Inovace profesního vzdělávání ve vazbě na potřeby Jihočeského regionu

CZ.1.07/3.2.08/03.0035

 Předchozí předmět | Úvodní stránka | Další předmět |

Oceňování podniku I

Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Jedná se o modul kurzu Oceňování podniku.Cílem předmětu je zprostředkovat studentům možnost získat znalosti a základní dovednosti potřebné pro praxi oceňování podniků včetně schopnosti komunikovat se specialisty pro oceňování hlavních složek majetku podniku. Studenti si zároveň prohloubí znalosti z oblasti účetnictví, podnikových financí, marketingu ve vazbě na zpracovávání strategické analýzy , analýzy finančního zdraví a dalších podnikohospodářských disciplín.
Osnova
  • Témata přednášek:
  • 1. Základní pojmy, podněty a předpisy pro oceňování podniku
  • 2. Báze ( kategorie ) hodnoty
  • 3.Faktor času a rizika při oceňování podniku
  • 4. Přehled metod pro oceňování podniku
  • 5. Strategická analýza při oceňování podniku
  • 6. Finanční analýza při oceňování podniku
  • 7. Generátory hodnoty podniku
  • 8. Sestavení finančního plánu ( pro výnosové ocenění podniku )
  • 9. Metoda DCF
  • 10. Varianty metody DCF
  • 11. Pokračující hodnota podniku ( výnosové metody )
  • 12. Kalkulovaná úroková míra ( výnosové metody )
  • 13. Metoda kapitalizovaných čistých výnosů
  • Témata seminářů:
  • 1. Problematika bází hodnoty
  • 2. Systematické a nesystematické riziko
  • 3. Násobitele v rámci ocenění podniku
  • 4. Postup strategické analýzy
  • 5. Analýza vnitřního potenciálu a konkurenční síly podniku
  • 6. Analýza finančního zdraví podniku
  • 7. Výpočty generátorů hodnoty
  • 8. Průběžný test
  • 9. Sestavení finančního plánu
  • 10. Výpočet diskotní míry pro metodu DCF
  • 11. Příklady pro výpočet peněžních toků metod DCF
  • 12. Techniky výpočtu pokračující hodnoty metody DCF
  • 13. Příklad na propočet výnosové hodnoty analytickou a paušální metodou u metody kapitalizovaných čistých výnosů
Literatura
  • MAŘÍK, M. a kol.: Metody oceňování podniku pro pokročilé – hlubší pohled na vybrané problémy. 1. vydání, EKOPRESS 2011. ISBN 978-80-86929-80-4
  • MAŘÍK, M. a kol.: Metody oceňování podniku – proces ocenění, základní metody a postupy. 3. upravené a rozšířené vydání, EKOPRESS 2011, ISBN 978-80-86929-67-5
  • MULAČ P., MULAČOVÁ V. Podniková ekonomika. České Budějovice : VŠTE, 2007, ISBN 80-903888-0-2
  • VOCHOZKA, Marek, Hana EZROVÁ, Tomáš KAFKA, Petr MULAČ, Věra MULAČOVÁ, Ludmila OPEKAROVÁ, Petra PÁRTLOVÁ, Jiří TUČEK a Jan VÁCHAL. Podniková ekonomika. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. 570 s. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4372-1. info
  • SYNEK, Miloslav. Podniková ekonomika. In Beckovy ekonomické učebnice. 4., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2006. 475 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 80-7179-892-4. info