 %) a v dlouhodobém časovém horizontu samofinancování ve výši 50 % rozpočtu VŠTE. • Posilovat vztahy se soukromým a veřejným sektorem, zejména v regionu Jihočeského kraje. • Vytvořit multikulturní vysokoškolské prostředí v souladu s evropskými trendy. • Posilovat etiku akademického prostředí v podmínkách vysoké školy univerzitního typu. Vize, mise 9 Strategické priority 10 Strategické priority 1 Vzdělávání 1.1 Profilace a diverzifikace studijních programů Strategický cíl Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. Současný stav Vysoká škola technická a ekonomická v Českách Budějovicích je jedinou vysokou školou v Jihočeském kraji, která se zaměřuje na technické obory. Z důvodu nedostatku technicky orientovaných absolventů plánuje VŠTE akreditovat další bakalářské a magisterské obory technického směru. VŠTE má akreditovány 3 technické studijní programy (Strojírenství, Stavitelství, Dopravní technologie a spoje), v rámci kterých nabízí studium 5 bakalářských studijních oborů (Strojírenství, Technologie dopravy a přepravy, Pozemní stavby, Konstrukce staveb, Stavební management) a dva navazující magisterské studijní obory (Konstrukce staveb, Logistické technologie). Nástroje • Rozvíjení konceptu podpory zájmu o technické vzdělání. • Plánování a rozvíjení efektivních marketingových nástrojů za účelem propagace technického vzdělání a osvěty např. na středních školách, vznikem a činností technického konsorcia či těsnou kooperací školy s firmami Jihočeského kraje. • Programové financování ze státního rozpočtu-kapitola 333 MŠMT ČR. o Institucionální plány Vysoké školy technické a ekonomické. o Centralizované rozvojové projekty. • Realizace neinvestičních projektů v rámci strukturálních fondů EU zejména Evropského sociálního fondu (ESF). o Spolupráce VŠTE a regionálních subjektů, podpora podnikových praxí a stáží studentů a akademických pracovníků. o Regionální středisko odborného překladu. o Centrum správy budov. o Akademie mladých badatelů -popularizace VaV aktivně a hravě. o Inovace studijních oborů formou jejich restrukturalizace a modularizace s cílem diverzifikace studijní nabídky v souladu s potřebami znalostní ekonomiky a uživatelské praxe. o Cestovní ruch a podpora znevýhodněných skupin. Indikátory • Akreditace doktorského studia studijního programu Dopravní technologie a spoje. • Akreditace nových či navazujících přednostně technicky orientovaných studijních programů (SP), oborů: o Strojírenství, obor Strojírenství (navazující magisterské studium), o Informatika, obor Informatika (Bc.), o obor Marketing a management služeb (Bc.), o obor Personální management (Bc.), o obor Soudní inženýrství, Strategické priority 11 o Oborové didaktiky. • Udělené reakreditace stávajících studijních programů (SP) a oborů (SO): o Ekonomika a management, obor Ekonomika podniku (Bc.), o Strojírenství, oboru Strojírenství (Bc.), o Dopravní technologie a spoje, oboru Technologie dopravy a přepravy (Bc.), Logistické technologie (Ing.), o Stavitelství, oboru Konstrukce staveb (Bc., Ing.), o Stavitelství, oboru Pozemní stavby (Bc.), o Reakreditace BBA ve specializaci Oceňování podniku. • Akreditace MBA. Tabulka 1: Struktura studentů VŠTE ke dni 1. 9. 2015 Bakalářské studijní obory Obor Forma 1. s. 2. s. 3. s. 4. s. 5. s. 6. s. 7. s. 8. s. 9. s. 10. s. 11. s. 12. s. Celkem Ekonomika podniku prezenční 351 306 1 335 1 222 3 50 x 8 x 2 1279 kombinovaná 256 222 1 244 3 173 2 38 1 6 x x 946 Technologie dopravy a přepravy prezenční 196 164 x 114 x 32 x x x x x x 506 kombinovaná 146 110 x 74 1 30 x x x x x x 361 Strojírenství prezenční 71 73 x 81 21 x x x x x x x 246 Konstrukce staveb prezenční 54 72 x 60 2 49 2 39 1 14 1 x 294 Stavební management prezenční x 49 3 34 x 42 x 26 x 6 2 x 162 kombinovaná 1 82 x 69 1 59 x 34 15 x 1 x 262 Pozemní stavby prezenční 45 x x x x x x x x x x x 45 kombinovaná 65 x x x x x x x x x x x 65 Celkem x 1185 1078 5 1011 29 607 7 187 17 34 4 2 4166 Magisterské studijní obory Obor Forma 1. s. 2. s. 3. s. Celkem Logistické technologie prezenční 18 20 38 kombinovaná 46 47 93 Konstrukce staveb prezenční 3 3 kombinovaná 5 5 Celkem x 72 67 0 139 Strategické priority 12 1.2 Harmonizace profilu absolventů s potřebami podnikové praxe Strategický cíl Zajistit implementaci teoretických znalostí do aplikační sféry. Současný stav Všechny studijní obory VŠTE mají vydefinovaný profil absolventa na základě odborných znalostí, odborných dovedností a obecných způsobilostí, resp. kompetencí, schválený procesem akreditace. Anotace předmětů v informačním systému školy obsahují výstupy z učení na úrovni daného předmětu ve shodě s požadavky Boloňského procesu a ECTS (VŠTE je držitelem ECTS Labelu). Předmět Odborná praxe je povinným předmětem každého bakalářského studijního oboru na VŠTE. Nástroje • Transformace v produkci vědění, která stále zřetelněji opouští disciplinární logiku ve prospěch problémově zaměřeného a interdisciplinárně utvářeného poznání: problémově zaměřené učení. • Zdůrazňovat význam přenositelných kompetencí, včetně kreativity, kritického myšlení. • Akcentovat účast vnějších aktérů na přípravě a revizi studijních plánů a zapojení odborníků z praxe do výuky. Indikátory • Počet studentů s úspěšným zakončením předmětu Odborná praxe. • Počet odborníků z praxe zapojených do výuky formami adekvátními jednotlivým úrovním studijního programu. 1.3 Cílený přístup zaměřený na studenta Strategický cíl Podporovat inkluzi ve vzdělávání. Současný stav Znevýhodnění studenti Na Vysoké škole technické a ekonomické je zřízeno Informačně poradenské centrum pro studenty se specifickými vzdělávacími potřebami. Stipendia Na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích je uplatňován individuální a citlivý přístup pro řešení jednotlivých případů. Studenti jsou podporováni různými druhy stipendií. Nadaní studenti Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích se snaží o zapojení talentovaných studentů do školních i mimoškolních studentských odborných soutěží. Příkladem těchto soutěží jsou PRESTA, SVOČ, Rozjezdy roku či Projekt snů. Strategické priority 13 Nástroje • Analýza studijní neúspěšnosti a návrh opatření na snížení studijní neúspěšnosti. • Implementace nových aplikací a nástrojů pro zpracování elektronických studijních opor do Informačního systému školy. • Analýza výsledků studentů prezenční a kombinované formy a jejich komparace. Indikátory • Počet studentů využívajících služeb IPC. • Počet finančně podpořených studentů. • Počet podpořených nadaných studentů. 1.4 Vnitřní systém zajištění kvality pedagogického procesu Strategický cíl Nastavit standardy vzdělávání a zajistiti jejich následnou evaluaci. Současný stav VŠTE zavedla systém hodnocení akademických pracovníků. Cílem je zvyšovat kvalifikaci a kompetence učitelů. Předmětem hodnocení akademických pracovníků je pedagogická činnost, výzkumná a tvůrčí činnost a činnost organizační. Pro profesní rozvoj vyučujících organizuje VŠTE odborné pedagogické semináře, seznamuje pedagogy s moderními výukovými metodami a zprostředkovává jim strategie národního a mezinárodního školství. Cílem je zkvalitnění výuky, zvýšení konkurenceschopnosti a obohacení výukového procesu. VŠTE se rozhodla implementovat systém MBO (řízení podle cílů). Systém je určen primárně pro řízení organizace a výkonu manažerů. Avšak ti získávají v dílčích modulech ETMS nástroje pro řízení svých podřízených. Jedná se především o modul Aktivity, který slouží k řízení výkonu akademických pracovníků a modul Úkoly a požadavky. Od AR 2013/2014 zavedla VŠTE autoevaluační proces na úrovni předmětů a oborů, garanti předmětů hodnotí v autoevaluační zprávě předmětu uběhlý semestr a garanti oborů vypracovávají autoevaluační zprávu oboru jednou za akademický rok. Další formou získávání zpětné vazby jsou dotazníkové ankety. VŠTE má v informačním systému zapracovánu předmětovou anketu, ve které studenti na konci semestru hodnotí kvalitu výuky daného předmětu, její pozitiva a negativa. Její výsledky jsou analyzovány garantem předmětu a jsou součástí evaluační zprávy předmětu. Významným nástrojem vnitřní kontroly kvality pedagogického procesu na VŠTE je Interní akreditační komise. Nově byla koncipována její odborná náplň, vydefinován akreditační proces v souladu s novou organizační strukturou (ustavení ústavů) a vymezeny kompetence pro jednotlivé pracovníky působící v této oblasti. Jsou pevně stanoveny termíny zasedání, v případě potřeby jsou do Interní akreditační komise zváni externí odborníci v rámci projednávání akreditací/reakreditací a profesních kvalifikací. Zásadní změnou v oblasti akreditací je úloha nově ustavených ústavů, kdy se ústavy stávají hlavními nositeli příslušných akreditací, za které jsou z hlediska naplňování požadavků AK MŠMT ČR zodpovědní. Strategické priority 14 Nástroje • Nastavit vzdělávací standardy pomocí analýzy dokumentů MŠMT a dokumentů Evropské komise. • Poskytnout podporu začínajícím pedagogům a uvést je jak do pedagogického procesu, tak do tvůrčí a výzkumné činnosti. Indikátory • Udržitelnost prestižního ocenění ECTS (VŠTE držitel ECTS Labelu od roku 2012), počet vyjíždějících a přijíždějících studentů v rámci mezinárodních mobilit. Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost 15 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost 16 2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost 2.1 Kvalita a excelence výstupů v oblasti vědecko-výzkumné Strategický cíl Zvýšit počet výstupů v oblasti vědecko-výzkumných aktivit vykazovaných v systému RIV včetně jejich vědecké hodnoty (IF). Současný stav V současné době je do výzkumné činnosti na VŠTE zapojeno cca 50 % AP, což neodpovídá potřebám školy a nevytváří příznivé prostředí pro kvalitní publikační aktivity, vlastní výzkum, ani pro rozvoj aktivit v oblasti duševního vlastnictví. Rozvoj tuzemských a zahraničních výzkumných aktivit je v počáteční fázi svého rozvoje, což limituje výstupy s nejvyšší hodnotou v systému RIV. U nově přicházejících pracovníků jsou v řadě případů nedostatečné teoretické znalostmi v oblasti vědecké práce, resp. publikačních aktivit. K výrazné stabilizaci docentů a profesorů jako jádra tvůrčích aktivit, dochází teprve v posledních letech. Nástroje • Posílení ústavů o kvalifikované AP na plný úvazek (docenty, profesory), v budoucnu výchova vlastních docentů. • Stanovení optimálních hodnot výstupů (uznatelných systémem RIV) s ohledem na potřebu školy a institucionální podporou (RVO). • Navázání intenzivní spolupráce (jak tuzemské, tak mezinárodní) s podnikovou sférou, vysokými školami a výzkumnými institucemi za účelem řešení výzkumných projektů a grantů. • Interní grantová soutěž VŠTE. • Vybudování kvalitního laboratorního zázemí. • Dobudování kvalitní vědecké knihovny. • Soubor opatření včetně vzdělávacích kurzů v rámci celoživotního vzdělávání pro katedry a jednotlivé akademické pracovníky a jejich implementace v rámci personálního modulu. • Komercializace výstupů z řešení výzkumných projektů a grantů (transfer poznatků do podnikové praxe). Indikátory • Počet vykazovaných tvůrčích aktivit za AP, katedry, ústavy a školu jako celek v rámci vnitřního manažerského systému (ETMS). • Objem získaných finančních prostředků z řešení výzkumných projektů a grantů – vícezdrojové financování. • Objem získaných finančních prostředků z RVO – vázané na výstupy hodnocené v systému RIV – komparace výsledků s VŠ o stejném rozsahu jako VŠTE. Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost 17 2.2 Kvalita, stabilita a rozvoj akademických pracovníků Strategický cíle Zajistit odborný růst, stabilitu a rozvoj u mladých akademických pracovníků. Podat žádost o akreditaci habilitačních řízení. Současný stav Škola zabezpečuje mladé akademické pracovníky s titulem Ph.D. prostřednictvím jiných vysokých škol v ČR, kde někteří docenti a profesoři z VŠTE působí jako školitelé. Tento stav se negativně promítá do celkového personálního zabezpečení akreditovaných oborů. Řada vysokých škol odmítá přijímat studenty z jiných VŠ za studenty svých doktorských studijních programů jak z finančních důvodů, tak mnohdy i z důvodů konkurenčních. Jedním z limitujících faktorů při zkvalitňování akademické obce je absence vlastní akreditace habilitačních a profesorských řízení. Škola jen velmi obtížně získává možnost zahájit habilitační, profesorská řízení na jiných VŠ, i když akademičtí pracovníci splňují požadovaná kritéria pro příslušný obor na příslušné VŠ. Nástroje • Výběr nadaných studentů, přednostně z vlastních zdrojů, pro doktorské studijní programy pro akreditované studijní obory. • Vlastní školitelé působící na jiných VŠ a využití školitelů z jiných VŠ • Zajistit kvalitní práci pomocných vědeckých sil na ústavech v bakalářském i magisterském stupni studia, ze kterých by byly vybíráni studenti do doktorského studijního programu. • Vytvořit odpovídající vědecko-výzkumnou infrastrukturu (centrální laboratoře). • Zabezpečit personální předpoklady pro akreditaci vlastního doktorského studia jak pro ústav podnikové strategie, tak pro ústav technicko-technologický. Indikátory • Počet ukončených doktorských studií u našich mladých AP. • Akreditace vlastních doktorských studijních programů. • Akreditace vlastního habilitačního oboru. 2.3 Vysoký standard vědecko-výzkumné infrastruktury Strategické cíle Zabezpečit vysokou úroveň laboratorních prací jako předpoklad pro vědecko-výzkumnou činnost ústavů školy. Zajistit personální zabezpečení centrálních laboratoří pro vědecko- výzkumnou činnost ústavů. Vybudovat kvalitní vědeckou knihovnu s moderními technologiemi, širokým spektrem služeb a přívětivým zázemím jak pro studenty, tak akademické pracovníky. Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost 18 Současný stav V současné době VŠTE plně nedisponuje potřebným laboratorním zázemím pro realizaci základního a aplikovaného výzkumu vědeckých pracovníků, rovněž tak tvůrčích aktivit studentů, což se pochopitelně jako hendikep odráží ve výsledcích a výstupech VaVaI, ale i nižší spoluprací s podnikovou sférou a konkurenceschopností v porovnání s jinými vysokoškolskými a výzkumnými institucemi. Centrální laboratoře jsou nezbytným základem jak v oblasti praktické výuky, tak pro realizaci tvůrčích aktivit základního a aplikovaného výzkumu. Sloužit by měly nejen pro transfer technologií do praxe, ale i jako možné prostředí pro spolupráci s vědecko-výzkumnými institucemi a uživatelskou sférou. Stávající personální zabezpečení laboratoří respektuje v současnosti stávající laboratorní techniku. S průběžným pořizováním nových laboratorních přístrojů a zařízení se přistupuje i k zajištění odpovídajícího personálního zabezpečení, ať už formou vědeckých pracovníků, tak i laboratorních techniků. Současné prostory knihovny se v rámci růstu knihovního fondu a v souvislosti s rozšířením akreditací, zejména technického zaměření, jeví jako nedostatečné, potažmo i prostory pro studenty, a to jak z pohledu studovny, tak potřebného zázemí, (šatna, kavárna apod.) Knihy nejsou volně přístupné, jsou uloženy ve skladu, odkud se půjčují studentům a akademickým pracovníkům. Fond knihovny obsahuje 9799 jednotek včetně publikací na CD-ROM a 78 titulů periodik. Od roku 2013 předplácí knihovna dvě kolekce zahraničních elektronických knih ebrary. Knihovna má přístup do online databáze ČSN a do tří licencovaných zahraničních databází elektronických informačních zdrojů, které získala účastí v operačním programu VaVpI (ProQuest STM Package + ProQuest Central) a v projektu „Efektivní zpřístupnění multioborových licencovaných EIZ, páteře informační infrastruktury výzkumu a vzdělávání“ (Scopus). Zapojením školy do programu VISK8A získala knihovna na r. 2015 až 2016 přístup do databází Anopress a Pressreader. Součástí knihovny je copycentrum, které poskytuje reprografické služby studentům i zaměstnancům. Nástroje • Výstavba centrálních laboratoří zahrnující: o Metalografické laboratoře s přípravnou vzorků a skladem. o Laboratoře mechanických vlastností. o Laboratoře tepelného zpracování. o Laboratoře strojírenských technologií. o Laboratoře hydromechaniky, termomechaniky a energetiky. o Laboratoře měření a kvality. o Laboratoře stavebních hmot. o Laboratoře stavebních izolací. o Materiálně technické zázemí (sklady, učebny, chodby, soc. zařízení aj.). • Přístrojové vybavení laboratorních prostor. • Personální zabezpečení laboratorních prostor vědeckými pracovníky a laboratorními techniky. • Výrazné prostorové rozšíření či výstavba nové vědecké knihovny, včetně studoven, počítačových, skupinových studoven a potřebného zázemí (prostory pro volný čas studentů mezi výukou, kavárna). Součástí vybavení by měl být bibliobox pro samoobslužné vracení knih mimo provozní hodiny knihovny. Zabezpečení knihovního fondu formou RFID technologie nebo EM technologie. Realizace samoobslužných výpůjček. Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost 19 • Získání přístupu do databáze WoS, rozšiřování a získávání nových informačních zdrojů, databází a specializovaných zdrojů oborových databází. • Rozšíření portfolia nabízených služeb v rámci Copycentra. Indikátory • Nárůst výsledků a výstupů za oblast VaVaI a jejich uplatnitelnost v systému RIV. • Posílení vícezdrojového financování VŠTE. • Nárůst smluvního výzkumu. • Počet vědeckých pracovníků zapojených do vědecko-výzkumných aktivit. • Počet laboratorních techniků zajišťujících laboratorní aktivity. • Soulad s požadavky AK MŠMT na zajištění studijních programů, resp. oborů odbornou literaturou. • Nárůst knihovního fondu, s nárůstem nově akreditovaných studijních programů. • Počet výpůjček, počet čtenářů, počet přístupů do nabízených elektronických databází apod. • Nárůst knihovních služeb. • Zvýšení prestiže školy, resp. konkurenceschopný partner pro spolupráci s mezinárodními VŠ a institucemi v rámci spolupráce na výzkumných projektech a grantech. Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost 20 Otevřenost v rámci evropského a světového prostoru 21 3 Otevřenost v rámci evropského a světového prostoru 3.1 Mezinárodní spolupráce v oblasti vzdělávání, výzkumu a společenských aktivit Strategický cíl Vytvoření příznivého prostředí pro spolupráci se zahraničními vzdělávacími a výzkumnými institucemi (stáže studentů, akademiků a zaměstnanců, společné projekty). Současný stav VŠTE disponuje bezmála stovkou bilaterálních dohod se zahraničními vysokými školami. Kontakty jsou navazovány v rámci významných mezinárodních konferencí (jednou z nejpřínosnějších je v tomto ohledu každoroční konference a veletrh EAIE). VŠTE se stále více zaměřuje na prohloubení a kvalitu spolupráce se zahraničními institucemi. Kromě kooperace v rámci mobilit se VŠTE zapojuje do projektů jednotlivých partnerských institucí. V mimoevropském prostoru se VŠTE zaměřuje na regiony Číny, Ruska a států SNS a Korejskou republiku. Na půdě VŠTE byla založena Sinologická sekce a v reakci na poptávku trhu práce VŠTE vytvořila v rámci studijního programu Ekonomika a management oborovou specializaci Čínské trhy. Velký potenciál je spatřován ve spolupráci na projektech s odborníky renomovaných ruských univerzit. Nástroje • Prohloubení spolupráce s evropskými vysokými školami se zaměřením na praxi. • Rozšíření nabídky zahraničních stáží i mimo evropský kontinent (Asie, Amerika). • Vstup do projektu Academy learning a jeho implementace v konkrétní spolupráci s ruskými vysokými školami na společném vzdělávání studentů. • Prohloubení spolupráce s organizacemi zapojenými do reprezentace České republiky v Bruselu. • Tvorba a rozvíjení oborů a specializací zaměřené na konkrétní regiony na východě Evropy (rusky mluvící prostor) a Asie (Čína, Jižní Korea). • Řešení společných projektů v oblasti výzkumu, vývoje a inovací, jak v rámci Evropy, tak s orientací na východní teritoria (Rusko, Čína, Korea). Indikátory • Počet dohod o spolupráci s asijskými institucemi. • Počet oborových specializací zaměřených na konkrétní regiony na východě Evropy a Asie. • Výčet aktivit vykonaných v rámci projektu Academy learning. • Počet podaných projektů s mezinárodní účastí. 3.2 Otevřenost studijních programů pro zahraniční studenty Strategický cíl Vytvoření prostředí, které umožní a napomůže navýšení počtu zahraničních studentů přijatých ke studiu kompletních studijních programů i v rámci výměnných programů. Otevřenost v rámci evropského a světového prostoru 22 Současný stav Přijíždějící studenti i akademici v rámci mobilit svým počtem převyšují mobility vyjíždějící. To svědčí o vysoké atraktivitě VŠTE mezi zahraničními partnery. VŠTE zahraničním studentům nabízí předměty i celé obory v anglickém jazyce ve studijních programech Ekonomika a management, Stavitelství a Dopravní technologie a spoje. VŠTE je stabilním a aktivním členem organizace ESN International, která pomáhá organizovat studium i volný čas zahraničních studentů. Kromě volnočasových aktivit jsou na počátku každého semestru organizovány orientační týdny, které slouží jako platforma k integraci místních a zahraničních studentů a přispívají tak k vytváření mezinárodního prostředí na VŠTE. Nástroje • Marketingové aktivity zacílené na oslovení zahraničních zájemců o studium na VŠTE. • Konkurenceschopnost výše školného. • Nabídka předmětů v angličtině a ruštině. • Nabídka ucelených oborů v angličtině a ruštině. • Zohlednění vízové a nostrifikační procedury v procesu stanovení termínů a požadavků přijímacího řízení VŠTE. • Poradenství a podpora uchazečům i studentům ze zahraničí poskytovaná jazykově vybavenými pracovníky administrativního centra. • Kooperace s ESN VŠTE při vytváření uživatelsky přívětivého prostředí na VŠTE pro zahraniční studenty a akademiky. • Kurzy českého jazyka pro zahraniční studenty. Indikátory • Počet samoplátců. • Počet zahraničních výměnných studentů. • Počet zahraničních studentů studujících v českém jazyce. • Počet zahraničních akademiků. 3.3 Výuka stávajících studijních programů, oborů v cizím jazyce Strategický cíl Rozvíjet atraktivitu VŠTE pro zahraniční studenty (pro krátkodobé studijní pobyty i studium uceleného studijního programu), zvyšovat počet studijních programů a objem předmětů vyučovaných v cizích jazycích (především v angličtině) a systematicky rozvíjet jazykové a komunikační kompetence studentů i pracovníků vysokých škol Současný stav Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích nabízí v AR 2015/2016 4 studijní obory vyučované v cizím jazyce, 2 bakalářské v anglickém jazyce, 1 bakalářský v ruském jazyce a 1 navazující magisterský v anglickém jazyce. Otevřenost v rámci evropského a světového prostoru 23 Tabulka 2: Studijní obory vyučované v cizím jazyce Building Construction Bakalářský/ Anglicky Akreditace A na dobu platnosti akreditace studijního oboru v českém jazyce (tj. do 1.11.2019). Business Administration Bakalářský/ Anglicky Akreditace A na dobu platnosti akreditace studijního oboru v českém jazyce (tj. do 31.12.2016). Ekonomika predprijatija Bakalářský/ Rusky Akreditace A na dobu platnosti akreditace studijního oboru v českém jazyce (tj. do 31.12.2016). Logistics Technologies Navazující Mgr./Anglicky Akreditace A na dobu platnosti akreditace studijního oboru v českém jazyce (tj. do 31.3.2018). Nástroje • Výuka cizích jazyků pro studenty i AP. • Cizojazyčné kurzy. • Společná tvorba akreditací s důrazem na duální systém. Indikátory • Počet vyučovaných studijních programů, oborů v cizím jazyce. • Počet vyučovaných předmětů v cizím jazyce. 