Inovace profesního vzdělávání ve vazbě na potřeby Jihočeského regionu

CZ.1.07/3.2.08/03.0035

 Předchozí předmět | Úvodní stránka | Další předmět |

Finanční management II

Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Jedná se o modul kurzu Oceňování podniku.Předmět prohlubuje a rozšiřuje znalosti v oblasti alternativního a mimořádného financování, nákladových modelů, finanční analýzy a plánování. Absolvent tohoto předmětu se orientuje v problematice finanční strategie. Dokáže navrhnout plán řízení zásob a pohledávek a je schopen sestavit krátkodobý a dlouhodobý finanční plán.
Osnova
  • 1. Finančního řízení jeho hlavní funkce, organizace finančního řízení, hlavní cíle
  • 2. Přehled finančních trhů a institucí
  • 3. Finanční management a jeho vztah k ostatním funkcím podniku, Pojem likvidita z pohledu finančního managementu
  • 4.Základní přehled statické FA, Základní ukazatele FA (Analýza ziskovosti, likvidity, zadluženosti, aktivity)
  • 5. Analýza tržních ukazatelů
  • 6. Základní přehled dynamické FA, Tvorba bilancí C-F
  • 7. Forma a obsah bilancí C-F, Analýza bilancí C-F
  • 8.Pracovní kapitál (PK) z pohledu managementu, Obrátkový cyklus, řízení a financování PK
  • 9. Financování podniku vnitřními zdroji:  Ze zadržených zisků,  Z odpisů
  • 10. Financování podniku vnitřními zdroji:  Financování z rezerv,  Financování z racionalizačních opatření
  • 11. Financování podniku krátkodobými vnějšími zdroji:  Dodavatelským úvěrem,  Zálohami odběratelů
  • 12. Financování podniku krátkodobými zdroji: Kontokorentním úvěrem , Diskontním úvěrem 13. Financování podniku krátkodobými zdroji:  Akceptačním úvěrem , Ostatní krátkodobé zdroje
Literatura
  • KISLINGEROVÁ, Eva. Manažerské finance. In Beckova edice ekonomie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: C.H. Beck, 2007. 745 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7179-903-0. info
  • KRAUSEOVÁ, Jaruše. Zakladatelský finanční záměr firmy do kapsy. Vyd. 1. Slaný: Melandrium, 2007. 144 s. ISBN 978-80-86175-54-6. Obsah info