Inovace profesního vzdělávání ve vazbě na potřeby Jihočeského regionu

CZ.1.07/3.2.08/03.0035

 Předchozí předmět | Úvodní stránka | Další předmět |

Podnikové hospodářství

Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Jedná se o modul kurzu Oceňování podniku.Cílem předmětu je uvést studenty do tématu podnikového hospodářství s důrazem na podnikové řízení, organizaci podniku a jeho výrobní, nákupní a odbytovou činnost. Po absolvování předmětu je student schopen vyznat se v podnikové typologii, dokáže se orientovat v majetkové a kapitálové struktuře a umí pracovat se základními finančními a investičními ukazateli v podniku.
Osnova
  • 1. Podnik a jeho okolí
  • 2. Typologie podniků
  • 3. Funkce a cíle podniku
  • 4. Podnikové řízení
  • 5. Organizace podniku
  • 6. Majetková a kapitálová struktura podniku
  • 7. Oceňování podniku a jeho majetku
  • 8. Financování podniku
  • 9. Investiční činnost
  • 10. Podnikové početnictví
  • 11. Život cyklus podniku a jeho taktické financování
  • 12. Podnik v konkurzu, reorganizaci, likvidaci
  • 13. Výrobní, nákupní, odbytová činnost podniku
Literatura
  • KISLINGEROVÁ E. a kol. Manažerské finance. 3. vyd. Praha: C.H. Beck, 2010. xxxviii, 811 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-194-9.
  • MAŘÍK M. a kol. Metody oceňování podniku: proces ocenění - základní metody a postupy. 2. upr. a rozšíř. vyd. Praha: Ekopress, 2007. 492 s. ISBN 978-80-86929-32-3
  • WÖHE, Günter. Úvod do podnikového hospodářství. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: C. H. Beck, 2007, xxix, 928 s. ISBN 978-80-7179-897-2.
  • SYNEK M. A KOL. Podniková ekonomika. 4. přepracované a doplněné vydání, Praha : C. H.Beck, 2006, ISBN 80-7179-892-4.
  • PALEPU K. G. a HEALY, Paul M. Business analysis & valuation: using financial statements. 4th ed. Mason: Thomson/South-Western, 2008. 1 sv. (v různém stránkování). ISBN 978-0-324-30286-8
  • VOCHOZKA, Marek, Hana EZROVÁ, Tomáš KAFKA, Petr MULAČ, Věra MULAČOVÁ, Ludmila OPEKAROVÁ, Petra PÁRTLOVÁ, Jiří TUČEK a Jan VÁCHAL. Podniková ekonomika. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. 570 s. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4372-1. info
  • VOCHOZKA, Marek. Metody komplexního hodnocení podniku. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. 246 s. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-3647-1. info
  • MULAČ, Petr a Věra MULAČOVÁ. Podniková ekonomika. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2007. 175 s. ISBN 978-80-903888-0-2. info
  • MIKOVCOVÁ, H. Podniková ekonomika pro bakalářské studium. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2006. ISBN 80-86898-78-4. info
  • KISLINGEROVÁ, E. Oceňování podniku. 2. vyd. Praha: C. H. Beck, 2001. ISBN 80-7179-529-1. info