3.4 Vzájemná výměna studentů a akademických pracovníků ve vzdělávacích a vědeckovýzkumných institucích Strategický cíl Zvýšení počtu studentů všech stupňů studia a akademických pracovníků vyjíždějící i přijíždějících na zahraniční stáže. Současný stav Studentské výjezdové mobility Zájem o studium a praktické stáže v zahraničí ze strany studentů VŠTE vykazuje trvale vzestupný trend. Kromě nejvíce využívaného programu mezinárodní spolupráce pro individuální mobility Erasmus+ VŠTE aktivně vyhledává i další stipendijní programy a zapojuje se do nich. Studenti mají možnost se ucházet o stipendia Velux či Asem-Duo, která pokrývají téměř veškeré náklady na studium a pobyt cílové zemi. Mobilita studentů je podporována i z vlastních zdrojů VŠTE, se zaměřením na kvalitu a obsah zahraničních pobytů. V oblasti praktických stáží probíhá spolupráce s konsorciem Educa International, o.p.s., které financuje pracovní stáže vybraným studentům VŠTE. Studentské příjezdové mobility Přijíždějící studenti v rámci mobilit svým počtem převyšují mobility vyjíždějící. To svědčí o vysoké atraktivitě VŠTE mezi zahraničními partnery. Otevřenost v rámci evropského a světového prostoru 24 Krátkodobé mobility studentů VŠTE finančně podporuje účast studentů a pedagogů na akcích partnerských škol, ať se již jedná o letní školy, Intenzivní programy Erasmus či jiné krátkodobé mobility. VŠTE je součástí sítě vysokých škol International Business Week, v rámci níž probíhají mezinárodní projektové týdny. Mobilita akademických pracovníků Finanční prostředky určené na program Erasmus+ VŠTE využívá primárně na mobility studentů. Akademičtí pracovníci jsou vysíláni mj. v režimu „zero grant“, kdy jsou nedostatečné finanční prostředky pro výjezdy zaměstnanců v rámci programu Erasmus+ (klíčové aktivity KA1) kompenzovány z alternativních zdrojů. Nástroje • Využívání různorodých zdrojů financování na podporu mobilit - Program Erasmus+ KA103 a KA107, Ceepus, Velux atd. • Zvýšení atraktivity nabídky zahraničních stáží z hlediska jejich obsahu i z geografického a finančního pohledu. • Zapojení VŠTE do akcí krátkodobých mobilit typu „International weeks“, letních škol atd., kdy studenti více partnerských škol pracují v mezinárodních týmech na společném projektu. • Marketingové aktivity v rámci VŠTE zacílené na oslovení potenciálních zájemců o zahraniční stáž. Indikátory • Počty vyměňovaných studentů. • Procentuální podíl magisterských studentů na celkovém počtu vyměňovaných studentů. • Počet uskutečněných krátkodobých mobilit. Otevřenost v rámci evropského a světového prostoru 25 Celoživotní vzdělávání 26 4 Celoživotní vzdělávání 4.1 Rozšíření nabídky programů celoživotního vzdělávání zaměřených na regulovaná povolání a zvyšování odborné kvalifikace účastníků. Rozšíření nabídky zkoušek z profesních kvalifikací v souladu s Národní soustavou kvalifikací. Strategický cíl Rozšířit nabídku programů celoživotního vzdělávání zaměřených na regulovaná povolání a zvyšování odborné kvalifikace účastníků na základě poptávky v regionu, které budou zakončeny zkouškou z profesní kvalifikace v souladu s Národní soustavou kvalifikací. Rozšířit nabídku samostatných zkoušek z profesních kvalifikací v souladu s Národní soustavou kvalifikací na základě poptávky v regionu. Současný stav Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích získala na konci roku 2014 autorizace od jednotlivých ministerstev pro provádění zkoušek z profesních kvalifikací pro tyto profesní kvalifikace: • Personalista. • Informátor v dopravě. • Kontrolor kvality dopravy. • Logistik skladových operací. • Evidence zásob zboží materiálu. • Expedient velkoobchodu. • Manipulace se zbožím a materiálem. • Manipulační práce se zbožím ve skladu. • Logistik v dopravě a přepravě. • Skladník. • Logistik výroby. • Skladník velkoobchodu. Zkoušky z profesních kvalifikací jsou nabízeny široké veřejnosti Centrem celoživotního vzdělávání ve spolupráci s vysokoškolskými ústavy, které ve svých řadách mají autorizované osoby schválené příslušnými ministerstvy. V současné době na VŠTE působí min. 4 autorizovaní zástupci. Dále byla v roce 2015 vytvořena kompletní osnova pro rekvalifikační kurz Personalista s hodinovou dotací min. 120 hodin, který je nabízen široké veřejnosti, a je zakončen zkouškou z profesní kvalifikace Personalista. Na začátku roku 2015 proběhla zkouška z profesní kvalifikace Kontrolor kvality dopravy. Centrum celoživotního vzdělávání dále nabízí dva studijní programy zaměřené na získání odborné kvalifikace k výuce na středních a vysokých školách všech typů v ČR a to studijní program Studium v oblasti pedagogických věd pro učitele odborných předmětů a odborného výcviku v oblasti ekonomiky a studijní program Studium v oblasti pedagogických věd pro učitele odborných předmětů technických, praktického vyučování a odborného výcviku. Dále jsou nabízeny krátkodobé i dlouhodobé vzdělávací programy Moderní řízení lidských zdrojů, Mzdové účetnictví, Účetnictví v praxi, Mediální komunikace, Efektivní práce s daty aj. Celoživotní vzdělávání 27 Nástroje • Aktivní monitorování a analýza vzdělávacích potřeb v regionu. • Průběžné monitorování konkurenčního prostředí a nová nabídka vzdělávacích programů pro veřejnost. • Aktivní oslovování cílových skupin zákazníků. • Zvýšení počtu autorizovaných zástupců a vzdělávacích programů vedoucích k získání zkoušky z profesní kvalifikace. • Realizace neinvestičních projektů v rámci strukturálních fondů EU zejména Evropského sociálního fondu (ESF). o Tvorba a realizace kurzů vedoucích k získání profesních kvalifikací v NSK. o Zefektivnění jazykové výuky pro specialisty v dopravě a logistice. o Další vzdělávání učitelů technických oborů na středních školách prostřednictvím technického vzdělávacího konsorcia. o Poradenské centrum pro využívání manažerských nástrojů. o Podpora finanční gramotnosti a dalšího vzdělávání v Jihočeském regionu. o Další vzdělávání v technických oborech formou multimédií a krátkodobých kurzů. Indikátory • Počet realizovaných kurzů vedoucích k získání profesní kvalifikace a dalších vzdělávacích programů pro veřejnost. • Počet realizovaných zkoušek z profesních kvalifikací. • Počet úspěšných absolventů zkoušek z profesních kvalifikací. • Počet účastníků v kurzech vedoucích k získání profesní kvalifikace. • Počet účastníků v dalších realizovaných vzdělávacích programech. • Finanční obrat. 4.2 Realizace výuky ve studijních programech akreditovaných zahraniční agenturou Strategický cíl Realizovat výuku ve studijních programech akreditovaných zahraniční agenturou. Zajistit kvalitu výuky ve spolupráci s příslušným vysokoškolským ústavem. Zvýšit počet udělených akreditací pro studijní programy. Současný stav V roce 2014 byla Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích udělena akreditace pro studijní program Bachelor of Business Administration (BBA) se zaměřením na Oceňování podniku. Akreditace byla udělena mezinárodní akreditační agenturou European Council for Business Education. Studijní program je v současné době nabízen absolventům VŠTE, stávajícím studentům, i široké veřejnosti při splnění podmínek k přijetí do tohoto studijního programu. Výuka je zajišťována Ústavem znalectví a oceňování VŠTE. Nástroje • Propagace nabídky vzdělávacích programů akreditovaných zahraniční agenturou. • Propagace náboru studentů do studijních programů. Celoživotní vzdělávání 28 • Aktivní oslovování cílových skupin zákazníků. • Zvýšení nabídky vzdělávacích programů akreditovaných zahraniční agenturou. Indikátory • Počet zahájených studijních programů. • Počet účastníků ve studijních programech. • Finanční obrat. 4.3 Zkvalitnění a rozšíření nabídky kurzů akreditovaných předmětů ve smyslu § 60 zákona o vysokých školách pro studenty VŠTE, přípravných kurzů před nástupem ke studiu a přípravných kurzů ke státním závěrečným zkouškám v průběhu studia. Strategický cíl Rozšířit a zpřehlednit nabídku kurzů akreditovaných předmětů ve smyslu § 60 zákona o vysokých školách pro studenty VŠTE. Rozšířit nabídku přípravných kurzů před nástupem ke studiu a zejména pak nabídku přípravných kurzů v průběhu studia, které budou studenty intenzivně připravovat k úspěšnému zvládnutí státní závěrečné zkoušky na VŠTE. Současný stav V roce 2014 byl realizován přípravný kurz k přijímací zkoušce pro navazující magisterské studium. Tohoto intenzivního kurzu se zúčastnilo 29 účastníků. Kurzy akreditovaných předmětů dle § 60 zákona o vysokých školách absolvovalo v roce 2014 cca 2000 účastníků. Do mimořádného studia bakalářských a magisterských programů se přihlásilo 89 studentů. Nástroje • Spolupráce s ústavy při přípravě přípravných kurzů před zahájením studia na VŠTE a v průběhu studia. • Aktivní oslovování uchazečů o studium a studentů VŠTE s nabídkou přípravných kurzů před zahájením studia a v průběhu studia. • Spolupráce s ústavy při rozšiřování a zkvalitňování nabídky kurzů akreditovaných předmětů. • Pravidelná nabídka kurzů akreditovaných předmětů pro studenty VŠTE. • Nabídka mimořádného studia. Indikátory • Počet přípravných kurzů. • Počet účastníků v přípravných kurzech. • Počet vypsaných akreditovaných předmětů. • Počet účastníků kurzů akreditovaných předmětů. • Počet účastníků v mimořádném studiu bakalářských a magisterských programů. • Finanční obrat. Celoživotní vzdělávání 29 Třetí role a společenská odpovědnost 30 5 Třetí role a společenská odpovědnost 5.1 Nezaměstnanost absolventů v jednotlivých sledovaných obdobích Strategický cíl Snížit nezaměstnanost absolventů pod 5 % až následně pod 3 % standardizované míry nezaměstnanosti. Současný stav V posledním sledovacím období k 30. 4. 2015 je stávající stav 5,59 % standardizované míry nezaměstnanosti. Nástroje • Pravidelná directmailová komunikace na zaregistrované studenty a absolventy. • Nabízené stáže, trainee programy, brigády a pracovní pozice na webových stránkách. • Dvakrát ročně veletrhu pracovních příležitostí - Jobfairy VŠTE. • Komunikace na sociálních sítích s doporučeními pro budoucí kariéru. • Kariérní poradenství studentům a absolventům. • Workshopy s firmami na kariérní témata. • Transparentní komunikace akademického prostředí s aplikační sférou ve smyslu potřeb praxe a její implementace do studijních plánů. Indikátory • Standardizovaná míra nezaměstnanosti. 5.2 Podpora spin-off firem Strategický cíl Rozvoj a podpora nových firem studentů a absolventů na půdě VŠTE s cílem jejich vzájemné synergie. Za vložené prostředky se očekává generování zisku v dodatečných prostředcích do rozpočtu VŠTE. Současný stav Momentálně jsou na VŠTE 2 spin-off firmy a 2 start-up firmy vlastněné, nebo vedené studenty a absolventy VŠTE. Nástroje • Prostory pro zázemí nově vznikajících firem, zejména kanceláře, IT vybavení atd. • Sdílené zkušenosti, služby a know-how se stávajícími spin-off firmami a akademickou sférou VŠTE. • Zázemí pro spolupráci s partnerskými firmami VŠTE na společných zakázkách. • Možnost fundraisingu zajímavých projektů a firem. Indikátory • Počet nových spin-off firem VŠTE za rok. Třetí role a společenská odpovědnost 31 Financování 32 6 Financování V roce 2015 hospodaří VŠTE s celkovým rozpočtem 237 371 tis. Kč. Přičemž z 69 % se jedná o prostředky provozní, z 25 % prostředky investiční a 6 % představují transferové platby. Transferové platby zahrnují účelové prostředky získané od MŠMT a dalších institucí určené na výplatu stipendií studentům a zároveň prostředky stipendijního fondu VŠTE. Provozní prostředky jsou složeny z příspěvků a dotací na provoz získaných od MŠMT i z dalších zdrojů a dále z prostředků vytvořené vlastní činností. 6.1 Provoz Strategický cíl Dosažení nárůstu vlastních zdrojů provozních prostředků, a to na hranici 25 % z celkového obratu v cílovém roce 2020 při zachování hodnoty příspěvků na provoz poskytovaných MŠMT minimálně na úrovni roku 2015. Současný stav Podíl provozních prostředků získaných prostřednictvím MŠMT představuje v roce 2015 79,22 %, což v peněžním vyjádření představuje 130 371 tis. Kč. Vlastní zdroje představují pouhých 20,78 % z celkového rozpočtu provozních prostředků, který činní 164 571 tis. Kč. Do vlastních zdrojů se počítají zdroje vytvořené vlastní činností a dále dotace získané realizací projektové činnosti. Předpokládaná výše zdrojů vytvořených vlastní činností činní v roce 2015 činní 28 900 tis. Kč. Tyto příjmy generují realizované programy celoživotního vzdělávání, poplatky za přijímací řízení, činnost kolejí a menzy VŠTE, a další doplňková i hlavní činnost. Projektová činnost v současnosti představuje 3,2 % z celkového provozního rozpočtu. Z toho výzkumné projekty se na tomto čísle podílejí 0,8 %. Nástroje • Programové financování ze státního rozpočtu MŠMT ČR. o Institucionální plány Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích. o Centralizované rozvojové projekty. • Udržení a růst obratu generovaného poskytováním služeb v oblasti CŽV, rozšíření portfolia nabízených služeb v této oblasti. • Udržení a růst obratu generovaného provozem kolejí a menzy VŠTE. • Akvizice zahraničních studentů – samoplátců. • Realizace projektů financovaných z rozpočtu EU. • Realizace výzkumných projektů. • Poskytování dalších služeb v rámci doplňkové činnosti – především poradenské a expertní činnosti. Indikátory (cílová hodnota v roce 2020) • Obrat generovaný realizací služeb v rámci CŽV (11 mil. Kč). • Obrat generovaný provozem kolejí a menzy VŠTE (5 mil. Kč). • Obrat generovaný poplatky za studium v cizím jazyce (4 mil. Kč). Financování 33 • Suma dotací získaných realizací EU (11 mil. Kč). • Suma dotací získaných na realizaci výzkumných projektů (3 mil. Kč). • Obrat ostatní doplňkové činnosti (4 mil. Kč). Indikátory (kumulované hodnoty za 5 leté období 2016-2020) • Obrat generovaný realizací služeb v rámci CŽV (50 mil. Kč). • Obrat generovaný provozem kolejí a menzy VŠTE (25,4 mil. Kč). • Obrat generovaný poplatky za studium v cizím jazyce (9 mil. Kč). • Suma dotací získaných realizací EU (45 mil. Kč). • Suma dotací získaných na realizaci výzkumných projektů (10 mil. Kč). • Obrat ostatní doplňkové činnosti (20 mil. Kč). 6.2 Investice Strategický cíl Zajištění investičních prostředků na minimální úrovni 500 mil. Kč k rozvoji materiálně technického zázemí VŠTE. Současný stav V roce 2015 měla VŠTE na financování svých investičních záměrů k dispozici 59 778 tis. Kč. Z toho 27 % tvoří vlastní zdroje VŠTE alokované ve fondu reprodukce investičního majetku. Zbývajících 73 % je tvořeno investičními dotacemi poskytnutými MŠMT v rámci programu ISPROFIN a investičních příspěvků dle ukazatele I a A+K. VŠTE vlastní areál školy na adrese Okružní 10 ČB. V areálu se nacházejí dva výukové pavilony A, B, hlavní administrativní budova D, jejíž části slouží zároveň jako koleje VŠTE a výukové prostory, budova C, jež je částečně využívána jako výukový pavilon a částečně k provozování stravovacího zařízení menza VŠTE, a dále budovu E, kde se kromě auly s kapacitou 300 míst k sezení, nachází prostory knihovny VŠTE spolu se zázemím pro studenty. V areálu se nově nachází pavilon G, který je pronajímán společnosti Mateřská škola Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích, s.r.o. V současné době probíhá výstavba budovy H, jenž bude využívána jako Centrální laboratoře VŠTE. Tyto budovy jsou doplněny stavbou trafostanice. Nástroje • Programové financování ze státního rozpočtu - kapitola 333 MŠMT ČR. o Institucionální plány Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích. o Centralizované rozvojové projekty. • Udržení úrovně tvorby FRIM z vlastních zdrojů minimálně na úrovni roku 2015. • Získání investičních prostředků v rámci realizace projektů EU (viz příloha 1 a 2). o Dobudování centrálních laboratoří VŠTE a zajištění jejich odpovídajícího personálního a materiálně technického vybavení. o Budování a rozvoj excelentních výzkumných týmů s mezinárodní účastí. o IT laboratoř. o Inovace a modernizace stávajících technologií ve vědecké knihovně a studovně. Financování 34 o Vizualizace odborných předmětů a vytváření 3D obsahu pro strojírenské, stavební a dopravní obory. o Založení technického a technologického ústavu a jeho zkušební provoz při VŠTE. o Regionální vzdělávací systém v oblasti inovací a podnikání - nástroj ke zvýšení inovačního potenciálu kraje. o Inovace technických a ekonomických předmětů dle aktuálních potřeb trhu práce. o Rozvoj a dovybavení účelového zařízení Informačně poradenského centra VŠTE a experimentálních laboratoří VŠTE pro potřeby znevýhodněných skupin studentů. o LOTR – Logistics and transport laboratories. • Získání investičních prostředků v rámci realizace výzkumných projektů. Indikátory • Rozšíření centrálních laboratoří. • Nákup zařízení do centrálních laboratoří. • Vybudování vysokoškolských kolejí. • Nákup budovy v Táboře. • Laboratoř dopravy a logistiky. • Praktické výukové středisko. • Budova ústavu znalectví a oceňování. Financování 35 Stabilizace instituce a její transformace na vysokou školu univerzitního typu 36 7 Stabilizace instituce a její transformace na vysokou školu univerzitního typu Rozvoj VŠTE, umocněný zejména v posledních letech, si nutně vynucuje přistoupit ke změně organizace a řízení instituce. Jak je ukotveno ve vizi a misi tohoto záměru, jedním z hlavních rozvojových cílů na toto období (2016-2020) je transformace VŠTE jako neuniverzitní vysoké školy na vysokou školu univerzitního charakteru. Jedním z nástrojů, jak tento cíl naplnit je ustavení třech ústavů (Ústav podnikové strategie, Ústav technicko-technologický a Ústav znalectví a oceňování). V rámci těchto ústavů jsou u prvních jmenovaných dvou katedry, posledně uvedený ústav má z hlediska svého zaměření odlišný charakter. Z tohoto důvodu jsou uvedeny základní rozvojové záměry a cíle těchto ústavů, které jsou nedílnou součástí dlouhodobého záměru školy a jeho aktualizace. Záměry ústavů VŠTE Ústav podnikové strategie • Oblast pedagogická o Udělená reakreditace studijního programu Ekonomika a management, oboru Ekonomika podniku (Bc.). Cílová hodnota: 1 o Akreditace oboru Marketing a management služeb (Bc.). Cílová hodnota: 1 o Akreditace oboru Personální management (Bc.). Cílová hodnota: 1 o Akreditace Oborové didaktiky. Cílová hodnota: 1 o Využívání moderních nástrojů a aplikace nových přístupů k výuce. Cílová hodnota (projekty): 2 o Vyhodnocování uplatnitelnosti absolventů na trhu práce. Cílová hodnota (počet hodnocení ročně): 1 • Oblast výzkumu, vývoje a tvůrčí činnosti o Budování excelentních výzkumných týmů. Cílová hodnota (počet projektů): 2 o Zvýšení mezinárodní výzkumné spolupráce se zahraničními partnery. Cílová hodnota (počet projektů): 3 o Motivace pracovníků k tvorbě kvalitních a excelentních výstupů (Scopus, WoS, vědecké monografie). Cílová hodnota (počet výsledků): 50 Stabilizace instituce a její transformace na vysokou školu univerzitního typu 37 o Zefektivnění spolupráce mezi ústavy, katedrami a dalšími pracovišti vysoké školy (společné projekty). Cílová hodnota (počet projektů): 4 o Motivace studentů k zapojení do výzkumné práce. Prezentace výsledků výzkumné práce studentů formou interních a externích grantových soutěží či studentských konferencí. Cílová hodnota (počet zapojených studentů do projektů a grantů): 24 o Zkvalitnění vědecko-výzkumného zázemí, včetně vybavení, zabezpečení kvalitních informačních a databázových zdrojů. Cílová hodnota (počet projektů): 2 o Zapojení do strukturálních fondů (Central Europe, OP, MŠMT). Cílová hodnota (počet projektů): 12 o Zapojení do výzkumných projektů (GAČR, resortní výzkum, H2020 aj.). Cílová hodnota: 6 • Oblast personální o Umožnit akademickým pracovníkům graduační růst. Cílová hodnota (počet AP): 5 o Interní a externí granty na prohlubování kompetencí a soft skills AP. Cílová hodnota (počet frekventantů): 60 • Oblast materiálně-technického zabezpečení o Vybudování adekvátního materiálně technického zázemí pro ústav a jeho pracovníky. Cílová hodnota: výkonný software a větší komfort pracovišť o Nákup a aplikace moderních výukových technologií (zvýšení kvality a rozmanitosti elearningových nástrojů pro výuku jednotlivých předmětů, využití simulačního výukového softwaru apod.). Cílová hodnota: 30 mil. • Oblast ekonomická a finanční o Zvýšení objemu prostředků z jiných zdrojů. Cílová hodnota: 20 % rozpočtu ústavu o Zvýšení obratu z doplňkové činnosti: záměrem je při katedrách vytvořit dle jejich produktového portfolia profesionální sekce, prostřednictvím kterých by docházelo k realizaci zakázek ve vztahu k ostatním subjektům, zejména externím. Cílová hodnota (počet sekcí): 3 sekce Stabilizace instituce a její transformace na vysokou školu univerzitního typu 38 Ústav technicko-technologický • Oblast pedagogická o Udělená reakreditace programů, oborů: - Strojírenství, obor Strojírenství (Bc.), - Dopravní technologie a spoje, obor Technologie dopravy a přepravy (Bc.), Logistické technologie (Ing.)., - Stavitelství, obor Konstrukce staveb (Bc., Ing.), - Stavitelství, obor Pozemní stavby (Bc.). Cílová hodnota: 6 o Akreditace nových či navazujících studijních programů, oborů: - Informatika, obor Informatika (Bc.), - Strojírenství, obor Strojírenství (navazující magisterské studium). Cílová hodnota: 2 o Akreditace doktorského studia studijního programu Dopravní technologie a spoje. Cílová hodnota: 1 o Akreditace Oborové didaktiky. Cílová hodnota: 1 o Programy a projekty na zvýšení mezinárodní spolupráce v pedagogické a vzdělávací činnosti se zahraničními partnery. Cílová hodnota: 8 o Programy a projekty na větší zapojení odborníků z praxe do pedagogické a vzdělávací činnosti. Cílová hodnota: 2 o Vytváření předpokladů a zázemí pro vybudování „Smart University“ v kontextu pedagogické činnosti. Cílová hodnota: 2 o Vyhodnocování uplatnitelnosti absolventů na trhu práce. Cílová hodnota (počet hodnocení ročně): 1 • Oblast výzkumu, vývoje a tvůrčí činnosti o Budování excelentních výzkumných týmů. Cílová hodnota (počet projektů): 2 o Zvýšení mezinárodní výzkumné spolupráce se zahraničními partnery. Cílová hodnota (počet projektů): 6 o Motivace pracovníků k tvorbě excelentních výsledků. Cílová hodnota (počet výsledků - WoS): 6 o Zefektivnění spolupráce mezi jednotlivými ústavy a katedrami a dalšími pracovišti vysoké školy (společné projekty). Cílová hodnota (počet projektů): 4 Stabilizace instituce a její transformace na vysokou školu univerzitního typu 39 o Motivace studentů všech typů studia k zapojení se do výzkumné práce. Vnitřní a vnější prezentace výzkumné práce studentů a jejích výsledků formou interní nebo externích grantových soutěži či studentských konferencí. Cílová hodnota (počet zapojených studentů do projektů a grantů): 24 o Zkvalitňovat vědecko-výzkumné zázemí budováním nových či opravou stávajících laboratorních prostor, včetně nezbytného vybavení. Cílová hodnota (počet projektů): 2 o Zkvalitňovat vědecko-výzkumné zázemí budováním nových či opravou stávajících prostor, zabezpečením kvalitních informačních a databázových zdrojů, včetně nezbytného vybavení. Cílová hodnota (počet projektů): 2 o Vytváření předpokladů a zázemí pro vybudování „Smart University“ v kontextu vědeckovýzkumné činnosti. Cílová hodnota (počet projektů): 1 o Zapojení se do programů strukturálních fondů (Central europe, OP, Projekty MŠMT). Cílová hodnota (počet projektů): 12 o Zapojení se do výzkumných projektů (GAČR, TAČR, resortní výzkum, H2020). Cílová hodnota (počet projektů): 8 • Oblast personální o Umožnit akademickým pracovníkům graduační růst. Cílová hodnota (počet AP): 4 o Interní a externí granty na zvyšování kvalifikace, komunikačních, výzkumných, pedagogických atd. kompetencí pracovníků VŠTE. Cílová hodnota (počet frekventantů): 80 • Oblast materiálně-technického zabezpečení o Smart University. Cílová hodnota (objem finančních prostředků na vybudování technického zázemí): 200 mil. Kč o Vybudovat laboratoře pro výzkumnou činnost v oblasti informatiky, dopravy a logistiky, stavitelství a strojírenství. Cílová hodnota (objem finančních prostředků): 500 mil. Kč • Oblast ekonomická a finanční o Smart University. cílová hodnota (objem finančních prostředků): 50 mil. Kč Stabilizace instituce a její transformace na vysokou školu univerzitního typu 40 Ústav znalectví a oceňování • Oblast pedagogická o Akreditace MBA. Cílová hodnota: udělená akreditace nebo licence o Reakreditace BBA ve specializaci Oceňování podniku. Cílová hodnota: udělená reakreditace o Příprava a realizace výuky ve specializaci Finance podniku v rámci akreditace Ekonomika podniku. Cílová hodnota: uskutečňovaná výuka v rámci specializace o Akreditovaný studijní obor Soudní inženýrství v rámci řádného studia. • Oblast výzkumu, vývoje a tvůrčí činnosti o Budování mezinárodního výzkumného týmu za účelem posílení výzkumných a publikačních aktivit členů ÚZO. Cílová hodnota: tým výzkumných pracovníků podílejících se na VVTČ VŠTE v mezinárodním kontextu o Realizace mezinárodních výzkumných projektů. Cílová hodnota (realizované mezinárodní výzkumné projekty): 2 • Oblast znalecké činnosti o Rozšíření znaleckého oprávnění o další odvětví a specializace (znalci i znalecký ústav). Cílová hodnota (počet nových specializací): 2 • Oblast personální o Posílení výzkumného týmu ÚZO za účelem zkvalitnění výzkumné činnosti. Cílová hodnota (počet vědeckých pracovníků): 10 o Posílení znaleckého týmu ÚZO za účelem zkvalitnění znalecké činnosti a její rozšíření o další specializace. Cílová hodnota (počet znalců, podílejících se na znalecké činnosti): 7 • Oblast materiálně-technického zabezpečení o Vývoj softwaru pro komplexní ocenění podniku. Cílová hodnota: funkční SW o Rozšíření technického zázemí ústavu za účelem zkvalitnění poskytovaných služeb. Cílová hodnota: vlastní technické zázemí pro realizaci znalecké činnosti • Oblast ekonomická a finanční o Zajištění samofinancování ÚZO ze znalecké činnosti, pedagogické činnosti a výzkumné a vývojové činnosti. Cílová hodnota: vyrovnaný rozpočet ústavu Stabilizace instituce a její transformace na vysokou školu univerzitního typu 41 Tabulka 3: Projektové záměry ústavů Ústav technicko-technologický Ústav podnikové strategie Ústav znalectví a oceňování IT laboratoř IT laboratoř Moderní aplikační software – superpočítač Dobudování Centrálních laboratoří VŠTE a zajištění jejich odpovídajícího personálního a materiálně technického vybavení Regionální vzdělávací systém v oblasti inovací a podnikání - nástroj ke zvýšení inovačního potenciálu kraje Inovace technických a ekonomických předmětů dle aktuálních potřeb trhu práce Vizualizace odborných předmětů a vytváření 3D obsahu pro strojírenské, stavební a dopravní obory Inovace technických a ekonomických předmětů dle aktuálních potřeb trhu práce Poradenské centrum pro využívání manažerských nástrojů Založení technického a technologického ústavu a jeho zkušební provoz při VŠTE Zefektivnění jazykové výuky pro specialisty v dopravě a logistice Podpora finanční gramotnosti a dalšího vzdělávání v jihočeském regionu Inovace technických a ekonomických předmětů dle aktuálních potřeb trhu práce Další vzdělávání učitelů technických oborů na středních školách prostřednictvím Technického vzdělávacího konsorcia Akademie mladých badatelů popularizace VaV aktivně a hravě Poradenské centrum pro využívání manažerských nástrojů Zefektivnění jazykové výuky pro specialisty v dopravě a logistice Podpora finanční gramotnosti a dalšího vzdělávání v jihočeském regionu Další vzdělávání učitelů technických oborů na středních školách prostřednictvím Technického vzdělávacího konsorcia Personální činnost v Jihočeském kraji – Personální management Další vzdělávání v technických oborech formou multimédií a krátkodobých kurzů LOTR – Logistics and transport laboratories Stabilizace instituce a její transformace na vysokou školu univerzitního typu 42 Inovace vnitřního systému řízení 43 Podpůrné priority 8 Inovace vnitřního systému řízení Strategický cíl Transformace vnitřního manažerského systému ETMS v souvislosti s ustavením ústavů školy. Současný stav V návaznosti na systémové změny v organizaci a řízení školy budou provedeny příslušné změny i v rámci vnitřního manažerského systému (ETMS). Jedná se zejména o vymezení nových kompetencí a zodpovědnosti v oblasti pedagogické, výzkumu, vývoje a tvůrčí činnosti i v oblasti vnějších vztahů, celoživotního vzdělávání, ekonomiky a financí. Základním principem těchto změn bude posílení odborné, ekonomické a finanční samostatnosti nově vzniklých ústavů. Nástroje • Schválení a naplňování statutů jednotlivých ústavů. • Kvalitní činnost akademické rady ústavů. • Respektování kompetenčních vztahů u řídících pracovníků ústavů (ředitelů, zástupců – zástupců pro pedagogickou činnost, zástupců pro výzkum, vývoj a tvůrčí činnost, tajemníků a referentů ústavů). • Tvorba rozpočtů ústavů. Indikátory • Hodnotící sestavy pro příslušné moduly systému ETMS. Inovace vnitřního systému řízení 44 Kultivace akademického prostředí 45 9 Kultivace akademického prostředí Strategický cíl Posilovat etiku akademického prostředí v podmínkách vysoké školy univerzitního typu. Současný stav Ve stávajícím prostředí školy se odráží období od jejího založení (od roku 2006). Je přirozené, že u nově vzniklé vysokoškolské instituce nelze za tak krátkou dobu zajistit kultivaci plnohodnotného akademického prostředí. Je to dáno mimo již zmíněné krátké doby existence instituce i věkovou a kvalifikační strukturou pracovníků, zejména akademických. Situace je o to náročnější, že škola nemá dosud jak vlastní doktorské studium, tak i akreditovány vlastní habilitační a profesorská řízení. Relevantní je i zmínit skutečnost, že došlo k výraznému navýšení studentů z původních 240 na cca 4300, tak i výraznému nárůstu akademických pracovníků z původních 16 na cca 120. Je však potřebné konstatovat, že prostředí v prvních letech fungování školy v komparaci s rokem 2015 se výrazně kvalitativně posunulo. Nástroje • Zajistit naplňování a respektování schváleného etického kodexu pro akademické pracovníky a studenty ve všech oblastech činnosti školy. • V oblasti vědecko-výzkumné činnosti zajistit rovný přístup k informacím, svobodné myšlení a tvůrčí bádání. • Dodržovat komunikační a kompetenční vztahy v rámci celé instituce. • Posilovat sepětí pracovníků a studenty školy s institucí jako celku. • Uplatňovat etickou dimenzi v každodenním jednání a konání všech pracovníků a studentů školy. Indikátory • Fluktuace pracovníků školy. • Zájem studentů o studium na VŠTE. • Pověst a image školy v regionu, resp. v podnikatelské sféře. Příloha 1: Seznam objektů, jejichž plánovaná rekonstrukce, dobudování nebo výstavba je v souladu se strategickými záměry VŠ a je v souladu s podmínkami OP VVV Poř. č. Popis objektu Adresa Charakter staveb. aktivity Předpokládaný způsob využití (m 2 ) Náklady na stavební aktivity (tis. Kč) Náklady na dovybavení přístrojovou technikou (tis. Kč) Vytíženost (stud-hod/t) Využití pro studijní programy (kód stud. progr.) Finanční zdroj udržitel- nosti Potřeba zajistit bezbarié- rovostPUČ T-VVV PUČ P-VVV PUČ KIC PUČ OST PU TVZ PU celkem Současná Budoucí 1. Budova A - výukový objekt Okružní 10, České Budějovice 5 415 245 660 15 885 15 885 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 1 ano 2. Budova B - výukový objekt Okružní 10, České Budějovice 5 490 170 660 20 272 20 272 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 1 částečně 3. Budova C - výukový a provozní objekt Okružní 10, České Budějovice 5 165 1 215 1 380 405 405 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 1 ano 4. Budova D - administrativně správní a ubytovací objekt Okružní 10, České Budějovice 5 1 765 2 914 4 679 16 889 16 889 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 1 ano 5. Budova E - výukový objekt Okružní 10, České Budějovice 5 691 353 308 1 352 24 434 24 434 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 1 částečně 6. Centrální laboratoří II. etapa Okružní 10, České Budějovice 1 300 1 100 600 2 000 40 000 70 000 1 500 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 1, 6 ano 7. Ústav technicko- technologický Okružní 10, České Budějovice 1 1 600 1 000 400 3 000 60 000 30 000 650 N3709, B3709, B3609, B2341 1 ano 8. Technický a technologický výukový pavilon Okružní 10, České Budějovice 1 100 700 200 1 000 20 000 81 000 4 200 N3709, B3709, B3609, 1 ano B2341 9. Výpočetní a datové centrum Okružní 10, České Budějovice 1 200 600 200 1 000 20 000 40 000 250 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 1 ano 10. Výstavba vědecké knihovny Okružní 10, České Budějovice 1 800 200 1 000 40 000 10 000 2 450 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 1 ano 11. Výukový pavilon v Táboře Tábor 3 1 200 600 200 2 000 50 000 30 000 660 1 200 B3609, B2341 1 ano 12. Ústav znalectví a oceňování Okružní 10, České Budějovice 1 1 000 300 200 1 500 35 000 10 000 400 B6208 1 ano 7 761 3 865 1 753 6 852 0 20 231 265 000 271 000 Vysvětlivky k tabulce: Charakter stavební aktivity: 1 zcela nová výstavba na vlastních pozemcích VŠ 2 koupě hotové novostavby od cizího vlastníka, která nevyžaduje stavební úpravy 3 rekonstrukce objektu, který bude zakoupen do vlastnictví VŠ od cizího vlastníka 4 rekonstrukce stávajícího objektu ve vlastnictví VŠ s rozsáhlou změnou vnitřních dispozic a změnou charakteru užívání - např. z důvodu havarijního či předhavarijního stavu objektu, jehož technický stav v tab. 1a odpovídá kategorii 3 nebo 4) 5 rekonstrukce stávajícího objektu ve vlastnictví VŠ se zachováním původních dispozic i charakteru užívání - např. částečná rekonstrukce objektu Předpokládaný způsob využití: PUČ T-VVV využití pro vzdělávací a/nebo vědecko-výzkumnou činnost (posluchárny, učebny, seminární místnosti, konzultační místnosti, pracovny, laboratoře, dílny praktické výuky, rýsovny, ateliéry, apod.) včetně s výukou přímo souvisejících pomocných prostor (promítárny, přípravny, příruční sklady, váhovny, hygienické smyčky, apod.) - přímá a jednoznačná návaznost pomocných prostor na výuku anebo vědecko-výzkumnou činnost bude řídícím orgánem OP VVV velmi důkladně ověřována!!! PUČ P-VVV využití pro praktické vzdělávací a vědecko-výzkumné aktivity (laboratoře, dílny praktické výuky, rýsovny, ateliéry, apod.) včetně s výukou anebo vědeckovýzkumnou činností přímo souvisejících pomocných prostor (přípravny, příruční sklady, váhovny, hygienické smyčky, apod.) přímá a jednoznačná návaznost pomocných prostor na výuku anebo vědecko-výzkumnou činnost bude řídícím orgánem OP VVV velmi důkladně ověřována!!! PUČ KIV využití pro knihovny, informační, poradenská a výpočetní centra (čítárny, studovny, kanceláře, jednací místnosti, místnosti pro prezentaci, kanceláře, místnosti pro umístění HW a další techniku) včetně souvisejících pomocných prostor (sklady, archivy, hyg. zařízení, dílny, apod.) PUČ OST využití ostatní – sociální zařízení a další, které nelze zařadit do předcházejících kategorií - pouze v případě nových budov nebo úprav pro zdravotně postižené studenty PU TVZ využití pro sportovní a tělovýchovná zařízení - způsobilé jen pro tělovýchovné fakulty v návaznosti na zvýšení kvality výuky a v souladu s intervencemi OP VVV PU celkem celkový prostor získaný výstavbou či stavebními úpravami PUČ čistá užitková plocha (m2) = podlahová plocha místností, v nichž probíhá činnost, pro kterou je zařízení určeno. Je dána užitkovou plochou zmenšenou o plochu komunikací a technického vybavení PU užitková plocha (m2) = plocha podlah všech místností, včetně plochy komunikací (schodiště, chodby) a technického vybavení (strojovny, kotelny, zásobníky paliv, předávací stanice, rozvodny, apod.) Finanční zdroj udržitelnosti: 1 příspěvek ze SR 2 dotace ze SR 3 ISPROFIN – programové financování, 4 dotace z dalších titulů státního rozpočtu 5 finanční zdroje z vyšších samosprávných celků (krajů), 6 vlastní finanční zdroje – interní (včetně úvěrů splácených z vlastních zdrojů), 7 vlastní finanční zdroje – jiné subjekty (např. dary) Příloha 2: Návrhy investic - jedinečné přístroje, funkční celky přístrojového vybavení a SW Poř. č. Jedinečný přístroj / vybavení laboratoře / vybavení učebny / SW Umístění Počet kusů (u jedinečných přístrojů) Náklady na pořízení (tis. Kč) Využití pro studijní programy (kód stud. progr.) Poznámky a komentáře 1. Vývoj vlastního SW komplexního manažerského systému Budova D administrativně správní a ubytovací objekt 4 500 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 2. Program ANSYS Academic Research Mechanical and CFD Budova D administrativně správní a ubytovací objekt 500 B3609 3. Funkční celek laboratoře stavebních hmot 5 900 B3609 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 4. Funkční celek laboratoře zkoušení vlastností asfaltových pásů a folií, zařízení pro diagnostiku 3 100 B3609 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 5. Funkční celek pevných zařízení pro těžkou laboratoř 13 900 B3609 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 6. Funkční celek laboratoře přípravy asfaltové hmoty 2 000 B3609 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 7. Funkční celek laboratoře obalové techniky a experimentální mechaniky 2 800 N3709, B3709 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 8. Funkční model skladu 8 500 N3709, B3709 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 9. Funkční celek laboratoře řízení a modelování silniční dopravy 2 300 N3709, B3709 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 10. Funkční celek laboratoře řízení a modelování železniční dopravy 10 200 N3709, B3709 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 11. Funkční celek laboratoře telematických systémů 6 000 N3709, B3709 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 12. Funkční celek laboratoře měření kvality 1 800 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 13. Funkční celek laboratoře mechanických vlastností I. 4 700 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 14. Funkční celek laboratoře termomechaniky a hydromechaniky 2 600 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 15. Funkční celek laboratoře strojírenské technologie 14 200 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 16. Funkční celek laboratoře metalografie 5 400 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 17. Funkční celek laboratoře tepelného zpracování 1 700 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 18. Funkční celek laboratoře elektrických a neelektrických veličin 7 600 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 19. Funkční celek laboratoře mechanických vlastností II. 9 800 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 20. Funkční celek laboratoře chemických vlastností 6 400 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 21. SW pro strojírenské konstruování 3 000 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 22. Demonstrační a vizualizační sady pro výuku fyziky a deskriptivní geometrie 1 000 N3709, B3709, B3609, B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 23. Výpočetní infrastruktura hybridního superpočítače 1 43 000 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 24. Datové úložiště hybridního superpočítače 1 12 000 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 25. Komunikační a napájecí infrastruktura hybridního superpočítače 1 8 000 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 26. Aplikační a operační software, implementace hybridního superpočítače 1 18 000 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 27. SW - Controllingový systém na simulaci tržního prostředí (20 instalací) včetně SW pro zálohování a tenké klienty 4 500 B6208 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 28. HW pro ekonomické simulace tržního prostředí - server, klienti, switche 1 800 B6208 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 29. SW pro statisticko-ekonomické studie a analýzy Budova E - výukový objekt 1 800 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 30. SW pro manažersko-ekonomické studie a analýzy Budova E - výukový objekt 3 500 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 31. Nákup a implementace GIS software Budova E - výukový objekt 2 500 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 32. SW pro vytváření jazykového korpusu a překlady, elektronické slovníky Budova D administrativně správní a ubytovací objekt 3 000 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 33. SW na vytváření standardizovaných testy z cizích jazyků Budova D administrativně správní a ubytovací objekt 1 000 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 34. Informační systém knihovny Advanced Rapid Library 1 500 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 218 500